Rodalies a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Toni
N8
N8
Entrades: 766

Re: Rodalies a Tarragona

Entrada Autor: Toni » Dijous 09/10/2014 22:16

437.001 ha escrit:
Toni ha escrit:Discrepo. Les estacions han de ser les justes i no més. Encara que tinguessim vies d´apartat a totes les estacions (cosa impossible perquè els Alcaldes ja d´ocuparien de desmuntar-les per construir pisos al seu espai), el pas dels trens per la via desviada fa perdre molt temps als trens i igualment perdrien temps. Al final em dones la raó, per ser competitius els trens o part d´ells no s´han d´aturar cada 500 metres, és evident. Això és només una mostra més del sistema catastròfic que tenim, on cada Alcalde cada 4 anys es dedica a fer el que sigui per uns vots sense preocupar-se de res més. Si el del poble d´adalt triga uns minuts més per anar a Barcelona, que el bombin...
No sé ni per on començar a replicar-te, perquè hi ha tants contraexemples, a Barcelona, a Madrid, i a tants altres llocs, que no acabaria.
De què?, de quadruplicacions?. A Barcelona no, a Madrid sí. Amb una quadruplicació hi ha trens que no s´aturen, que és el que s´ha de fer. Si tinguessim una quadruplicació al Maresme, els senyors de Blanes anirien ràpid a Barcelona i a Vilassar s´aturarien els trens que venen de Mataró. Com que no hi ha quadruplicació, els trens de Blanes, no s´haurien d´aturar a Vilassar. Com que és impossible amb la quantitat de trens de la línia que uns s´aturin a Vilassar i altres no, les solucions només son dues: o tots els trens s´aturen a Vilassar o cap tren d´atura a Vilassar. En cada opció hi ha beneficiats i perjudicats, però en qualsevol cas si la resposta és que s´han d´aturar tots els trens, el senyor de Blanes ha de saber qui l´està perjudicant.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/10/2014 23:27

Últim avís, vista la indisciplina recalcitrant d'alguns.

El següent missatge que es desviï del tema serà esborrat implacablement. Feu el favor de traslladar els debats al fil corresponent. Altrament, potser serà millor suprimir els fils i parlar-ho tot en un poti-poti temàtic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/10/2014 4:00

Tornant al tema, uns fets per reflexionar:

Els trens regionals de Reus (els R14, els R15, i els RT1) mouen menys passatgers que els trens de la costa (R16, i RT2), tot i que a Vila-seca i Reus juntes hi hagi més habitants que la suma de Salou, Cambrils, Mont-roig i L'Hospitalet de l'Infant (cert, molts dels trens segueixen més cap al sud, però excloent els que van o enllacen cap a València, els trens amb origen/final Tortosa o Vinaròs porten pocs passatgers al sud de L'Hospitalet de l'Infant).

Alhora, tots aquests trens mouen menys passatgers i són menys nombrosos que els R11 i RG1, tot i que la provincia de Girona tingui menys habitants que la de Tarragona.
Això, fins i tot comptant amb què els R13 i R14 segueixen cap a Lleida, però ni l'aportació lleidatana de viatgers decanta la balança cap al sud.

N'hi ha que parlarien de parcialitat de la Generalitat envers Girona (no demostrada oficialment, com a mínim, tot i que sempre s'ha dit "que").

Però de vegades, més població no significa més passatgers...
I això també pot ser degut a diverses causes, també hi ha certs factors a tenir en compte:

-la crisi (i per tant, l'atur), és més elevat (no molt més, això tampoc) a Tarragona que a Girona, però ja abans de la crisi es donàven aquests fets.

-Rodalies Barcelona cobreix una zona més poblada de la província de Tarragona (el Baix Penedès, amb tots els seus principals nuclis) que de Girona (part de La Selva, però només Blanes té una població destacable, i part de La Selva queda fora de Rodalies Barcelona), i en aquest cas els passatgers de la R2 sud (tram Cunit-Sant Vicenç) i la R4 (tram L'Arboç-Sant Vicenç) són molt més nombrosos que els de la R1 (tram Blanes-Maçanet -i amb Tordera al mig, que és de Barcelona-) i la R2 nord (tram Riells-Maçanet).

