Pàgina 2 de 62

Reactivar l'Estació de França

Publicat: Dilluns 07/04/2008 19:48
Autor: Guigui
Santfeliuenc ha escrit:La Estación de Francia va a quedar defenestrada por no meter el AVE por el túnel de Aragón y generar nuevas vías para cercanías, pero... ¿qué haríais vosotros en BCN?
Doncs això: aprofitar la infraestructura existent, tenir amplitud de mires i reactivar l'Estació de França en vistes d'un augment considerable del tràfic ferroviari amb Barcelona com a destinació final. Tot plegat amb la corresponent actuació per fer-hi arribar més TP urbà i suburbà (metro, tram, rodalia).

M'estranya que, amb el provincianisme infantil que gasten els polítics d'aquí, que sempre que poden aprofiten per dir que la tenen més grossa que ningú (L9, depuradora del Llobregat, etc.), no hagin fet res per tenir una estació mu grande, mu grande.

Re: AVE València - Frontera

Publicat: Dimarts 08/04/2008 11:10
Autor: genissimon
Molt fàcil de dir, però no tant de fer:

- migrar tota la xarxa ferroviària, l'actual i la futura, a ample UIC, 25 KVca i ERTMS.

Això permetria que qualsevol tren anés per qualsevol línia, donant una capacitat global de transport molt més alta que l'actual amb vies amb ample ibèric, UIC i mètric, electrificacions a 1,5 i 3 KVcc i 25 KVca i diversos sistemes de senyalització i seguretat incompatibles entre ells.

I fent una aposta clara per transvassar mercaderies del camió al ferrocarril.

Salut !!
Santfeliuenc ha escrit:Hola,
[...]La Estación de Francia va a quedar defenestrada por no meter el AVE por el túnel de Aragón y generar nuevas vías para cercanías, pero... ¿qué haríais vosotros en BCN?

Saludos,
Sergio

"Dificultats tècniques"

Publicat: Dimarts 08/04/2008 11:23
Autor: Guigui
genissimon ha escrit:Molt fàcil de dir, però no tant de fer:

- migrar tota la xarxa ferroviària, l'actual i la futura, a ample UIC, 25 KVca i ERTMS.
Després de veure els maldecaps que han causat a centenars de milers d'usuaris les obres de la LAV a Barcelona, ja no em crec cap argument de "dificultats tècniques". Perquè per una cosa són capaços de destarotar la vida a tot cristo, però d'altres com a mínim igual d'útils se'n renten les mans?

Ja ho sé que el que has dit a dalt ho dius tu, però és un fidel reflex de la cantarella que ens ve de l'"administració".

Alcaldes valencians exigeixen Corredor Mediterrani

Publicat: Dijous 22/01/2009 13:16
Autor: Guigui
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=castello

DIJOUS, 22/01/2009 - 12:15h

Els alcaldes d'Alacant, València i Castelló li exigeixen a Madrid el Corredor Mediterrani.

A la trobada eren rpesent també el vicepresident Rambla, el conseller d'Infraestructures i el portaveu del PP a les Corts.

Cimera ahir a Castelló d'alcaldes --més aviat d'alcaldesses, que són majoria-- de les tres capitals valencianes, en acomplir-se el segon aniversari de la Declaració de Castelló, en la qual set alcaldes del Corredor Mediterrani li exigien al govern central l'acceleració de les obres del TGV al pas per les seues ciutats. Segons diuen, "aquesta declaració continua la mar de fresqueta, perquè el govern central la va guardar en un congelador".

Aquestes declaracions les efectuava el portaveu a les Corts del PP, Ricardo Costa, ja que l'acte era una estranya mescla de cimera municipal i d'acte de partit. Per la seua banda, alcaldes i consellers van lamentar que "la petició que se li va presentar a Zapatero per a que rebera els alcades firmants --tots del PP excepte el de Tarragona, llavors de CIU-- no ha estat mai atesa", i van assegurar també que el PP --ara tornava a ser un acte de partit-- durà novament al Congrés i al Senat la petició d'acceleració de l'alta velocitat pel Corredor Mediterrani; val a dir que aquesta moció ja va ser presentada en el seu dia, i aprovada fins i tot pel PSOE, tot i que després ha quedat també en el calaix de l'oblit.

