Re: Grafiterisme als trens: Solucions possibles
Publicat: Diumenge 08/12/2019 12:48
Exacte, n'hi ha prou amb estar-te una estona a Plaça Cat o PdG per veure que gairebé tots, per no dir tots els trens, van pintats per un lloc o altre. Alguns inclús van pintats de dalt a baix, el cotxe sencer, no només una pintada qualsevol. Això denota que ho poden fer tranquil·lament.
També és molt comú veure graffitis mig netejats, o que només s'han netejat les finestres, el que denota una falta de disponibilitat del servei de neteja de graffitis.
Tema graffitis la solució és fàcil, i no es tracta d'incrementar el servei de neteja de graffitis, sinó millorar la seguretat dels trens a la nit, com ha fet FGC, per exemple, i això es fa vallant correctament les platges de vies, il·luminant-les i instal·lant-hi càmeres de seguretat. És a dir, tot el contrari de la majoria de llocs on dormen els trens. Cervera un dels millors exemples. I si no es poden assegurar aquests llocs perquè hi ha passos a nivells -com a Cervera- o altres problemes, doncs s'ha de fer que aquests trens dormin a altres llocs. En el cas del Cervera, que dormi a Lleida i faci una anada i tornada extra. Ja es fa amb el tren de la Pobla, per exemple, on seria molt més convenient que dormís a la Pobla o a Balaguer, i en canvi dorm a Lleida perquè és on el poden tancar dins l'edifici.
Però no deixa de ser un mal remei al problema, el millor seria, en el cas del tren de la Pobla, construir una nau senzilleta de xapa a Balaguer, i potser una altra a La Pobla, tancada amb clau i alarma, i s'ha acabat el problema. Bé, i canviar la residència dels maquinistes i interventors. Si és que en queden, de maquinistes... Pel Cervera, el mateix.
Tema inseguretat, agressions i tal, doncs no sé la solució ve per donar-li més capacitat d'acció als segurates, però no estaria malament usar una mica tanta Brimo i UIP que tenim per aqui per aquestes coses, per exemple. Només que actuessin amb la mateixa "proporcionalitat" amb la que actuen a les manis indepes, en poc temps s'han acabat els problemes.
També és molt comú veure graffitis mig netejats, o que només s'han netejat les finestres, el que denota una falta de disponibilitat del servei de neteja de graffitis.
Tema graffitis la solució és fàcil, i no es tracta d'incrementar el servei de neteja de graffitis, sinó millorar la seguretat dels trens a la nit, com ha fet FGC, per exemple, i això es fa vallant correctament les platges de vies, il·luminant-les i instal·lant-hi càmeres de seguretat. És a dir, tot el contrari de la majoria de llocs on dormen els trens. Cervera un dels millors exemples. I si no es poden assegurar aquests llocs perquè hi ha passos a nivells -com a Cervera- o altres problemes, doncs s'ha de fer que aquests trens dormin a altres llocs. En el cas del Cervera, que dormi a Lleida i faci una anada i tornada extra. Ja es fa amb el tren de la Pobla, per exemple, on seria molt més convenient que dormís a la Pobla o a Balaguer, i en canvi dorm a Lleida perquè és on el poden tancar dins l'edifici.
Però no deixa de ser un mal remei al problema, el millor seria, en el cas del tren de la Pobla, construir una nau senzilleta de xapa a Balaguer, i potser una altra a La Pobla, tancada amb clau i alarma, i s'ha acabat el problema. Bé, i canviar la residència dels maquinistes i interventors. Si és que en queden, de maquinistes... Pel Cervera, el mateix.
Tema inseguretat, agressions i tal, doncs no sé la solució ve per donar-li més capacitat d'acció als segurates, però no estaria malament usar una mica tanta Brimo i UIP que tenim per aqui per aquestes coses, per exemple. Només que actuessin amb la mateixa "proporcionalitat" amb la que actuen a les manis indepes, en poc temps s'han acabat els problemes.