Supressió PN de Toses i nou pont La Molina

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Supressió PN de Toses i nou pont La Molina

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 15/08/2009 22:44

Ja està col.locat el nou pont de La Molina, fet que soluciona el tràfic de vehicles sota el traçat ferroviari. D'altra banda està molt avançat el pas superior a Toses, que permetrà en breu suprimir el PN d'aquesta població.

La Tor de Querol SNCF ja és estació accessible a persones amb cadira de rodes, si bé han de resoldre l'andana de via d'ample ibèric.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dissabte 15/08/2009 23:23

Respecte al pont de La Molina, el vaig veure quasi acabat i diria que l'han fet per a que entrin dues vies. Respecte al pas de vehicles, ara serà molt millor, ja que s'ha guanyat gàlib i amplada.
Si puc aquest cap de setmana que bé faré alguna foto i us l'ensenyaré.

Salut



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Diumenge 16/08/2009 14:02

Les andanes de Latour de Carol noves de l'estació fan enveja, són moolt millors i modernes que les anteriors i les de Puigcerdà. L'he vist en plenes obres, fa un mes. Per l'estat interior, sempre està netíssim. No sé si segueix l'hotel.
Sobre el pont de la Molina, no és el mateix que aquest túnel tan peculiar. Per qüestió d'haver-lo vist de sempre xoca el nou, però el progrés és el progrés.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 16/08/2009 19:03

Crec que ja tocava millorar les andanes de La Tour, amb els AGC que tenen les portes molt baixes, havies de pujar un esglaó considerables, per no dir el salt que calia fer des de les 440. Pel que fa al pont de la Molina era molt necesari, al contrari que el pont de Toses, on crec que seria molt millor millorar altres punts de la mateixa carretra molt més perillosos.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 0:14

És que sincerament... no sé com estarà ara de renovat La Tor de Querol, però com la configuració de les vies i adandes pel que fa als amples ibèric i UIC... allò sembla/semlava més un Ibertren mal montat que una altra cosa...



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dilluns 17/08/2009 13:32

Jordi Freixas ha escrit:És que sincerament... no sé com estarà ara de renovat La Tor de Querol, però com la configuració de les vies i adandes pel que fa als amples ibèric i UIC... allò sembla/semlava més un Ibertren mal montat que una altra cosa...
algu te alguna foto? esque la tour em cau una mica lluny xD



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 13:43

Al portal de TrensCat n'hi han unes quantes. De totes maneres, després miraré d'agar-ne algunes a baixa ressolució per penjar-les aquí.



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dilluns 17/08/2009 14:26

Sobre el pont, si puc aquest vespre aniré a fer alguna foto tant del pont, com de l'encarregada de fer les proves de càrrega, la Alco Ex-2148, actual 321.048, la qual es troba en fases de repintat a les andanes de Puigcerdà. Per si algú volguès anar a veure les proves de càrrega, aquestes es duran a terme el dimecres 26, i si són positives, el divendres 28, Tecsa entregarà el pont a ADIF.


Salut



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 17:54

De la estació de Latour només s'ha renovat, a part d'algun tros de via, les andanes i el relatiu als clients, si no recordo malament.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 19:54

I em sembla molt bé, però és que les andanes de La Tor de Querol no han estat mai l'alegria de la güerta.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 19:56

Ara et puc dir que han millorat molt respecte a abans, ja no són aquelles andanes d'asfalt. Han aprofitat també per renovar cartelleria.
Poden no ser l'alegria de la huerta, però firmaria que les fiquessin a Puigcerdà JA.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 17/08/2009 23:44

BB9200 ha escrit:Ara et puc dir que han millorat molt respecte a abans, ja no són aquelles andanes d'asfalt. Han aprofitat també per renovar cartelleria.
Poden no ser l'alegria de la huerta, però firmaria que les fiquessin a Puigcerdà JA.
Les renovades també són d'asfalt. I personalment trobo un insult que l'unica andana no renovada sigui la via que dóna servei a la via A, la d'ample ibèric.

Igualment, no sé què tenen de dolent les andanes de Puigcerdà: estan bé i queden al nivell del primer esglaó de les 447. Què potser un panot gris no queda tan bé a la foto com l'asfalt? Això ja és qüestió de gustos.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 17:50

No, home, no!
Però el vandalisme que està ficat a les andanes de Puigcerdà... Qüestió de manteniment. M'agraden molt les andanes de Torelló i Ribes de Freser, per exemple, però l'estat de les de Puigcerdà és lamentable. Tan recentment remodelades, i vandalitzades.
No sé si la qüestió de l'ample ibèric pertany a algun acord ADIF/RFF, però no ho sé pas.
La millora de les anteriors andanes d'asfalt a les actuals és notable. Evidentment, seguint tradició francesa, són d'asfalt, però són molt millors, també pels AGC i Z2, el material de la línia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 19/08/2009 20:15

BB9200 estàs segur que les andanes de Ribes estan en bon estat :o , doncs han d'aver canviat molt des del desembre quan hi havia troços de panot arrencat o mal col·locat, i per no dir que l'esglaó de les 447 queda molt allunyat de l'andana i a diferent altura. L'unica cosa que m'agrada d'aquestes andanes és que per fi se's ha acudit a adif que l'esglaó del recrescut d'andanes és per fer-se mal i hi han fet una rampa (tot i que no han pensat que quan plou els entrarà l'aigua a l'estació :) )


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 19/08/2009 23:55

Les andanes de Ribes quan van obrir el tram Ripoll-Ribes el passat mes les van renovar, ara sembla una autopista ;)



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 20/08/2009 19:22

Curiós perquè ja les havien renovat l'any passat (tot i que van fer-hi un nyap. Aixòes diu estalviar diners :cop


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3942
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 28/08/2009 20:30

Us deixo dues imatges escanejades de El 9 Nou d'avui, on surten a l'apartat Especial Ripollès, el pas inferior de Fornells i el nou viaducte de Toses.

Imatge Imatge
Pas inferior de Fornells de la Muntanya
Imatge Imatge
Viaducte de Toses


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 31/08/2009 9:00

Si més no a Toses tindrem una nova perspectiva per fer fotos de la boca sud del túnel, tot i que també crec que no era un pas a nivell prioritari per suprimir aquest.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 06/09/2009 15:38

Potser no us adoneu d'on és el pas a nivell. En sentit Ribes i provinent de la Molina, abans d'arribar a Toses la carretera fa una baixada considerable, un revolt a l'esquerra, i llavors hi ha el pas a nivell. Ara imagineu-vos-ho tot plegat ben nevat o fins i tot glaçat. Algun cotxe poc prudent segur que s'haurà menjat el pas a nivell per no haver pogut frenar. Jo crec que treure aquest pas a nivell, sense ésser una actuació de màxima prioritat, era molt important.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 06/09/2009 19:10

Ep Nois

A la Molina, li sobre una "i".

Salut



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”