Sí, màrqueting, però a parer meu és important que algun d'aquests "bojos" es dediquin a finançar projectes com aquests que a la llarga pot ser que desemboquin en coses aprofitables per la societat. És a dir, no pot ser que perquè una cosa no sigui viable econòmicament en el seu primer intent no la investiguem. Sinó encara estaríem anant a peu.wefer ha escrit:De física sí que en saben, però del que saben més és de màrqueting. Altres cosa és que no siguin econòmicament viables. I això també ho pots aplicar a Tesla, SpaceX i qualsevol cosa del Sr. Musk.Mortadel·lo ha escrit:em sembla que de física en saben més que tots nosaltres junts
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Hyperloop, el transport del futur
Re: Hyperloop, el transport del futur
Jo, fins que no facin el teletransport...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Però és que no estan investigant sinó que volen fer un projecte comercial. Investigar és fer un circuit de proves per veure les possibilitats d'un sistema i després decidir si val la pena o no, com fan per exemple els japonesos amb els seus Maglev.mpn90 ha escrit:Sí, màrqueting, però a parer meu és important que algun d'aquests "bojos" es dediquin a finançar projectes com aquests que a la llarga pot ser que desemboquin en coses aprofitables per la societat. És a dir, no pot ser que perquè una cosa no sigui viable econòmicament en el seu primer intent no la investiguem. Sinó encara estaríem anant a peu.
En canvi aquesta gent el que fa és vendre fum i l·lusionador dient que faran això i allò i fins i tot parlant de temps i costos (increïbles) i, una vegada convençut tothom, investigar si el que han dit és possible. Alguna cosa falla... a no ser que el negoci sigui precisament vendre fum. I això és el que em temo.
Suposo que ho fan d'aquesta manera per atreure finançament privat i finançar les proves amb l'expectativa i il·lusió de proporcionar grans tasses de retorn monetari.
Un equip valencià guanya un apartat del concurs de disseny del tren supersònic Hyperloop
El grup de 5 estudiants obté el primer premi en les categories de disseny general i propulsió, les dues en què s'havia presentat
ALBERT RIGOL Barcelona ACTUALITZADA EL 04/02/2016 22:19
http://www.ara.cat/tecnologia/Hyperloop ... 48515.html
El grup de 5 estudiants obté el primer premi en les categories de disseny general i propulsió, les dues en què s'havia presentat
ALBERT RIGOL Barcelona ACTUALITZADA EL 04/02/2016 22:19
http://www.ara.cat/tecnologia/Hyperloop ... 48515.html
Sí, accelerant de 0 a 1200 km/h en un tres i no res i desaccelerant de 1200 a 0 en un altre. Hi arribarem, sí, però amb el tronc a un extrem del vagó i el cap a l'altre.uriol108 ha escrit:Diuen que anirà a 1.200 kilometres per Hora, més rapid inclus que un avió, i que podria fer un Barcelona - Madrid en 30 minuts (l'AVE triga, unes 2 hores 30 minuts i l'avió 45 minuts aprox.)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
S'han fet les proves del prototip de Hyperloop, sembla que amb exit, ha assolit una acceleració bestial en pocs segons...
Només pels costos que tindria una infrastructura així, ja és una cosa totalment irrealista.
És interessant a títol d'experiment, això sí.
I per altra banda... a mi m'agrada veure el paisatge. Amb un AVE, encara. Coses "de bruixeria", ja no, sènquiu.
És interessant a títol d'experiment, això sí.
I per altra banda... a mi m'agrada veure el paisatge. Amb un AVE, encara. Coses "de bruixeria", ja no, sènquiu.
Seamos futuristas y nos creemos que esto funcionara algun dia y a precio baratito...437.001 ha escrit:Només pels costos que tindria una infrastructura així, ja és una cosa totalment irrealista.
És interessant a títol d'experiment, això sí.
