Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23355
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Mala oferta de TP

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/10/2009 11:18

Vilarrubla ha escrit:Molta gent si pot anar en cotxe privat no va en transport públic...
I n'hi ha d'altra que si no pot anar en transport públic agafa el cotxe privat. Com un servidor que, de tant en tant, ha d'anar a Lleida en cotxe perquè Renfe es nega a posar un Avant després de les 21 hores i ofereix com a única alternativa AVEs al doble del preu.

És el que deia abans, crear demanda a partir de l'oferta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 04/10/2009 11:57

Es que Renfe potser s'hauria d'arriscar una mica i crear ofertes noves, si resulta que no funcionen es poden treure no passa res, però si no les posen no crec que tinguin altra manera de saber si no hi ha demanda ja que no crec que Renfe realitzi enquestes de demanda potencial.

Igualment Guigi, estava parlant de gent que conec, que té serveis disponbiles, com R4 (Sabadell - Catalunya) + L3 o R2 (Granollers Centre) + L3 o R3 (Granollers Canovelles) + L3, etc. o només metro; i que no els utilitzen i prefereixen agafar el cotxe. Fins i tot gent que prefereix sortir 30 minuts abans de casa i si arriba massa d'hora esperar 30 minuts dins del cotxe.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Diumenge 04/10/2009 20:24

Tony M. Nyphot ha escrit:El problema de fons és que sempre s'intenta resoldre un servi deficient amb nyaps que poden millorar mínimament aquest servei a costa d'empitjorar notablement un altre servei, és la tònica que es manté en un país que mai es planteja resoldre els problemes de mobilitat des de l'arrel, ha passat als ramals del Llobregat - Anoia, ha passat amb la desviació de la LAV per intentar servir l'aeroport i seguirà passant.

Si hi haguessin serveis de Rodalies semidirectes per a distàncies mitjanes com passa a molts altres països plantejar aquestes alternatives seria una evident bestiesa, per exemple a París els trens del RER i més especialment el Transilien que van més lluny se salten moltes parades de les corones més properes a la capital i ningú es pregunta per què els serveis TER només s'aturen a l'origen i com a molt a l'última estació de l'Ile-de-France.
O sigui, que això s'arreglaria amb més semidirectes fins a Maçanet (que no cal que continuin tots fins a Portbou). I això, ara que hi ha trens que es queden a l'Estació de França, es podria fer sense gaires complicacions.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2480
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 06/10/2009 13:59

Inicialment, els CEx de Girona només havien d'aturar-se a Caldes, Sils i d'allà directes a Barcelona.

Com que en aquell moment, molta gent de Sant Celoni agafava els trens de Girona per anar i venir de Barcelona (ja que els que després serien rodalies eren molt més lents) es van revoltar perquè els CEx no paraven a Sant Celoni.

I, així, Sant Celoni fou l'excepció de la norma que diu que els CEx només paren a les estacions dels nuclis de rodalia per a deixar viatgers.

Altra cosa és que el servei estrictament de rodalia entre Sant Celoni i Maçanet-Massanes sigui un lamentable zero a l'esquerra i que, precisament, els CEx s'haurien de parar a Maçanet-Massanes per fomentar els transbordaments amb rodalia (sobretot, tenint en compte l'entroncament amb la línia de Mataró).

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 07/10/2009 3:03

genissimon ha escrit:precisament, els CEx s'haurien de parar a Maçanet-Massanes per fomentar els transbordaments amb rodalia (sobretot, tenint en compte l'entroncament amb la línia de Mataró).

