En servei la primera línia de mercaderies privada a Lleida
En servei la primera línia de mercaderies privada a Lleida
En servei la primera línia de mercaderies privada a Lleida
L'empresa Eurocargo Rail Spain es va convertir dimecres en la primera operadora ferroviària privada a treballar a Lleida, al posar en marxa un servei diari de contenidors entre el port de Barcelona i les instal·lacions d'ADIF al Pla de Vilanoveta. El primer tren estava format per contenidors plens de productes agrícoles. Aquests trens han estat organitzats per la naviliera Mediterranean Shipping Company i la seua freqüència prevista és d'un tren diari per sentit, amb possibilitats d'ampliar-lo a dos. La composició d'aquests trens és de 15 vagons plataforma, amb capacitat per a trenta contenidors.
Eurocargo Rail Spain va començar la seua activitat ferroviària a Espanya el passat mes de desembre. Forma part del grup EWSI, una gran empresa ferroviària d'origen britànic amb presència en diversos països de la Unió Europea que, actualment, està sota el paraigua del gegant alemany Deutsche Bahn.
http://www.segre.com/index.php?id=225&n ... 3569a681f2
Una pregunta. Les locomotores també formen part d'aquesta operadora? No entenc perquè no electrifiquen les terminals de mercaderies i s'utilitzen locomotores elèctriques.
Segur que hi ha una bona flota d'excedents de 269's que passaran aviat a millor vida...
Segur que hi ha una bona flota d'excedents de 269's que passaran aviat a millor vida...
Mira't la foto. Si s'electrifiquès, diga'm tu com carregaries els contenidors a les plataformes...Jordi Freixas ha escrit:Una pregunta. Les locomotores també formen part d'aquesta operadora? No entenc perquè no electrifiquen les terminals de mercaderies i s'utilitzen locomotores elèctriques.
Segur que hi ha una bona flota d'excedents de 269's que passaran aviat a millor vida...
Salutacions,
Oriol
Oriol
La pregunta seria, en tot cas, si tenen màquines de maniobres diesel (lògicament) i elèctriques per al transport pròpiament dit. Tot i que diria que la sèrie que surt a la foto sembla una locomotora de mercaderies.Jordi Freixas ha escrit:Una pregunta. Les locomotores també formen part d'aquesta operadora? No entenc perquè no electrifiquen les terminals de mercaderies i s'utilitzen locomotores elèctriques.
Ho tinguin com ho tinguin, hauran fet els seus números, prestacions tècniques i eficiència energètica amunt o avall.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
el mobiment dels vagons per la zona de carrega i descarrega es pot fer tranquilament amb un tractor de maniobres i lexplotació fins al seu desti amb tracció electrica , es molt mes rentable en quan a gastos ,medi ambient etc
I algú en sap els horaris habituals o són secret d'estat com tot el referent a renfomentadif?
Per cert... la locomotora de la foto no té decoració RENFE, però sí que en té l'enumeració.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Normalment les empreses privades empren sempre la tracció dièsel si hi ha operacions de càrrega o descàrrega en terminals. Altra cosa fóra que només traccionessin els trens.
Jordi Freixas ha escrit:Per cert... la locomotora de la foto no té decoració RENFE, però sí que en té l'enumeració.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
La numeració la dóna Adif, que va decidir que aquesta sèrie de mercaderies (Euro4000 de Vossloh) tingui la sèrie 335. Òbviament se'ls ha donat la numeració UIC completa, però si l'empresa decideix posar la numeració en més gran seguint la tradició Renfe... doncs és lliure de fer-ho. De la mateixa manera que les Euro4000 de Takargo portugueses, tot i ser exactament la mateixa locomotora, Adif les hi ha donat la sèrie 336 com a locomotores de línia.Jordi Freixas ha escrit:No ho he entès. Què hi té a veure això amb la numeració?
Però llavors la numeració del morro és la d'Adif? És curiós, perquè està exactament al mateix punt a on les mateixes locomotores de RENFE hi tenen lasea numeració.
Ja, però pensa que Adif era Renfe i que per tant és fins i tot lògic que hi hagin coses que, si van bé o no hi ha cap necessitat de canviar-les, doncs es matinguin igual.Jordi Freixas ha escrit:Però llavors la numeració del morro és la d'Adif? És curiós, perquè està exactament al mateix punt a on les mateixes locomotores de RENFE hi tenen lasea numeració.
Per cert, algú sap els horaris?
Gràcies...
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Les 335 són de la companyia Angel Trans. Al igual que passa en molts païssos europeus amb les mercaderies lliberitzades o als EE.UU, hi ha companyies de lloguer. D'aquestes hi ha 1 que ha format part de renfe. Angel Trans les lloga, i en té una vintena.
De fet, de cara a l'any 2010 hi haurà comandes de locomotores elèctriques per part de companyies privades, i pot ser que Comsa sigui la primera en demanar-ne.
De fet, de cara a l'any 2010 hi haurà comandes de locomotores elèctriques per part de companyies privades, i pot ser que Comsa sigui la primera en demanar-ne.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
De fet, Angel Trains és una de les companyies de lloguer de locomotores, segons estic infromat, més gran d'Europa, per tant no és d'extranyar que hagi entrat a Espanya a llogar locomotores. I els que condueixen aquestes màquines no són d'Angel Trans, sinó de ECR.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sense anar mes lluny ahir mateix una 335 d'Angel Trains va pasar fent el servei que dieu mes amunt per aquí El Vendrell direcció Martorell, crec que eran las 20h.30m., aquestas locos las veig mes o menys sovint pasar per aquí.
fa dies que paso per davant del pla de vilanoveta i realment allo viu una segona juventut.
s'hi veuen molt contenidors i es veu molt moviment
s'hi veuen molt contenidors i es veu molt moviment
la matriculació dels Euro4000 de Takargo es feta per REFER, l'Adif portuguès. Si en Espanya els Euro4000 son 9 71 E - CRT 8 335 XXX - Y, a Portugal es 9 94 PT -TKR 8 36 4XXX - Y per les maquines de Takargo. Adif respecta la numeraciò de Portugal per que esta armonizada amb les normes UIC.megapauer ha escrit:La numeració la dóna Adif, que va decidir que aquesta sèrie de mercaderies (Euro4000 de Vossloh) tingui la sèrie 335. Òbviament se'ls ha donat la numeració UIC completa, però si l'empresa decideix posar la numeració en més gran seguint la tradició Renfe... doncs és lliure de fer-ho. De la mateixa manera que les Euro4000 de Takargo portugueses, tot i ser exactament la mateixa locomotora, Adif les hi ha donat la sèrie 336 com a locomotores de línia.Jordi Freixas ha escrit:No ho he entès. Què hi té a veure això amb la numeració?
Per posar-vos un exemple, la BB 26001 de la SNCF ès 9 7 87 F - SNCF 0 0026001 - 8.
Algú sap quin és l'horari aproximat d'aquest servei?
Gràcies.
Gràcies.