Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 08/10/2014 17:19

metro3001 ha escrit:I el túnel ( o en aquest cas piscina) passa per Girona i per tant, l ajuntament podria ser corresponsable del que passi allà adins.
Jo ho tinc claríssim
+1000. Es pot dir més alt, però no més clar.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 08/10/2014 22:22

L'Ajuntament de Girona, ni cap altre, té cap mena de responsabilitat sobre el que passi a unes instal·lacions que no són competència seva, per molt que aquestes es trobin al seu terme municipal. I això és un fet.

Si us sembla correcte o no que l'Alcalde de Girona demani a Adif l'informe de seguretat, és un debat independent.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 08/10/2014 23:51

metro3001 ha escrit:El que jo tindria claríssim, si fos l alcalde de Girona, es que fins que no tingués a les meves mans l informe d adif conforme s han fet les reparacions oportunes i les corresponents proves de instal·lacions i seguretat, jo no assumiria cap risc respecte a una obra d aquesta envergadura. I el túnel ( o en aquest cas piscina) passa per Girona i per tant, l ajuntament podria ser corresponsable del que passi allà adins.
Jo ho tinc claríssim
Doncs no, si és el que sembla que és, no és corresponsable, tret que alguna de les coses que han fallat siguin de la seva competència, que sembla que no.
Si de cas no insistir prou a Adif per què acabés aquelles obres, però no se si hi ha insistit gaire, en això (en que se soterrés el viaducte, sí que ha insistit, això sí... :roll: ).
De tota manera, insistir a Adif perquè acabi unes coses que són competència d'Adif, doncs... l'ajuntament només pot reclamar, o si de cas, parlar amb el Síndic de Greuges o el Defensor del Pueblo. I poca cosa més.

I mira Lleida, que encara tenen obres inacabades i això que l'AVE arriba allà des de fa bastant de temps ja.
I els merders dels talls a València o Alacant amb l'AVE, ja ni els explico...



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 09/10/2014 1:57

437.001 ha escrit:
metro3001 ha escrit:El que jo tindria claríssim, si fos l alcalde de Girona, es que fins que no tingués a les meves mans l informe d adif conforme s han fet les reparacions oportunes i les corresponents proves de instal·lacions i seguretat, jo no assumiria cap risc respecte a una obra d aquesta envergadura. I el túnel ( o en aquest cas piscina) passa per Girona i per tant, l ajuntament podria ser corresponsable del que passi allà adins.
Jo ho tinc claríssim
Doncs no, si és el que sembla que és, no és corresponsable, tret que alguna de les coses que han fallat siguin de la seva competència, que sembla que no.
Si de cas no insistir prou a Adif per què acabés aquelles obres, però no se si hi ha insistit gaire, en això (en que se soterrés el viaducte, sí que ha insistit, això sí... :roll: ).
De tota manera, insistir a Adif perquè acabi unes coses que són competència d'Adif, doncs... l'ajuntament només pot reclamar, o si de cas, parlar amb el Síndic de Greuges o el Defensor del Pueblo. I poca cosa més.

I mira Lleida, que encara tenen obres inacabades i això que l'AVE arriba allà des de fa bastant de temps ja.
I els merders dels talls a València o Alacant amb l'AVE, ja ni els explico...
És això exactament. Es diu "jo no assumiria res".... evidentment, l´Alcalde no ha d´assumir res perquè no pinta res pel que fa al túnel ni a la línia, és irrellevant el que pensi, no té cap mena de competència. Això demostra com està de polititzat i quina poqueta idea té del que té entre mans. "Un informe de seguretat".... perquè imagineu que ve un tren i es troba el túnel inundat..... ohhhhhhhhhh, una catàstrofeeeeeeeee..... miri Alcalde, en quant l´aigua puja més de dos centímetres ocupa el circuit de via i el tren es para automàticament.... vostè no té ni remota idea del que parla, no fa més que ficar la pota i atemorir als seus ciutadans per pura incultura i incompetència. Gestioni vostè el seu Ajuntament si és que té capacitat suficient i deixi això dels trens pels que entenen, no faci el ridícul i sobretot no molesti i no gasti els nostres diners en tonteries. Per cert, he llegit que el jutge no ha admès a tràmit la querella del Sr. Alcalde... encara deu estar rient.... a mi no em fa gràcia, quant ens ha costat l´advocat del Sr. Alcalde?.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 09/10/2014 2:37

