Pàgina 54 de 104

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 03/11/2011 12:28
Autor: Sagrerenc
Tony M. Nyphot ha escrit:Els anuncis de tòpics només són ofensius quan et toquen, i mostra de llibertat d'expressió quan afecten als altres. Res de nou.
El problema és que aquests tòpics no es corresponen amb la zona de la qual es parla. Les castanyoles no crec que siguin molt típiques de l'Alt Empordà. I això de "Figueras", que s'ho facin mirar, l'únic nom oficial és "Figueres" i en francès històricament sempre s'ha dit "Figuières".

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 03/11/2011 14:35
Autor: victorcasta
Val, d'acord, però tampoc cal encendre's per aquesta tonteria...

Pensament estúpid

Publicat: Dijous 03/11/2011 17:48
Autor: Guigui
No és la "tonteria" com a tal (entesa com el resultat que tots veiem), sinó l'estupidesa supina de les persones que es troben rere la idea de fer aquest anunci. Ja de pas, podrien haver posat els pantògrafs del TGV en forma de banderilles.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 03/11/2011 19:04
Autor: victorcasta
És publicitat. Ja està. De la mateixa manera que hom pot preguntar-se què coi té a veure una escena tòrrida d'una parella amb el KH-7. Pel que jo veig a l'anunci, enlloc posa "Catalogne" sinó "Espagne" (i "Figueras" hi és perquè els TGV no arriben més lluny) i el que estan venent Espanya, no Catalunya.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 03/11/2011 23:07
Autor: josep_serre
Tony M. Nyphot ha escrit:Els anuncis de tòpics només són ofensius quan et toquen, i mostra de llibertat d'expressió quan afecten als altres. Res de nou.
Tens raó, res de nou...

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 03/11/2011 23:13
Autor: metring
Ofensiu, el que es diu ofensiu, no, més aviat cutre i demostra la manca de cultura dels publicistes que l'han fet, que cobren molta pasta per fer feines mediocres.

Guanyar-se la vida per ignorant

Publicat: Dijous 03/11/2011 23:43
Autor: Guigui
Vejam: quan algú ven xapes de Barcelona amb trilers i carteristes, no deixa de reflectir una realitat, per trista i poc decorosa que sigui. Però quan algú pretén associar tot un país amb uns estereotips que -no ho oblidem- van ser promoguts deliberadament per una dictadura que es va dedicar a vendre turisme barat de xancleta per tot Europa per tapar misèries humanes, polítiques i econòmiques encara més grosses, i és incapaç de veure-hi més enllà, em sembla indignant. No tant perquè venguin una imatge que -almenys jo- ni vull ni correspon a la realitat, sinó perquè demostra un cop més que un es pot forrar demostrant que és un solemne ruc.

Així funciona el món.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Divendres 04/11/2011 8:52
Autor: trensmat
Concluye la construcción del túnel de Sarriá de Ter, en Gerona

La infraestructura, perteneciente a la línea de alta velocidad Barcelona-frontera francesa, prolonga los túneles urbanos de la ciudad catalana

Adif ha finalizado la construcción de la estructura del túnel de Sarriá de Ter, que se inscribe en el tramo Sarriá de Ter-Sant Juliá de Ramis de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.

La nueva infraestructura tiene una longitud total de 3,1 kilómetros y prolonga los túneles urbanos de Gerona, creando un corredor ferroviario soterrado de más de siete kilómetros a su paso por la ciudad y su entorno más próximo.

El túnel de Sarriá de Ter representa se inscribe en el tramo Barcelona-Figueras de la línea de alta velocidad, que entrará en servicio, en toda su extensión, en el año 2012.

Características del túnel

Se inicia en el pozo de extracción de la tuneladora Gerunda, en el barrio de Fontajau de Gerona, y tiene una longitud total de 3.118 metros, de los que 3.058 se han realizado mediante excavación en mina y los sesenta restantes corresponden al falso túnel situado en la boca norte.

