Rodalies a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Rodalies a Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 25/10/2014 3:48

trensmat ha escrit:
canalcole ha escrit:En estudi que les rodalies de Tarragona arribin al Garraf

http://www.canalblau.cat/en-estudi-que- ... al-garraf/

La Generalitat de Catalunya té en estudi la possibilitat d’ampliar les rodalies de Tarragona fins al Garraf. Ajuntaments i Consell Comarcal han fet aquesta demanada que hores d’ara està subjecte a la realització d’inversions per part d’ADIF


Més informació al vídeo:

http://canalblau.xiptv.cat/embed/169883
Molt bona idea portar les Rodalies de Tarragona al Baix Penedès i Garraf.
Al Baix Penedès ja hi arriben (Sant Vicenç, El Vendrell, L'Arboç). A l'Alt Penedès (Vilafranca) i el Garraf (Cubelles, Vilanova i Sitges), no.
En tot cas, si finalment la RT2 arriba a Vilafranca és una magnífica notícia. Ja veurem.

Més enllà de Vilafranca i Sitges evidentment no es justificaria, primer perquè el moviment amb Tarragona és menor, i segon perquè seria entrar massa al territori de Rodalies Barcelona.

El problema més gran que hi ha ara: les estacions de Calafell, Segur de Calafell i Cunit no accepten la targeta de l'ATM del Camp de Tarragona, i això sí que és un inconvenient seriós.
trensmat ha escrit:Pero haurien de pensar de portar Rodalies a les zones de La Plana Picamoixons, [...]
Portar-lo a Picamoixons i prou no serveix de res. Picamoixons és un poble petit.
Si el fas passar de Reus, que sigui per portar-los fins a Montblanc, que Montblanc té molt mal servei ferroviari amb Tarragona i Reus, tant com La Selva del Camp i Alcover, que sí que són poblacions amb un cert potencial de passatgers.
En aquest cas, refondre l'oferta actual de R14 Tarragona-Picamoixons i RT1 Tarragona-Reus i fer-la més racional em sembla necessari.
trensmat ha escrit:Valls, [...]
Valls és un problema, i una mica la clau de tot el tema. No té tren a Tarragona ni Reus ni mai n'ha tingut, i té un pèssim servei ferroviari.
L'ideal, seria un by-pass per permetre serveis directes Tarragona-Reus-Valls, però això costa uns diners que ara no hi són i hi ha obres més prioritàries.

Si a curt terme es vol que augmentin els passatgers a Valls, el millor que es podria fer seria que els regionals Barcelona-Lleida circuléssin tots per Valls, substituïnt els R13 Sant Vicenç-Picamoixons.
Els passatgers Barcelona-Valls/Montblanc/Lleida ho agraïrien en no haver de canviar a Picamoixons ni Sant Vicenç i tenir més trens directes a Barcelona per la línia més ràpida.

Amb això, obligatòriament s'hauria de fer alguna cosa amb els RT1 i R14, i per fer-ho hi hauria dos trens lliures (el que actualment fa els RT1 Tarragona-Reus i el que fa els R14 Tarragona-Picamoixons).
Amb això es podria establir un servei RT1 Tarragona-Reus-Montblanc (amb menys freqüències, però millor adaptat a la demanda), i un servei R14 Tarragona-Reus-Montblanc-Lleida, també més adaptat a la demanda.
Fent això, només hi hauria dues estacions penalitzades: Altafulla i sobretot Torredembarra, però no crec que el fet d'haver de transbordar afectés excessivament aquestes dues estacions, ja que el moviment de les dues amb Lleida es registra sobretot a l'estiu i Setmana Santa.
trensmat ha escrit:[...]Flix [...]
A Flix sí que no es justifica.
Em sap greu, però en aquest cas la població de la Ribera i el Priorat és la que és, i els temps de trajecte són els que són.
Millor que es concentrin en no perdre el què ja tenen, que per la població que són, no és poc, i hi ha zones a Catalunya amb un servei bastant pitjor.
trensmat ha escrit:[...]i quant es posí en marxa el Bypass de Vandellòs fins a Tortosa, per què aquest desgavell ferroviari a la província de Tarragona no pot continuar aixi.
Tortosa... hi ha un problema: el tram Tarragona-Vandellòs i si es manté o no.