-el Camp de Tarragona depèn menys de Barcelona que Girona.

-les Terres de l'Ebre no només miren a Barcelona, també (en menor mesura) a Saragossa (la Ribera i la Terra Alta), i en particular València (el Baix Ebre i el Montsià, que en certs casos té més a prop Castelló i València que no Tarragona i Barcelona, o com a mínim a equidistancia o quasi). Això també s'aplica, de manera més difusa, al Camp de Tarragona (amb el cas excepcional de Salou i Cambrils, que tenen una relació fortíssima amb Saragossa).

-la província de Tarragona sencera és (o l'han feta) molt més pro-cotxe, o la xarxa viària (amb una bona xarxa d'autovies gratuïtes, cosa que no es dóna a altres llocs de Catalunya) i ferroviària han fet que sigui així (aparcar a Tarragona és un infern, i en gran part es deu a aquest fet). La xarxa ferroviària no serveix bé el territori, que està molt fragmentat i no hi té prou estacions (els casos de Miami Platja, Creixell o Reus-Sud són emblemàtics), o les que té no es troben al lloc més adient en l'actualitat (Reus, Tarragona), o es troben, respecte al seu entorn més immediat, ferroviàriament desconnectades (Camp de Tarragona) o molt mal connectades (Valls, Montblanc).
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 10/10/2014 4:19, en total s’ha editat 10 vegades.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 10/10/2014 4:09

Toni ha escrit:Discrepo. Les estacions han de ser les justes i no més. Encara que tinguessim vies d´apartat a totes les estacions (cosa impossible perquè els Alcaldes ja d´ocuparien de desmuntar-les per construir pisos al seu espai), el pas dels trens per la via desviada fa perdre molt temps als trens i igualment perdrien temps. Al final em dones la raó, per ser competitius els trens o part d´ells no s´han d´aturar cada 500 metres, és evident. Això és només una mostra més del sistema catastròfic que tenim, on cada Alcalde cada 4 anys es dedica a fer el que sigui per uns vots sense preocupar-se de res més. Si el del poble d´adalt triga uns minuts més per anar a Barcelona, que el bombin...
Collons, per això hi han locals i semidirectes, no? O es que tota la gent del mig s'ha de quedar sense tren? En llocs amb continu urbà de gran densitat hi tindria que haver una parada cada 800-1000m com al metro, i llavors agafes el local fins a la 1ª parada on parin els semidirectes i allà canvies de tren i directe al teu destí, i si en aquest tampoc paren els semis doncs baixes a la última que parin i agafes un local. Així es com es fa al Japó i funciona perfectament. Si la densitat es baixa enlloc dels locals pot haver autobusos, però a la que tingui que haver un bus cada 10 o 15 minuts ja val la pena posar un tren encara que sigui petit que va mes ràpid i gasta menys energia.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/10/2014 4:26

Ecomobisostrans ha escrit:
Toni ha escrit:Discrepo. Les estacions han de ser les justes i no més. Encara que tinguessim vies d´apartat a totes les estacions (cosa impossible perquè els Alcaldes ja d´ocuparien de desmuntar-les per construir pisos al seu espai), el pas dels trens per la via desviada fa perdre molt temps als trens i igualment perdrien temps. Al final em dones la raó, per ser competitius els trens o part d´ells no s´han d´aturar cada 500 metres, és evident. Això és només una mostra més del sistema catastròfic que tenim, on cada Alcalde cada 4 anys es dedica a fer el que sigui per uns vots sense preocupar-se de res més. Si el del poble d´adalt triga uns minuts més per anar a Barcelona, que el bombin...
Collons, per això hi han locals i semidirectes, no? O es que tota la gent del mig s'ha de quedar sense tren? En llocs amb continu urbà de gran densitat hi tindria que haver una parada cada 800-1000m com al metro, i llavors agafes el local fins a la 1ª parada on parin els semidirectes i allà canvies de tren i directe al teu destí, i si en aquest tampoc paren els semis doncs baixes a la última que parin i agafes un local. Així es com es fa al Japó i funciona perfectament. Si la densitat es baixa enlloc dels locals pot haver autobusos, però a la que tingui que haver un bus cada 10 o 15 minuts ja val la pena posar un tren encara que sigui petit que va mes ràpid i gasta menys energia.
Depèn. Extrapolar això al Camp de Tarragona no és tant senzill.

