TMB podria gestionar la línia 1 del metro de Panamà

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: TMB podria gestionar la línia 1 del metro de Panamà

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 27/08/2010 3:04

Volem que l'economia catalana tiri i per això ens hem de centrar en nosaltres mateixos i estar d'esquenes al món, oi?

Tant que parlem d'innovar, d'I+D, de creació de talents, d'exportar know-how... i això és precisament exportar know-how, de la mateixa manera que en el futur i amb l'experiència adquirida amb l'L9, TMB podrà exportar coneixement, de la mateixa manera que Espanya està exportant coneixement en l'aplicació de l'ERTMS a la resta d'Europa. En això es tracta de fer créixer l'economia, i no en tancar-se en sí mateix.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 27/08/2010 6:14

És que jo no dic que ens haguem de tancar en nosaltres mateixos, jo no veig aquests grans guanys que suposa tot aquest projecte, en fi, tindrem la primera multinacional pública catalana.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 27/08/2010 6:43

josep_serre ha escrit:És que jo no dic que ens haguem de tancar en nosaltres mateixos, jo no veig aquests grans guanys que suposa tot aquest projecte, en fi, tindrem la primera multinacional pública catalana.
Guanys han d'haver. Del contrari, ni Renfe, ni TMB, ni tantes companyies que desconec, no s'haguessin presentat a concurs. El dèficit d'un servei públic el cobreix sinó el govern panameny, i han de pagar a l'empresa contractada per gestionar el servei. Grans guanys? no sé, però guanys, segur, i tota quantitat de diners val la pena per petita que sigui.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 27/08/2010 11:15

Doncs ho has encertat :D Ara esperem que ho inverteixin bé!

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 3029.shtml

TMB ingressarà gairebé 4 milions gràcies al metro de Panamà

Uns 20 empleats de l'entitat catalana treballaran en el projecte

Divendres, 27 de agost del 2010
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

El consorci integrat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el grup andalús Ayesa i l'empresa veneçolana Inelectra serà gairebé segur l'encarregat de portar a terme el projecte de construcció de la Línia 1 del metro de Panamà. Avui acaba el termini perquè els altres aspirants a desenvolupar el projecte presentin al·legacions, però segons fonts de la negociació «és difícil que les autoritats canviïn d'opinió». Gràcies a aquesta operació, TMB podria ingressar gairebé 4 milions d'euros.

La comissió avaluadora de la licitació va analitzar les cinc propostes internacionals que havia rebut, i la de TMB i els seus socis és la que més bona nota va obtenir. També es tractava de l'oferta més econòmica que s'hi va presentar : 27,97 milions de dòlars (22 milions d'euros). TMB es va imposar als consorcis Typsa

-Renfe i Feve, 24 milions-, Metropan (27,1 milions), Gerencia Metro Panamá (27,9 milions) i SNC-Lavalin (29,8 milions).

SUPERVISIÓ / La firma catalana té una participació del 20% en el consorci, encara que no facturarà en proporció, sinó una mica menys, segons fonts del mercat. «Ens encarregararem dels servei de gerència i assistència tècnica a l'explotació, no explotarem les línies», va clarificar la responsable de la unitat de consultoria exterior de TMB, Silvia Prieto. «Han valorat l'oferta, però també la nostra gran experiència en projectes d'èxit», va afegir. El consorci supervisarà la construcció i inici d'una línia de 14 quilòmetres i 16 estacions.

TMB preveu destinar sis persones al país centreamericà mentre s'executi l'obra, que rebran el suport d'un equip de 13 treballadors des de Barcelona. El projecte de construcció durarà al voltant de quatre anys, encara que després es farà un seguiment del funcionament durant dos anys més.

L'entitat, presidida per Assumpta Escarp, ja s'ha adjudicat altres concursos a Sud-amèrica de línies d'autobusos i metro en països com Guatemala, Xile, Perú i Colòmbia. També està present a Algèria, Irlanda i Portugal. El 2009, el grup TMB va facturar 649,9 milions d'euros, el 4,9% més que el 2008 (619,74 milions).



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 27/08/2010 18:04

I quants en gastarà?

Per cert, això no és el que va fer Endesa?
metring ha escrit:Doncs ho has encertat :D Ara esperem que ho inverteixin bé!

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 3029.shtml

TMB ingressarà gairebé 4 milions gràcies al metro de Panamà


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 27/08/2010 19:47

En gastarà tants com l'autoritat ferroviària corresponent hi vulgui gastar. TMB ha guanyat el concurs i farà el que li manin que faci amb el pressupost que els hi donin.

Endesa?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 27/08/2010 22:35

http://politica.e-noticies.cat/cap-engi ... 43988.html

Cap enginyeria catalana en el projecte del Metro de Panamà

CiU acusa l'Ajuntament i TMB de l'oblit

El líder de CiU a l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha expressat la seva disconformitat amb què no participi cap enginyeria catalana en el projecte que TMB durà a terme en la construcció del Metro de Panamà. Segons Trias “és un fet positiu l’adjudicació del concurs, però és il·lògic que l’Ajuntament de Barcelona no hagi incorporat a la UTE una enginyeria catalana”.

Per a Trias, “no té cap mena d’explicació que les administracions del país oblidin les seves empreses quan surten fora. Tant per prestigi com per capacitat tècnica, Catalunya compta amb empreses que haurien pogut concórrer a aquest concurs i ens sorprèn que l’Ajuntament es dirigeixi a empreses d’altres comunitats”. Aquesta defensa i promoció de les nostres empreses hauria de ser palesa ara més que mai, i “encara més en un context de crisi econòmica com el que estem vivint”.



MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dilluns 06/09/2010 10:08

metring ha escrit:http://politica.e-noticies.cat/cap-engi ... 43988.html

Cap enginyeria catalana en el projecte del Metro de Panamà

CiU acusa l'Ajuntament i TMB de l'oblit

El líder de CiU a l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha expressat la seva disconformitat amb què no participi cap enginyeria catalana en el projecte que TMB durà a terme en la construcció del Metro de Panamà. Segons Trias “és un fet positiu l’adjudicació del concurs, però és il·lògic que l’Ajuntament de Barcelona no hagi incorporat a la UTE una enginyeria catalana”.

Per a Trias, “no té cap mena d’explicació que les administracions del país oblidin les seves empreses quan surten fora. Tant per prestigi com per capacitat tècnica, Catalunya compta amb empreses que haurien pogut concórrer a aquest concurs i ens sorprèn que l’Ajuntament es dirigeixi a empreses d’altres comunitats”. Aquesta defensa i promoció de les nostres empreses hauria de ser palesa ara més que mai, i “encara més en un context de crisi econòmica com el que estem vivint”.
:martell1


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”