Si poses els trens regionals pel nou tram Vila-seca-Vandellòs, directament ja pots reduïr freqüències a la R16, perquè hi haurà una pèrdua de passatgers importantíssima segur, ja que al sud de Tarragona, les estacions que més passatgers aporten a la línia, i de llarg, són Port Aventura, Salou, Cambrils i L'Hospitalet de l'Infant.
Els passatgers de la R16 de més avall de Vandellòs (inclosa Tortosa, que amb prou feines té més habitants que Cambrils, i mou menys passatgers que Cambrils per estar més allunyada de Tarragona i Barcelona i no tenir un turisme significatiu) no cobririen la pèrdua dels passatgers del tram Tarragona-Vandellòs, que seria molt gran.
Ni tant sols amb l'augment hipotètic de passatgers des de Tortosa (i des d'enlloc més) pel fet de pasar per Vila-seca es cobririen les pèrdues de viatgers actuals.

Si mantens la línia actual... s'haurà de reordenar tota la malla horària en profunditat, i a més ja hi ha els RT2.

I amb el Baix Ebre i el Montsià, hi ha un altre problema: la distància. No hi ha rodalies Barcelona-Ripoll, ni Barcelona-Calaf.
Ulldecona està més a prop de Castelló i València, que de Tarragona i Barcelona, per exemple.
I de fet, no tots els viatgers de Tortosa són cap al nord (que no són tants com us puguéssiu pensar...), no per res hi ha regionals Tortosa-Castelló-Valencia...
Renfe451 ha escrit:
trensmat ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Dic el mateix, molt bona idea de la Generalitat, tot i que Foment té la paella pel mànec i és la que hauria de posar els diners necessaris. Imagino que si l'RT2 s'allargarà fins a Vilafranca, la que podria arribar al Baix Penedès marítim i al Garraf seria l'RT1 fins a Vilanova i la Geltrú.
Es tindria que adaptar les toperes de Sitges i aixi la RT1 podria acabar en Sitges.
Però adaptar les toperes a Sitges no és sol·luciona el veritable problema, que és la saturació de la línia.
La línia entre Tarragona i El Prat de Llobregat no està saturada. La saturació només existeix entre El Prat i Sants, i entre Tarragona i Vandellòs, enlloc més.
Renfe451 ha escrit:Recordem que el tram BCN-Vilanova-St. Vicenç, és per on circulen més trens de tota la xarxa ferroviària catalana, entre Rodalies de l'R2 Sud, Regionals i sobretot LD.


Segur? Jo diria que no, que és el tram L'Hospitalet de Llobregat-Arc de Triomf (més exactament bifurcació Marina).
Renfe451 ha escrit:Si féssim prolongar la línia aquest dilluns per exemple, ens trobariem amb un col·lapse encara més gran del que hi ha ara i hi haurien retards com passa amb l'RT2. Com ja s'ha dit vàries vegades en aquest fòrum, la sol·lució (i crec que l'única), per reduïr el trànsit dens que hi ha a la línia de Vilanova es diu Corredor del Mediterrani, que en un principi ha d'acollir bona part del trànsit d'LD que van cap a València/Alacant/Múrcia, en aquell moment en que els trens de llarga distància alliberin les malles de circulació per la línia del Garraf, ja es podrien fer canvis força més profunds, com la modificació de freqüències a l'R2 Sud i també la prolongació de les rodalies de Tarragona fins a Sitges/Vilanova. Però ara en aquest mateix moment, és impossible.
No és que sigui impossible, és que seria irracional.

Ara com ara, no hi ha trens de mercaderies entre Can Tunis i Sant Vicenç de Calders. El tram NO està saturat en absolut.

El tram que sí que està saturat, i que condiciona bastant l'explotació, i els seus efectes es deixen sentir fins a llocs tant allunyats com Girona, és el tram Tarragona-Vandellòs.
Un cop obert el tram Vila-seca-Vandellòs, s'haurà de reorganitzar tota la malla horària.

Abans que portar la RT1 a Sitges, que seria una rucada, tindria més sentit portar la R2 sud a Reus (amb tarifa rodalies de bitllet senzill), guanyant accés a un àmbit que deixant fora el Barcelonès, és el més poblat de Catalunya darrera del Baix Llobregat i el Vallès Occidental.
Fent això es guanyarien un munt de passatgers des del Garraf cap a Tarragona/Reus (i més encara si es fa l'estació de Reus-Sud).

Però per fer això, també s'hauria de reorganitzar la malla de regionals (R15 Reus, R15 Móra/Flix/etc, i R16), perquè al corredor Barcelona-Tarragona s'hi ajunten dos tipus de passatgers, els de proximitat (per exemple Tarragona-Cunit, Segur de Calafell-Torredembarra o Reus-Vilanova, on encara no s'ha arribat al màxim de passatgers, i a més hi ha potencial per noves estacions) i els de Barcelona (que requereixen un temps de trajecte el més ràpid possible, i són molt nombrosos).