Si es tracta d'ampliar la R2 sud fins a Reus, es podria fer passat demà, com qui diu (tot i que necessitarien dos o tres trens més, però bé, agafant les 447 que fan de "regiolies" suposo que n'hi hauria prou).

Però a la vegada, hi ha el següent problema (que desenvolupo més al post de sobre):

-hi ha una necessitat de serveis semidirectes, més o menys ràpids i més o menys freqüents, amb Barcelona.
-alhora, hi ha una necessitat no satisfeta de millorar el transport local, que es juxtaposa amb el de Barcelona, però tampoc acaba de tenir les mateixes necessitats (ni de freqüències, ni de rutes, ni de material mòbil) que les que oferiria una extensió pura i simple de les Rodalies de Barcelona.
-hi ha zones no servides pel tren, tot i que el tren hi passa de tota la vida.

Fins ara, el Rodalies no ha aconseguit millorar això.
Que tot s'ha de dir, difícilment es podria aconseguir una gran millora, degut a les peculiaritats del Camp de Tarragona i la seva xarxa de transport viari i ferroviari.

Ara bé, crec que la xarxa actual (RT1 i RT2) està mal pensada.

La RT1 hauria de ser Vilafranca-Sant Vicenç-Reus (lo de Vilafranca sembla -de moment només ho sembla i hi ha bones paraules, que ja veurem si es tradueixen en fets- que està en camí de solucionar-se). La RT1 limitada a Tarragona-Reus, sense ajustar horaris amb els R14 Tarragona-Picamoixons ni amb els altres R14 i R15, no serveix per quasi res, i no crec que l'obertura de la reclamada estació de Reus-Sud ho millori gaire (tot i que obrir Reus-Sud sí que serà una gran millora pels serveis regionals i pels trajectes més enllà de Tarragona, això està clar). Queda pendent de resoldre el pèssim servei ferroviari de La Selva del Camp, Alcover i Montblanc amb Reus i Tarragona (Valls ja necessitaria unes inversions en infrastructures que de moment ho impedeixen).

La RT2 hauria de ser Tarragona-L'Hospitalet de l'Infant, permetent una explotació al tram Tarragona-Vandellòs menys complexa (actualment, dos dels cincs serveis no arriben a L'Hospitalet de l'Infant perquè a les hores que estan programats, no seria posible fer-ho, i estan limitats a Cambrils), i menys dependent de la malla horària del tram Tarragona-Sant Vicenç, evitant així que els RT2 i els R16 es trepitgin, cosa que no ajuda gens a l'hora d'atreure nous passatgers, i sí a transportar aire en certs serveis, tot i que als serveis que no es trepitgen sí que té una ocupació digna).



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 13/10/2014 21:50

Ecomobisostrans ha escrit:
Toni ha escrit:Discrepo. Les estacions han de ser les justes i no més. Encara que tinguessim vies d´apartat a totes les estacions (cosa impossible perquè els Alcaldes ja d´ocuparien de desmuntar-les per construir pisos al seu espai), el pas dels trens per la via desviada fa perdre molt temps als trens i igualment perdrien temps. Al final em dones la raó, per ser competitius els trens o part d´ells no s´han d´aturar cada 500 metres, és evident. Això és només una mostra més del sistema catastròfic que tenim, on cada Alcalde cada 4 anys es dedica a fer el que sigui per uns vots sense preocupar-se de res més. Si el del poble d´adalt triga uns minuts més per anar a Barcelona, que el bombin...
Collons, per això hi han locals i semidirectes, no? O es que tota la gent del mig s'ha de quedar sense tren? En llocs amb continu urbà de gran densitat hi tindria que haver una parada cada 800-1000m com al metro, i llavors agafes el local fins a la 1ª parada on parin els semidirectes i allà canvies de tren i directe al teu destí, i si en aquest tampoc paren els semis doncs baixes a la última que parin i agafes un local. Així es com es fa al Japó i funciona perfectament. Si la densitat es baixa enlloc dels locals pot haver autobusos, però a la que tingui que haver un bus cada 10 o 15 minuts ja val la pena posar un tren encara que sigui petit que va mes ràpid i gasta menys energia.
No conec el cas del Japó, però no crec que sigui tant fàcil ni molt menys. Cada semidirecte ocupa tres solcs més o menys de rodalies normals ("locals") amb el que el que tenim és un clar problema de falta de capacitat de la xarxa.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 13/10/2014 23:01

