Connexió ferroviària amb Andorra

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 10/03/2014 8:58

Potser, si es fes, haurai de plantejar-se en doble línia, túnels i ponts fets per a doble línia, però les vies i catenària en via unica, doblada en estacions i allí on convingui per a creuaments de trens.
Com que cal crear la "dependència" al tren, començar amb baixes freqüències i anar-les pujant a mesura que puja la demanda. Per altre, permetria bons moviments i si hi hagués moviments de mercaderies no tindria que ser un problema la seva circulació.
Més endavant es pot anar desdoblant la via a mida que la demanda creix.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3471
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 10/03/2014 16:18

Oriolix ha escrit: Imatge
gatvell ha escrit:Jo, d'Oliana tiraria recte fins a Cervera i connexió en "Y" a la línia de Lleida-Manresa. Curt i oferint servei en les dues direccions com dius tu.
Ara, cert és que la teva proposta abarca més espai i per tant més territori i més població.
És també una bona opció. En aquest cas, el nou traçat és de només 105 Km, amb l'estalvi que suposa. Evidentment, les distàncies s'allarguen: Andorra-Lleida queda en 160 Km (+25), i Andorra-Barcelona, en 210 Km (+40)

Imatge
Si al final no hi hagués mes remei, aquesta 2a seria el mal menor, però crec que la 1a es molt millor, a sobre mes fàcil de construir, suposo, perque aniria per corredors ja creats. I a més, donaria servei al Solsonès, al nord del Bages i a Artesa de Segre, i amb autobusos coordinats podria haver enllaç a Solsona cap a les pistes d'esqui de Port del Comte i La Vansa-Fòrnols.

A més, fins a Súria ja està construit, ja son 20 km. menys. Si al final converteixen la línia FGC a ample internacional, sempre es pot fer la de Balaguer amb ample ibèric i a partir de Bassella anar amb els 2 amples, o que la ibèrica acabi a Bassella i hi hagi enllaços coordinats amb la internacional.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1775
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 01/04/2019 8:48

Un projecte de metro vol enllaçar Catalunya Nord i Andorra

La línia enllaçaria Porta (a la Cerdanya) al Pas de la Casa per un túnel a 2.500 metres d’altitud i d’uns 7 km de llarg


El projecte que s’estudia des del 2009, té un cost avaluat d’uns 150 milions d’euros. Les dues cambres de comerç signaran un conveni per fer realitat el projecte.

La línia permetria de millorar l’accés al Principat ja que farà possible arribar a Andorra en solament 11 mn, des del poble de Porta, és a dir tres vegades menys que per la carretera del coll de Pimorent. Igualment un metro permetria de garantir l’accés qualsevol sigui el temps i les eventuals nevades. Tindria una capacitat per 700 passatgers. I és previst que així enllaci les xarxes de tren de Barcelona i Tolosa, via les estacions de La Tor de Querol i l’Hospitalet. Pel president de la Cambra de comerç d’Andorra, Miquel Armengol, «obrirà una nova comunicació cap a París i Bordeus».

http://www.elpuntavui.cat/territori/art ... dorra.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5189
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 01/04/2019 13:05



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 01/04/2019 16:41

No és un "poisson d'avril"... fa temps que se'n parla d'això!

https://www.ladepeche.fr/article/2019/0 ... dorre.html



Miquel
Administrador
Entrades: 4132
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 01/04/2019 18:11

A tot li diuen metro... :nono


El metro de Barcelona amb motoristes!

Sanato
N5
N5
Entrades: 121

Entrada Autor: Sanato » Divendres 05/04/2019 21:32

Trobo que fer-lo només fins al Pas de la Casa seria malgastar els diners, si es baixés cap a Escaldes o Andorra la Vella ja seria una altra cosa.

De fet ja ho vaig dir al seu dia... al final em faran cas

viewtopic.php?f=3&t=7077&p=254415&#p254415
Sanato ha escrit:(...)I una connexió a Andorra per França?
- El túnel del Pimorent ja està fet, caldria ficar-hi doble ample... O bé un intercanviador com dius
- A L'Hospitalet-près-l'Andorre, canvi de sentit i nou túnel bastant per sota del Pas de la Casa i el Port d'Envalira.
- Per tal que sortís a la mateixa cota d'entrada (1.400 m.) hauria d'anar fins Encamp i d'aquí baixar cap a Escaldes i Andorra la Vella
Ja veig que quedaria un xic llarg (18 km. en línia recta :? :? :? ) però si el paguen els andorrans...


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 306

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 05/04/2019 22:59

Hi ha una tesi universitària que analitza amb tot detall totes les opcions de connexió ferroviària. Al meu bloc hi ha penjat un enllaç a la tesi i també explica altres projectes ferroviaris al Principat al llarg de la història, alguns de del.lirants.
http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexi ... i-andorra/



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 847
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 07/04/2019 10:20

el 7 d'Abril hi ha Eleccions al Consell General d'Andorra, per tant, és evident que tot això deuen ser promeses electroals d'algun partit i que en acabat, malauradament quedaran arxivades en algun calaix fins a unes noves eleccions en que potser tornin a sortir...



enrospv
N2
N2
Entrades: 10
Ubicació: Alacant-Terminal (PV)
Contacta:

Entrada Autor: enrospv » Diumenge 07/04/2019 15:00

Miquel ha escrit:A tot li diuen metro... :nono
I Renfe a tot li diu rodalies.