I de no fer-ho, llavors sí que es correria el risc de saturar un tercer tram que ara no està gens saturat, que és el tram Sant Vicenç de Calders-Tarragona.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dissabte 25/10/2014 9:13

Sincerament, jo no crec que la línia de Vilanova estigui saturada, ni que es pugui saturar molt posant-hi un parell de Rodalies més. Tot i així, si així ho creieu, és tot molt més fàcil:
  • - Cal pensar que, fusionar les línies de Tarragona amb l'R2 i/o l'R4 tan sols provocaria més retards (imagineu quan arriben molts Manresa a Sant Vicenç amb més de 15' de retard, si a sobre haguessin de continuar fins a L'Hospitalet de l'Infant, etc).

    - Prolongar els RT2 de L'Arboç a Vilafranca del Penedès (proposta ja aprovada pel Parlament de Catalunya).

    - Prolongar els RT1 fins a Sitges (fent-los acabar o a la via amb topera o a la via d'apartament).

    - Si la línia de la costa es veu col·lapsada, fer passar alguns MD, que no tinguin parada a Vilanova, per la línia de Vilafranca, i fent-los parar a l'estació de la capital de l'Alt Penedès, cosa que permetria un tren directe fins a Barcelona.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 25/10/2014 9:53

Renfe451 ha escrit:
trensmat ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Dic el mateix, molt bona idea de la Generalitat, tot i que Foment té la paella pel mànec i és la que hauria de posar els diners necessaris. Imagino que si l'RT2 s'allargarà fins a Vilafranca, la que podria arribar al Baix Penedès marítim i al Garraf seria l'RT1 fins a Vilanova i la Geltrú.
Es tindria que adaptar les toperes de Sitges i aixi la RT1 podria acabar en Sitges.
Però adaptar les toperes a Sitges no és sol·luciona el veritable problema, que és la saturació de la línia. Recordem que el tram BCN-Vilanova-St. Vicenç, és per on circulen més trens de tota la xarxa ferroviària catalana, entre Rodalies de l'R2 Sud, Regionals i sobretot LD. Si féssim prolongar la línia aquest dilluns per exemple, ens trobariem amb un col·lapse encara més gran del que hi ha ara i hi haurien retards com passa amb l'RT2. Com ja s'ha dit vàries vegades en aquest fòrum, la sol·lució (i crec que l'única), per reduïr el trànsit dens que hi ha a la línia de Vilanova es diu Corredor del Mediterrani, que en un principi ha d'acollir bona part del trànsit d'LD que van cap a València/Alacant/Múrcia, en aquell moment en que els trens de llarga distància alliberin les malles de circulació per la línia del Garraf, ja es podrien fer canvis força més profunds, com la modificació de freqüències a l'R2 Sud i també la prolongació de les rodalies de Tarragona fins a Sitges/Vilanova. Però ara en aquest mateix moment, és impossible.
Tens Raó en aixo no havia pensar.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 25/10/2014 10:37

437.001 ha escrit:A Terrassa deixa-la en pau, que ja està bé com està.
Qui vol anar de Terrassa a L'Hospitalet de l'Infant via Sant Andreu Arenal-Sants-Martorell-Vilafranca? No té sentit. :nono
He dit Terrassa perquè els de Terrassa son els que actualment van fins a Vilafranca, i sabent lo garrepes que son últimament les administracions es més fàcil que allarguin un trocet petit, i una línia així tindria sentit a partir de Sant Just o Sant Feliu, però per mi lo òptim seria que sigui la R8 la que es prolongui de Martorell a Hospitalet de l'Infant, així tindríem tota la connexió per l'interior i amb la UAB, i de pas amb Granollers, i llavors pels del tram Sant Just-Papiol només cal que els R4 estiguin ben coordinats, o allargar els R1 de Molins fins Martorell, llavors inclús encara que no es coordinin ja hi haurà una frequència prou alta com perquè es pugui fer un enllaç mitjanament còmode.