Toni ha escrit:És això exactament. Es diu "jo no assumiria res".... evidentment, l´Alcalde no ha d´assumir res perquè no pinta res pel que fa al túnel ni a la línia, és irrellevant el que pensi, no té cap mena de competència. Això demostra com està de polititzat i quina poqueta idea té del que té entre mans. "Un informe de seguretat".... perquè imagineu que ve un tren i es troba el túnel inundat..... ohhhhhhhhhh, una catàstrofeeeeeeeee..... miri Alcalde, en quant l´aigua puja més de dos centímetres ocupa el circuit de via i el tren es para automàticament.... vostè no té ni remota idea del que parla, no fa més que ficar la pota i atemorir als seus ciutadans per pura incultura i incompetència. Gestioni vostè el seu Ajuntament si és que té capacitat suficient i deixi això dels trens pels que entenen, no faci el ridícul i sobretot no molesti i no gasti els nostres diners en tonteries. Per cert, he llegit que el jutge no ha admès a tràmit la querella del Sr. Alcalde... encara deu estar rient.... a mi no em fa gràcia, quant ens ha costat l´advocat del Sr. Alcalde?.
La qual cosa no treu que hi hagi hagut xapussa, i de les grosses.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/10/2014 8:15

Toni ha escrit:Gestioni vostè el seu Ajuntament si és que té capacitat suficient i deixi això dels trens pels que entenen
Com Adif? Visto lo visto, sí que entenen molt d'infraestructures ferroviàries...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/10/2014 9:23

Toni ha escrit:Per cert, he llegit que el jutge no ha admès a tràmit la querella del Sr. Alcalde
Podries citar la font, si et plau? Cercant per internet, no he trobat cap notícia al respecte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dijous 09/10/2014 14:12

Com que dieu que l ajuntament no té competències sobre el túnel, posarem un exemple molt gràfic...
Un tren entra al túnel i en el millor dels casos, es queda inútil.
Qui hi anirà a fer les tasques de evacuació...?
Bombers d adif...?
El cuerpo imperial de policia ferroviària española...?
Ambulancias adiferas...?
Com diria aquell... No hay mas preguntas, señoria...
I per arrodonir...
Si en la famosa inundació del túnel de Girona hi hagués alguna víctima, em jugo el que vulgueu a que l ajuntament, ja estaria imputat com a part demandada...
Aquest país és així.
A adif no li costa rés, donar aquest informe a l ajuntament.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 09/10/2014 14:56

No desvariem!

Tant els bombers com el servei sanitari, van on cal i quan cal.
Hi han infraestructures de l'estat, autonòmiques i locals i, cadascú té la seva responsabilitat en el seu lloc.
Amb el tema de l'AVE a Girona el responsable és ADIF ja que és una obra seva i que un cop l'ha entregat per posar-la en servei s'a descobert que no estava del tot acabada, motiu pel qual ha entrar aigua.
L'ajuntament no està obligat a saber que es fa i desfà en una obra, però la seva responsabilitat és que tingui tots els documents en regla.
I, com sembla, ho ha hagut negligència l'ajuntament de Girona com també, qualsevol pot posar una denúncia pels fets.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 09/10/2014 22:10

