En servei la primera línia de mercaderies privada a Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

En servei la primera línia de mercaderies privada a Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 10/07/2009 13:53

Imatge

En servei la primera línia de mercaderies privada a Lleida

L'empresa Eurocargo Rail Spain es va convertir dimecres en la primera operadora ferroviària privada a treballar a Lleida, al posar en marxa un servei diari de contenidors entre el port de Barcelona i les instal·lacions d'ADIF al Pla de Vilanoveta. El primer tren estava format per contenidors plens de productes agrícoles. Aquests trens han estat organitzats per la naviliera Mediterranean Shipping Company i la seua freqüència prevista és d'un tren diari per sentit, amb possibilitats d'ampliar-lo a dos. La composició d'aquests trens és de 15 vagons plataforma, amb capacitat per a trenta contenidors.

Eurocargo Rail Spain va començar la seua activitat ferroviària a Espanya el passat mes de desembre. Forma part del grup EWSI, una gran empresa ferroviària d'origen britànic amb presència en diversos països de la Unió Europea que, actualment, està sota el paraigua del gegant alemany Deutsche Bahn.

http://www.segre.com/index.php?id=225&n ... 3569a681f2



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 10/07/2009 17:50

Una pregunta. Les locomotores també formen part d'aquesta operadora? No entenc perquè no electrifiquen les terminals de mercaderies i s'utilitzen locomotores elèctriques.

Segur que hi ha una bona flota d'excedents de 269's que passaran aviat a millor vida...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 10/07/2009 21:49

Jordi Freixas ha escrit:Una pregunta. Les locomotores també formen part d'aquesta operadora? No entenc perquè no electrifiquen les terminals de mercaderies i s'utilitzen locomotores elèctriques.

Segur que hi ha una bona flota d'excedents de 269's que passaran aviat a millor vida...
Mira't la foto. Si s'electrifiquès, diga'm tu com carregaries els contenidors a les plataformes...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/07/2009 22:07

Jordi Freixas ha escrit:Una pregunta. Les locomotores també formen part d'aquesta operadora? No entenc perquè no electrifiquen les terminals de mercaderies i s'utilitzen locomotores elèctriques.
La pregunta seria, en tot cas, si tenen màquines de maniobres diesel (lògicament) i elèctriques per al transport pròpiament dit. Tot i que diria que la sèrie que surt a la foto sembla una locomotora de mercaderies.

Ho tinguin com ho tinguin, hauran fet els seus números, prestacions tècniques i eficiència energètica amunt o avall.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: Xesco 593 » Divendres 10/07/2009 22:18

el mobiment dels vagons per la zona de carrega i descarrega es pot fer tranquilament amb un tractor de maniobres i lexplotació fins al seu desti amb tracció electrica , es molt mes rentable en quan a gastos ,medi ambient etc



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 11/07/2009 13:06

I algú en sap els horaris habituals o són secret d'estat com tot el referent a renfomentadif?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 11/07/2009 18:12

Per cert... la locomotora de la foto no té decoració RENFE, però sí que en té l'enumeració.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 11/07/2009 20:31

Normalment les empreses privades empren sempre la tracció dièsel si hi ha operacions de càrrega o descàrrega en terminals. Altra cosa fóra que només traccionessin els trens.
Jordi Freixas ha escrit:Per cert... la locomotora de la foto no té decoració RENFE, però sí que en té l'enumeració.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 12/07/2009 5:36

No ho he entès. Què hi té a veure això amb la numeració?



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 12/07/2009 10:31

Jordi Freixas ha escrit:No ho he entès. Què hi té a veure això amb la numeració?
La numeració la dóna Adif, que va decidir que aquesta sèrie de mercaderies (Euro4000 de Vossloh) tingui la sèrie 335. Òbviament se'ls ha donat la numeració UIC completa, però si l'empresa decideix posar la numeració en més gran seguint la tradició Renfe... doncs és lliure de fer-ho. De la mateixa manera que les Euro4000 de Takargo portugueses, tot i ser exactament la mateixa locomotora, Adif les hi ha donat la sèrie 336 com a locomotores de línia.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 14/07/2009 11:19

Però llavors la numeració del morro és la d'Adif? És curiós, perquè està exactament al mateix punt a on les mateixes locomotores de RENFE hi tenen lasea numeració.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 14/07/2009 13:02

Jordi Freixas ha escrit:Però llavors la numeració del morro és la d'Adif? És curiós, perquè està exactament al mateix punt a on les mateixes locomotores de RENFE hi tenen lasea numeració.
Ja, però pensa que Adif era Renfe i que per tant és fins i tot lògic que hi hagin coses que, si van bé o no hi ha cap necessitat de canviar-les, doncs es matinguin igual.

Per cert, algú sap els horaris?

Gràcies...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 14/07/2009 17:42

Les 335 són de la companyia Angel Trans. Al igual que passa en molts païssos europeus amb les mercaderies lliberitzades o als EE.UU, hi ha companyies de lloguer. D'aquestes hi ha 1 que ha format part de renfe. Angel Trans les lloga, i en té una vintena.
De fet, de cara a l'any 2010 hi haurà comandes de locomotores elèctriques per part de companyies privades, i pot ser que Comsa sigui la primera en demanar-ne.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 14/07/2009 18:24

Caram caram... molt interessant.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 14/07/2009 18:44

De fet, Angel Trains és una de les companyies de lloguer de locomotores, segons estic infromat, més gran d'Europa, per tant no és d'extranyar que hagi entrat a Espanya a llogar locomotores. I els que condueixen aquestes màquines no són d'Angel Trans, sinó de ECR.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dissabte 18/07/2009 20:00

Sense anar mes lluny ahir mateix una 335 d'Angel Trains va pasar fent el servei que dieu mes amunt per aquí El Vendrell direcció Martorell, crec que eran las 20h.30m., aquestas locos las veig mes o menys sovint pasar per aquí.

;)



aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dimecres 09/09/2009 15:28

fa dies que paso per davant del pla de vilanoveta i realment allo viu una segona juventut.

s'hi veuen molt contenidors i es veu molt moviment :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Dijous 10/09/2009 17:26

megapauer ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:No ho he entès. Què hi té a veure això amb la numeració?
La numeració la dóna Adif, que va decidir que aquesta sèrie de mercaderies (Euro4000 de Vossloh) tingui la sèrie 335. Òbviament se'ls ha donat la numeració UIC completa, però si l'empresa decideix posar la numeració en més gran seguint la tradició Renfe... doncs és lliure de fer-ho. De la mateixa manera que les Euro4000 de Takargo portugueses, tot i ser exactament la mateixa locomotora, Adif les hi ha donat la sèrie 336 com a locomotores de línia.
la matriculació dels Euro4000 de Takargo es feta per REFER, l'Adif portuguès. Si en Espanya els Euro4000 son 9 71 E - CRT 8 335 XXX - Y, a Portugal es 9 94 PT -TKR 8 36 4XXX - Y per les maquines de Takargo. Adif respecta la numeraciò de Portugal per que esta armonizada amb les normes UIC.

Per posar-vos un exemple, la BB 26001 de la SNCF ès 9 7 87 F - SNCF 0 0026001 - 8.



escursso
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Dijous 24/09/2009 15:34

Algú sap quin és l'horari aproximat d'aquest servei?

Gràcies.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”