Per la seua banda, el subdelegat del govern, Antonio Lorenzo, va aprofitar just el dia d'ahir, per allò de la contraprogramació, per anunciar que "l'AVE arribarà a Castelló gràcies a Zapatero", i que "el 2010 es licitaran les obres de l'AVE de València a Castelló, i llavors es podrà anar en dues hores i mitja de Castelló a Madrid", la qual cosa significa per altra banda un nou retard, per més triomfalísticament que ho presente; en canvi, respecte al Corredor Mediterrani, Lorenzo es va limitar a afirmar que "el govern està treballant per a la seua inclusió en les xarxes europees de transport".

Re: Corredor Mediterrani

Publicat: Dijous 22/01/2009 14:28
Autor: victorcasta
Vaja, al País Valencià s'acaben de despertar i donar-se compte de la importància del Corredor Mediterrani després de tants anys mirant només cap a Madrid.

Lògica econòmica

Publicat: Dijous 22/01/2009 15:11
Autor: Guigui
victorcasta ha escrit:Vaja, al País Valencià s'acaben de despertar i donar-se compte de la importància del Corredor Mediterrani després de tants anys mirant només cap a Madrid.
Més que això, sembla que finalment s'han adonat de que hi ha vida més enllà del totxo i que aquesta passa per intensificar els llaços amb el seu soci econòmic i comercial núm. 1, que no és cap altre que Catalunya.

Re: Corredor Mediterrani

Publicat: Dimecres 11/02/2009 0:34
Autor: wefer
Si llegiu bé, el que diu és que aviat es trigarà més o menys el mateix de Castelló a Madrid (438 Km), que no pas de Barcelona a Castelló (281 Km), malgrat que el trànsit i la demanda és molt més alta al corredor del Mediterrani que no pas cap a Madrid. I València, millor ni parlar-ne.
Però ja sabem que si una línia passa per Madrid, els diners surten d'on calgui i les obres s'executen a marxes forçades. En canvi, si no és així, tot queda parat "sine die" i al final ha de ser l'empresa privada la que se'n faci càrrec, ja que el govern Central es nega a invertir en res que no passi pel centre.
Benvinguts a Espanya... o Madrilàndia, més ben dit. :roll:

Re: Corredor Mediterrani

Publicat: Dijous 09/04/2009 18:59
Autor: tren250
CASTELLÓN
225.000 viajeros utilizan el tren en el corredor mediterráneo

09.04.09 - REDACCIÓN | CASTELLÓN


Durante el año pasado, un total de 2.480.232 viajeros utilizaron los trenes de Renfe Larga Distancia que circulan por el corredor mediterráneo. De éstos, más del 50%, 1.359.241, utilizaron los servicios Euromed en las relaciones Barcelona-Valencia, Barcelona-Alicante y Barcelona-Castellón, con una ocupación media de los trenes que ha sido del 94,7%, según informaron ayer en un comunicado fuentes de Renfe. Los datos del uso de larga distancia vienen, así, a avalar las reinvidicaciones de dotar de alta velocidad al tramo de Castellón a Tarragona, el único de todo el corredor mediterráneo que no tiene todavía proyecto de AVE. En concreto, el trayecto de Castellón a Barcelona fue utilizado por 225.000 clientes, lo que supone, según Renfe, 7.500 viajeros más que en el anterior ejercicio.

Los datos aportados ayer por Renfe revelan también que el servicio Euromed ha sido el más utilizado durante el ejercicio de 2008, con 1.359.241 viajeros. A continuación, se encuentran los trenes Talgo, con 871.588 clientes, y los servicios Alaris, con 308.944 viajeros.

El balance del ejercicio revela también que el cliente del corredor mediterráneo es un hombre (53%) o mujer (47%) de entre 30 y 44 años (39%) con estudios universitarios medios y superiores (60%) y que se desplaza por motivos de trabajo (40%) o personales (40%). Por otro lado, es un cliente con coche (77%), que utiliza el tren como medio de transporte más frecuente (71%).