metro3001 ha escrit:Com que dieu que l ajuntament no té competències sobre el túnel, posarem un exemple molt gràfic...
Un tren entra al túnel i en el millor dels casos, es queda inútil.
Qui hi anirà a fer les tasques de evacuació...?
Bombers d adif...?
El cuerpo imperial de policia ferroviària española...?
Ambulancias adiferas...?
Com diria aquell... No hay mas preguntas, señoria...
I per arrodonir...
Si en la famosa inundació del túnel de Girona hi hagués alguna víctima, em jugo el que vulgueu a que l ajuntament, ja estaria imputat com a part demandada...
Aquest país és així.
A adif no li costa rés, donar aquest informe a l ajuntament.
Els mitjans de Protecció Civil i sanitaris son de competència de la Generalitat de Catalunya, no de l´Ajuntament. Ni tant sols per això es pot ficar on no li demanen el Sr. Alcalde. El que dic, no té ni remota idea del que es porta entre mans i a més, com està totalment radicalitzat creu que fa "un servei al país" (ara m´ha sortit una frase que s´ha dit fa poc al Parlament...) ficant denuncies a l´ADIF, que és el pitjor de la galàxia perquè "és de Madrid". No s´adona que el que fa és el ridícul i el que espero és que els seus ciutadans sí s´adonin de cara a les següents eleccions (encara que ho dubto). Tens raó, en un lloc normal l´Adif donaria una explicació per cortesia a l´Ajuntament i l´Ajuntament hauria col.laborat en defensa del bé públic que les dues parts defensen. En lloc d´això, el Sr. Alcalde porta 4 ó 5 anys fent el ridícul com ara, criticant tots els dies a l´ADIF que li ha fet la millor obra des de fa segles a la ciutat (encara que falti tapar el pou de la tuneladora), una obra que no feia cap falta a més..... i després de tot això, en lloc de demanar si us plau una explicació (que és l´únic que pot fer) fica una demanda. Ja dic, ni cap ni peus, així ens va a tots, amb elements com aquest d´Alcaldes....



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/10/2014 0:16

gatvell ha escrit:I, com sembla, ho ha hagut negligència l'ajuntament de Girona com també, qualsevol pot posar una denúncia pels fets.
Perdona, no he entès aquesta frase. Què has volgut dir?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/10/2014 0:21

Guigui ha escrit:Com Adif? Visto lo visto, sí que entenen molt d'infraestructures ferroviàries...
Home, jo diria que entendre-hi, sí que n'entenen... altra cosa és que facin cagades (i la influència que hi tinguin els polítics, en aquestes cagades).
Cagades que per altra banda no són exclusives d'Adif a Catalunya, tot s'ha de dir...



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Divendres 10/10/2014 0:25

Es igual, tu ho veus d una manera i jo d una altre.
Per cert, en cas d emergència, la policia local de cada poble, no depèn de la generalitat, depèn de cada ajuntament i com a tal,i fent servir la lògica, es l ajuntament qui ha de moure's per que aquest personal estigui assabentat del que hi ha a cada instal·lació.
Però això és veu que per adif es una clara intromissió al seu honor i als seus secrets d estat.
És el que es diu la marca españa...
Marcando estilo y paquete y al que no le gustan que se aguante....
I per finalitzar, es una llàstima que no s hagués quedat tirat un tren a dins del túnel ( sense víctimes, es clar), perquè així adif hagués fet el ridícul més gran de la seva història...
I més quan tothom sàpigues que no van tenir els sants coll.ns, de tapar els forats per on van introduir les tuneladores.
D això jo li dic inoperància, incompetència, i desídia....
Sigui empresa espanyola o de Senegal.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 10/10/2014 1:00

Des del moment en què Adif culpabilitza el clavegueram de la ciutat de Girona de l'inundació del seu túnel, l'Ajuntament té tot el dret a defensar-se i a prendre part en la discussió.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 10/10/2014 12:59

437.001 ha escrit:
gatvell ha escrit:I, com sembla, ho ha hagut negligència l'ajuntament de Girona com també, qualsevol pot posar una denúncia pels fets.
Perdona, no he entès aquesta frase. Què has volgut dir?
Perdona, ho he escrit malament.
Volia dir: I, com sembla, si hi ha hagut negligència, l'ajuntament de Girona, com també qualsevol persona, pot posar una denúncia dels fets.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 12/10/2014 1:08

Es suprimeix el TGV Montpeller-Ginebra, deficitari.