Salut !!
Des del canvi d'horaris del 31 de Gener tots els Catalunya Exprés s'aturen a Maçanet-Massanes.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 07/10/2009 3:13

Però mentre els Rodalies de Sant Celoni no continuïn fins a Maçanet, no servirà de gaire pel que fa a aquesta línia (suposo que és un bon pas endavant per a la gent del Maresme; ara només falta que també hi parin els Talgos).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23355
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 8:53

Per la poca demanda que suposo que tindrà una connexió a Maçanet amb la configuració actual del trànsit ferroviari, no crec que es justifiqui una parada de trens LD.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2480
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 07/10/2009 11:26

UT596001 ha escrit:Des del canvi d'horaris del 31 de Gener tots els Catalunya Exprés s'aturen a Maçanet-Massanes.
Evidentment, no me n'havia assabentat. Però ho celebro pel bé dels transbordaments a un lugar en ninguna parte que és l'estació de Maçanet-Massanes.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 07/10/2009 14:01

Guigui ha escrit:Per la poca demanda que suposo que tindrà una connexió a Maçanet amb la configuració actual del trànsit ferroviari, no crec que es justifiqui una parada de trens LD.
El que no és lògic és que algú del Maresme, tenint un punt d'enllaç a posem per cas... dues o tres estacions, o bé hagi de fer tota la volta per anar fins a Barcelona a agafar aquest tren, o bé hagi d'agafar dos trens per anar a Girona (sense que hi hagi ni tan sols enllaç concertat entre aquests dos trens), quan el Talgo en qüestió passa per el mateix punt d'enllaç.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimecres 07/10/2009 20:07

Jo a Maçanet mai hi he vist rodalies de la R2. Voleu dir que n'hi ha???



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 07/10/2009 21:46

Teòricament, el límit de la R2 Nord és Maçanet-Massanes. Però a la pràctica, la major part dels "rodalies" que hi fan parada són Regionals-Delta que van directes a Sant Celoni i que des d'allà paren a totes les estacions fins a Cervera de la Marenda. Encara que també hi ha algun que altre tren de Rodalies al llarg del dia que sí que continua més enllà de Sant Celoni i que acaba a Maçanet.

La veritat és que per la seva funció d'enllaç és una estació molt obsoleta i que podria ser més competitiva.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 08/10/2009 17:03

Jo no crec necessari que els Talgos parin a Maçanet de la mateixa manera que els Euromed o similars tampoc paren a Sant Vicenç de Calders. I per la gent de Vilafranca també és el mateix pal ja que han d'anar a Sant Vicenç, allí canviar a un Regional i anar fins a Tarragona. En tot cas el què sí que es podria dir és que hi hauria d'haver algun servei directe Mataró-Girona i Vilafranca-Tarragona o bé fer una política d'enllaços òptims i garantits (màxim 5-10 minuts d'espera entre trens, cosa que aquí no s'estila gaire...).



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 09/10/2009 1:17

Prolongar alguns trens des de Vilafranca a Tarragona, o des de Mataró a Girona seria una bona idea. De fet, et diré que els enllaços concertats en aquests casos podrien resultar ineficients i tot; en el cas d'haver de canviar de tren per anar a Tarragona, em sembla un bon XURRO. Aquí valdria més la pena allargar els trens de la R4 fins a Tarragona i fora.

D'altra banda... com a comparativa entre tots dos tipus de trens, també cal tenir en compte que si bé, el temps sempre és important, crec jo que no primarà tant en un Talgo o sobretot un TrenHotel, amb la funció de trajecte nocturn que té, com en un Euromed, que a diferència de l'altre tipus de tren, ja estaríem parlant en termes d'Alta Velocitat (encara que vagi sobre via d'ample ibèric, no arribi als 300 km/h, etc). Per aquest mateix motiu, no veig com una cosa tant dramàtica, que un TrenHotel faci parada reglamentària a Maçanet-Massanes (encara que allargar els trens de Mataró fins a Girona també és una opció).



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2480
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 09/10/2009 11:11

Fins al canvi d'horaris de tardor/hivern de 1992, hi havia 3 trens que anaven de Barcelona a Girona via Mataró i viceversa, a més d'un quart que arribava a Portbou/Cervera de la Marenda.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 09/10/2009 16:51

I a on són aquests trens ara?



