Teleindicadors

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon

Quin teleindicador es el teu preferit?

Split-flap display (com els que hi havia a Sants)
13
31%
Flip-disc (els bkb antics)
3
7%
led vermell (els bkb moderns)
4
10%
led groc
1
2%
led taronja
8
19%
carret (com els de les 211)
1
2%
pantalles TV (com les que hi havia a EdF o al metro valles)
0
No hi ha cap vot
pantalles TFT (com les noves del metro valles o renfe)
10
24%
altres (especificar)
2
5%
 
Vots totals: 42
marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Teleindicadors

Entrada Autor: marc » Dimecres 09/12/2009 22:10

Nois quin és el vostre teleindicador preferit?

M'estava informant del funcionament de diversos tipus de teleindicadors, i se m'ha acudit aquesta enquesta. Si no veieu clar el tipus que es cada un, digueu-ho i en penjo fotos.

El millor crec que és que voteu i respongueu el perquè


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimecres 09/12/2009 22:23

Personalment els de tota la vida de Sants amb el seu característic soroll i les tires de leds de dins dels trens. No m'agrada gens el tema de les pantalles dins del tren, almenys al nostre país la informació que ofereixen és totalment imprescindible així que prefereixo una bona barra horitzontal de leds que crec, haurien de ser multicolor per distindre situacions.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 09/12/2009 22:55

Jo trobo que les pantalles TFT son la millor solució, sempre que s'utilitzin correctament, es clar... Son les que tenen més flexibilitat, i les que poden donar més informació. Sempre que s'utilitzin correctament, com ja he dit. No serveix tenir un monitor TFT i utilitzar-lo per fer passar una linia de text d'informació (tipus 9000s TMB)



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 09/12/2009 22:56

Jo els antics que hi havia a Vic abans de ficar les TFT al vestíbul, la informació era més clara, amb menys paraules. A més els TFT estan mal coordinats, indiquen malament, quan fa 10 minuts que ha passat el tren, la pantalla marca que encara falta 1 minut, i com no, els BKB que porten els busos de Sagalés/Urbà de Vic.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 09/12/2009 23:31

A mí, amb diferència, els que més m'agraden son els que havia abans a sants, amb el seu sorollet caracterisctic :'(

Altra cosa és que els LED que han posat ara siguin més practics, que no s'atranquen, per exemple, (cosa que no hauria de passar si se'l fes un bon manteniment)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/12/2009 23:35

L'experiència em demostra que, molt més que les qüestions tècniques d'un teleindicador, el que compta és el seu contingut. A Suïssa, he vist teleindicadors en andanes que funcionaven amb les llengüetes giratòries amb informació prèviament col·locada (heus aquí un exemple) que donen mil voltes a qualsevol que hom pugui trobar al sud dels Pirineus.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 10/12/2009 8:35

Ara que ho dius es veritat que a alemanya i suïssa els Split-flap mostren la composició del tren. no estaria malament que les TFT de renfe mostressin de quans cotxes estara format el proper tren, perque o hi ha moltes corredisses o el segon tren va buit, igual que passa a catalunya


De nou al FTC

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dijous 10/12/2009 12:25

Guigui ha escrit:L'experiència em demostra que, molt més que les qüestions tècniques d'un teleindicador, el que compta és el seu contingut.
Totalment d'acord. A estacions com Arc de Triomf el teleindicador només hi diu la destinació del proper tren i les parades (para a totes les estacions). Si la resta de "nous" teleindicadors diuen el mateix (quan hi diguin algo), més val que es replantegin si tenen algun us real.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 11/12/2009 11:56

Canviant una mica de tema, com es manipulen els teleindicadors dels busos de TMB, he estat mirant fotos dels comandaments i m'hi he fixt quan hi he pujat i no he sabut veure com es controla.

PD: l'unic que s'hi assembla és el SAE, i dubto que tingui cap relació.


De nou al FTC

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Divendres 11/12/2009 12:20

No se si a Barcelona funcionarà igual que a Sabadell, però el teleindicador dels busos es control.la amb això:

Imatge

;)


Imatge

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 11/12/2009 13:11

ara que ho veig a BCN deu anar igual, pero d'aquests 3 comandaments que hi ha sobre el conductor, si un és la radio, i l'altre el bkb, el tercer que és.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 11/12/2009 13:13

marc ha escrit:ara que ho veig a BCN deu anar igual, pero d'aquests 3 comandaments que hi ha sobre el conductor, si un és la radio, i l'altre el bkb, el tercer que és.
El "climatitzador", on hi ha la calefacció, l'a/c... Fixat-hi que es veu bé els símbols de calefacció, aire... A més, diu Thermoking, que és l'aparell que duen al sostre.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 12/12/2009 23:51

A mi m'encanta l'antic de Sants, (he votat per ell)
Amb el mític chaca chaca chaca :P


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimarts 22/12/2009 20:52

En general, els LEDs són mons preferits; també l' antic de Sants, era mític. Per cert, els termòmetres/estaciòmetres del Metro/FGC també compten?



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 22/12/2009 20:57

Be si son com els dels 9000 L9 suposo. Pel que he pogut viure en 1a persona els de les 112 no compten perque jo mai els he vist funcionar :nose. Els que si be no son mitics son molt utils (o ho serien si funcionessin tots els que hi ha instal·lats) son els de les parades dels busos de TMb i els de les estacions de busos de la generalitat


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimarts 29/12/2009 0:45

Els de tota la vida que hi havia a Sants, sense cap dubte!

De tota manera, els de led taronja també van prou bé



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimecres 30/12/2009 13:39

ElDesi1994 ha escrit:A mi m'encanta l'antic de Sants, (he votat per ell)
Amb el mític chaca chaca chaca :P
Jo també! Per sort a Chamartín encara són així :plas


Imatge

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 31/12/2009 12:44

Personalment crec que en alguna estació d'aquestes amb historia caldria incorporar-hi o mantenir-hi instal·lacions d'altres epoques, com per exemple a lEdF seria un luxe que hi instal·lessin els antics telñeindicadors de sants, o que es conserves l'antic pont d'enclavaments, entre altres detalls que ferien huanyar molt a l'estació.


De nou al FTC

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”