I per la RT1 no se quin mal li veus a que siguin R2 prolongats, si Torredembarra porta tants viatgers doncs que els regionals hi segueixin parant, una cosa no treu l'altra. Lo ideal seria portar els que ara acaben a Vilanova, així el tram Vilanova-SVC també tindria cada 15 min, pero si no es pot perque relentitzaria molt els regionals i els de llarga distància, doncs llavors que siguin els de SVC els que es prolonguin.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 25/10/2014 12:46

canalcole ha escrit:Sincerament, jo no crec que la línia de Vilanova estigui saturada, ni que es pugui saturar molt posant-hi un parell de Rodalies més.
No, no se saturaría. El problema seria que no tinc clar que es transportés gaire gent.
Pensa que els R2 sud són, en quasi tots els casos, trens d'entre sis i deu cotxes, i això significa un munt de gent, no sé si faria falta més trens al tram Vilanova-Sant Vicenç, i entre Sitges i Vilanova directament serien superflus.
Però alhora, no estic segur que portar trens de deu o sis cotxes fins a Reus allargant la R2 sud sigui una solució òptima, fora de l'estiu.
canalcole ha escrit:Tot i així, si així ho creieu, és tot molt més fàcil:

- Cal pensar que, fusionar les línies de Tarragona amb l'R2 i/o l'R4 tan sols provocaria més retards (imagineu quan arriben molts Manresa a Sant Vicenç amb més de 15' de retard, si a sobre haguessin de continuar fins a L'Hospitalet de l'Infant, etc).
La R4 millor no tocar-la, perquè cas de hi hagués retards en cadena entre Tarragona i Sant Vicenç causats fora de la R4 (Tarragona-Vandellòs, atropellament a Cunit, etc), llavors estariem afectant la regularitat del túnel de Plaça Catalunya, que ja és prou dolenta. Ja hi ha els RT2 per això, tampoc crec que Vilafranca necessiti molts més trens directes a Tarragona que els RT2.
canalcole ha escrit:- Prolongar els RT2 de L'Arboç a Vilafranca del Penedès (proposta ja aprovada pel Parlament de Catalunya).
Res a dir, és lo més lògic. No era normal fer-los acabar a L'Arboç.
canalcole ha escrit:- Prolongar els RT1 fins a Sitges (fent-los acabar o a la via amb topera o a la via d'apartament).
Això no ho veig gens clar, crec que crearies sobreoferta.
canalcole ha escrit:- Si la línia de la costa es veu col·lapsada, fer passar alguns MD, que no tinguin parada a Vilanova, per la línia de Vilafranca, i fent-los parar a l'estació de la capital de l'Alt Penedès, cosa que permetria un tren directe fins a Barcelona.
Crearies nous cisallaments a Mercat Nou. Heretgia, i més en cas de retard.
Ecomobisostrans ha escrit:
437.001 ha escrit:A Terrassa deixa-la en pau, que ja està bé com està.
Qui vol anar de Terrassa a L'Hospitalet de l'Infant via Sant Andreu Arenal-Sants-Martorell-Vilafranca? No té sentit. :nono
He dit Terrassa perquè els de Terrassa son els que actualment van fins a Vilafranca, i sabent lo garrepes que son últimament les administracions es més fàcil que allarguin un trocet petit, i una línia així tindria sentit a partir de Sant Just o Sant Feliu, però per mi lo òptim seria que sigui la R8 la que es prolongui de Martorell a Hospitalet de l'Infant, així tindríem tota la connexió per l'interior i amb la UAB, i de pas amb Granollers, i llavors pels del tram Sant Just-Papiol només cal que els R4 estiguin ben coordinats, o allargar els R1 de Molins fins Martorell, llavors inclús encara que no es coordinin ja hi haurà una frequència prou alta com perquè es pugui fer un enllaç mitjanament còmode.
Sí, molt bé, però del què es tracta és de que transportin persones i no es crei un problema de circulació ni de personal posant un nou servei.
Ecomobisostrans ha escrit:I per la RT1 no se quin mal li veus a que siguin R2 prolongats, si Torredembarra porta tants viatgers doncs que els regionals hi segueixin parant, una cosa no treu l'altra.


No t'acabo d'entendre.
Ecomobisostrans ha escrit:Lo ideal seria portar els que ara acaben a Vilanova, així el tram Vilanova-SVC també tindria cada 15 min, pero si no es pot perque relentitzaria molt els regionals i els de llarga distància, doncs llavors que siguin els de SVC els que es prolonguin.
Fora de l'estiu, realment calen trens cada 15 minuts entre Vilanova i Sant Vicenç?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 25/10/2014 13:50

437.001 ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Lo ideal seria portar els que ara acaben a Vilanova, així el tram Vilanova-SVC també tindria cada 15 min, pero si no es pot perque relentitzaria molt els regionals i els de llarga distància, doncs llavors que siguin els de SVC els que es prolonguin.
Fora de l'estiu, realment calen trens cada 15 minuts entre Vilanova i Sant Vicenç?
No ho se ben bé, si no cal, doncs els propis de Sant Vicenç que siguin els que segueixin a Reus
437.001 ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:I per la RT1 no se quin mal li veus a que siguin R2 prolongats, si Torredembarra porta tants viatgers doncs que els regionals hi segueixin parant, una cosa no treu l'altra.


