Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 11/11/2009 14:53

Home, tampoc crec que la re-electrificació del Tren Groc suposi una pèrdua d'encant de la línia, perquè si així fóra, seria com treure-li també encant al Cremallera de Núria que, des del principi ha funcionat sempre amb catenària aèria. Un altre tema serà que la inversió efectivament resulti cara.



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dijous 12/11/2009 16:15

Jo crec que el que faria es perdre els paisatges que es veuen quasi sense canvis pel pas del tren, ja que la presa de corrent aèrea canviaria el paisatge de la zona d'una manera molt bèstia.

Salut



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 13/11/2009 18:03

Penseu que catenaria = adeu jardineres....

No sé quina seguretat guanyariem posant catenaria i fent circular cotxes sense sostre...



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dissabte 14/11/2009 22:06

Al Bernina tenen jardineres sota catenària.



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Diumenge 15/11/2009 17:25

Al fils de tots el comentaris, lo que necessita el tren groc, es renova la via, i les instalacions. No crec que necessiti posr-li catenaria, docncs en el anys que el coneixo i son molts no hi ha agut cap accident. Altre cosa sera, el dia que algun d´aquest que no ha agafat el tren el la seva vida, toqui el carril del mitg per una foto per eixempla i es quedi ties. Rapidament sortira algun politic, que tampoc hagafa el tren i demanara de tot.

La linea es lo mes atractiva al Pireneus, ja que viu sobretot del turisme. Pero la veritat, necessita renovaçio de carril i que corri una mica mes, perque tambe tingui un altre us, que no sigui el turistic.Lo ideal seria trens mes moderns i agils per el serveis ordinaris, i dixar el antics per turisme.Amb trens mes moderns i la via renovada, es podria tardar una mica menos en arrivar al llocs. Per eixemple de Bour-Madame a Font- Romeu tardas mes 40 minuts, i amb cotxe ni quinze.Ni una cosa ni el altre.
I soc el que dic que gracies a la SNCF s´ha conservat la liena, perque si ves sigut per aqui, ja faria temps que seria un record historic.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 16/11/2009 14:56

suiza1957 ha escrit:Al fils de tots el comentaris, lo que necessita el tren groc, es renova la via, i les instalacions. No crec que necessiti posr-li catenaria, docncs en el anys que el coneixo i son molts no hi ha agut cap accident. Altre cosa sera, el dia que algun d´aquest que no ha agafat el tren el la seva vida, toqui el carril del mitg per una foto per eixempla i es quedi ties. Rapidament sortira algun politic, que tampoc hagafa el tren i demanara de tot.

La linea es lo mes atractiva al Pireneus, ja que viu sobretot del turisme. Pero la veritat, necessita renovaçio de carril i que corri una mica mes, perque tambe tingui un altre us, que no sigui el turistic.Lo ideal seria trens mes moderns i agils per el serveis ordinaris, i dixar el antics per turisme.Amb trens mes moderns i la via renovada, es podria tardar una mica menos en arrivar al llocs. Per eixemple de Bour-Madame a Font- Romeu tardas mes 40 minuts, i amb cotxe ni quinze.Ni una cosa ni el altre.
I soc el que dic que gracies a la SNCF s´ha conservat la liena, perque si ves sigut per aqui, ja faria temps que seria un record historic.
Totalment d'acord. Modernitzat i turístic a l'hora. I per suposat que continui dins de SNCF.
O és que voleu ja "El metro de la Cerdanya i El Conflent"?. Això en el millor dels casos. Sinó una via verda del Conflent, perquè del tram de La Cerdanya ja ens en podriem oblidar, si es barregen el preu del pam quadrat edificable d'aquelles contrades, amb la mentalitat depredadora d'aquesta part de la ratlla.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 16/11/2009 15:30

Si la línia formés part de FGC no només continuaria oberta, sinó que seria més competitiva que a l'actualitat. Un altre tema és el com.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 16/11/2009 15:32

Jordi Freixas ha escrit:Si la línia formés part de FGC no només continuaria oberta, sinó que seria més competitiva que a l'actualitat. Un altre tema és el com.
Amb la fusió del cremallera de Núria i fent el Metro dels Pirineus. :)
Només cal promocionar-lo millor


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 16/11/2009 16:59

En la pàgina 59 del Llibre de M. Maristany Carrilets de España y Portugal, Vol. 1 España, de 1974. Surt aquest tren sota el títol de "El Pequeño Tren Amarillo" (Ferrocarril invitado) Diu textualment: "Este tren, por algunos llamado "Tren Banana" y por otros "el metro de los Pirineos".....

Vaja que la cosa ja no vé d'ara i amb aquests antencedents, inclús els "Stadler" cedirien el pas a les 213.

