Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dilluns 21/09/2009 23:14

the sapus ha escrit:... totalment inassumible per desplaçar-se diàriament d'anada i tornada i més si tenim en compte que la via vins a Mollet fa més de 30 anys que esta infrautilitzada!
Quina via??? :o :o :o

La de Papiol-Mollet?


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
the sapus
N3
N3
Entrades: 26

Entrada Autor: the sapus » Dimarts 22/09/2009 0:32

ElDesi1994 ha escrit:
the sapus ha escrit:... totalment inassumible per desplaçar-se diàriament d'anada i tornada i més si tenim en compte que la via vins a Mollet fa més de 30 anys que esta infrautilitzada!
Quina via??? :o :o :o

La de Papiol-Mollet?
Efectivament, la mateixa que tenia les estacions de Baricentro, Cerdanyola Universitat, Sant Cugat i Rubí... totes construïdes ja fa més de 30 anys! fins al punt que en el moment de posar-les en servei (només algunes d'elles...) ha calgut enderrocar-les i fer-les noves.

Al menys la del Baricentro encara té un ús 'turistic' per als amants dels edificis abandonats...



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 22/09/2009 22:04

Cert. Durant molts anys ha estat una línia molt infrautilitzada. Jo també ho veig bé això de fer-hi passar trens Catalunya Exprés cap a la UAB.



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimarts 22/09/2009 22:54

Estenc la pregunta a: Per què els Catalunya Exprés no paren a Sant Andreu?
És una cosa que no he entès mai, no només per que habitem uns quants aquesta zona sinó perquè, segons les megafonies dels trens i les estacions (quan els Rodalies i alguns regionals hi acabaven servei) Sant Andreu Comtal pertany a Barcelona, segons els horaris, no (en canvi Sant Andreu Arenal sí :x ).

I encara més curiós és que no apareix a la proposta de regionals de la PTP (i en canvi sí la Torrassa i la resta d'estacions actuals/futures de Barcelona).
Tant pocs agafem el tren a Sant Andreu? Bé, ara que ens han tallat la meitat dels trens per les obres de l'AVE i els que hi passen van més lents, potser sí, però diàriament molts ens fem el simple SAC/SAA-Sants en tren (per ser més directe que el metro) a part d'altres trajectes i gent cap a Girona també en va.

Pel que fa als expressos cap a la UAB, crec que sí es podria aprofitar el tram de la futura línia orbital ja existent entre Granollers i Martorell; llàstima que la C3 no hi tindria enllaç però ja es farà (al "cuarto milenio"). Ara, no sé pas si aquest aprofitament és més adient per Rodalies o per CE Girona-Tarragona; crec que aquests últims o són pocs o millor que creuin Barcelona per no anar massa buits.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23378
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/09/2009 23:25

593Dromedario ha escrit:Estenc la pregunta a: Per què els Catalunya Exprés no paren a Sant Andreu?
Amb tots els respectes, St. Andreu Comtal no genera el volum de passatgers de Sants o Pg. de Gràcia, i tampoc és qüestió de carregar el ja de per si sofert trajecte amb parades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 0:11

593Dromedario ha escrit:Estenc la pregunta a: Per què els Catalunya Exprés no paren a Sant Andreu?
Doncs potser perquè al costat de Sant Andreu Comtal hi tens una parada de Metro de la línia 1, que en dues parades de trajecte et deixa al Clot.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6892
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 26/09/2009 16:17

Jordi Freixas ha escrit:
593Dromedario ha escrit:Estenc la pregunta a: Per què els Catalunya Exprés no paren a Sant Andreu?
Doncs potser perquè al costat de Sant Andreu Comtal hi tens una parada de Metro de la línia 1, que en dues parades de trajecte et deixa al Clot.
Bé, són 4 parades en realitat, més un enllaç certament millorable.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 26/09/2009 17:25

megapauer ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
Doncs que vols que ti digui. Fer parar un tren l'AV en una ciutat de 33mil habitants em sembla fora de lloc.
I en una ciutat de 43.000 habitants, si? :x

Per cert, ara Vilafranca en té 37 mil, per tant estaria a 5.000 habitants de Figueres.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23378
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/09/2009 17:52

Tot és qüestió de l'àrea d'influència que pugui servir l'estació. Mentre Vilafranca i Granollers oferirien poques connexions amb l'AV que puguin millorar l'oferta existent des de Barcelona, Tarragona i Girona, Figueres servirà de porta d'entrada a tota una zona turística com és l'Alt Empordà, especialment per a la gent procedent del nord. Ara, bona part l'han esguerrat amb plantar l'estació a Vilafant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 26/09/2009 17:59

Per començar, ningú sap si es farà aquesta estació, i en cas que s'acabi fent, no tenen perquè parar trens AVE, amb els AVANT n'hi hauria prou.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23378
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/09/2009 18:01