Los trenes Euromed enlazan Valencia con Barcelona y Alicante, con paradas en Tarragona y Castellón. Diariamente, tal como informaron ayer los servicios de comunicación de Renfe, circulan siete convoyes por sentido entre ambas capitales de provincia, de los que cuatro prolongan su recorrido hasta Alicante.
Font: http://www.lasprovincias.es/valencia/20 ... 90409.html

Generalitat pretén que la UE impulsi el CM

Publicat: Dissabte 09/05/2009 21:45
Autor: Guigui
http://paper.avui.cat/article/politica/ ... rrani.html

El govern pressiona Europa perquè declari obra prioritària el Corredor del Mediterrani

| Carod anuncia la presentació d'esmenes al pla d'infraestructures de la UE | La via europea complementa les negociacions que ja hi ha amb França i Espanya

Quim Torrent

Si no podem amb espanyols i francesos, intentem-ho per la via europea. L'anomenat Corredor del Mediterrani és una de les demandes històriques que la societat catalana mai ha aconseguit fer realitat. Ara, però, 23 anys després de l'entrada a la Unió Europea, el somni de tenir un ferrocarril d'ample europeu que connecti Catalunya amb Europa sembla estar més a prop que mai.

El vicepresident del govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, va aprofitar ahir aquest vent a favor per presentar les esmenes del govern al llibre verd sobre xarxes transeuropees de transport, una mena de pla d'infraestructures del govern que s'hauria d'aprovar l'any que ve.

Les esmenes del govern reivindiquen que la Unió Europea consideri prioritari aquest eix, principalment per a mercaderies, pel pes socioeconòmic que té la regió euromediterrània. Carod considera de "sentit comú" que sigui aquest el corredor escollit per traslladar mercaderies des del Mediterrani cap al centre i el nord d'Europa.

Les esmenes que va donar a conèixer ahir Carod formen part d'una sèrie de passos que el govern ha fet els últims anys per desbloquejar la construcció del Corredor. El departament d'Obres Públiques ha arribat a fer estudis de traçat del tram que hauria d'unir Barcelona i Tarragona amb València. A França també s'hi ha actuat participant en el debat públic sobre la creació de la línia de TGV entre Perpinyà i Montpeller, el gran obstacle que queda perquè les mercaderies dels ports de Barcelona i Tarragona puguin arribar als consumidors europeus per ferrocarril.

Si a final d'any, quan es presentaran les conclusions del debat, Sarkozy ratifica la seva aposta per la construcció del tram Montpeller-Perpinyà, només caldrà que el ministeri de Foment espanyol canviï el seu pla d'infraestructures. En aquest sentit, les paraules de dijous del nou ministre semblen indicar que s'avança en la direcció correcta. Blanco va assegurar que donarà màxima prioritat a la infraestructura.

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 5. Dissabte, 9 de maig del 2009

Re: Corredor Mediterrani

Publicat: Dissabte 09/05/2009 22:17
Autor: metring
I encara sort, perquè si hem d'esperar res dels d'aquí... :mort

Contra la falta d'interès pel CM

Publicat: Diumenge 10/05/2009 15:35
Autor: Guigui
Penjo l'entrevista en aquest fil pel contingut relacionat amb el Corredor Mediterrani i les seves alternatives que sembla sospesar el govern espanyol.

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _58718.php

“El traspàs de Rodalies és sense vies, estacions i trens”

Entrevista a Ramon Tremosa cap de llista de CiU a les europees

Lluís Bou
Barcelona
Ult. Act. 09/05/2009 23:55


Ramon Tremosa ha engegat definitivament la precampanya europea, després de la seva estada a Londres, posant èmfasi en el debat de les infraestructures que aquesta setmana precisament ha sacsejat Catalunya.

Els comicis europeus del 7 de juny, amb vostè com a candidat de CiU, ¿seran també un test per al catalanisme?
Si els catalans no votem i tenim després pocs representants al Parlament Europeu, altres faran política per nosaltres. A les anteriors europees CiU va quedar tercera, per darrera del PSOE i el PP. Si els catalans estem carregats de raons però també estem molt emprenyats i no votem, els dos grans partits espanyols faran política contra nosaltres. La resposta a les crisis passa sempre per més implicació política, no pel passotisme. El problema del 7-J no és si aquest o aquell és més sobiranista, sinó combatre l’abstenció en el món catalanista: també el 7-J hem de demostrar que Catalunya és una nació i no una regió.