No t'acabo d'entendre.
Es just el que he posat en la cita anterior: Que els propis R2 poden seguir a Reus, que no cal crear una línia nova que se solapi en un troç i acabi a Sitges o Vilanova.
437.001 ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:He dit Terrassa perquè els de Terrassa son els que actualment van fins a Vilafranca, i sabent lo garrepes que son últimament les administracions es més fàcil que allarguin un trocet petit, i una línia així tindria sentit a partir de Sant Just o Sant Feliu, però per mi lo òptim seria que sigui la R8 la que es prolongui de Martorell a Hospitalet de l'Infant, així tindríem tota la connexió per l'interior i amb la UAB, i de pas amb Granollers, i llavors pels del tram Sant Just-Papiol només cal que els R4 estiguin ben coordinats, o allargar els R1 de Molins fins Martorell, llavors inclús encara que no es coordinin ja hi haurà una frequència prou alta com perquè es pugui fer un enllaç mitjanament còmode.
Sí, molt bé, però del què es tracta és de que transportin persones i no es crei un problema de circulació ni de personal posant un nou servei.
Doncs precisament si es porta l'R8 no es crea cap problema de circulació, ja que per les vies on va no hi ha cap mena de saturació. I desde luego, persones en transportaria, anant a la UAB, tota la gent de Tarragona i voltants s'estalviaria l'infernal doble enllaç.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 25/10/2014 20:05

Secundo la propuesta de la R8. Estoy en contra de prolongar la R4, ja es bastante larga y dificil de regular. Era una propuesta para tener un mejor servicio Vilafranca-St.Vicenç, que en algunas horas es escasa. No tendria sentido dos servicios a los dos lados de Vilafranca, cuando se puede dar con uno solo en todo el corredor. Cosa que podria hacer la R8, alargando hasta Hospitalet Infant.

Mi propuesta de eliminar paradas intermedias en los RE, deberia tomarse con pinzas, se deberia analizar los movimientos de gente reales. En Port Aventura se puede hacer porque no hay tantas variables. Me explico. Si se instala Rodalies cada hora en esa estación, se garantiza la movilidad local. La mayoria de gente de los RE en Port Aventura proceden de Barcelona, cosa que fuera del horario del parque no tendria mucho sentido y si me apuras se pueden reducir alguna parada de RE fuera de la mañana y del atardecer.

No conviene realizar los servicios segun la población sino por el potencial de movilidad. No tiene mucho sentido poner un servicio entre dos ciudades si la gente no tiene la necesidad por mucha población que tenga las ciudades. Es como la previsión que habia de poner un bus entre Vic y Sabadell porque son dos grandes polos sin unión, pero cuanta gente realiza este trayecto¿ Poca. Tendria sentido analizar la población en temas de infraestructura: estación de Bellissenes, Berà...



Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Dissabte 25/10/2014 20:19

Que no parin els RE a PortAventura ho trobaria molt greu. Segur que la gent que no va al parc, li molesta haver de parar-hi, però es que realment és una estació que mou moltíssima gent, el 95% del cuals van a Barcelona. I no em serveix que es mantingui oberta només a l'estiu. Us puc ben assegurar, que moltíssima gent l'agafa fora de l'estiu. Andanes plenes de gent esperant al tren als mesos de març, abril, maig... etc. Fins i tot ara, en ple mes d'octubre entre setmana hi fa molta gent que l'agafa... Com a molt, si s'hagués de treure la parada al parc, seria per al període en que no està obert al públic, però en cap cas s'ha de fer servir el criteri de l'estiu. (El parc està tancat del dia següent de reis fins a la setmana abans de setmana santa i els mesos d'octubre i novembre de dilluns a divendres, excepte les vacances de nadal)



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 26/10/2014 8:48

sag470 ha escrit:Secundo la propuesta de la R8. Estoy en contra de prolongar la R4, ja es bastante larga y dificil de regular. Era una propuesta para tener un mejor servicio Vilafranca-St.Vicenç, que en algunas horas es escasa. No tendria sentido dos servicios a los dos lados de Vilafranca, cuando se puede dar con uno solo en todo el corredor. Cosa que podria hacer la R8, alargando hasta Hospitalet Infant.

Mi propuesta de eliminar paradas intermedias en los RE, deberia tomarse con pinzas, se deberia analizar los movimientos de gente reales. En Port Aventura se puede hacer porque no hay tantas variables. Me explico. Si se instala Rodalies cada hora en esa estación, se garantiza la movilidad local. La mayoria de gente de los RE en Port Aventura proceden de Barcelona, cosa que fuera del horario del parque no tendria mucho sentido y si me apuras se pueden reducir alguna parada de RE fuera de la mañana y del atardecer.

