Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Trens LD de Renfe (Excepte AVE)
Re: Trens LD de Renfe (Excepte AVE)
Permanent o temporal degut a les obres del 4+4?
El cambiador d'Alcolea tornarà a prestar servei comercial, en desús des que Andalusia va fer canviar els 121 per 449 al Jaén - Córdoba - Sevilla - Cádiz.
El cambiador d'Alcolea tornarà a prestar servei comercial, en desús des que Andalusia va fer canviar els 121 per 449 al Jaén - Córdoba - Sevilla - Cádiz.
Interesante.m.h.t. ha escrit: ↑Dimecres 30/09/2020 11:12 Renfe modifica el Intercity Sevilla-Barcelona: cambia de material y reduce su tiempo de viaje
https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -barcelonaEl Intercity "Torre del Oro" Sevilla-Barcelona modificará sus horarios a partir del 5 de octubre y reducirá 1 hora y 15 minutos el tiempo de viaje entre ambas ciudades.
- Modificará su recorrido actual para circular por vía alta velocidad en los tramos Sevilla-Córdoba y Camp de Tarragona-Barcelona
- Se prestará con el material S-121, un modelo de tren adaptado para circular tanto por vías convencionales como de alta velocidad
- Saldrá de Sevilla Santa Justa a las 9.25h y de Barcelona a las 9.22h, con un tiempo de viaje total de 10h 10 minutos
- Los trayectos que unen Barcelona con Córdoba y Linares reducirán el tiempo de viaje en una media de 35 minutos
Yo me "comí" el trayecto el domingo día 20. 11 horas justas (en realidad dos minutos de retraso). Ancho ibérico hasta el intercambiador de Camp de Tarragona, fabulosa manera de perder el tiempo, ya que luego estuvo un cuarto de hora parado en Camp para ceder paso a dos AVE sin parada dirección BCN, aparte del otro cuarto de hora que pierde en el propio intercambiador. Todo muy absurdo. Material Alvia (serie 130), anunciado como Intercity 00694, comercializado como Torre del Oro, y básicamente haciendo el recorrido del "sevillano" de toda la vida hasta Camp, con inversión de marcha en Alcázar de San Juan y Valencia Norte. Se agradecen las máquinas de café y snacks en el andén de la estación manchega, máxime en esta época en que no hay servicio de restauración a bordo...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Més de 10 hores en seients de Mitja Distància i tot i que no funcionen de moment, fora la cafeteria. Espero que sigui provisional però no entenc el canvi. El Torre del Oro es feia des de fa unes setmanes amb S-130, també és ample variable i té més capacitat i prestacions, per exemple la classe preferent/turista+ que també s'han carregat. Per què creieu que és aquest canvi per Avants per fer un trajecte de 10h??
Avui entren en vigor canvis en els serveis cap al nord de la península.
L'Alvia Barcelona-Sant Sebastià torna a ser diari i sortirà a les 15:30 de Sants, com fins ara. De tornada, manté la sortida matinal des de la capital de Guipúscoa.
El servei Barcelona-Bilbao torna a ser diari, però sortirà de Sants a les 8:50 del matí. En sentit Barcelona, sortirà de la capital biscaïna a les 15:20 hores.
D'altra banda, es restableix el servei directe Barcelona-Salamanca, que circularà acoblat a l'Alvia Barcelona-Galícia fins a Burgos (és a dir, sense passar per Palència), el mateix en sentit contrari. Sortida de Sants a les 9:30 del matí, i de Salamanca a les 12:48.
El servei directe amb Astúries segueix sense restablir-se, però s'han modificat els horaris de l'Alvia Gijón-Madrid per donar enllaç oficial al tren Barcelona-Galícia a Lleó.
L'Alvia Barcelona-Sant Sebastià torna a ser diari i sortirà a les 15:30 de Sants, com fins ara. De tornada, manté la sortida matinal des de la capital de Guipúscoa.
El servei Barcelona-Bilbao torna a ser diari, però sortirà de Sants a les 8:50 del matí. En sentit Barcelona, sortirà de la capital biscaïna a les 15:20 hores.