El seu adversari qui és: Maria Badia (PSC) o Oriol Junqueras (ERC)?
El meu rival és el centralisme d’Estat, que ara encarna el PSOE i que margina i arracona Catalunya. Un exemple flagrant: el primer tren europeu de mercaderies, provinent d’Alemanya i França, el PSOE el vol fer entrar pel Pirineu d’Osca, i d’allà fins a Saragossa, Madrid, i Algesires, i no pels ports catalans i valencians. El meu contrincant no és Maria Badia, que repetirà a la comissió de cultura, sinó Magdalena Álvarez i Inés Ayala, que aniran a la comissió de transports. Jo voldria que Junqueras, Romeva, Sedó i Badia em fessin costat en la defensa del traçat ferroviari mediterrani, que ens convertiria en l’Holanda del Sud.

Li diran que defensa interessos catalans a Europa, i no generals...
És curiós. Inés Ayala, del PSOE aragonès, va al Parlament Europeu a defensar interessos locals aragonesos, i repeteix de 9 a la llista del PSOE. Els eurodiputats danesos i els grecs també defensaran interessos locals. I des de CiU volem defensar directament els interessos de Catalunya: pescadors del Serrallo, empresaris carnis d’Osona, viticultors del Penedès, regants del canal Segarra-Garrigues... Així es construeix Europa: quin interès pot tenir Europa per a un país si només li suposa sacrificar interessos locals? El PSC, en canvi, tal com fa a Madrid, va a defensar altres interessos, no els catalans.

Els socialistes, doncs, són el seu rival?
El 2012 el PSOE haurà governat 22 dels 30 anys en democràcia, sempre amb ministres catalans i més de 20 diputats del PSC. I a Portbou hi segueix havent el mateix ample de via ibèric des del 1844: hi passen 20 trens al dia, quan amb un ample internacional en passarien 100. I això força que hagin de circular 10.000 camions al dia per la Jonquera, col·lapsant les nostres autopistes. Sort que ens manen a tot arreu els progressistes i ecologistes de debò...
Precisament aquesta setmana el ministre José Blanco ha anunciat el traspàs de Rodalies a la Generalitat per al 2010...
Per ara és només un traspàs espiritual: un contracte programa sense vies, ni maquinistes, ni estacions ni els trens als Ferrocarrils de la Generalitat. Necessitem fets, no paraules.

Això diu el president Montilla...
Miri, els fets són que el govern espanyol ja té fet un estudi informatiu per modernitzar el tren entre Sagunt i Terol, amb pressupost de més de 1.000 milions d’euros, per tal que els contenidors que entrin per València hagin de passar cap a França per Aragó, ignorant Catalunya. I l’estudi informatiu per desdoblar la via de tren entre Castelló i Tarragona no està fet. Aquest trajecte té una via única des de finals del segle XIX.

Vostè va marxar de CDC arran dels pactes amb el PP. Per què encapçala ara la llista de CiU i no, per exemple, la d’ERC?
Vaig ser crític amb el primer tripartit ja l’any 2003, i malauradament el temps m’ha donat la raó. El tripartit sempre m’ha semblat una aposta fracassada, especialment el segon. Si avui estic amb CiU és, entre altres raons, perquè tinc massa evidències que ERC prepara un tercer tripartit.

En una conferència d’Artur Mas al Círculo Ecuestre, un empresari se li va queixar de vostè, pel seu perfil sobiranista. Què li diria?
Em sento molt acompanyat per totes les sensibilitats de CiU, quan reclama reduir el dèficit fiscal, i traspassar els aeroports, els ports i els trens.

Vostè relleva Ignasi Guardans, que es va enfadar quan li van dir que no repetiria. ¿Està d’acord amb el càrrec que té de director de l’Institut de la Cinematografia espanyol?
És un decisió personal que cal respectar. Ignasi Guardans sempre ha sigut un gran professional, i li desitjo molta sort. I tant de bo el cinema en català noti el seu pas pel ministeri.

Ha mantingut contacte amb ell?
Hem parlat i m’ha passat materials d’assumptes europeus.