No conviene realizar los servicios segun la población sino por el potencial de movilidad. No tiene mucho sentido poner un servicio entre dos ciudades si la gente no tiene la necesidad por mucha población que tenga las ciudades. Es como la previsión que habia de poner un bus entre Vic y Sabadell porque son dos grandes polos sin unión, pero cuanta gente realiza este trayecto¿ Poca. Tendria sentido analizar la población en temas de infraestructura: estación de Bellissenes, Berà...
Quitar la estación de Port Aventura seria un error garrafal y estupido ya que el 75% de usuarios de la R16 bajan en Port Aventura mas los usuarios de los trenes talgo del sur.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 26/10/2014 19:41

437.001 ha escrit:
canalcole ha escrit:Sincerament, jo no crec que la línia de Vilanova estigui saturada, ni que es pugui saturar molt posant-hi un parell de Rodalies més.
No, no se saturaría. El problema seria que no tinc clar que es transportés gaire gent.
Pensa que els R2 sud són, en quasi tots els casos, trens d'entre sis i deu cotxes, i això significa un munt de gent, no sé si faria falta més trens al tram Vilanova-Sant Vicenç, i entre Sitges i Vilanova directament serien superflus.
Però alhora, no estic segur que portar trens de deu o sis cotxes fins a Reus allargant la R2 sud sigui una solució òptima, fora de l'estiu.
canalcole ha escrit:Tot i així, si així ho creieu, és tot molt més fàcil:

- Cal pensar que, fusionar les línies de Tarragona amb l'R2 i/o l'R4 tan sols provocaria més retards (imagineu quan arriben molts Manresa a Sant Vicenç amb més de 15' de retard, si a sobre haguessin de continuar fins a L'Hospitalet de l'Infant, etc).
La R4 millor no tocar-la, perquè cas de hi hagués retards en cadena entre Tarragona i Sant Vicenç causats fora de la R4 (Tarragona-Vandellòs, atropellament a Cunit, etc), llavors estariem afectant la regularitat del túnel de Plaça Catalunya, que ja és prou dolenta. Ja hi ha els RT2 per això, tampoc crec que Vilafranca necessiti molts més trens directes a Tarragona que els RT2.
canalcole ha escrit:- Prolongar els RT2 de L'Arboç a Vilafranca del Penedès (proposta ja aprovada pel Parlament de Catalunya).
Res a dir, és lo més lògic. No era normal fer-los acabar a L'Arboç.
canalcole ha escrit:- Prolongar els RT1 fins a Sitges (fent-los acabar o a la via amb topera o a la via d'apartament).
Això no ho veig gens clar, crec que crearies sobreoferta.
canalcole ha escrit:- Si la línia de la costa es veu col·lapsada, fer passar alguns MD, que no tinguin parada a Vilanova, per la línia de Vilafranca, i fent-los parar a l'estació de la capital de l'Alt Penedès, cosa que permetria un tren directe fins a Barcelona.
Crearies nous cisallaments a Mercat Nou. Heretgia, i més en cas de retard.

Et puc assegurar, com a usuari habitual (gairebé diari) d'aquest tram, que viatja molta gent, sobretot pugen molts viatgers a Calafell i Segur.

Clar, però, que no és com per posar una freqüència de cada 30' com a l'R2... S'hauria de trobar un terme mig entre la línia de Rodalies de Tarragona i la de Barcelona.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 26/10/2014 21:53

[quote="canalcole"
Et puc assegurar, com a usuari habitual (gairebé diari) d'aquest tram, que viatja molta gent, sobretot pugen molts viatgers a Calafell i Segur.

Clar, però, que no és com per posar una freqüència de cada 30' com a l'R2... S'hauria de trobar un terme mig entre la línia de Rodalies de Tarragona i la de Barcelona.[/quote]
+1

20 minuts no estaríeu malament ... Menys de 15 seria molt poc. Potser fer expedicions en ''hora punta'', caldria dir que es ''hora punta'' i ''hora vall'' en aquesta linia, que no és el que sembla (L'estiu hi ha molt més passatge que ha l'hivern); i en algunes hores serveis de l'R2S normal. Potser fer que algun R2C, arribés a Vilanova enlloc de Castelldefels, i aprofitar els trens per fer aquestes rodalies, un tema apart, el material que s'usaria, les 448 són ''massa còmodes'' i per el poc trajecte, p.ex. entre Vilanova-Cubelles (5min), Cubelles-Cunit (3min), Cunit-Segur (2min), Segur-Calafell (2min) i Calafell-Sanvi (5min). Fer un servei de Sitges a Tarragona seria molt útil.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Diumenge 26/10/2014 22:42

