Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf

Entrada Autor: megapauer » Dijous 03/04/2008 20:26

Arran d'haver publicat a Tranvia Portal una postal de l'estació de Garraf ha sortit un tema:

A la postal s'hi veu l'estació de Garraf amb dues vies principals i dues d'apartament al costat mar. Però a continuació es veuen unes vies de via estreta amb dues composicions de tolves, l'una carregada i l'altra amb les tolves tombades. La pregunta és què és això? :o

Us pujo les fotos. Poso a continuació els links originals, ja que el fòrum talla les fotos de més de ¿800 pixels?

Imatge
http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... MG0007.jpg



I l'ampliació:

Imatge
http://img223.imageshack.us/img223/1/img0007rm8.jpg


Algú n'havia sentit a parlar?

Gràcies!!


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 03/04/2008 23:59

Pedra calcària del Garraf per fer... quelcom? :nose



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/04/2008 0:04

En qualsevol cas, sembla una estructura molt passatgera, corresponent a unes obres que sembla que hi ha damunt el mur de contenció. Cal pensar que a l'època a la qual corresponen aquestes fotos (anys 20-30?) encara no hi havia la maquinària de construcció actual, especialment pel que fa a vehicles, de manera que l'alternativa més a mà després de la tracció animal (humana inclosa) eren ferrocarrils com els de les mines.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 04/04/2008 11:26

Jo no sé si això és dels anys 20-30, ja que jo veig una senyal lluminosa de sortida (en l'ampliació, a la via direcció Vilanova, cap abaix), i no crec que aleshores ja n'hi haguéssin. Jo situaria la foto durant l'època de construcció de la doble via (aquí sembla que sigui via única, almenys pel costat Castelldefels), que suposo (no ho sé) que era cap els anys 50. Què me'n dieu?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 04/04/2008 13:31

Sens dubte és via única però amb senyalització lluminosa i sense electrificar.

Aquí a Madrid no tinc informació de les etapes d'aquesta línia, però amb això crec que algú podria datar-la amb certa facilitat.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Divendres 04/04/2008 19:20

Bona tarda.

Jo pensava que la linia Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç de Calders-Tarragona ja era en doble vía abans de la guerra civil, cosa que veig que no és veritat.

Quan es va fer la doble vía?

En tot cas, els horaris de l'any 1954 ja indiquen doble vía entre Barcelona, Tarragona i Reus.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 06/04/2008 2:00

Si que era de doble via, es veu prou bé el doble túnel al fons...



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Diumenge 06/04/2008 2:08

La doble via és va fer cap a finals del selge XIX?

Aquesta foto la situaria entre els anys 50 ja que aleshores ja existia la senyalització lluminosa.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 06/04/2008 11:11

437.001 ha escrit:Si que era de doble via, es veu prou bé el doble túnel al fons...
Lluís, jo no veig el doble túnel enlloc...al final es veu una sola via, amb espai per a una altra, a l'esquerra...

Edito: Ara sí el veig (no havia obert el link). Si t'hi fixes, al túnel de l'esquerra no hi arriba via (o jo no sé veure-la).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/04/2008 12:07

aarongilp ha escrit:Si t'hi fixes, al túnel de l'esquerra no hi arriba via (o jo no sé veure-la).
No ho sé veure amb total certesa, però diria que al túnel esquerre sí que n'hi ha. Què hi diuen els versats en història ferroviària?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 06/04/2008 12:33

Lucien Roisin va morir el 1943, així que la fotografia no pot ser dels anys 50. Com a molt serà dels anys 30.

No és història ferroviària sinó fotogràfica: Roisin tenia a Barcelona una botiga a la Rambla de Santa Mònica (la part més propera a Colom), coneguda com la Casa de les Postals, on es podien trobar imatges de tot Espanya. La botiga ja no existeix com a tal, desconec què hi ha ara allà.

Inexplicablement, no té cap pàgina a cap Wikipedia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/04/2008 13:27

entfe001 ha escrit:No és història ferroviària sinó fotogràfica
Ho deia per la implantació de la doble via a la línia del Garraf.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 06/04/2008 13:29

Jo he fet el comentari d'història fotogràfica perquè desconec quan es va fer doble via al Garraf i des de quan hi ha senyalització lluminosa. L'únic indici que puc donar de la fotografia per situar-la en el temps és per l'autor... en l'últim detall en el qual nosaltres ens hi hauríem fixat ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/04/2008 13:35

Tot compta, Mr Sherlock Holmes! :)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 11/04/2008 10:46

Tornant al tema concret d'aquest pressumpte "ferrocarril" secundari... té tota la pinta de ser simplement uns rails posats per portar les vagonetes des de la mina fins aquest carregador (bastant simple, per cert) i passar així el material als vagons de Renfe.
Moltes instal·lacions industrials tenien sistemes interns d'aquest tipus, abans de la generalització dels camions, les cintes transportadores, els "toros", etc. En moltes ni tan sols hi havia material de tracció, sinó que les tolves eren empeses a mà. No sé si seria aquest el cas, encara que m'inclino a pensar que aquí probablement sí deuria haver-hi algun modest tractor.
De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/04/2008 10:58

wefer ha escrit:De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
Home... és "ferro" i és "carril"... :nose


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 11/04/2008 11:11

Guigui ha escrit:
wefer ha escrit:De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
Home... és "ferro" i és "carril"... :nose
També ho són les atraccions de fira i fons i tot les muntanyes russes :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/04/2008 11:21

wefer ha escrit:També ho són les atraccions de fira i fons i tot les muntanyes russes :D
Ja estic veient un fil dedicat a aquests mitjans de "transport", a semblança del que ja hi ha sobre escales mecàniques a "Transport aeri, marítim i altres"... :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sanlucar-playa
N5
N5
Entrades: 104
Ubicació: HISPANIA CITERIOR

Entrada Autor: sanlucar-playa » Divendres 22/08/2008 20:52

- En 1912 se explotaba una cantera en la cara sur de La Falconera, y la piedra se embarcaba allí mismo para ser utilizada en la ampliación del puerto de Barcelona (Dique del Este)

- En 1913 comenzaron a funcionar la estación de Garraf y la via doble Barcelona - Garraf

- En 1915 se puso en servicio la vía doble hasta Vilanova

- Entre 1914 y 1918 llegó el fotógrafo francés Luciano Roisin a Barcelona, huyendo de la primera guerra mundial.

- En 1926 quedó instalado el block-system de la casa GRS entre Barcelona y San Vicente de Calders por la costa.

- En 1943 volvió a Francia, para morir, el Sr. Roisin

- En 1951 se inauguró la iglesia de Garraf, situada donde el cargadero de la foto.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dilluns 22/09/2008 19:45

Vista la imatge, crec que aquestes vies de tipus Decauville aprop de l'estació del Garraf corresponen al tren que es va fer servir per a la construcció del port de Garraf.
jms



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”