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Divendres 09/10/2009 17:54

Voleu dir que els trens Hotel i els talgos paren a Maçanet? No ho crec, no té sentit.
El que si que tindria molt de sentit és un directe Mataró Girona, de debò. Portaria molt més estudiants a la universitat de Girona. Ara triguem dues hores quan anem cap a Girona.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 09/10/2009 18:36

viscaelcat ha escrit:Voleu dir que els trens Hotel i els talgos paren a Maçanet? No ho crec, no té sentit.
El que si que tindria molt de sentit és un directe Mataró Girona, de debò. Portaria molt més estudiants a la universitat de Girona. Ara triguem dues hores quan anem cap a Girona.
Com la majoria de gent


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
the sapus
N3
N3
Entrades: 26

Entrada Autor: the sapus » Dilluns 12/10/2009 14:35

Be doncs, recollint una mica el tema la cosa crec que hauria de quedar així:

Els Catalunya Express haurien de sortir des de una única estació a BCN que garantís que tothom pogués accedir-hi directament des del servei de Rodalies, com per exemple BCN Sants, sense fer més parades a la ciutat pq entenem que si els Catalans ens em d'espavilar per fer transbordaments, els Barcelonins també poden fer-ho per agilitzar el servei sense tenir de fer més parades a una mateixa ciutat.

Sortint de BCN direcció a Girona les estacions haurien de ser: Granollers (com a capital de comarca), Maçanet (com a punt d'enllaç amb els usuaris del Maresme), Girona i Figueres, sense entrar en el debat de si haurien de seguir fins a Port Bou (fet lògic i necessari si existís una connexió eficaç amb la xarxa francesa.

Crec que el resum hauria de ser aquest no creieu?



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 12/10/2009 15:33

the sapus ha escrit:Els Catalunya Express haurien de sortir des de una única estació a BCN que garantís que tothom pogués accedir-hi directament des del servei de Rodalies, com per exemple BCN Sants, sense fer més parades a la ciutat pq entenem que si els Catalans ens em d'espavilar per fer transbordaments, els Barcelonins també poden fer-ho per agilitzar el servei sense tenir de fer més parades a una mateixa ciutat.
Aixó inclou els catalans ja que la majoria de gent que agafa un Catalunya Express a qualsevol punt de la geografia catalana acaba anant a Barcelona, per lo tant el primer interessat a que hi hagin diferents parades a Barcelona és qualsevol català que l'utilitzi per anar fins a Barcelona, sobretot si vas carregat amb maletes s'agraeix que hi hagin diferents estacions on parar, però bé amb un parell d'estacions ja n'hi ha prou.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dilluns 12/10/2009 20:11

the sapus ha escrit:Be doncs, recollint una mica el tema la cosa crec que hauria de quedar així:

Els Catalunya Express haurien de sortir des de una única estació a BCN que garantís que tothom pogués accedir-hi directament des del servei de Rodalies, com per exemple BCN Sants, sense fer més parades a la ciutat pq entenem que si els Catalans ens em d'espavilar per fer transbordaments, els Barcelonins també poden fer-ho per agilitzar el servei sense tenir de fer més parades a una mateixa ciutat.

Sortint de BCN direcció a Girona les estacions haurien de ser: Granollers (com a capital de comarca), Maçanet (com a punt d'enllaç amb els usuaris del Maresme), Girona i Figueres, sense entrar en el debat de si haurien de seguir fins a Port Bou (fet lògic i necessari si existís una connexió eficaç amb la xarxa francesa.

Crec que el resum hauria de ser aquest no creieu?
Jo també crec que un parell de parades a Barcelona seria el més convenient. I també els faria parar a Sant Celoni. Si seguim l'esquema que marques tu, els regionals (Delta), haurien de parar a més parades entre Barcelona i Granollers, potser a Montcada i a Mollet, i entre Granollers i Maçanet haurien de parar a Cardedeu i Llinars, pel fet de tenir més població. I si dic que St. Celoni tingui CE potser no faria falta el Delta. Què us sembla?
M'he n'he adonat que el fet que ara els regionals parin a totes les estacions entre Maçanet i St. Celoni és pel fet de que amb Rodalies trigarien una eternitat a anar fins a Barcelona, per tant potser ho podrien fer uns rodalies exprés.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”