D'altra banda, es restableix el servei directe Barcelona-Salamanca, que circularà acoblat a l'Alvia Barcelona-Galícia fins a Burgos (és a dir, sense passar per Palència), el mateix en sentit contrari. Sortida de Sants a les 9:30 del matí, i de Salamanca a les 12:48.
El servei directe amb Astúries segueix sense restablir-se, però s'han modificat els horaris de l'Alvia Gijón-Madrid per donar enllaç oficial al tren Barcelona-Galícia a Lleó.
Que el Salamanca passi a anar acoblat amb el Galicia implica també canvi de material, passsa de 121 a 130.
Nuevo tren directo Cádiz-Barcelona a partir de agosto
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=33002
Aviam, podríem parlar sobre la redacció del titular... Potser alguns recordeu el "Curso de ética periodística que feia Juanjo de la Iglesia al CQC original, ja fa uns 20 anys:
Vist així sembla que es crea un nou servei dentre Bcn i Cadis que no fa parades en el seu recorregut.
El titular correcte podria ser alguna cosa així com "Renfe prolonga el Intercity Torre del Oro hasta Cádiz".
La primera opció s'anomena "bombo i plateret" i la segona no queda tan guai
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=33002
Aviam, podríem parlar sobre la redacció del titular... Potser alguns recordeu el "Curso de ética periodística que feia Juanjo de la Iglesia al CQC original, ja fa uns 20 anys:
Vist així sembla que es crea un nou servei dentre Bcn i Cadis que no fa parades en el seu recorregut.
El titular correcte podria ser alguna cosa així com "Renfe prolonga el Intercity Torre del Oro hasta Cádiz".
La primera opció s'anomena "bombo i plateret" i la segona no queda tan guai
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Exacte, estem parlant un recorregut servit per la unitat 120 durant 12h, quan agafant un AVE > Sevilla + MD > Cadiz trigues 8h.Sanato ha escrit: ↑Dissabte 24/07/2021 11:19 Nuevo tren directo Cádiz-Barcelona a partir de agosto
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=33002
Aviam, podríem parlar sobre la redacció del titular... Potser alguns recordeu el "Curso de ética periodística que feia Juanjo de la Iglesia al CQC original, ja fa uns 20 anys:
Vist així sembla que es crea un nou servei dentre Bcn i Cadis que no fa parades en el seu recorregut.
El titular correcte podria ser alguna cosa així com "Renfe prolonga el Intercity Torre del Oro hasta Cádiz".
La primera opció s'anomena "bombo i plateret" i la segona no queda tan guai
Directe serà, però ràpid no.
El que és curiós que la web de renfe t'ofereix:
* 09h13 Barcelona > Sevilla (Torre del Oro) + MD a cádiz (esperant 2h de transbord)
* 09h13 Barcelona > Sevilla (Torre del Oro)
La web segueix una lògica de programació i no lògica realista i humana i es nota
Hola! El passat mes de juliol es va inaugurar la LAV Burgos-Venta de Baños, amb la que el tram Burgos-León quedava cobert per AV. Sabeu si l'Alvia Barcelona-A Coruña (i derivats) ara circulen per la LAV? He mirat horaris i Burgos-León continuen sent 2h, així que em sembla que no, però potser algú d'aquí sap realment per quina línia circula.
No encara.
Les declaracions de la RFIG indiquen que el ramal al canviador d'ample de Burgos Rosa Manzano encara està sense servei.
Aquest va en doble amb el Salamanca i per tal de que el Galicia pugui ficar-se a la LAV haurien de partir el tren a Burgos, cosa que no sé si es fa ja allà o a un altre lloc.
Les declaracions de la RFIG indiquen que el ramal al canviador d'ample de Burgos Rosa Manzano encara està sense servei.
Aquest va en doble amb el Salamanca i per tal de que el Galicia pugui ficar-se a la LAV haurien de partir el tren a Burgos, cosa que no sé si es fa ja allà o a un altre lloc.
Entenc, llavors, que els Alvia Euskadi-Madrid tampoc hi passen. Quín fracàs, doncs.albe6 ha escrit: ↑Dimecres 12/10/2022 12:41 No encara.