Toni ha escrit:No conec el cas del Japó, però no crec que sigui tant fàcil ni molt menys. Cada semidirecte ocupa tres solcs més o menys de rodalies normals ("locals") amb el que el que tenim és un clar problema de falta de capacitat de la xarxa.
Problema de capacitat només n'hi ha als túnels de Plaça Catalunya (més exactament entre L'Hospitalet i la bifurcació Marina, passat Arc de Triomf direcció Clot/Sagrera), i als túnels de Passeig de Gràcia (més exactament entre El Prat de Llobregat i la bifurcació Aragó, passat Passeig de Gràcia direcció Estació de França/Clot).

També hi ha un problema, no de capacitat sinó de falta de punts d'avançament, a la R1 entre Clot i Mataró, i a la R4 entre Montcada-Bifurcació i Manresa.

Hi ha també un problema de cisallaments a la bifurcació Aragó, i en menor mesura, a Montcada-Bifurcació, degut a la inexistència d'un salt de moltó (ara bé, cisallaments a FGC n'hi ha molts més -Sant Cugat, Martorell-Enllaç- i no passa res, tot i que a FGC tenen el problema de falta de punts d'avançament -especialment entre Plaça Espanya i Martorell-Enllaç-).

Als altres casos (que són els que toquen Tarragona més de prop), el problema no és tant de capacitat, sinó de composició de la malla horària i de poc o mal aprofitament dels punts d'avançament entre Tarragona i El Prat de Llobregat.

I com afecta això, a les rodalies de Tarragona, perquè això és un problema més aviat de Barcelona?

Doncs ens afecta en forma de retards sistemàtics, augmentats encara més per l'embut del tram Tarragona-Vandellòs.

Part de l'embut de Tarragona-Vandellòs saltarà l'any que ve, se suposa, quan tots els trens de mercaderies i tots els Euromeds, Alvia, Talgo, Trenhotel i Intercity que no parin a Port Aventura, Salou ni Cambrils passin a fer servir el nou tram Vila-seca-Vandellòs.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 13/10/2014 23:09

Toni ha escrit:No conec el cas del Japó, però no crec que sigui tant fàcil ni molt menys. Cada semidirecte ocupa tres solcs més o menys de rodalies normals ("locals") amb el que el que tenim és un clar problema de falta de capacitat de la xarxa.
Amb la freqüència de pas dels trens a la xarxa de rodalies de Tarragona, dubto que hi hagués cap problema. De fet ja circulen no pocs regionals i trens de llarg recorregut, que a efectes d'ocupació de solcs els pots considerar com a semidirectes.

Al Japó s'ho munten amb moltes estacions amb més de dues vies, desviaments aptes per a bones velocitats, cantons curts, i una puntualitat extrema. Allà, per a què un tren avanci un altre, el que és avançat només s'ha d'aturar a l'estació uns pocs segons més del que és estrictament necessari per a carregar i descarregar passatge. Provaré de buscar algun vídeo i penjar-lo.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 13/10/2014 23:31

Javi M ha escrit:
Toni ha escrit:No conec el cas del Japó, però no crec que sigui tant fàcil ni molt menys. Cada semidirecte ocupa tres solcs més o menys de rodalies normals ("locals") amb el que el que tenim és un clar problema de falta de capacitat de la xarxa.
Amb la freqüència de pas dels trens a la xarxa de rodalies de Tarragona, dubto que hi hagués cap problema.
No, si el problema no és la falta de capacitat a les rodalies de Tarragona (excepte al tram Tarragona-Vandellòs, cosa que es podria resoldre invertint les capçaleres dels RT1 i RT2, i després amb la posada en marxa per mercaderies i LD del tram Vila-seca-Vandellòs)... :twisted:



