Atrapat a la Catalunya Nord?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

Atrapat a la Catalunya Nord?

Entrada Autor: barcelonasants » Diumenge 24/08/2008 21:17

Hola a tots/es!

Aquest és el meu primer missatge en aquest fòrum, que postejo tot i haver-me registrat ja fa temps. Ho faig, sens dubte, amb gran orgull, doncs últimament m'he passejat per aquest web i el trobo realment interessant, actiu i útil. És per aquest precís motiu que he volgut entrar avui aquí: se m'ha creat un dubte que, ho reconeixo, pot sonar bastant inútil, però em té amoinat ja fa uns dies, doncs es tracta d'una informació de vital importància per planejar les meves vacances i he pensat preguntar aquí abans de trucar al gran centre d'atenció al client de la per tots estimada RENFE.

Resulta que he decidit anar a passar uns dies a Colera, magnifica població de la Costa Brava, a tocar de Portbou, i entre els meus plans he integrat el de fer una visita a Cotlliure, a tocar de la frontera. Em seduia molt la idea de anar en tren per deixar el cotxe aparcat i poder gaudir del paissatge i d'unes estacions que mai he recorregut. Els horaris dels TER francessos no m'ha costat pas gaire trobar-los, i amb una mica més d'esforç (!) he pogut imprimir els dels "mitja distància" de renfe des de Colera fins a Cervera de la Marenda, primera estació de la Catalunya Nord, on acaba la Ca2 de Renfe i haig de fer l'enllaç amb els trens francessos de la SNCF fins a la meva agradable destinació. Fins aquí cap problema. Però aquí arriba l'assumpte, alló més important i, si voleu, m'atreviria a dir que sorprenent. Els horaris de tornada dels TER fins a Cervera estaven en el mateix document que els d'anada (en un PDF), així que cap problema... Però vet a qui que vaig a la web de renfe i no hi ha cap tren que surti de Cervera cap a Colera (fins i tot cap amb destinació Barcelona). És això normal? Es tracta d'un problema del servidor o quelcom així? Sóc jo, o la nostra renfe ofereix 8 trens diaris Colera-Cervera i cap (CAP!) en direcció contrària?

Acabaré pensant que és un complot perquè em quedi atrapat a la Catalunya Nord :x :)

Gràcies per les vostres ràpides respostes

Agraït,

barcelonasants


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Diumenge 24/08/2008 21:34

Si. La renfe fa aixo. La SNCF tot just el contrari.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 24/08/2008 21:46

Els trens de Renfe només poden fer el trajecte Portbou => Cervera. En canvi, els trens de la Sncf només poden fer el trajecte Cervera => Portbou. Són acords internacionals. Hauràs de buscar un tren que et dugui des de Cotlliure fins a Portbou, o creuar la frontera en taxi... o a peu! :)



barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Diumenge 24/08/2008 22:11

Vaja... :? Moltes gràcies, pensava que ja m'hi quedava :)

Seguim somiant el dia en que poguem tenir un ferrocarril sense fronteres...

Salutacions,

barcelonasants


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/08/2008 12:58

barcelonasants ha escrit:Seguim somiant el dia en que poguem tenir un ferrocarril sense fronteres...
El no-nacionalisme (tant de Madrid com de París) és així...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sanlucar-playa
N5
N5
Entrades: 104
Ubicació: HISPANIA CITERIOR

Entrada Autor: sanlucar-playa » Dimarts 26/08/2008 9:22

Las fronteras ferroviarias son un verdadero incordio; agravado en el caso de la hispano-francesa por la diferencia de ancho, pero es algo que habrá de solucionarse más pronto que tarde. En ese sentido el tramo Figueras - Perpiñán puede ser un paso en la dirección correcta.

Lamentablemente otro tipo de fronteras no sólamente no desaparecen, sino que hay gente empeñada en multiplicarlas.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimarts 26/08/2008 15:01

Llavors els trens que finalitzen recorregut a Cervera que fan? Viatge sense servei fins a portbou? Si es així ho trobo molt inútil tot plegat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 26/08/2008 15:04

pukyxd ha escrit:Llavors els trens que finalitzen recorregut a Cervera que fan? Viatge sense servei fins a portbou?
Sí.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 26/08/2008 23:48

I al revés també.
pukyxd ha escrit:Llavors els trens que finalitzen recorregut a Cervera que fan? Viatge sense servei fins a portbou? Si es així ho trobo molt inútil tot plegat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 28/08/2008 17:23

A Puigcerdà i La Tor de Querol ho han sabut solucionar de forma més eficient i ecològica. :?

josep_serre ha escrit:I al revés també.
pukyxd ha escrit:Llavors els trens que finalitzen recorregut a Cervera que fan? Viatge sense servei fins a portbou? Si es així ho trobo molt inútil tot plegat.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Hagbard
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: The Carmel & La Verneda

Entrada Autor: Hagbard » Dilluns 27/10/2008 12:29

Aprofito que hi ha aquest fil per afegir la meva:

Aquest dissabte vaig pujar a Cervera i em vaig trobar amb aquesta "peculiaritat" que comenteu:
BCN a Cervera, bé. En canvi, per a tornar cap al Regne, no hi han trens espanyols que t'hi portin. Vaig trobar aquestes opcions:
  • a) Agafar un TER de la SNCF que deixa a Portbou (n'hi han uns 4 al dia) i allà agafar una patera cap a BCN
    b) Creuar la muntanya a peu
    • b1) camp a traves: complicat ja que la orografia és bastant escarpada.
      b2) vorejant la carretera Cervera - Portbou: perillós ja que no hi ha vora ni marge i a la minima et foten daltabaix dels penya-segats.
    c) Agafar un taxi
    • c1) Trucar el "TAXI CATALAN" +33468881360
      c2) Trucar el "TAXI CERBERE" +33468884085 15 EUR el trajecte des de l'estació de Cervera fins a l'estació de Portbou.
    d) Esperar a que arribi un comboi des del Regne d'Espanya i, educadament, demanar-li al jefe si et pot dur de tornada cap a Portbou.
Amb la d) t'arrisques a que et diguin que no, però tot és provar-ho. A venda de bitllets em van aconsellar fer-ho. Finalment, però, vam agafar un Taxi (Cerbere, ja que al telèfon del Catalan no contestava ningú) per motius de temps...

Realment a Cervera no hi ha gaire res a fer, excepte mirar trens o fer submarinisme. Es més maco Portbou.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 30/10/2008 21:09

Quina caqueta, no?
Si troves un maquinista bona persona bé, però si no ja se sap que toca...

Xavi



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Divendres 31/10/2008 13:13

Complir les normes no té res a veure amb ser bona o mala persona. En tot cas podriem parlar de si el maquinista confia o no en les persones que li demanen, a risc de tenir un disgust amb la policia aduanera de Portbou.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 31/10/2008 17:27

Watermark ha escrit:Complir les normes no té res a veure amb ser bona o mala persona. En tot cas podriem parlar de si el maquinista confia o no en les persones que li demanen, a risc de tenir un disgust amb la policia aduanera de Portbou.
Es veritat, es podria ficar en problemes

Xavi



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”