Les declaracions de la RFIG indiquen que el ramal al canviador d'ample de Burgos Rosa Manzano encara està sense servei.
Aquest va en doble amb el Salamanca i per tal de que el Galicia pugui ficar-se a la LAV haurien de partir el tren a Burgos, cosa que no sé si es fa ja allà o a un altre lloc.
Sí, els Alvia a Madrid sí (des del 21 de juliol), però el transversal de moment no. I com que la línia només té nivell 2 d'ERTMS i els trens de la sèrie 120 no n'estan equipats, circulen amb ASFA limitats a 200 km/h.adriaesc ha escrit: ↑Dijous 13/10/2022 14:03Entenc, llavors, que els Alvia Euskadi-Madrid tampoc hi passen. Quín fracàs, doncs.albe6 ha escrit: ↑Dimecres 12/10/2022 12:41 No encara.
Les declaracions de la RFIG indiquen que el ramal al canviador d'ample de Burgos Rosa Manzano encara està sense servei.
Aquest va en doble amb el Salamanca i per tal de que el Galicia pugui ficar-se a la LAV haurien de partir el tren a Burgos, cosa que no sé si es fa ja allà o a un altre lloc.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
L'Alvia a Galícia no va amb 130? I, segons el web de Renfe, tots els trens d'ample variable tenen ERTMS nivell 2.fgc113 ha escrit: ↑Dijous 13/10/2022 20:40Sí, els Alvia a Madrid sí (des del 21 de juliol), però el transversal de moment no. I com que la línia només té nivell 2 d'ERTMS i els trens de la sèrie 120 no n'estan equipats, circulen amb ASFA limitats a 200 km/h.adriaesc ha escrit: ↑Dijous 13/10/2022 14:03Entenc, llavors, que els Alvia Euskadi-Madrid tampoc hi passen. Quín fracàs, doncs.albe6 ha escrit: ↑Dimecres 12/10/2022 12:41 No encara.
Les declaracions de la RFIG indiquen que el ramal al canviador d'ample de Burgos Rosa Manzano encara està sense servei.
Aquest va en doble amb el Salamanca i per tal de que el Galicia pugui ficar-se a la LAV haurien de partir el tren a Burgos, cosa que no sé si es fa ja allà o a un altre lloc.
Ai el web de Renfe... no és on hi ha la millor informació.
Em sembla que es refereixen als 120 que fan Madrid - Euskadi (i rotant a Euskadi baixen a BCN)
Si, BCN - Galicia (i Salamanca) van amb 130.
L'ERTMS - ETCS és un tetris. No només depèn del nivell sino també de qui l'ha instal·lat i el manté, equips que fa servir i versió del software instal·lada.
No tots els trens són compatibles amb totes les possibilitats d'instal·lació a la primera. Són coses que s'han d'anar afinant quan toca revisió al taller. Un punt interessant a mirar es quan toqui la revisió d'horari al desembre, a veure si aquest canvia.
Em sembla que es refereixen als 120 que fan Madrid - Euskadi (i rotant a Euskadi baixen a BCN)
Si, BCN - Galicia (i Salamanca) van amb 130.
L'ERTMS - ETCS és un tetris. No només depèn del nivell sino també de qui l'ha instal·lat i el manté, equips que fa servir i versió del software instal·lada.
No tots els trens són compatibles amb totes les possibilitats d'instal·lació a la primera. Són coses que s'han d'anar afinant quan toca revisió al taller. Un punt interessant a mirar es quan toqui la revisió d'horari al desembre, a veure si aquest canvia.
Correcte, l'Alvia Barcelona – Vigo/A Coruña va amb 130. En este cas, el motiu no circular per la nova LAV és per la falta de maquinistes habilitats si no m'equivoque, però també està previst que hi circulen en un temps.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
El dia 21 de novembre, l'Alvia Barcelona-Galícia passarà per la LAV Burgos-León. Ja estan carregats els horaris a la web de Renfe. Malgrat que l'estalvi és de 40 minuts, no hi ha millora en els horaris totals entre Barcelona i Galícia a causa que el tram Ourense-Monforte de Lemos es fa per carretera.
A més Sahagun perd l'únic tren de llarga distància que quedava.