El proceso de excavación del túnel, que tiene una sección libre de 69 metros cuadrados, ha consistido en la perforación con maquinaria diversa, tras la que se ha ejecutado el sostenimiento de la sección excavada mediante la colocación de piezas metálicas pesadas, denominadas cerchas, y proyecciones de hormigón.

Este procedimiento se ha dividido en varias fases. La primera de ellas, denominada de avance, permitió abrir la sección superior de la galería para facilitar la maniobrabilidad de la maquinaria y las tareas de sostenimiento. En el mes de junio del año pasado, se realizó el cale del túnel en la fase de avance y su conexión con el pozo de extracción de la tuneladora Gerunda.

Posteriormente, se ha llevado a cabo la excavación de la fase de destroza, consistente en la perforación de la parte inferior de la sección, y se ha ejecutado la contrabóveda y el revestimiento. También se ha terminado la estructura del falso túnel de la boca norte, se han iniciado los trabajos previos al montaje de vía, y se encuentran en fase avanzada la construcción de los pasillos laterales para evacuación y mantenimiento y de las canalizaciones para las instalaciones ferroviarias.

Para la construcción del túnel, se ha retirado un total de 297.416 metros cúbicos de tierras, y se han utilizado 23.803,4 metros cúbicos de hormigón proyectado y 29.784 de hormigón de revestimiento con fibras de polipropileno.

Por otro lado, en el pozo de extracción de la tuneladora Gerunda, una vez finalizadas las operaciones para su desmontaje y retirada, se está realizando la arquitectura interior para su utilización como pozo de ventilación y salida de emergencia del túnel.

El tramo Sarriá de Ter-Sant Juliá de Ramis de la línea de alta velocidad, que cuenta con un presupuesto de adjudicación superior a 82,1 millones de euros, tiene una longitud total de 4,97 kilómetros y su otra infraestructura destacada es el túnel de Montagut, de 707 metros de longitud, ya finalizado.



www.vialibre-ffe.com

Només falten set quilòmetres de via al tram gironí del TAV

Publicat: Diumenge 13/11/2011 11:05
Autor: metring
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... l-tav.html

Només falten set quilòmetres de via al tram gironí del TAV


recta final

Només cal instal·lar els rails als túnels urbans de Girona i Sarrià de Ter, i enllestir un recorregut de prop de 500 metres en superfície a Sant Julià de Ramis

El tram d'una trentena de quilòmetres entre la sortida de la capital i l'estació de Figueres-Vilafant està pràcticament acabat i només hi falten els darrers detalls tècnics

13/11/11 02:00 - Girona - Dani Vilà

Els treballs de la infraestructura del TAV a les comarques gironines es troben ja a la seva recta final. Una dada concloent que demostra aquest fet és que només s'hi han d'instal·lar prop de set quilòmetres de via en tot el tram gironí, que comprèn el recorregut entre Riells i Viabrea i l'estació del TAV de Figueres-Vilafant.

Els set quilòmetres en els quals ara es comencen els treballs que permetran iniciar la instal·lació de via són els 3,5 quilòmetres dels túnels urbans de Girona, incloent-hi l'estació intermodal del parc Central, així com el túnel de poc més de tres quilòmetres de Sarrià i un petit tram de gairebé mig quilòmetre en superfície a Sant Julià de Ramis. En aquest punt del recorregut, encara a la comarca del Gironès es pot veure l'arribada de les vies des del nord. En el tram fora dels túnels de Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis es treballa en l'actualitat en l'execució de la base i la plataforma on s'instal·larà la via. A aquesta altura, l'administrador d'infraestructures ferroviàries (Adif) va executar un pont nou que permet superar la infraestructura i mantenir l'accés a la urbanització Golf Girona, del terme municipal de Sant Julià de Ramis. Als túnels de Girona i de Sarrià de Ter l'estructura que es farà servir serà de via en placa, que suposa que es fa una plataforma de formigó. Aquest procés ja ha començat fa setmanes a Girona, mentre que a Sarrià s'ha emprès ara fa pocs dies, ja que el túnel es va enllestir a principi de mes.

