Per què serveix el Carnet Jove a la Renfe?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Per què serveix el Carnet Jove a la Renfe?

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 11/01/2010 14:00

Oferta Carnet Jove --> 20% de descompte, no acumulable a altres ofertes.
Oferta Anada i Tornada --> 20% de descompte.

Per tant, surt pel mateix preu un viatge d'anada i tornada amb Carnet Jove, que sense Carnet Jove :cop

A qui volen enganyar?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/01/2010 14:10

Tinc dubtes que la tarifa d'anada i tornada sigui una oferta pròpiament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 11/01/2010 14:44

Sagrerenc ha escrit:Oferta Carnet Jove --> 20% de descompte, no acumulable a altres ofertes.
Oferta Anada i Tornada --> 20% de descompte.

Per tant, surt pel mateix preu un viatge d'anada i tornada amb Carnet Jove, que sense Carnet Jove :cop

A qui volen enganyar?
I si només vols anar?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 11/01/2010 14:48

Cal tenir en compte que això és per a trens de llarg recorregut, a part a l'estiu el bitllet pur d'anar i tornar el descompte és del 10%, per contra del 20% del Carnet Jove.

Fem una taula ràpida:
Rodalia->No hi ha descompte amb Carnet Jove. Anar i tornar: nuclis amb bonotren (Astúries, Barcelona, Madrid, Saragossa), no en té. Nuclis sense bonotren (Alacant/Múrcia, Bilbo, Cadis, Donostia, Màlaga, Santander, Sevilla, València) , en té però només de dilluns a divendres laborables, els caps de setmana i festius sense descompte.
Regionals->Carnet Jove 20% (Avant i "Ave Lanzadera" 25%). Anar i tornar 10%.
Llarg recorregut->Carnet Jove 20%. Anar i tornar 20%, excepte a l'estiu que és el 10%
AVE->Carnet Jove 25%. Anar i tornar 20%.

Val a dir, però, que jo fa temps que no faig servir el descompte del Carnet Jove a trens de llarg recorregut o AVE, sempre acabo trobant o bé tarifa estrella o amb bastanta més sort, web.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 11/01/2010 15:22

victorcasta ha escrit:I si només vols anar?
Si només vols anar és clar que et serveix el Carnet Jove. Però la majoria de la població té un domicili fix, i quan viatja a algun lloc (per motius professionals o personals) acostuma a tornar a casa en un període inferior als 60 dies.

Les tarifes web i estrella estan molt bé, però són ofertes puntuals i no s'adapten als horaris de la gent que treballa. És impossible beneficiar-se d'aquest tipus d'oferta en una escapada de cap de setmana.

Vull anar un cap de setmana a València però entre que els trens a partir 30 de gener estan "congelats", que amb el Carnet Jove no tinc cap benefici, i que les combinacions entre Llarg Recorregut i Rodalies (sobretot a última hora) són bastant deficients, segurament agafaré el cotxe.

Abans, quan anava a Galícia a visitar la família que hi tinc allà, agafava llitera a l'Estrella. Ara, amb la supressió de l'Estrella, han posat un Trenhotel, bastant més car, i em surt més a compte agafar el cotxe. Què passarà amb tota aquella gent d'altres comunitats que omplien els Estrella per anar cap a les seves poblacions d'origen a l'estiu? La majoria es passaran al cotxe o al bus, abans que passar-se al Trenhotel amb uns preus prohibitus...

Jo fa molt que no utilitzo el tren a Espanya per fer viatges que no siguin de Rodalies. Pràcticament mai viatjo sol, així que sempre em surt més a compte viatjar en cotxe. En canvi, he viscut una temporada a Itàlia i allà sí que agafava el tren més sovint, tot i tenir cotxe, perquè em sortia millor de preu.

Sóc conscient dels beneficis ambientals i socials que un transport col·lectiu com el tren té comparant-ho amb el cotxe. Però el ciutadà ha de mirar la seva butxaca, i si el tren surt car i incòmode, la gent es passa al cotxe.

És una llàstima que les nostres autoritats no promoguin l'ús del transport públic amb unes tarifes adaptades als diferents nivells de renda, i una gestió eficient d'horaris.



Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dilluns 11/01/2010 15:45

El descuento de Carnet Joven sirve tanto para el billete de ida como para el de vuelta, mientras que el de Ida y Vuelta solo es para el billete de vuelta.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 11/01/2010 16:16

No només a la Renfe...


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 11/01/2010 16:56

594-001-0 ha escrit:El descuento de Carnet Joven sirve tanto para el billete de ida como para el de vuelta, mientras que el de Ida y Vuelta solo es para el billete de vuelta.
No és ben bé així. El descompte d'anada i tornada s'aplica només al bitllet de tornada, però representa el 20% del cost dels dos viatges. Fins i tot, com que arrodoneixen en fraccions de 5 cèntims, surt més car el Carnet Jove.

Exemple:

BCN-València amb Euromed = 42.72€

ANADA I TORNADA
Anada = 42.70 €
Tornada = 25.65 €
Total = 68.35 €

CARNET JOVE
Anada = 34.20 €
Tornada = 34.20 €
Total = 68.40 €



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 11/01/2010 17:22

Doncs a mi amb l'avant bcn-lleida, amb el CJ passa dels 22,4 que crec q val als 16,9. Fent càlculs, em surt més a compte comprar el bitllet de tornada per separat, que comprar-ne un de i/v. Ara bé, trobo penós que els trajectes que s'utilitzen més (Rodalies), no tinguin descomptes...


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”