I per altra banda... a mi m'agrada veure el paisatge. Amb un AVE, encara. Coses "de bruixeria", ja no, sènquiu.
Yo creo que para un viaje Europa/America escondido en un tunel se puede hacer, bien volamos de noche y no vemos apenas nada y viajamos en una especie de tubo con alas.
Pero como bien dices para un Barcelona Madrid prefiero ver desde ventanilla con un TGV.
Saludos.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
El Maglev del Japó ha superat el seu record de velocitat en un test. Ha assolit la velocitat de més de 600 km/h
L'Hyperloop no té gaire futur i encara menys a Europa. La població està relativament ben repartida per tot el continent, i no hi ha grans megalòpolis, a part de Londres, París i Moscou. Londres i París van trigar un segle i mig en quedar unides per tren, i Moscou queda massa lluny de les altres dues, així que no hi ha cap eix que justifiqui tan magna inversió. Amb l'aviació es permet que un aeroport pugui estar connectat amb desenes o centenars de destinacions diferents, mentre que l'Hyperloop és un sistema molt rígid. Si el tren a levitació magnètica no ha quallat, dubto que ho faci l'Hyperloop.
En plena era de les telecomunicacions, no sé quin sentit té desenvolupar nous sistemes de transport a tan alta velocitat, mentre les carreteres van cada cop més plenes de camions i d'autocars...
Ara bé, per a omplir titulars de premsa i que uns quants "investigadors" s'omplin les butxaques, sí que és util. Pur màrketing.
En plena era de les telecomunicacions, no sé quin sentit té desenvolupar nous sistemes de transport a tan alta velocitat, mentre les carreteres van cada cop més plenes de camions i d'autocars...
Ara bé, per a omplir titulars de premsa i que uns quants "investigadors" s'omplin les butxaques, sí que és util. Pur màrketing.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Hyperloop (que per cert és un sistema del qual ja se'n parlava fa 40 anys) és un projecte d'Elon Musk, multimilionari també creador d'SpaceX i Tesla, entre altres. Aquest home es dedica a vendre "fum" realitzant grans accions de màrqueting per atraure grans quantitats de diners d'inversors que creguin (gairebé a cegues) en els seus projectes, la majoria dels quals són més que dubtosos.Sagrerenc ha escrit:L'Hyperloop
Vés a saber, al final potser algun d'aquests projectes surt bé i tot, però la majoria estan destinats a fracassar.
Home, totes les empreses han començat sent fum, i al final l'única manera de poder atraure capital és a través de convencer gent per a invertir-hi. Que acabi sent algo o no ja es veurà, però comentar que l'únic que es fa és vendre fum per atraure diners ho veig una mica agosarat
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Uns dels últims projectes que ha engegat, és un "utilitari" ? o un cotxe esportiu, totalment elèctric a preu de mercat i amb una bateria de gran capacitat que li atorga una bona autonomia... aquest projecte té molt bona pinta i possibilitats de tirar endavant...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Tesla: https://www.teslamotors.com/uriol108 ha escrit:Uns dels últims projectes que ha engegat, és un "utilitari" ? o un cotxe esportiu, totalment elèctric a preu de mercat i amb una bateria de gran capacitat que li atorga una bona autonomia... a
Ve a ser l'Apple dels cotxes. La gent es dóna de bufetades per comprar els cotxes que fabrica... basant-se només es fotos i mesos abans de que surtin a la venda. El seu preu supera els 100.000 euros i tenen una autonomia similar a la d'un Seat 600
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Bé, de moment són els que han anat més lluny amb això dels cotxes elèctrics, han aconseguit fer cotxes elèctrics amb autonomies de 400 km i bateries que es poden carregar en 30 minuts. Jo ho veig com un avanç, la veritat. Si no fos per empreses així encara aniríem en carros tirats per rucs!wefer ha escrit:Tesla: https://www.teslamotors.com/uriol108 ha escrit:Uns dels últims projectes que ha engegat, és un "utilitari" ? o un cotxe esportiu, totalment elèctric a preu de mercat i amb una bateria de gran capacitat que li atorga una bona autonomia... a
