Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 22/07/2009 16:56

Els Stadler t'ho sabia dir segur al 100%, però els Z100 no tant, en tot cas si no m'equivoco la seva velocitat màxima és de 55 km/h, o sigui que Stadler i Z100 ara mateix van molt similars, per això dic que seria necessari una gran rèvision general.
A part, comptant que és un tren de via mètrica, i això no ho canviarem, doncs la velocitat de 80 km/h és prou bona per a la línia, si es fa una bona remodelació als Z100 en quant a motor, sobretot.
Una altra cosa que es té que compaginar bé són els enllaços amb els TER de Villefranche du Conflent-Perpignan, tindrien que ser millor que ara.
Tanmateix hem de pensar que hi ha 2 parts de serveien la línia: Font-Romeu-Villefranche, Latour-VIllefranche, i es tenen que administrar bé tots dos serveis.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/07/2009 17:00

Jo deixaria els Z100 per els serveis turístic a la seva velocitat de sempre, i faria passar els Stadler a 80 km/h.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 22/07/2009 17:02

Sí, jo també penso el mateix, però llavors també deixar el 3r carril per ells, com passa amb el Z600 preservat a Saint-Gervais, deixat especialment per ell? (Per els anys que fa que no passa una revisió a gran escala, ja seria hora de que la faci...).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 23/07/2009 20:07

La vitesse maximale del tren groc Stadler és de 80km/h teòrics, però a la línia estan limitats en raó de la seva agressivitat amb la via a 50Km/h. Els antics corren més i això s'ha de preveure als horaris, en especial si els STADLER fan el recorregut sencer (normalment només fan Vilafranca-Font Romeu per evitar el tram ceretà)


BB9200 ha escrit:Els Stadler t'ho sabia dir segur al 100%, però els Z100 no tant, en tot cas si no m'equivoco la seva velocitat màxima és de 55 km/h, o sigui que Stadler i Z100 ara mateix van molt similars, per això dic que seria necessari una gran rèvision general.
A part, comptant que és un tren de via mètrica, i això no ho canviarem, doncs la velocitat de 80 km/h és prou bona per a la línia, si es fa una bona remodelació als Z100 en quant a motor, sobretot.
Una altra cosa que es té que compaginar bé són els enllaços amb els TER de Villefranche du Conflent-Perpignan, tindrien que ser millor que ara.
Tanmateix hem de pensar que hi ha 2 parts de serveien la línia: Font-Romeu-Villefranche, Latour-VIllefranche, i es tenen que administrar bé tots dos serveis.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 23/07/2009 20:12

En tots els textos francesos que he llegit, la SNCF/RFF els ha homologat per 70 km/h a aquest material Stadler, enlloc de 80 km/h.
Evidentment, com tú dius, els Stadler fan Font-Romeu/Villafranca per els motius que cites, però per això mateix, si es vol remodelar la línia s'ha de fer una revisió general a TOT el material que hi ha al tren Groc.
Ja deia jo que no estava segur de la velocitat màxima dels Z100... A quina velocitat màxima van exactament?


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 23/07/2009 22:32

El problema del Tren groc és que a la Cerdanya francesa hi viu molt poqueta gent, i la capital de facto (i històrica) de la Cerdanya és Puigcerdà.
Algú de Bourg-Madame o de Font-Romeu se n´anirà al super o al cine o sortir per la nit a Puigcerdà (o al Pas de la Casa...).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/07/2009 22:37

437.001 ha escrit:El problema del Tren groc és que a la Cerdanya francesa hi viu molt poqueta gent, i la capital de facto (i històrica) de la Cerdanya és Puigcerdà.
I que passa de llarg de dues de les poblacions més importants: Puigcerdà i Llívia. Si prengués la primera com a punt de partida i passés per la segona abans d'enfilar cap a Font-romeu, segur que multiplicaria el nombre de passatgers. A més, d'aquesta manera oferiria un enllaç directe amb Barcelona, ja que en aquest sentit, La Tor està força infrautilitzada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 24/07/2009 18:03

I és clar que és un problema: Tot i ser els 2 països de la unió Europea, són 2 països. Aquest és el problema de la connexió amb Llívia i Puigcerdà.
D'altra banda, indicar que si les construccions del ferrocarril s'haguessin fet d'una altra manera, per turisme d'hivern asseguro que amb les pistes d'Err i Font Romeu, i amb enllaços amb vies al Puigmal ja auguraria èxit.
De cara al servei públic, no només Puigcerdà i Llívia donen servei a poblacions habitades. Osseja, Saillagouse, Font-Romeu (molt dispersa, però bastant habitada), Villefranche du Conflent i l'enllaç amb la xarxa general poden aprofitar bones situacions.
La família és de la zona, i la veritat és que que el servei i a les poblacions que el pot donar millorés o s'apliqués seria molt beneficiós de cara a l'economia de la zona, de veritat.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/07/2009 18:06

BB9200 ha escrit:I és clar que és un problema: Tot i ser els 2 països de la unió Europea, són 2 països.
El problema no és tant que siguin dos països, sinó que siguin dos països on els nacionalistes són sempre els altres. Mireu, si no, les relacions fluides, ferroviàries incloses, que hi ha entre Bèlgica i Holanda o entre Alemanya i Àustria.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 24/07/2009 18:08

Per això és un problema: Sense anar més lluny, la fluidesa de les circulacions de trens Franco-Alemans a l'Alsàcia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 25/07/2009 18:45

Guigui ha escrit:
BB9200 ha escrit:I és clar que és un problema: Tot i ser els 2 països de la unió Europea, són 2 països.
El problema no és tant que siguin dos països, sinó que siguin dos països on els nacionalistes són sempre els altres. Mireu, si no, les relacions fluides, ferroviàries incloses, que hi ha entre Bèlgica i Holanda o entre Alemanya i Àustria.
El problema no és que siguin dos països; són dos estats molt iteressats en que els dos països (Catalunya i Cataluna Nord) estiguin com més incomunicades millor).