Catalunya i València comencen a posar-se d'acord

Publicat: Dijous 14/05/2009 10:40
Autor: Guigui
http://paper.avui.cat/article/politica/ ... rrani.html

Desglaç Catalunya- País Valencià

COINCIDÈNCIA El Corredor del Mediterrani i el finançament propicien un front comú entre Montilla i Camps, 13 anys després de la darrera cimera a València REUNIÓ Les infraestructures fan oblidar discussions identitàries

Ester Pinter

Després d'anys d'allunyament, el president valencià, Francisco Camps, i el de Catalunya, José Montilla, es van reunir ahir al Palau de la Generalitat Valenciana per beneir políticament un front comú pel Corredor Mediterrani ja rubricat anteriorment pels respectius lobbies empresarials. Tots dos líders, que no s'havien reunit encara des que Camps va arribar a la presidència de la Generalitat el 2003 -no hi havia hagut cap cimera a València des del 1996 i a Barcelona l'última va ser el 2000, totes dues amb Eduardo Zaplana i Jordi Pujol-, van coincidir que les dues comunitats "no poden viure d'esquena" quan les relacions empresarials i econòmiques són una realitat i quan, va matisar Montilla, "els nostres territoris i els problemes que tenim són tan semblants, més enllà de la ideologia de cadascú". Per a aquest darrer matís ha calgut tota una final de la Copa del Rei de futbol que propiciés la trobada.

Montilla, que va viatjar amb l'Euromed, va lamentar que el Corredor Mediterrani no fos inclòs en el seu moment dins les prioritats de l'alta velocitat de la Unió Europea. El president va remarcar amb Camps la necessitat que "com més aviat millor" s'asseguri l'ample de via europeu i el doble carril per a passatgers i per a mercaderies des de València fins a Europa, evitant el coll d'ampolla entre Castelló i Tarragona.

Però el reclam de Montilla i Camps no es va quedar només en l'alta velocitat: el creixement econòmic passa també, segons van assegurar, per millorar la xarxa viària del Corredor, amb la defensa d'un tercer carril per a la AP-7 o l'avanç en la construcció de l'autovia paral·lela. Sense fer sang, pel que els hi va, de l'abandonament que des dels anys 60 pateix, pel que fa a inversions, el Corredor Mediterrani de part del govern central, tant quan estava en mans populars com amb els socialistes, els dos líders van remarcar la transcendència de l'eix País Valencià - Catalunya, ja que representa el 28% del PIB de l'Estat espanyol i el 35% de les exportacions.

Montilla va tornar a proposar al president de la Generalitat valenciana que se sumi a l'Euroregió impulsada pel president català Pasqual Maragall el 2003, però Camps, que sempre s'hi ha negat adduint que és un projecte liderat per Catalunya, va tornar a dir-li que no. Amb tot, davant preguntes dels periodistes, Camps, davant la presència de Montilla, va dir per primer cop una cosa positiva d'aquesta organització conformada per Catalunya, Balears i les regions del Migdia-Pirineus i el Llenguadoc-Rosselló: va agrair i valorar que l'Euroregió estigui "treballant per la defensa del Corredor Mediterrani".

Els dos mandataris van informar que en els pròxims dies els respectius consellers d'Infraestructures, Economia, Sanitat, Educació i Benestar Social es reuniran per abordar interessos comuns, com és el cas del model de finançament, en què tenen les mateixes necessitats davant el dèficit fiscal.

TV3, culpa de Madrid

Tant Camps com Montilla es van esforçar en la seva compareixença davant els periodistes, després d'una reunió d'una hora i tres quarts, a mostrar les seves coincidències i defugir les desavinences. Montilla no va replicar quan Camps, que ha ordenat el tancament dels repetidors d'Acció Cultural de TV3, va argumentar que si no es veia el canal català a part del País Valencià era perquè el ministeri no els ha concedit un tercer múltiplex. Per la seva banda, Camps, que introduïa de tant en tant el castellà en el seu discurs, també es va mossegar la llengua quan els van preguntar sobre les mesures anunciades per Zapatero abans-d'ahir. Camps va contestar amb un breu i entretallat "El procés està en marxa" quan se li va esmentar el cas Gürtel, pel qual està sent investigat per un possible delicte de suborn.