També hi podrien parar TGVs en funció de la temporada turística.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 26/09/2009 18:06

Jo em referia a Vilafranca, que no se sap si es farà perquè està totalment parat. A Figueres, els AVE no caldria que hi paressin, però TGV des de França seria interessant pel tema turístic com dius. Deixo el tema pq es torni al tòpic XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimarts 29/09/2009 18:13

He llegit una mica els primers comentaris i els últims, vaig a dir la meva.
Jo crec que els CE s'hauríen d'aturar a Granollers. És molt estrany que parin a St. Celoni. Crec que seguint la llei d'on hi ha més demanda, els CE no haurien de parar a St Celoni i si a Granollers. I els Delta, els regionals normals, haurien de parar a algunes parades de la xarxa de rodalies, i després de Maçanet quedaria igual que ara.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 29/09/2009 20:52

No es només la demanda, si no la distància i el temps que tarda un rodalies normal. A una distància petita si tens un preu barat i un preu car i triguen si fa o no fa no et compensa. Pero si a una distància un pel més lluny li poses un CE potser el preu més car si que surt a compte. A part de que si fas parar a Granollers Centre necessites aumentar la capacitat dels trens si realment funciona bé la demanda i per tant potser a Renfe tampoc li interessa haver d'augmentar els trens per una parada a Granollers Centre que realment no necessiten. Jo crec que fer parar a GC ara mateix seria fastigejar descaradament a la gent que va lluny, ho dic per experiència amb els trens a Puigcerdà.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimarts 29/09/2009 21:20

El problema de fons és que sempre s'intenta resoldre un servi deficient amb nyaps que poden millorar mínimament aquest servei a costa d'empitjorar notablement un altre servei, és la tònica que es manté en un país que mai es planteja resoldre els problemes de mobilitat des de l'arrel, ha passat als ramals del Llobregat - Anoia, ha passat amb la desviació de la LAV per intentar servir l'aeroport i seguirà passant.

Si hi haguessin serveis de Rodalies semidirectes per a distàncies mitjanes com passa a molts altres països plantejar aquestes alternatives seria una evident bestiesa, per exemple a París els trens del RER i més especialment el Transilien que van més lluny se salten moltes parades de les corones més properes a la capital i ningú es pregunta per què els serveis TER només s'aturen a l'origen i com a molt a l'última estació de l'Ile-de-France.


And now for something completely different...

elnenabril
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: elnenabril » Dissabte 03/10/2009 23:58

Simplement perquè hi ha un tren cada mitja hora que va a St.Celoni, jo he fet algún transbord puntual`per evitar esperar 2 hores, sincerament, es un pal al haver de sortir amb un tren de rodalies mitja hora abans que passi un CE de llarg, tot i que Granollers Centre els necessita pels habitants que té. Tinc entés que hi ha poca demanda, com passava amb MaÇanet, si és lluita s'acaba aconseguint, la gent de la Costa té enllaÇ cada hora quan abans era cada dues. Jo emplaÇo als ciutadans de Granollers a que lluiteu!!!, com han fet els de la Costa, perquè no és excusa que utilitzin que no hi ha demanda, aixo abans pasava a la Costa, s'equivocaven, ara hi ha molta més demanda que abans. Us desitjo sort!!! :ok



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23378
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/10/2009 0:35

Amb l'oferta i la demanda, Renfomentadif diu el que li dóna la gana: a l'AV no té problemes per crear demanda a partir de l'oferta (amb algunes notables excepcions, com l'Avant a última hora del dia), però al servei impresentable de regionals, addueix la falta de demanda per a no augmentar l'oferta, quan sap prou bé que la segona pot augmentar perquè n'hi ha prou de la primera.

En resum: no ho fan perquè no els rota.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6892
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 04/10/2009 1:50

Guigui ha escrit: addueix la falta de demanda per a no augmentar l'oferta
A mi em fa molta gràcia veure línies que diuen que no tenen demanda, cosa que fan per justificar serveis escassos i lents... mentre paral·lelament al ferrocarril veus carreteres plenes a vessar i amb retencions contínues :roll:
Penso, per exemple en línies com Vic-Puigcerdà, Manresa-Lleida o similars, línies deficitàries de baixa demanda, però que curiosament tenen carreteres paral·leles que actualment s'estan convertint a autovia per engolir l'alta demanda de trànsit rodat. Surrealista...



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 04/10/2009 1:59

El problema no és només de Renfe, si no també de la gent. Molta gent si pot anar en cotxe privat no va en transport públic... si no es pot veure clarament en gent que pot agafar el metro o rodalies i pilla el cotxe per Barcelona, que jo flipo amb la gent que ho fa la veritat. :martell1


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 04/10/2009 8:34

També n'hi ha d'altra que no...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”