Ve a ser l'Apple dels cotxes. La gent es dóna de bufetades per comprar els cotxes que fabrica... basant-se només es fotos i mesos abans de que surtin a la venda. El seu preu supera els 100.000 euros i tenen una autonomia similar a la d'un Seat 600
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
No sé si es tracta de sarcasme però ho trobo un argument massa pobre.Tesla: https://www.teslamotors.com/
Ve a ser l'Apple dels cotxes. La gent es dóna de bufetades per comprar els cotxes que fabrica... basant-se només es fotos i mesos abans de que surtin a la venda. El seu preu supera els 100.000 euros i tenen una autonomia similar a la d'un Seat 600
Clar que també altres companyies que ha creat són SpaceX i PayPal, que en general generen més revenue, així que idees tant dolentes no crec que tingui
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
No és ben bé així. Hi ha marques (com Nissan amb el Leaf) que han fet coses molt més interessants a preus raonables. Fins i tot algunes marques xineses.bigcoaster ha escrit:Bé, de moment són els que han anat més lluny amb això dels cotxes elèctrics, han aconseguit fer cotxes elèctrics amb autonomies de 400 km i bateries que es poden carregar en 30 minuts. Jo ho veig com un avanç, la veritat. Si no fos per empreses així encara aniríem en carros tirats per rucs!
És clar que el Tesla té més autonomia i és més potent... però diguem-ho tot: costa 76.000 euros la versió bàsica amb 500 Km d'autonomia (la versió amb més equipament supera els 100.000), un preu totalment fora de mida, irracional i fora de les possibilitats de la gent normal. Si no fos per l'enorme campanya de publicitat que han fet per convèncer-nos que són els nous "Rolls Royce" del s. XXI, no n'haurien venut ni un.
Dit d'una altra manera: no és que hagin fet coses que els altres no saben fer (tècnicament), sinó que simplement han agafat els millors elements que existeixen al mercat i han fet una bona campanya de publicitat. Repeteixo: els Apple dels cotxes.
En quan a SpaceX... quants coets explotats porten ja? És que he perdut el compte.
La gràcia d'Elon MUsk no és tan la innovació, sinó el fet que és capaç d'engrescar la gent i fer-los creure que tot és possible. Això té les seves coses bones... i les seves coses dolentes.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Allí està la clau. Avui en dia lo important no és el producte, sinó saber-lo vendre. I això és preocupant. Tu pots anar a una entrevista de treball a presentar-te, i si et saps expressar bé i saps vendre la moto (bàsicament) t'agafaran abans que potser un altre que no té el do de la paraula però té més qualificació. Quantes vegades has acabat comprant alguna cosa al MediaMarkt perquè et prometien el pa i el vi i quan l'has utilitzat un temps i coneixes la competència veus que te l'han colada però bé, doncs el mateix.wefer ha escrit: La gràcia d'Elon MUsk no és tan la innovació, sinó el fet que és capaç d'engrescar la gent i fer-los creure que tot és possible. Això té les seves coses bones... i les seves coses dolentes.
Tesla fa bons cotxes i els sap vendre de manera excepcional, doncs ja tens el negoci fet. El tema de l'autonomia i les bateries de càrrega ràpida si que són un avanç, hi ha models d'altres marques que poden estar molt bé de preu, però el dia que vulguis anar a esquiar, et quedes a mig camí, i si aconsegueixes tornar a casa, no comptis amb el cotxe per demà anar a la feina, que encara estarà carregant-se. En aquest punt, han marcat un gol.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
L'última ocurrencia d'Elon Musk... a quina més grossa i surrealista... és colonitzar Mart... quasi res...
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 22-5424006
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 22-5424006