Estacions de viatgers tancades: per què?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Estacions de viatgers tancades: per què?

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/05/2009 8:41

Des de fa anys, tenim a Catalunya un munt d'estacions amb edificis de viatgers reformats, amb terra nou, seients llampants, nova senyalètica d'Adif, lavabos, etc., però que sempre estan tancades. per a què inverteixen tants diners i després no les fan servir? Tant deficitàries són les línies, per a que no puguin posar algú a la taquilla, alguna MAE i al menys un vigilant? No és també lleçar els diners per tanta reforma? No seria ja hora de reivindicar que es pugui entrar en aquests edificis, amb unes condicions acceptables de seguretat???



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 26/05/2009 14:41

Per què hi vols personal? Total... al final serà tot informatitzat. Així van les coses.



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dimarts 26/05/2009 21:25

Podries o podria algú enumerar aquestes estacions que es reformen i estan tancades? Perquè a mi no se me n'acut cap. Només conec casos de demolició i habilitació d'una parada similar a la d'autobús. O parada similar a la d'autobús sense demolició. O rehabilitació per utilitzar la vivenda o l'estació com a bar o restaurant.

Entenc que els edificis de les estacions avui dia són innecessaris per a ús ferroviari. Simbòlicament cadascuna em remet a pensar en una família que hi vivia esclavitzada dia i nit al control del trànsit ferroviari. De tota manera allà estan els edificis i per alguna cosa haurien de servir degudament reformats. Se m'acudeixen centenars d'usos que podrien tenir depenent de la ubicació dins el casc urbà o fora on només veig viable la supervivència com a negocis de restauració o hosteleria. Per experiència una estació llogada a ex-esclaus acaba tenint un formidable aspecte però es pot convertir en un recinte semi-privat.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 26/05/2009 22:02

ddbar ha escrit:Entenc que els edificis de les estacions avui dia són innecessaris per a ús ferroviari. Simbòlicament cadascuna em remet a pensar en una família que hi vivia esclavitzada dia i nit al control del trànsit ferroviari. De tota manera allà estan els edificis i per alguna cosa haurien de servir degudament reformats.
Els edificis de TOTES LES ESTACIONS haurien de servir per us ferroviari, ja sigui per una sala d'espera com Déu mana, o simplement perquè hi hagi personal qualificat per atendre a la gent en cas d'incidència, cosa que ara en moltes estacions no passa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/05/2009 22:17

ddbar ha escrit:Podries o podria algú enumerar aquestes estacions que es reformen i estan tancades? Perquè a mi no se me n'acut cap. Només conec casos de demolició i habilitació d'una parada similar a la d'autobús. O parada similar a la d'autobús sense demolició. O rehabilitació per utilitzar la vivenda o l'estació com a bar o restaurant.
Doncs apa que no n'hi han!! La Plana-Picamoixons, Puigverd de Lleida, Vilabella, Salomó, Nulles-Bràfim...
Jordi Freixas ha escrit:
ddbar ha escrit:Entenc que els edificis de les estacions avui dia són innecessaris per a ús ferroviari. Simbòlicament cadascuna em remet a pensar en una família que hi vivia esclavitzada dia i nit al control del trànsit ferroviari. De tota manera allà estan els edificis i per alguna cosa haurien de servir degudament reformats.
Els edificis de TOTES LES ESTACIONS haurien de servir per us ferroviari, ja sigui per una sala d'espera com Déu mana, o simplement perquè hi hagi personal qualificat per atendre a la gent en cas d'incidència, cosa que ara en moltes estacions no passa.
Exacte :plas :plas :plas , lo de la família "esclavitzada" ja va passar a la història, el que cal és gent que cobri un sou, i no cal que hi visqui, sino que hi sigui.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/05/2009 22:37

Adif no estava arreglant Aigües de Ribes, sense que Renfe hi preveiés, de moment, cap parada comercial?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/05/2009 22:40

Guigui ha escrit:Adif no estava arreglant Aigües de Ribes, sense que Renfe hi preveiés, de moment, cap parada comercial?
Si és que estan tirant molts calers en rehabilitar edificis, posar lavabos, seients, etc, i total, per tenir-los tancats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 26/05/2009 23:01