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimarts 21/10/2014 18:56

Esta pasada mañana he subido en la 470-095M que hoy hace la RT2...bueno subo en Vendrell hasta Tarragona ida y vuelta...la ocupación no estaba mal...no sé número de pasajeros pero aquí en Vendrell menos de 20 no hemos sido....destinos varios ya que he querido investigar un poco....la mayoría íbamos hasta Tarragona...otros Cambrils..incluso hasta L'Hospitalet de L'Infant...y algunos haciendo cambio en Tarragona para Reus...a la vuelta más de lo mismo....y hasta un grupo de extranjeros..quizás ingleses que iban hasta L'Arboç...la interventora fantástica..una gran simpatía en todo momento hasta con los que suben sin billete...en fin resumiendo aire no llevan estos servicios aunque cómo es lógico mejor seria que fueran más completos.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 21/10/2014 21:34

Enric ha escrit:Esta pasada mañana he subido en la 470-095M que hoy hace la RT2...bueno subo en Vendrell hasta Tarragona ida y vuelta...la ocupación no estaba mal...no sé número de pasajeros pero aquí en Vendrell menos de 20 no hemos sido....destinos varios ya que he querido investigar un poco....la mayoría íbamos hasta Tarragona...otros Cambrils..incluso hasta L'Hospitalet de L'Infant...y algunos haciendo cambio en Tarragona para Reus...a la vuelta más de lo mismo....y hasta un grupo de extranjeros..quizás ingleses que iban hasta L'Arboç...la interventora fantástica..una gran simpatía en todo momento hasta con los que suben sin billete...en fin resumiendo aire no llevan estos servicios aunque cómo es lógico mejor seria que fueran más completos.
Por la mañana sólo lo he usado una vez (trayecto Tarragona-L'Arboç), e iban bastante bien, pero también era un servicio que no se pisaba con ningún regional.
Por la tarde, los que se pisan con un regional llevan aire, y el último L'Hospitalet-L'Arboç... pues también, aunque en ese caso depende del día.
Pero los que no se pisan con ningún regional, van bien de ocupación (sin ser para tirar cohetes, unos días más y otros menos, pero la cosa es decente).

Los servicios RT2 L'Arboç-L'Hospitalet de l'Infant los realiza una sola unidad a lo largo del día.
A los RT2 les está costando, pero poco a poco están entrando en la cabeza de la gente, pero también depende mucho de la hora.
Receta: prologación a Els Monjos y Vilafranca del Penedès, estudio para nuevas estaciones y retoque de horarios (si se puede, es bastante complicado) para que no se pisen con los R16.

Los servicios RT1 Tarragona-Reus los realiza una sola unidad a lo largo del día, y los servicios R14 Tarragona-Picamoixons, otra unidad (que también realiza los servicios R13 Sant Vicenç de Calders-Picamoixons).
Al contrario que los RT2 (que van más o menos bien), los RT1... sin la estación de Reus-Sud, nada que hacer, e incluso en ese caso estaría por ver cuál sería el aumento de pasajeros para estos servicios.
Otro tanto pasa con los R14 Tarragona-Picamoixons, sobre todo desde que la tarifa de Cercanías Renfe (la antigua, idéntica a la de Rodalies Barcelona, que permitía billete sencillo a tarifa Cercanías) ya no se aplica en ellos. Nunca tuvieron una ocupación muy elevada, pero sí menor desde que la tarifa de cercanías no se aplica. Las estaciones de La Selva del Camp y Alcover (y en menor medida, Montblanc) tienen un muy mal servicio ferroviario para los pasajeros que pueden dar.
Receta: prolongación a Montblanc y construcción y apertura de Reus-Sud, observación y revisión de horarios de R14 y RT1 para no pisarse y dar un servicio más acorde.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 21/10/2014 23:46

Javi M ha escrit:Al Japó s'ho munten amb moltes estacions amb més de dues vies, desviaments aptes per a bones velocitats, cantons curts, i una puntualitat extrema. Allà, per a què un tren avanci un altre, el que és avançat només s'ha d'aturar a l'estació uns pocs segons més del que és estrictament necessari per a carregar i descarregar passatge. Provaré de buscar algun vídeo i penjar-lo.
Entre els videos de'n Nozomi segur que n'hi ha algun que et serveix: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=9826