Posteriorment, el president català va assistir a un dinar organitzat per una de les organitzacions que més han propiciat l'encontre, l'Associació Valenciana d'Empresaris, AVE. Allà, on hi havia una seixantena d'empresaris i membres del PSPV, entre ells el seu secretari general, Jorge Alarte, Montilla va ser molt més explícit. Va afinar més en les semblances entre Catalunya i el País Valencià: "Tenim vincles històrics, culturals i econòmics", i va lamentar que, com diu la cita, "la principal diferència entre València i Catalunya sigui que compartim la mateixa llengua".

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 5. Dijous, 14 de maig del 2009

Re: Corredor Mediterrani

Publicat: Dijous 14/05/2009 13:49
Autor: BB9200
M'ha semblat a mi llegir a El Periódico, que el Corredor Mediterrani l'adaptaran pròximament a via d'ample europeu, i faran una via específica de mercaderies. Aquesta última informació m'ha sobtat una mica, perquè crec que sortint a unes hores adeqüades i una bona adaptació dels horaris a cada servei poden conviure passatgers i mercaderies. Com serà a la LAV Barcelona-França.
Per altra banda, el Corredor Mediterrani crec que fins que no s'inauguri la LAV Barcelona-França o la LAV Madrid-València, no tindria molt sentit actualment el seu canvi d'ample.

Trigarà

Publicat: Dijous 14/05/2009 14:03
Autor: Guigui
El CM serà de nova creació. Per tant, ja trigarà força temps (quan la LAV a França ja estigui operativa) i, per tant, no hi haurà problema amb l'ample.

Re: Corredor Mediterrani

Publicat: Dijous 14/05/2009 14:07
Autor: BB9200
Llavors, totes les obres que han anat fent de desviacions de traçat, duplicacions de via... no serveixen de res? O aprofitaran la infraestructura actual per fer el canvi d'ample?

Aprofitament

Publicat: Dijous 14/05/2009 14:09
Autor: Guigui
Possiblement ho aprofitin per a trànsit de mercaderies.

Re: Corredor Mediterrani

Publicat: Dijous 14/05/2009 14:11
Autor: BB9200
Que és això que diuen aquí... Gràcies. Llavors l'actual via també canviarà d'ample, per tal de fer la connexió del Corredor Mediterrani sense problemes, suposo, sinó no es podran fer trajectes de mercaderies València-Milà, per exemple.

Quàdruple via

Publicat: Dijous 14/05/2009 15:18
Autor: Guigui
No. La idea és tenir quàdruple via, dues per a cada ample. Però és possible que alguns trens de mercaderies circulin per l'ample UIC.

Re: Corredor Mediterrani

Publicat: Divendres 15/05/2009 16:35
Autor: BB9200
Per llavors tenir els mercaderies nacionals a la via d'amplada espanyola i els extranjers a l'ample UIC. Llavors, seria la via actual, a 220km/h i la altra via a 350km/h.
Perquè per complir els objectius europeus d'unir tot el tràfic de mercaderies del mediterrani per carretera i ferrocarril es necessitaria aquestes vies per fer passar trens com estil Modalhor, Containers, etc.
Per altra banda, la via d'ample nacional només servirà per mercaderies nacionals, pel que veig, perquè el tràfic de passatgers passarà per l'ample UIC, que permet més velocitat...

Congrés aprova moció favorable al CM

Publicat: Dijous 21/05/2009 9:34
Autor: Guigui
Extracte de: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... litat.html

Accelerar el corredor mediterrani

Tots els grups també donaven molta importància ahir a l'aprovació dimarts per unanimitat, derivada del debat sobre l'estat de la nació, d'una moció que insta sense més demores a la construcció d'un corredor mediterrani d'alta velocitat en ample europeu per a viatgers i mercaderies. Després que fa un mes es posés a licitació la redacció de l'estudi informatiu, Vallès destacava el salt que aquest eix suposarà per a la mobilitat i la competitivitat de l'economia, trencant definitivament «la visió radial de les infraestructures a l'Estat». En la moció posterior amb CiU, el PSOE es compromet a «acotar al màxim els tràmits i terminis d'elaboració de l'estudi», si bé Vallès admet que serà difícil retallar tenint en compte que les clàusules de licitació parlen de 24 mesos. «El ministre sí que s'ha compromès a donar prioritat absoluta a accelerar les previsions d'obres a l'eix», recordava. CiU, precisament, portarà avui a votació una moció semblant al Parlament de Catalunya en favor de l'alta velocitat al corredor.