Guigui ha escrit:Adif no estava arreglant Aigües de Ribes, sense que Renfe hi preveiés, de moment, cap parada comercial?
Crec que més que arreglar-la l'hi han posat la cartelleria d'Adif.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 26/05/2009 23:32

A les fotos d'en Bernat a TrensCat sobre aquest baixador s'hi veu l'andana amb bastant moviment d'estris i material. Potser aquell edifci pasi a tenir algun altre us.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 27/05/2009 8:37

Jordi Freixas ha escrit:A les fotos d'en Bernat a TrensCat sobre aquest baixador s'hi veu l'andana amb bastant moviment d'estris i material. Potser aquell edifci pasi a tenir algun altre us.
A les fotos d'Aigües de Ribes que tinc penjades a trenscat es veu moviment perquè estaven canviant la catenària, no és per res més. Actualment no sé com està l'estació, però almenys el mes de març seguia en peu.



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dimecres 27/05/2009 20:52

Voleu dir que el fet que restaurin edificis d'estacions significa que s'hi podria viure dignament dins? O només és una rehabilitació superficial perque no acabi caient. Jo també he vist estacions reformades en els darrers anys i no m'ha semblat que anés la rehabilitació molt més enllà de la façana. Inclús en el cas de Riudecanyes-Botarell que deu ser de les poques estacions que he vist des de l'aire la teulada us puc dir que no l'han retocat i té un aspecte deplorable.

Respecte a utilitzar personal a les estacions del tipus Salomó, Les Borges, La Selva o Fornells... em pregunto per a què. Si puguéssiu afegir alguna idea sobre el que li farieu fer a la persona o persones que hi posarieu a treballar. De moment us anticipo la meva impressió:

*Personal de manteniment. No en cal de fix. Una vegada per setmana hi fa una parella una repassada i n'hi ha prou.
*Factors de circulació. Per sort estan substituïts per altres sistemes automàtics.
*Personal per a la venda de bitllets. Amb màquines autovenda o interventors dins els trens guanyaríem moltíssima eficiència.
*Personal d'informació. Crec que si es deixessin ordinadors connectats a internet a l'estació i el robessin cada setmana sortiria més econòmic.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/05/2009 21:46

ddbar ha escrit:Voleu dir que el fet que restaurin edificis d'estacions significa que s'hi podria viure dignament dins? O només és una rehabilitació superficial perque no acabi caient. Jo també he vist estacions reformades en els darrers anys i no m'ha semblat que anés la rehabilitació molt més enllà de la façana. Inclús en el cas de Riudecanyes-Botarell que deu ser de les poques estacions que he vist des de l'aire la teulada us puc dir que no l'han retocat i té un aspecte deplorable.

Respecte a utilitzar personal a les estacions del tipus Salomó, Les Borges, La Selva o Fornells... em pregunto per a què. Si puguéssiu afegir alguna idea sobre el que li farieu fer a la persona o persones que hi posarieu a treballar. De moment us anticipo la meva impressió:

*Personal de manteniment. No en cal de fix. Una vegada per setmana hi fa una parella una repassada i n'hi ha prou.
*Factors de circulació. Per sort estan substituïts per altres sistemes automàtics.
*Personal per a la venda de bitllets. Amb màquines autovenda o interventors dins els trens guanyaríem moltíssima eficiència.
*Personal d'informació. Crec que si es deixessin ordinadors connectats a internet a l'estació i el robessin cada setmana sortiria més econòmic.
Home, jo em referia a estacions que per dins estan immaculades, perquè es pot veure a través del vidre, o tenen les portes metàl·liques noves de trinca. Però per què aquesta fixació amb lo de viure dins o no??? No cal que hi visquin en tots els casos!