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 24/10/2014 9:44

En estudi que les rodalies de Tarragona arribin al Garraf

http://www.canalblau.cat/en-estudi-que- ... al-garraf/

La Generalitat de Catalunya té en estudi la possibilitat d’ampliar les rodalies de Tarragona fins al Garraf. Ajuntaments i Consell Comarcal han fet aquesta demanada que hores d’ara està subjecte a la realització d’inversions per part d’ADIF


Més informació al vídeo:

http://canalblau.xiptv.cat/embed/169883



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 24/10/2014 17:27

canalcole ha escrit:En estudi que les rodalies de Tarragona arribin al Garraf

http://www.canalblau.cat/en-estudi-que- ... al-garraf/

La Generalitat de Catalunya té en estudi la possibilitat d’ampliar les rodalies de Tarragona fins al Garraf. Ajuntaments i Consell Comarcal han fet aquesta demanada que hores d’ara està subjecte a la realització d’inversions per part d’ADIF


Més informació al vídeo:

http://canalblau.xiptv.cat/embed/169883
Molt bona idea portar les Rodalies de Tarragona al Baix Penedès i Garraf.

Pero haurien de pensar de portar Rodalies a les zones de La Plana Picamoixons, Valls, Flix i quant es posí en marxa el Bypass de Vandellòs fins a Tortosa, per què aquest desgavell ferroviari a la província de Tarragona no pot continuar aixi.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 24/10/2014 18:36

Dic el mateix, molt bona idea de la Generalitat, tot i que Foment té la paella pel mànec i és la que hauria de posar els diners necessaris. Imagino que si l'RT2 s'allargarà fins a Vilafranca, la que podria arribar al Baix Penedès marítim i al Garraf seria l'RT1 fins a Vilanova i la Geltrú.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 24/10/2014 20:12

Renfe451 ha escrit:Dic el mateix, molt bona idea de la Generalitat, tot i que Foment té la paella pel mànec i és la que hauria de posar els diners necessaris. Imagino que si l'RT2 s'allargarà fins a Vilafranca, la que podria arribar al Baix Penedès marítim i al Garraf seria l'RT1 fins a Vilanova i la Geltrú.
Es tindria que adaptar les toperes de Sitges i aixi la RT1 podria acabar en Sitges.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 25/10/2014 0:34

trensmat ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Dic el mateix, molt bona idea de la Generalitat, tot i que Foment té la paella pel mànec i és la que hauria de posar els diners necessaris. Imagino que si l'RT2 s'allargarà fins a Vilafranca, la que podria arribar al Baix Penedès marítim i al Garraf seria l'RT1 fins a Vilanova i la Geltrú.
Es tindria que adaptar les toperes de Sitges i aixi la RT1 podria acabar en Sitges.
Però adaptar les toperes a Sitges no és sol·luciona el veritable problema, que és la saturació de la línia. Recordem que el tram BCN-Vilanova-St. Vicenç, és per on circulen més trens de tota la xarxa ferroviària catalana, entre Rodalies de l'R2 Sud, Regionals i sobretot LD. Si féssim prolongar la línia aquest dilluns per exemple, ens trobariem amb un col·lapse encara més gran del que hi ha ara i hi haurien retards com passa amb l'RT2. Com ja s'ha dit vàries vegades en aquest fòrum, la sol·lució (i crec que l'única), per reduïr el trànsit dens que hi ha a la línia de Vilanova es diu Corredor del Mediterrani, que en un principi ha d'acollir bona part del trànsit d'LD que van cap a València/Alacant/Múrcia, en aquell moment en que els trens de llarga distància alliberin les malles de circulació per la línia del Garraf, ja es podrien fer canvis força més profunds, com la modificació de freqüències a l'R2 Sud i també la prolongació de les rodalies de Tarragona fins a Sitges/Vilanova. Però ara en aquest mateix moment, és impossible.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 25/10/2014 2:22