S'allunyen, almenys temporalment, les possibilitats d'un servei directe de TGV Barcelona-Ginebra.

Font: http://www.20min.ch/ro/news/vaud/story/17916544



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 13/10/2014 21:44

Sagrerenc ha escrit:Des del moment en què Adif culpabilitza el clavegueram de la ciutat de Girona de l'inundació del seu túnel, l'Ajuntament té tot el dret a defensar-se i a prendre part en la discussió.
Discrepo, una Administració no té "tot el dret" a defensar-se com vulgui. La diferència entre un Ajuntament i jo és que jo em puc gastar els meus diners en el que em doni la gana (si vull en advocats) i una Administració té l´Obligació de defensar l´interès públic dins de l´ordenament legal establert. Gastar-se uns diners en una cosa manifestament inútil i contraria a les seves competències no és un dret de l´Ajuntament, això es diu deslleialtat institucional per començar (l´ADIF no critica la recollida d´escombreries de l´Ajuntament) i malversació de fons si ens posem a pensar (l´Ajuntament no pot gastar els diners en el que li doni la gana evidentment). Repeteixo, hem perdut la perspectiva:

- L´Adif ha fet a Girona una obra megalítica, claríssimament excessiva, per culpa de l´Ajuntament principalment.
- Ara, com que l´estació ocupa mitja ciutat, ens enfadem molt perquè l´Adif no ens vol fer mitja ciutat nova.
- Com que això ven molt, critiquem tots i cada un dels dies a l´Adif: és inexcusable, tercermundista, colonitzador, feixista... que no soterrin la línia convencional.
- S´inunda el túnel i en lloc d´intentar col.laborar tornem al que ven, la indignació, la crítica desmesurada, la invasió de competències... la incompetència en definitiva d´un Ajuntament que posa pel davant la política a l´interès dels gironins. I a sobre ens fems els ofesos..... lamentable.

I sí, dic tot això en paral.lel a la crítica a l´Adif per no haver acabat l´obra civil (s´hauria d´haver tapat el pou) que segurament respon a la falta de diners... però això ara no importa. No critico que Adif no vulgui fer una urbanització dels terrenys de l´estació "a l´alçada de la categoria del Sr. Alcalde", cosa que em sembla molt i molt bé, si vol coses de dissenys que se les pagui el Sr. Alcalde amb els diners dels gironins, i després que els ho expliqui si pot..... és clar, de qualsevol manera sempre seria culpa del mateix....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/10/2014 22:03

En resum: estem parlant d'una negligència d'Adif que ha paralitzat la línia ferroviària durant dies, i tu et dediques principalment a criticar l'ajuntament per fer ús d'un dret que té (dret que ni tan sols Adif ha negat, per cert).

Molt equànime, sí senyor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 13/10/2014 22:58

Tota la raó, Guigui.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3160
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 14/10/2014 9:19

Toni ha escrit:[...]
- L´Adif ha fet a Girona una obra megalítica, claríssimament excessiva, per culpa de l´Ajuntament principalment.
[...]
Això (el soterrament del tren a Girona) va ser una proposta del PP, d'abans del 2000.

I tothom s'hi va agafar com un ferro roent, contra tota lògica.

Alguns defensem que una variant per l'oest de dues dobles vies (una doble via per a cada ample) i una adequació del viaducte amb una doble via única de cada ample (o una doble via de triple carril) per als trens amb parada a Girona, hauria sigut més fàcil, racional i més econòmic que foradar dos cops tot Girona. Encara està pendent el segon túnel per al tren convencional que, potser el veuran els nostres nets o no.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”