Com a usuari del tram St.Vicenç-Cubelles i amb destinació Barcelona; s'agrairia una major freqüència de pas encara que només fos en hora punta. 3 trens/h està molt bé
Una mesura bèstia podria ser allargar els St.Vicenç fins Reus i algun Vilanova fer-lo arribar a St.Vicenç. En quant a serveis R2sud Reus-EdF, hi han un parell de Regionals que el fan en hora punta. Es podria fer 1 servei per hora mantenint els St.Vicenç actuals (potser amb canvi en el horari?).
Un punt a tenir en compte es que es podria establir parada en el Prat a tots els procedents de St.Vicenç a BCN (allargats o no), igualment ja ho solen fer per culpa de la saturació de la línia prop de Sants. Estalviaria molts transbords a gent de la zona sud que es dirigeix a l'aeroport.

Relativament fàcil seria allargar la RT1 fins a Sitges i fer un servei Reus-Sitges. Una composició 447 en simple podria fer perfectament el servei i cabre en la via de topera.
En estiu és un corredor amb molt potencial. Potser s'ompliria bé una 447 plena de turistes Russos cap a Sitges :D
El tema estacionalitat i hores punta/vall sí que és curiós en la línia. Les 450 s'omplen bé pel matí i tarda. Però en altres hores del dia i de nit... Poc passatge.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 28/10/2014 13:33

Si fem parar els St. Vicenç a El Prat, que només ho fagin 1 de cada 3/4 trens, però no tots, ja que augmentaria encara més el temps de viatge a Barcelona fins arribar a una hora de trajecte i pels usuaris que agafen el tren al Baix Penedès marítim i Garraf se'ls faria massa llarg.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 28/10/2014 16:51

Renfe451 ha escrit:Si fem parar els St. Vicenç a El Prat, que només ho fagin 1 de cada 3/4 trens, però no tots, ja que augmentaria encara més el temps de viatge a Barcelona fins arribar a una hora de trajecte i pels usuaris que agafen el tren al Baix Penedès marítim i Garraf se'ls faria massa llarg.
Jo tinc una proposta, que alguns regionals del sud parin al Prat per fer transbord amb el Aeroport sense tindre que fer el intercanvi a Sants i es podria estudiar que alguns trens de Llarga distancia fessin parada al Prat per agafar el tren fins el Aeroport.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 28/10/2014 20:25

trensmat ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Si fem parar els St. Vicenç a El Prat, que només ho fagin 1 de cada 3/4 trens, però no tots, ja que augmentaria encara més el temps de viatge a Barcelona fins arribar a una hora de trajecte i pels usuaris que agafen el tren al Baix Penedès marítim i Garraf se'ls faria massa llarg.
Jo tinc una proposta, que alguns regionals del sud parin al Prat per fer transbord amb el Aeroport sense tindre que fer el intercanvi a Sants i es podria estudiar que alguns trens de Llarga distancia fessin parada al Prat per agafar el tren fins el Aeroport.
Per fer això, que baixin a Gavà (agafant un R2Sud), i que agafin un bus interurbà, l'L99 per exemple (cosa habitual si vas amb temps i agafes sense voler un regional i acabes a Sant Vicenç)


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 28/10/2014 21:32

trensmat ha escrit: (...) es podria estudiar que alguns trens de Llarga distancia fessin parada al Prat per agafar el tren fins el Aeroport.
Això seria absurd, en bona part també perque comportaria una inversió de marxa i un augment del temps de trajecte considerable, la gent que va als trens d'LD volen anar a València, a Alacant, però no a l'aeroport del Prat.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 28/10/2014 21:38

No està dient que el LD vagi fins l'aeroport, sino que pari a El Prat, perque puguis enllaçar amb rodalies a l'Aeroport.

Jo personalment no veig que sigui gaire important amb els LD, si amb els Regionals. I lo abans possible fer la ditxosa conexió Aeroport-Viladecans i el bucle de l'Aeroport perque sigui una parada més de la línia, llavors els Regionals no caldria que hi paressin però els rodalies sí i no faria falta donar tanta volta per anar a enllaçar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/10/2014 10:23

Tornem al tema del fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 06/02/2015 1:41

En tot aquest temps, la premsa ha anat informant de les demandes de noves estacions a:

-Reus-Sud: al costat del campus Bellisens de la URV, de l'hospital de Sant Joan i prop de l'estació d'autobusos, i millor situada respecte a la major part del casc urbà que l'actual estació de Reus, que es troba al nord del casc urbà (la ciutat ha crescut cap al sud, no cap al nord). La demanda de la nova estació ja s'ha traslladat a Foment amb unanimitat total, des de PP i Ciutadans fins a ERC i CUP passant per tots els altres partits, institucions i associacions de la ciutat, i s'espera que no trigui a rebre resposta positiva, és una necessitat important.