Més sagnant és com FGV gestiona els trajectes Vilanova de Castelló - Bétera i Benidorm - Dénia com a part de la seua xarxa de metro i tramvia respectivament.

Les nomenclatures al final són flexibles.

Discussions sobre noms a banda, espere que finalment vaja endavant aquest projecte, tot i que, com diu Uriol108, fa molta pinta que siga pur electoralisme.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 119

Entrada Autor: mfuentesll2 » Diumenge 07/04/2019 23:49

És un projecte que te un problema principal: un desnivell superior al 6% entre Porté y Pas de la Casa. I encara que l'estació de Pas de la casa sigui subterrànea és inviable fer-la molt profunda (les estacions de la L9 ja son una burrada). I si no té continuitat cap a Escaldes-Andorra la Vella és una tonteria.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 08/04/2019 9:38

mfuentesll2 ha escrit:És un projecte que te un problema principal: un desnivell superior al 6% entre Porté y Pas de la Casa. I encara que l'estació de Pas de la casa sigui subterrànea és inviable fer-la molt profunda (les estacions de la L9 ja son una burrada). I si no té continuitat cap a Escaldes-Andorra la Vella és una tonteria.
I per què no es plantejen fer un tren tipus Zentralbahn a Suïssa? Un tren mitxe adherència/cremallera, que podria anar des de Porté fins a Andorra la Vella (i si m'apures, continuar a La Seu i fer un P+R).


Salutacions,

Oriol

enrospv
N2
N2
Entrades: 10
Ubicació: Alacant-Terminal (PV)
Contacta:

Entrada Autor: enrospv » Dilluns 08/04/2019 10:18

oriolp13 ha escrit:
mfuentesll2 ha escrit:És un projecte que te un problema principal: un desnivell superior al 6% entre Porté y Pas de la Casa. I encara que l'estació de Pas de la casa sigui subterrànea és inviable fer-la molt profunda (les estacions de la L9 ja son una burrada). I si no té continuitat cap a Escaldes-Andorra la Vella és una tonteria.
I per què no es plantejen fer un tren tipus Zentralbahn a Suïssa? Un tren mitxe adherència/cremallera, que podria anar des de Porté fins a Andorra la Vella (i si m'apures, continuar a La Seu i fer un P+R).
Seria una molt bona idea però això sempre ve a canvi d'una menor velocitat. Caldria veure si amb una velocitat inferior la demanda justificaria la inversió.

I sobre que no té sentit si no arriba a Andorra la Vella, doncs jo pense que sí que en té, perquè al final sempre es poden fer abonaments combinats amb altres mitjans de transport (és a dir, autobús). Supose que ho faran fins el Pas de la Casa perquè Andorra és molt gelosa de la seua independència i voldran gestionar la possible extensió fins l'interior de forma autònoma. Pense :)

Açò donaria una forma més d'accés a Andorra a banda del cotxe, que és necessari a una zona en què irònicament el seu principal atractiu (a banda dels privilegis fiscals...) és l'ambient natural.



Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
Entrades: 313
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Ginebra

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 08/04/2019 15:13

oriolp13 ha escrit:
mfuentesll2 ha escrit:És un projecte que te un problema principal: un desnivell superior al 6% entre Porté y Pas de la Casa. I encara que l'estació de Pas de la casa sigui subterrànea és inviable fer-la molt profunda (les estacions de la L9 ja son una burrada). I si no té continuitat cap a Escaldes-Andorra la Vella és una tonteria.
I per què no es plantejen fer un tren tipus Zentralbahn a Suïssa? Un tren mitxe adherència/cremallera, que podria anar des de Porté fins a Andorra la Vella (i si m'apures, continuar a La Seu i fer un P+R).
Jo ho veuria encara millor si aquest cremallera fos un perllongament del Tren Groc des de Latour de Carol... seria un tren que et portaria pràcticament des d'un Roselló proper al mar fins al cor dels Pirineus... es pot posar tercer carril de mètrica entre Enveitg i Porta (cost mínim). Amb un intercanviador d'ample com el que s'ha instal·lat a Zweisimmen (Suïssa), es podria fer un GoldenPyrenées des de Perpinyà fins a Andorra. Això sí, seria necessari electrificar tot el Tren Groc a 1500V, una tensió que el sistema de tercer carril permet amb certes modificacions.

Aquesta proposta seria un mixte entre el que s'implantarà breument al Golden Pass i el que es fa amb el Martigny-Châtelard amb un mixte catenària-3r carril... jo, un cremallera Porta-Pas de la Casa no el trobo atractiu, però s'hauria d'estudiar seriosament.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”