Avant Barcelona-Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: Sagrerenc » Diumenge 30/01/2011 0:28

470 ha escrit:Desconozco las políticas en otros paises europeos y las obligaciones de servicio público.

Precisament aquest és el problema dels gestors espanyols, tant polítics d'un i altre color com alts càrrecs de Renfe i Adif. Es pensen que Espanya és el centre del món i com que la resta de països europeus són subdesenvolupats no val la pena fixar-se en com funciona el ferrocarril allà.

No em crec que Brussel·les tingui normatives diferents per a Espanya i per a la resta d'Europa. La unitat de AVE-Larga Distancia pot oferir el preu que vulgui, com si vol posar bitllets gratis, mentre no demani diners a les administracions públiques (subvencions) per compensar els beneficis negatius.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N8
N8
 
Entrades: 1204
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 16:17
Ubicació: RER E (Haussmann-St-Lazare - Porte Maillot - La Défense)

Subvencions

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 30/01/2011 1:43

470 ha escrit:Repito, Renfe solo puede subvencionar servicios de cercanias y regionales, no puede subvencionar servicios larga distancia ni Ave.

Renfe pot subvencionar el que vulgui; és la política comercial d'una empresa privada, si més no privada sobre el paper. Són les administracions públiques que estan subjectes a restriccions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21136
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: Sky » Diumenge 06/02/2011 12:25

"El tren obre oportunitats"

• Desenes de lleidatans aprofiten la conveniència dels trens Avant per anar i tornar cada dia de Lleida a Barcelona per treballar

"Abans feia 80.000 quilòmetres a l'any amb cotxe. L'Avant ha augmentat no ja la meua qualitat de vida, sinó la meua esperança de vida", resumeix Miquel Àngel López, que des del 2002 treballa a Barcelona però viu a Lleida i usa els trens Avant des del primer dia de la seua posada en marxa a l'abril del 2008. L'estrena d'aquest AVE barat, que tarda una hora i 12 minuts a cobrir el trajecte, ha permès que desenes de professionals optin per anar a treballar a Barcelona mantenint la seua residència a Lleida. "Els que anem al tren de les 07.05 cada dia som 53 i 49 més de Tarragona, encara que alguns ho alternen amb el cotxe determinats dies. El tren de les 8 diuen que encara va més ple i també hi ha gent que ve de Barcelona a Lleida", explica Ana Rodríguez, una altra de les usuàries diàries de l'Avant. "Treballava a l'Arnau i fa un any em van oferir un projecte molt interessant a Bellvitge. Sense l'Avant ni m'hauria plantejat acceptar-lo", afegeix. I això que tarda tant de Lleida a Sants com de Sants a Bellvitge, on arriba després d'agafar un rodalies i metro. "A Barcelona hi ha molta gent que viu al Maresme o el Vallès i tarda el mateix que nosaltres des de Lleida", assenyala.

Desplaçaments de més d'una hora per arribar a la feina són comuns a les àrees metropolitanes de les grans ciutats, però els lleidatans hi estan poc acostumats, cosa que els Avant van canviant. "El tren t'obre oportunitats. Ha aproximat les ciutats", assegura Marc Lana. Ell va començar a usar els Avant cada dia després de comprovar que li sortia més a compte que mantindre un pis compartit a Barcelona i tornar només els caps de setmana. A més de veure més la família, és clar.

L'abonament de 40 viatges (anada i tornada de dilluns a divendres cada setmana) costa uns 430 euros al mes i s'ha d'usar en 30 dies. El preu és, doncs, un factor important. "És massa car, podria ser més assequible, un veritable transport públic", defensa Miquel Àngel López.

Encara que molts aprofiten els trajectes per treballar, la coincidència diària als vagons ha fet que els passatgers més assidus acabin per fer-se amics. De fet, organitzen sopars i altres trobades festives, com una pròxima calçotada en què també participaran viatgers de Tarragona. "Un company diu que som la seua tercera família després de la pròpia i la de la feina", fa broma Lana. "Hi ha molt bon rotllo", corrobora Koen Janssens, un belga establert a Lleida que també usa l'Avant cada dia per treballar a Barcelona. A més, destaca la puntualitat del tren, molt europea.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... rtunitats/
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1479
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 14:00
Ubicació: Lleida

Servei públic?

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 06/02/2011 14:08

Sky ha escrit:"És massa car, podria ser més assequible, un veritable transport públic", defensa Miquel Àngel López.