-Miami Platja: no se sap a on encara, però se sospita. Atenció: segons la premsa, la proposta la va fer Foment a l'ajuntament de Mont-roig, no al revés. És bastant escandalós que no hi hagi estació a Miami Platja, la veritat.

-Roda de Berà Platja-El Francàs: a la zona de la plaça de Sant Jaume de Roda de Berà Platja, prop del límit amb El Francàs, pel què sembla Foment i ajuntament de Roda de Berà n'estan parlant (en aquest cas, per iniciativa municipal, sembla ser). Un altre cas clar i escandalós de població travessada per una línia però sense estació per raons desconegudes.

A veure si avança la cosa, realment serien tres millores molt importants (i senzilles, i barates)...
I sobretot, encara menys cares pel benefici que donarien, comparades amb altres.

====================================================================================================


Per altra banda:

S'ha adjudicat la reforma de les andanes de l'estació de Reus (ara són baixes) i també la instal.lació d'un ascensor a l'andana que encara no en té.

A Torredembarra no haurien de tardar a iniciar les obres de perllongament d'andanes i rentat de cara general (l'estació està en un estat bastant lamentable).

A Tarragona segueixen insistint en la demanda d'andanes altes i ascensors, i una passarel.la elevada per passar cap al passeig marítim per reduïr l'efecte barrera de les vies.
Una altra cosa és que adoptin els mètodes més adients: l'alcalde de Tarragona diu que vol tancar l'estació si no li fan cas. :boig

Sobre Salou i Cambrils: corramus un tupido bel·lu. Segueixen tant nimbys com sempre. :cop



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 06/02/2015 8:27

437.001 ha escrit:En tot aquest temps, la premsa ha anat informant de les demandes de noves estacions a:

-Reus-Sud: al costat del campus Bellisens de la URV, de l'hospital de Sant Joan i prop de l'estació d'autobusos, i millor situada respecte a la major part del casc urbà que l'actual estació de Reus, que es troba al nord del casc urbà (la ciutat ha crescut cap al sud, no cap al nord). La demanda de la nova estació ja s'ha traslladat a Foment amb unanimitat total, des de PP i Ciutadans fins a ERC i CUP passant per tots els altres partits, institucions i associacions de la ciutat, i s'espera que no trigui a rebre resposta positiva, és una necessitat important.

-Miami Platja: no se sap a on encara, però se sospita. Atenció: segons la premsa, la proposta la va fer Foment a l'ajuntament de Mont-roig, no al revés. És bastant escandalós que no hi hagi estació a Miami Platja, la veritat.

-Roda de Berà Platja-El Francàs: a la zona de la plaça de Sant Jaume de Roda de Berà Platja, prop del límit amb El Francàs, pel què sembla Foment i ajuntament de Roda de Berà n'estan parlant (en aquest cas, per iniciativa municipal, sembla ser). Un altre cas clar i escandalós de població travessada per una línia però sense estació per raons desconegudes.

A veure si avança la cosa, realment serien tres millores molt importants (i senzilles, i barates)...
I sobretot, encara menys cares pel benefici que donarien, comparades amb altres.

====================================================================================================


Per altra banda:

S'ha adjudicat la reforma de les andanes de l'estació de Reus (ara són baixes) i també la instal.lació d'un ascensor a l'andana que encara no en té.

A Torredembarra no haurien de tardar a iniciar les obres de perllongament d'andanes i rentat de cara general (l'estació està en un estat bastant lamentable).

A Tarragona segueixen insistint en la demanda d'andanes altes i ascensors, i una passarel.la elevada per passar cap al passeig marítim per reduïr l'efecte barrera de les vies.
Una altra cosa és que adoptin els mètodes més adients: l'alcalde de Tarragona diu que vol tancar l'estació si no li fan cas. :boig

Sobre Salou i Cambrils: corramus un tupido bel·lu. Segueixen tant nimbys com sempre. :cop
En serio que el alcalde de Tarragona quiere cerrar la estación de Tarragona, en parte tiene razón de quejarse el alcalde de Tarragona ya que ADIF no hace caso a las exigencias del consistorio y sobre el tema de cerrar la estación lo hace por pura desesperación por desgracia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”