Enlloc de que les rodalies de Tarragona acabin al Garraf, seria millor fusionar les de Tarragona amb les del Garraf, equivalent a la RG1, que faci RT1 Granollers Centre-Reus (o Est.França-Reus) i RT2 Terrassa-Hosp.Infant (o Granollers Centre-Hosp.Infant per UAB)



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 25/10/2014 3:22

Ecomobisostrans ha escrit:Enlloc de que les rodalies de Tarragona acabin al Garraf, seria millor fusionar les de Tarragona amb les del Garraf, equivalent a la RG1, que faci RT1 Granollers Centre-Reus (o Est.França-Reus) i RT2 Terrassa-Hosp.Infant (o Granollers Centre-Hosp.Infant per UAB)
Jo també crec que seria el millor, amb alguns serveis només a les rodalies de Tarragona que compensi l arribada del primer tren i la marxa de l ultim tren, cosa que passa ara mateix a la RG1.
RT1 Est.França-Reus
RT2 Terrassa-Hosp.Infant
Paral·lelament seria interessant reduir parades als RE, com pot ser P.Aventura només "estiu", Altafulla, Vila-Seca o inclus Torredembarra només parar al estiu. Reduiria una mica els temps fora de la xarxa de Rodalia: Tortosa/Mora/Lleida
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 25/10/2014 20:42, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 25/10/2014 3:24

Ecomobisostrans ha escrit:Enlloc de que les rodalies de Tarragona acabin al Garraf, seria millor fusionar les de Tarragona amb les del Garraf, equivalent a la RG1, que faci RT1 Granollers Centre-Reus (o Est.França-Reus) i RT2 Terrassa-Hosp.Infant (o Granollers Centre-Hosp.Infant per UAB)
:cari :) :avall Amb el mapa i el llapis no n'hi ha prou...
sag470 ha escrit:Jo també crec que seria el millor, amb alguns serveis només a les rodalies de Tarragona que compensi l arribada del primer tren i la marxa de l ultim tren, cosa que passa ara mateix a la RG1.
Sigui el què sigui, ben poc m'importa la RG1, aquí parlem d'una xarxa i una població totalment diferents, i que comparteixen molt poquetes coses en comú amb Girona i la seva xarxa.
sag470 ha escrit:RT1 Est.França-Reus
Sobre això, responc al missatge anterior, que he repostejat més avall, eliminant l'original, un cop ja editat.
sag470 ha escrit:RT2 Terrassa-Hosp.Infant
A Terrassa deixa-la en pau, que ja està bé com està.
Qui vol anar de Terrassa a L'Hospitalet de l'Infant via Sant Andreu Arenal-Sants-Martorell-Vilafranca? No té sentit. :nono
sag470 ha escrit:Paral·lelament seria interessant reduir parades als RE, com pot ser P.Aventura només estiu, Altafulla, Vila-Seca o inclus Torredembarra només parar al estiu. Reduiria una mica els temps fora de la xarxa de Rodalia: Tortosa/Mora/Lleida
El futur dels trens a Port Aventura depèn exclusivament de si es manté la Tarragona-Vandellòs. No pot ser una substituta de Salou si el què es vol és mantenir el nombre de passatgers actuals de Salou, ni movent l'estació uns metres pot ser-ho.

Altafulla dóna un nombre de viatgers bastant apreciable, dintre de les seves limitacions. I més que en dóna (bastants més!!) que no paguen.
Vila-seca, com Altafulla, pateix de no tenir taquilles: és una de les estacions amb més alt nivell de frau de Catalunya, i dóna bastants més viatgers del què la gent es pensa.

Torredembarra directament és la segona estació en passatgers de la provincia de Tarragona (excloses les de Rodalies Barcelona del Baix Penedès).
Genera més passatgers que Reus i Salou, i moltíssims més que Tortosa (tot i que les tres la doblin o molt més que doblin en població), i això, tot i tenir un elevadíssim índex de frau.
Ser capital de comarca, o de provincia, o tenir 100.000 habitants, significa ben poca cosa a l'hora de transportar viatgers: hi ha altres factors que compten.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 25/10/2014 4:53, en total s’ha editat 8 vegades.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”