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 18:15

Vàries ''notícies'' sobre el Tren Groc:
Lavelanet. Le comité des fêtes de Bensa prend le train jaune
Découverte



Un classique du tourisme pyrénéen. Photo DDM.

Le comité des fêtes de Bensa proposait une journée conviviale de découverte pour clore l'année, avant la Foire à tout et son concours de pétanque à la rentrée. Ils étaient une cinquantaine à se retrouver dès 6 heures pour se rendre en bus à Latour-de-Carol. Ils y ont ensuite embarqué dans le train jaune, qui traverse de fabuleux paysages. Ils ont ensuite déjeuné à Villefranche-de-Conflans, qu'ils ont visité. Après la visite de Cuxa et de son abbaye, ils ont pris le chemin du retour en passant par le col de la Bataille.

Les participants ont tenu à remercier M. Bugarel, président du comité, pour sa dynamique motivation. Il a promis de continuer l'an prochain, bien que la faible participation au repas de quartier lui ait laissé quelque incertitude.
De: http://www.ladepeche.fr/article/2009/07 ... jaune.html
Més que l'article en sí per la meravellosa idea de organitzar aquestes festes, el més preocupant és la feble participació :| .
Mirat d'una altra manera, una altra informació:

Édition du mercredi 1 juillet 2009

CERDAGNE, Les Pyrénées au rythme du train jaune


De rouge et jaune vêtu, il caresse les flancs de la montagne, ondule et se tortille au coeur des Pyrénées. Ce tortillard est une vraie légende roulante. Impossible d’imaginer le département sans son petit train jaune ! Chaque année, près de 450 000 visiteurs montent à bord des wagons aux couleurs sang et or. L’itinéraire propose de superbes points de vue sur le massif Pyrénéen. Et si l’envie vous prend, c’est l’occasion de s’amuser à crier quand le train siffle et entre sous un tunnel. Construite pour désenclaver les hauts plateaux catalans, la ligne ferroviaire est une prouesse technique achevée en 1927. Dès les premiers coups de pioche, elle fait la fierté des Catalans. La voie a nécessité l’édification de 650 ouvrages d’art, dont dix-neuf tunnels et deux ponts remarquables, le viaduc Séjourné et le pont Gisclard. Plus haut chemin de fer à voie métrique de France, il fonctionne grâce à l’énergie électrique et
demeure à ce jour le seul équipé d’un troisième rail. Pour cette balade tout en couleurs, le temps n’a pas d’importance. Le train circule en effet à une vitesse moyenne de 30 km/h, mais il peut aussi pousser des pointes à 55 km/h. Sur l’ensemble du parcours qui comprend pas moins de 22 gares, le train jaune s’élève de 1 166 m et affronte un dénivelé record d’environ 6 %. Il dessert la plus haute station de France, Bolquère, à 1 593 m d’altitude.
De: http://www.midilibre.com/articles/2009/ ... 28936.php5
Evidentment per serveis TER, velocitat mitjana de 30 km/h no és lo més competitiu.
D'altra banda, més de 450000 persones viatjen cada any amb el Train Jaune. És una dada important, de cara a que no es perdi els serveis amb Banyeres ni amb els Z100.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/07/2009 18:23

Pour cette balade tout en couleurs, le temps n’a pas d’importance.
Aquest és el quid de la qüestió. El Tren Groc és considerada una atracció turística, però hom no li vol reconèixer el potencial que tindria el seu acondicionament com a connexió entre la Cerdanya i el Conflent d'una banda i el Rosselló, el Llenguadoc i la Catalunya Sud de l'altra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 18:25

Per això, quan he estat buscant notícies sobre el Tren Groc per lo de la Grip A, m'he trobat amb aquestes notícies que reflexen la realitat del tren Groc.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/07/2009 18:35

Tren Groc i Grip A? Com no sigui a través de la febre groga...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 27/07/2009 18:39

Algú em pot fer un resum traduit del que explica la noticia?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 18:45

Home, no m'agradaria per res del món que el tren Groc tanqui com les majoria de línies de la RFF per la Grip Nova...
En quant a la primera notícia, parla que el comitè de les festes de Bensa van decidir anar a fer un viatge amb el Tren Groc, i que la participació en el viatge de la gent havia estat feble.
En quant a la segona notícia, parla sobre dades generals del Tren Groc, com les seves 650 obres d'art (tantes?), la seva velocitat mitjana (30 km/h), la seva velocitat màxima a la línia (55 km/h), entre més coses.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/07/2009 19:16

BB9200 ha escrit:Home, no m'agradaria per res del món que el tren Groc tanqui com les majoria de línies de la RFF per la Grip Nova...
Però seria una mesura d'emergència transitòria. Una altra cosa és que sigui una animalada supina.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 19:18

Però tot i així completament innecesària. Potser en això Espanya està acertant en no fer-ho.
Realment, si en aquestes festes ha anat tan poca gent com diu la primera notícia, és que les administracions tenen que pensar en com potenciar la línia ràpid, abans que se la carguin tota.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/07/2009 19:30

És una xorrada, però a mi em molaria que Orangina patrocinés el Tren Groc, i que fes un anunci, a on les bestioles dels spots de tv, anessin dins el trenet.

Mireu http://www.naturellementpulpeuse.fr/ , i aneu a sota, a "les pubs", i veureu si no quedarien bé els bitxos per a un anunci del tren!!



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”