Sense problemes

El tram del sud de Girona que circula per les comarques de la Selva i el Gironès fins a arribar a la ciutat està acabat completament des de fa mesos, ja que ja hi circulen els trens de mercaderies, que al sector de Mas Xirgu enllacen amb la via convencional, gràcies a la instal·lació del tercer rail. Fonts de l'ens públic afirmen que aquest tram ja acabat funciona sense problemes.

Fase avançada, al nord

Adif confirma que en l'actualitat ja tenen una trentena de quilòmetres de via instal·lats entre Sant Julià de Ramis i l'estació del TAV a Figueres, per bé que encara no s'han acabat les obres. Explica també que en aquest tram després de Girona els treballs es troben “en una fase molt avançada”. En aquest cas, els treballs s'estan ara mateix en les operacions tècniques d'assemblatge de la via i els components de la plataforma. Aquest seguit d'operacions van a càrrec de màquines especialitzades En aquest mateix tram septentrional de Girona també es treballa de manera intensa en l'electrificació de la via. Als trams paral·lels amb l'N-II, els conductors poden veure que a la majoria de trams ja hi ha els pals elèctrics, i en alguns llocs s'hi comencen a passar els cables pertinents.

34
minuts
trigaran els trens TAV per connectar Girona amb Barcelona.
1
any
i escaig és el temps que falta perquè tota la línia del TAV entri en servei.
11
mesos
fa que es va posar en funcionament el tram internacional des de Figueres.
278,6
milions
d'euros és el cost del tram més complex, el dels túnels urbans de Girona.
3
quilòmetres
de túnel ha foradat la tuneladora a Girona entre Mas Xirgu a Fontajau.
6
mesos
de prova dels combois són necessaris abans d'obrir la infraestructura.
4.200
milions d'euros
és el cost de la línia TAV entre Barcelona i Figueres.
75
quilòmetres
fa el tram gironí entre Riells i Viabrea i l'estació de Figueres.
Les proves i la posada en funcionament de la infraestructura, el 2012

El Ministeri de Foment ha mantingut en tot moment que la línia nova que connectarà Barcelona amb Girona i amb el tram internacional del TAV entrarà en funcionament a finals de l'any 2012. Això suposa que la infraestructura haurà d'està pràcticament enllestida totalment en menys de mig any, perquè encara caldrà fer les proves de tot el recorregut amb trens TAV. Si es pren com a mostra el calendari que es va fer servir per a la posada en servei del tram internacional durant l'any passat, quan es va entrar en funcionament la línia de Figueres cap a Perpinyà, o pel pas de trens TAV per la línia fins a Girona, les proves podrien allargar-se al voltant d'uns sis mesos. És un període necessari per poder comprovar, especialment, el sistema de seguretat i detectar qualsevol problema abans que no hi circulin els combois amb viatgers a alta velocitat. El tram més complex del recorregut gironí d'aquesta infraestructura haurà estat el dels túnels urbans de Girona i Sarrià de Ter, sobretot a la capital gironina on els treballs es van fer amb la tuneladora. Cal tenir present que era el tram més delicat del recorregut perquè transcorre per sota d'habitatges al sector Güell-Devesa, i a tocar d'alguns edificis al sector de Sant Narcís i la plaça Europa.

Una part de la infraestructura funciona des del desembre del 2010, quan van començar a circular trens de mercaderies al tram sud i el tram internacional amb el túnel als Pirineus. Aquest tram el va construir TP Ferro i el va acabar el febrer del 2009.