I lo de "repassadeta", tandebó només calgués un cop per setmana, perquè hi ha cada cosa!
I lo de només MAE's, quan hi ha un problema amb els bitllets, a qui reclames?
Ordinadors "de usar y tirar", no, gràcies.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 28/05/2009 19:03

L'estació d'Aigüa de Ribes només s'ha tret l'andana (ara és fang), s'ha ficat la cartellera d'Adif i ja està. Bueno, també s'ha fet una renovació al primer túnel entre Aïgua de Ribes i Ribes de Fresser, aquesta diria que és la causa.
En la època actual, ja estaria bé potenciar el treball, més ADIF essent una empresa pública...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3942
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 28/05/2009 20:16

Fa 2 mesos vaig passar per Aigües de Ribes, i de senyalètica ADIF res de res. Seguia igual, amb totes les portes i finestres tapiades. L'andana no s'ha pas destruït, el que passa és que antigament eren uns 50/60 cms més baixes que ara, i del temps que fa que no s'utilitza, s'hi ha dipositat una capa de pols que quan plou és fang, 3/4 del mateix passa a Llerona. El que si pot ser, és que hi hagués un plafó sobre les inversions a la línia. El túnel de després es va fer una actuació d'emergència a la boca sud, ja que tenia perill de despreniment.
Un exemple d'estacions tancades, podrien ser, Manlleu, St. Quirze de Besora o Ribes de Freser (Freser s'escriu amb una S, fa S sonora!), on no hi ha personal, però si servei de viatgers. Aleshores, el que has de fer, és comprar el bitllet a l'interventor.
UT440_132M l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 28/05/2009 20:19, en total s’ha editat 1 vegada.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 28/05/2009 20:19

El que vull dir és que hi ha un petit plafó on diu ADIF. En aquella època hi havia tant material per arreglar aquest túnel.
Sobre l'andana, el que vull dir és que fa uns 2 mesos vaig passar per allà i m'enfonsava, com si no hi hagués ciment. En canvi a Llerona sí que l'hi ha.
De les estacions de la Barna-Latour, des Vic només Torelló, Ripoll i Puigcerdà (i Latour) pots comprar bitllets. De vegades, també a Planoles (però molt ocasionalment).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dijous 28/05/2009 22:13

UT440_132M ha escrit: Un exemple d'estacions tancades, podrien ser, Manlleu, St. Quirze de Besora o Ribes de Freser (Freser s'escriu amb una S, fa S sonora!), on no hi ha personal, però si servei de viatgers. Aleshores, el que has de fer, és comprar el bitllet a l'interventor.
Ribes de Freser està tancada? :| :| :| Que jo sàpiga, les vegades que he anat sempre hi havia personal... tot i que fa uns mesos que no hi pujo i potser han canviat les coses en aquest temps...

;)


Imatge

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dijous 28/05/2009 22:20

Altaria_Trianilla ha escrit:
UT440_132M ha escrit: Un exemple d'estacions tancades, podrien ser, Manlleu, St. Quirze de Besora o Ribes de Freser (Freser s'escriu amb una S, fa S sonora!), on no hi ha personal, però si servei de viatgers. Aleshores, el que has de fer, és comprar el bitllet a l'interventor.
Ribes de Freser està tancada? :| :| :| Que jo sàpiga, les vegades que he anat sempre hi havia personal... tot i que fa uns mesos que no hi pujo i potser han canviat les coses en aquest temps...

;)
Doncs ara m' en entero, fa dos setmanes bé hi havia cap d' estació venent els bitllets, encara que, com diu en Trianilla, potser ha canviat...

Per cert, sí, està tancada... una llàstima però tard o d' hora passaria. A més, Torelló també està tancada, donat que ja funciona el BLAU amb CTC a la línia.

Salutacions.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 29/05/2009 12:39

La venda de bitllets a Torelló la porta una empresa subcontractada, per tant a efectes del viatger és una estació oberta.

A efectes de circulació, l'últim cop que hi vaig passar, fa menys d'un mes, encara tenia personal de circulació.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3942
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 29/05/2009 13:01

Jo a Ribes em referia a que no hi ha servei de viatgers, vaig tenir un lapsus. Si que hi ha factor de circulació, igual que a Ripoll i Torelló, amb la diferència que aquestes últimes si que hi ha servei de viatgers.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 01/06/2009 18:06

BB9200 ha escrit:De les estacions de la Barna-Latour, des Vic només Torelló, Ripoll i Puigcerdà (i Latour) pots comprar bitllets. De vegades, també a Planoles (però molt ocasionalment).
Vaig estar fa 1 any i pico a La Tour de Carol i allà només es venien bitllets francesos, els espanyols es compren en el tren.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”