Si ademés tenim en compte de que si que s'han produït accidents amb el tercer carril, ja ho tenim aclarit: Catenària rígida per tot el trajecte. I per acabar-ho d'adobar i no ser menys, els vells caldria tunejar-los com el tramvia Blau 6 i 7 amb l'amenaça de que de no fer-ho així només queda la supressió.

Total: El metro dels Pirineus estil: "Neng de Castefa" :)
Fitxers adjunts
La Guingueta 6-1-2003.jpg
El que es veu girat enrere, és l'amable "Cheminot" que em va invitar a la cabina i m'informà del darrer accident d'una dona electrocutada en passar indegudament les vies.
La Guingueta 6-1-2003.jpg (211.62 KiB) Visualitzat 6033 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 16/11/2009 17:03

Apa, pura casualitat, ignorava completament aquesta antiga denominació.
En fi, jo el potenciaria com el tren de la Pobla de Segur, amb trens de servei regular i trens turístics amb reserva prèvia.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 16/11/2009 19:13

Llavors, sí que s'han produït accidents ambeltercer rail. Jo crec que dotar el Tren Groc de catenària és la millor solució. I amb tot plegat, dubto molt que signifiqués massa trasvals dotar als Z100 de pantògraf. Un altre tema és que per part de la SNCF no hi hagi interès en fer-ho així.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 16/11/2009 19:44

Ja és conegut amb el malnom de "matagossos" per la quantitat d'aquests animalets que acben fregits a l'any.

Hi ha un article molt complert en una revista "La nova Falç" del Novembre/desembre del 1982 editada a Perpinyà pels IPC de la Catalunya Nord on apart dels inicis i la construcció, fa una anàlisi molt complerta dels intents de supressió i les accions populars per impedir-ho, ademés de donar un bon grapat de dades exhaustives sobre l'explotació, clar que han passat 27 anys, però en rellegir-ho veig que moltes coses son d'actualitat.

Si algú n'està interessat, no tinc cap inconvenient en escanejar-lo o fer-ne fotocòpies. L'artícle ocupa 19 pàgines. Em sembla força interessant, d'acord amb el que comentem, amb més o menys sentit de l'humor. L'article però és seriós.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dilluns 16/11/2009 20:19

Jordi Freixas ha escrit:Si la línia formés part de FGC no només continuaria oberta, sinó que seria més competitiva que a l'actualitat. Un altre tema és el com.
Seguint la política de FGC pels trens turístics, seria una línia servida exclusivament pels trens Stadler amb torniquets a les estacions principals i clausura dels baixadors amb parada facultativa. Potser quedaria algun Z100 viu, però moure'l implicaria un enorme esforç que a més hauria de ser extern a l'empresa fins que s'adonés que pot ser font de negoci i aleshores es posi una jardinera darrera un Stadler amb recàrrec al bitllet i reserva obligatòria. Automatització de la majoria de les instal·lacions, circulació sota CTC i personal només a la Tor i Vilafranca, potser també Font Romeu, la resta amb MAEs i intèrfon. Portes d'andana en estudi si la demanda és elevada, que actualment ja ho és en algunes expedicions concretes de l'estiu.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/11/2009 20:48

Tony M. Nyphot ha escrit:Potser quedaria algun Z100 viu
Sí, com a central de reserves o sala de cinema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 16/11/2009 21:13

Ara sense bromes.
El tren grog ha continuat funcionant a desgrat de la SNCF que ha volgut en tot moment suprimir-lo. Els propis ferroviaris amb llurs sindicats al front i els pobles servits per la línia amb movilitzacions més o menys nombroses han estat els que l'han salvada fins avui.

Transcric literalment una part de l'article que esmentava més amunt.

EL CANVI DELS ANYS 1980-1981

A desgrat de la reducció a ultrança del nombre de ferroviaris i de les despeses de manteniment (En detriment de la seguretat dels viatgers), a desgrat de l'augment de viatgers, la situació financera va continunar degradant-se:

Dèficit any 1977..................12.121.000,-. FF
Dèficit any 1978..................12.970.000,-. FF
Dèficit any 1979..................14.868.000,-. FF
Dèficit any 1980..................15.307.000,-. FF

Aleshores la SNCF va llençar una nova ofensiva per accabar amb la línia. De primer es va atacar la línia Ax els Termes-La Torre de Querol. El 1er de juny 1980, van suprimir dos serveis de trens en aquesta línia (el tren que marxava de la Torre a les 6,35 h del matí i el tren que arribava a la Torre a les 9,06 H. de la nit).
El 19 de novembre de l'any 1980, hi va haver a la Prefectura de Perpinyà una reunió molt important, on es va discutir l'esdevenidor del "Tren grog". El director regional de la SNCF va anunciar un nou pla per sanejar la situació financera de la línia que preveia:

-Una nova reducció del nombre dels ferroviaris. això s'aconseguiria per mitjà de la instal.lació de radiotelèfons als trens. La circulació dels trens seria dirigida per un "Agent regulador", instal.lat a l'estació de Vilafranca, que comunicaria per ràdio amb els conductors. Els 10 ferroviaris encarregats d'assegurar a les estacions el tràfic podrien ser suprimits (no cal oblidar que es tracta d'una línia de via única).