Entenc que hi hagi factors que obliguin determinades persones a viure en un lloc i anar a treballar molt lluny, però un servei públic de transport, entès com una necessitat diària, no pot tractar d'això. Evidentment, hi intervenen polítiques molt diverses, com socials, d'habitatge, laborals, etc., però cal ocupar-se'n d'una vegada per totes per acabar amb el col·lapse circulatori que assola les grans ciutats i que s'està començant a traslladar a regions més àmplies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21136
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: L15 SEU VELLA » Dissabte 05/03/2011 22:19

Els Avant procedents de Barcelona-Sants ya no dormen a l'estació de Lleida-Pirineus el seu lloc de descans es l'estació Zaragoza-Delicias
Avatar de l’usuari
L15 SEU VELLA
N5
N5
 
Entrades: 90
Membre des de: Dimecres 17/11/2010 22:17
Ubicació: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI

No els hi fan anar, però hi van?

EntradaAutor: Guigui » Dissabte 05/03/2011 22:33

És a dir, van de buit de Lleida a Saragossa? I per a fer què?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21136
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: erbuki » Diumenge 06/03/2011 12:43

L15 SEU VELLA ha escrit:Els Avant procedents de Barcelona-Sants ya no dormen a l'estació de Lleida-Pirineus el seu lloc de descans es l'estació Zaragoza-Delicias


Ja m'extranyava ami... Perquè jo dimarts passat vaig tornar de Bcn Sants a Lleida amb l'Avant de les 20:10 i al arribar a l'estació hi va estar 10 minuts i després, sorprenentment va empendre rumb direcció Zaragoza (quan normalment, un cop han baixat tots els passatgers, entra el personal de neteja per fer la seva tasca).
Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
 
Entrades: 655
Membre des de: Dimecres 27/08/2008 19:10
Ubicació: Barcelona: H12 // Lleida: 8 Balàfia - Clot - Centre i 5 Dra. Castells - Arnau Vilanova

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: Glac58 » Diumenge 06/03/2011 23:09

erbuki ha escrit:
L15 SEU VELLA ha escrit:Els Avant procedents de Barcelona-Sants ya no dormen a l'estació de Lleida-Pirineus el seu lloc de descans es l'estació Zaragoza-Delicias


Ja m'extranyava ami... Perquè jo dimarts passat vaig tornar de Bcn Sants a Lleida amb l'Avant de les 20:10 i al arribar a l'estació hi va estar 10 minuts i després, sorprenentment va empendre rumb direcció Zaragoza (quan normalment, un cop han baixat tots els passatgers, entra el personal de neteja per fer la seva tasca).


Pero ho sabeu del cert que dorm a saragossa? o potser el deixen apartat a les afores de Lleida, com es es cas de bcn que els Aves dormen amb un apartador a les afores, perque no te gaire sentit que un material de buit marxi a Saragossa
Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
 
Entrades: 813
Membre des de: Dimarts 05/08/2008 23:29
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Lloc de descans

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 06/03/2011 23:21

Que jo sàpiga, no hi ha taller ni dipòsit a l'oest de Lleida. A Barcelona, van a Sant Andreu Comtal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21136
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Lloc de descans

EntradaAutor: Glac58 » Diumenge 06/03/2011 23:30

Guigui ha escrit:Que jo sàpiga, no hi ha taller ni dipòsit a l'oest de Lleida. A Barcelona, van a Sant Andreu Comtal.


Em referia que potser tenen alguna via apartada a les afores de Lleida on dorm, com per exemple quan surts de sants direcció Lleida quan entres al segon tunel hi ha una mena de vies apartades on guarden Aves, te les parets com verdes i amb arcs.
Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
 
Entrades: 813
Membre des de: Dimarts 05/08/2008 23:29
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

PAET del Prat

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 06/03/2011 23:41

Et deus referir al PAET del Prat. En principi, crec que no està pensat per això, però tot és possible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21136
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: Glac58 » Diumenge 06/03/2011 23:43

Guigui ha escrit:Et deus referir al PAET del Prat. En principi, crec que no està pensat per això, però tot és possible.

Si, exactament, quan paso per alla amb l'avant es veu dones fregant els trens.
Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
 
Entrades: 813
Membre des de: Dimarts 05/08/2008 23:29
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: UT596001 » Dilluns 07/03/2011 0:22

Guigui ha escrit:Que jo sàpiga, no hi ha taller ni dipòsit a l'oest de Lleida. A Barcelona, van a Sant Andreu Comtal.


El dia que estigui en servei el túnel en ample internacional que travessarà Barcelona sí, però ara van a Can Tunis-Alta Velocitat, a part dels trens que com han dit deixen apartats al Prat de Llobregat.
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 14:44

Lapsus

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 07/03/2011 0:23

Cert. M'he confós amb els Euromeds, i m'he oblidat del "petit" detall que no hi ha ample internacional entre Sants i Mollet.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21136
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: Sky » Dimecres 30/11/2011 14:06

Els Avant a Barcelona, amb més places i tardaran 4 minuts menys

• A partir del dia 11 de desembre gràcies a la renovació dels trens, que canvien de model

Renfe renovarà els trens que ofereixen el servei Avant entre Lleida, Camp de Tarragona i Barcelona amb la introducció del model S-121, que substituirà l'S-104, que és el que funcionava fins ara. Aquest canvi començarà a aplicar-se el dia 11 de desembre i suposarà un ajust dels horaris, ja que escurçarà el temps de viatge entre dos i quatre minuts. D'aquesta manera, el trajecte entre Lleida i Barcelona es farà en una hora i 8 minuts, només cinc minuts més del que tarda l'AVE, que és molt més car.