Si finalment es compleix el calendari, la infraestructura entrarà en servei més de vint anys després que s'inaugurés el TAV entre Madrid i Sevilla, i després d'acumular retards successius. Amb la línia del TAV acabada, la ciutat de Girona estarà a mitja hora de Barcelona, si fa no fa, i en unes sis hores permetrà arribar a París. Ara, el tren que surt de Figueres triga cinc hores i quaranta minuts a arribar a la capital francesa. De la capital alt-empordanesa també és possible viatjar en 23 minuts a Perpinyà.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dilluns 14/11/2011 18:08
Autor: 437.001
Sembla que poquet a poquet es va avançant. :hola

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dilluns 14/11/2011 19:34
Autor: Bauvilla
O sigui que només queda per posar la vía entre el casc urbà de Girona i de Mollet fins a Sants.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 17/11/2011 20:31
Autor: iluro
Al menys aquestes obres no estan aturades !!!

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 17/11/2011 22:02
Autor: 437.001
Déu vulgui que no retallin la LAV BCN-Figueres Vilafant, ni la LAV Albacete-La Encina-València/Alacant.
Totes dues són vitals per a Catalunya.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 17/11/2011 22:17
Autor: Bauvilla
Vull ser optimista. Crec que BCN - France està massa avançada com per aturar-la. Ino oblidem TP Ferro que cobraria si o si.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Divendres 18/11/2011 12:00
Autor: genissimon
No és per posar-me perepunyetes, però crec que TP Ferro ja està cobrant sí i sí. I no només el cànon dels trens que travessen el túnel (2 TGVs diaris i 5 mercaderies semanals per sentit).

Salut !!
Bauvilla ha escrit:Vull ser optimista. Crec que BCN - France està massa avançada com per aturar-la. Ino oblidem TP Ferro que cobraria si o si.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Divendres 18/11/2011 13:36
Autor: Bauvilla
Per això ho dic, que abans d'aturar l'obra han de valorar si no els hi surt més car deixar-la sense acabar, a més del cànon de TP Ferro que s'ha de pagar.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dimarts 22/11/2011 13:08
Autor: xevi
L'obra no s'atura ni s'aturarà, la inauguració està prevista per d'aqui un any aprox. Precisament aquesta és una obra on la Comissió de Transports de la UE, que hi ha posat diners, està molt pendent que entri en funcionament, ja que garanteix la connexió de tota la xarxa europea de ferrocarril amb l'Estat Espanyol.

Algú sap si està previst ALVIA’s Alacant/València – Girona/Figueres quan entri en funcionament la LAV Barcelona – França.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dimarts 22/11/2011 18:04
Autor: trensmat
Se podría crear una extensión de los actuales Euromeds hasta Figueras - Vilafant, yo creo que estaría muy bien realizar servicios entre Valencia y Figueras, así aumentaran las conexiones entre Valencia y Francia.

Conflicte per les expropiacions

Publicat: Dijous 01/12/2011 12:09
Autor: Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... actes.html

Vilademuls se suma a la pressió dels afectats per les expropiacions del TAV i obliga a Adif a suspendre les actes

11:28 01.12.2011

Vilademuls (ACN).- L'Ajuntament de Vilademuls (Pla de l'Estany) s'ha sumat a la pressió dels afectats per la segona fase d'expropiacions del TAV a la demarcació que no accepten el preu a la baixa que Adif els ofereix com a compensació. Com ja va passar amb els cinc municipis afectats a l'Alt Empordà, el consistori tampoc ha cedit els locals per celebrar la signatura de les actes prèvies i per tant Adif ha hagut de suspendre la signatura de les actes prèvies i caldrà iniciar el procés per a una segona convocatòria. També s'ha suspès la que s'havia de celebrar a Cornellà del Terri però en aquest cas perquè Adif ha al·legat que li faltava un representant.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Divendres 02/12/2011 19:02
Autor: 437.001
Cada dia m´agraden més els nymbys. :cop :cop :cop