-Un fort augment del preu del bitllet. El preu del bitllet es calcularia a partir d'una allargada teòrica de la línia de 126 Km. (La línia té 63 Km.) S'havien previst tarifes especials pels habitants de la Cerdanya.

-Per fi, la SNCF, demanava al Consell General dels Pirineus Orientals de pagar una part del dèficit anyal de la línia (Per començar, 3.000.000,-.FF per any)

El director regional de la SNCF va afegir que la línia empleava 86 ferroviaris i que es tancaria si el seu pla no era acceptat.........

A partir d'aquí l'article entra en l'apartat de les accions empreses per salvar-la, que podrien semblar les que es van fer per salvar la línia de Martorell a Igualada quan encara pertanyia a FEVE.


O sigui que SNCF ho fa gairebé calcat del que Renfe va fer amb la línia de la Pobla, la Diputació de Lleida i la Generalitat.

Bromes a part, la proposta de Jordi Freixes és potser la més encertada, i com molt bé diu ell
FGC segur que la salva i la modernitza, altra cosa és; com.

En l'actual marc europeu és perfectament possible que l'estat francès conservi la titularitat de les infraestructures mentre que una empresa com per exemple FGC en sigui l'operadora. El problema pot estar en la condició d'empresa pública dels FGC.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 17/11/2009 2:30

Tony M. Nyphot ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Si la línia formés part de FGC no només continuaria oberta, sinó que seria més competitiva que a l'actualitat. Un altre tema és el com.
Seguint la política de FGC pels trens turístics, seria una línia servida exclusivament pels trens Stadler amb torniquets a les estacions principals i clausura dels baixadors amb parada facultativa. Potser quedaria algun Z100 viu, però moure'l implicaria un enorme esforç que a més hauria de ser extern a l'empresa fins que s'adonés que pot ser font de negoci i aleshores es posi una jardinera darrera un Stadler amb recàrrec al bitllet i reserva obligatòria. Automatització de la majoria de les instal·lacions, circulació sota CTC i personal només a la Tor i Vilafranca, potser també Font Romeu, la resta amb MAEs i intèrfon. Portes d'andana en estudi si la demanda és elevada, que actualment ja ho és en algunes expedicions concretes de l'estiu.
Home, jo crec que la situació que es podria donar seria similar a la que es dóna al Cremallera de Núria; tampoc és una línia de metro, com el Cremallera de Montserrat. Un altre tema és que es puguin dur a terme decisions polèmiques respecte a l'actualitat.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 17/11/2009 8:53

Una proposta de l'estil del "Cargometro" en que empreses privades juntament amb FGC s'ajunten per realitzar un servei, podria ser la solució jurídica que permetés conjurar definitivament l'amenaça continuada de tancament, en pertànyer a la zona Euro, les limitacions frontereres no existèixen, només en la mentalitat. Amb decisió i imaginació podria ser possible. Això pot ser un projecte que un grup de gent jove amb ganes podria emprèndre. Penso que és suficienment engrecador i ademés una forma de passar-se per l'entrecuix el tractat dels pirineus que amb la UE i la moneda única ha de considerar-se mort i enterrat.
No us penseu que és més difícil això que trobar rajoles al metro. El més difícil és trobar-hi l'alicient i donar el primer pas.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 17/11/2009 14:08

Això que dius pinta molt bé i ho trobo molt interessant. Ara bé, falta que d'entrada, la pròpia Generalitat de Catalunya s'atingui a gestionar una línia ferroviària que es troba fora del territori gestionat des de Barcelona, amb tots els mals de cap que pot suposar el sol fet de controlar una infraestructura.

Però sí, seria molt interessant, i podria ser una bona manera de reimplantar un nivell d'oficialitat del català, ara mateix inexistent.



davida
N9
N9
Entrades: 1795
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 17/11/2009 14:41

Alguna regio francesa ja ha tret a concurs el 15% dels serveis TER, crec que Alsacia, pero no estic segur.
Si el Llenguadoc - Roselló fes el mateix FGC es podria presentar al concurs :D
Al igual que podria pasar al reves, que la Generalitat fes un concurs per l'explotació del servei de Rodalies de Barcelona i es presentes la SNCF.
Inclus les dues coses a la vegada.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 17/11/2009 15:01

Doncs sí, i des d'una òptica Nacional seria un gran què. Ara bé... la Generalitat de Catalunya amb el Govern actual estaria disposada a fer-ho?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”