La principal millora que suposa el canvi de tren es troba en la capacitat dels combois. Els S-104 (que funcionen des de l'any 2004) tenen una capacitat de 236 places, mentre que els més nous S-121 (es van estrenar al desembre del 2008) poden portar un màxim de 280 passatgers. Aquest augment de capacitat de 44 places (un 18% més) facilitarà trobar bitllet en determinades freqüències que ara van molt saturades, sobretot els trens Lleida-Barcelona de primera hora els dies feiners i els que circulen en cap de setmana, quan hi ha més viatges d'estudiants i per motius d'oci.

Aquests nous trens circulen a una velocitat màxima de 250 quilòmetres per hora i tenen capacitat per alternar l'ample ibèric amb l'internacional. També aportaran millores en el confort dels viatgers, l'interiorisme dels trens i la seua eficiència energètica.

Renfe té previst presentar en públic aquest canvi divendres que ve. Les persones interessades a veure un tren S-121 per dins tindran ocasió de fer-ho llavors, concretament entre les 15.00 i les 21.30 hores a la mateixa estació.

Lleida continua reivindicant la millora de les freqüències a Barcelona i la implantació d'un enllaç amb Saragossa.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... uts-menys/
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1479
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 14:00
Ubicació: Lleida

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: jEiiK0b » Dimecres 30/11/2011 17:52

Ara que miro els horaris a la web de Renfe, veig que a partir de l'11 de desembre no surten els Regionals Barcelona-Lleida per via Tarragona i Valls...
jEiiK0b
N5
N5
 
Entrades: 117
Membre des de: Dimecres 10/08/2011 14:47
Ubicació: Esparreguera

Rodalies de Catalunya

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 30/11/2011 18:12

A Rodalies de Catalunya, els plànols diu que són vàlids des del 28/08/11. Normalment, tenen una validesa de mig any.

Deu ser cosa del traspàs. La rodalia de Barcelona tampoc ja no existeix al web de Renfe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21136
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Rodalies de Catalunya

EntradaAutor: josep_serre » Dimecres 30/11/2011 21:16

http://www.renfe.com/viajeros/cercanias ... index.html

Guigui ha escrit:A Rodalies de Catalunya, els plànols diu que són vàlids des del 28/08/11. Normalment, tenen una validesa de mig any.

Deu ser cosa del traspàs. La rodalia de Barcelona tampoc ja no existeix al web de Renfe.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
 
Entrades: 2525
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 8:06
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona

Memòria...

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 30/11/2011 21:30

Doncs alguna cosa havia llegit per aquí al respecte. Dec haver-ho recordat malament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21136
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Avant Barcelona-Lleida

EntradaAutor: mikado » Divendres 02/12/2011 19:41

http://www.europapress.es/catalunya/not ... 45256.html


Renfe renueva los Avant Lleida-Barcelona y envía los usados a Toledo y Ciudad Real

Renfe ha presentado este viernes en Lleida la nueva serie de trenes Avant, la serie 121, con más plazas y comodidades que la anterior, la 104 que seguirá funcionando en otras zonas, como Toledo y Ciudad Real, ciudades a las que enviará los convoyes usados.

El jefe comercial de la gerencia en Catalunya, Javier García Marco, ha explicado que Madrid-Toledo y Madrid-Ciudad Real se hace con la serie 104.

"Pasarán a aquella zona para tener más posibilidades de circulación y muchos pasarán también un lifting", ha señalado, precisando que la nueva serie también empezará a utilizarse en otras zonas como Galicia.

"Son trenes que ya llevan una temporada circulando y aprovecharemos para repararlos y restaurarlos un poco", ha agregado García Marco en la presentación de los nuevos trenes que comenzarán a funcionar el próximo día 11.

Los cinco nuevos Avant con los que Renfe hará todos los servicios Lleida-Camp de Tarragona-Barcelona tienen 280 plazas, un 19% más que los que funcionan ahora con lo que la compañía tendrá 3.650 plazas diarias.

Además de más plazas, la nueva serie incorpora enchufes en todos los asientos, mejora el espacio de la plaza para discapacitados y mantiene los habituales estándars de confort de los Avant.

Según Renfe, la mayoría de los usuarios de esta línea tiene entre 16 y 40 años, y en los días laborables la mayoría de clientes son profesionales y administrativos que se desplazan a Barcelona por motivos laborales.
Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
 
Entrades: 1975
Membre des de: Divendres 06/05/2005 20:40

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant