TMB podria gestionar la línia 1 del metro de Panamà

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

TMB podria gestionar la línia 1 del metro de Panamà

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/08/2010 11:44

Doncs si la L1 d'allà la gestionen com la L1 d'aquí... :o

http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=398651

TMB podria gestionar la línia 1 del metro de Panamà

Un consorci espanyol liderat per Metro de Barcelona guanya el concurs per la gestió de la línia 1 del metro panameny

El consorci integrat per Metro de Barcelona (TMB), Ayesa i Inelectra ha obtingut la nota més alta de la licitació per gestionar el projecte de la Línia 1 del Metro de Panamà. Segons la Secretaria del Metro de Panamà s'ha obert un període de impugnacions qua acaba divendres i si no es presenta cap reclamació, el consorci espanyol es farà amb la gestió.

D'acord amb un informe difós de la comissió avaluadora de la licitació, el consorci encapçalat per Metro de Barcelona va rebre la puntuació més alta per fer-se amb el contracte d'entre cinc ofertes que van ser presentades el dia 9 d'agost passat. En el text s'afegeix que "al costat del consorci TMB-Ayesa-Inelectra, les propostes presentades per TYPSA i el consorci METROPAN, compleixen amb els requisits mínims obligatoris".

No obstant això, afegeix el document, el consorci encapçalat per Metro de Barcelona va presentar la millor oferta en la combinació de les propostes tècniques i de preu. En aquest últim concepte també va presentar la petició més baixa. Els participants en la licitació podran presentar observacions a l'informe de la Comissió Avaluadora fins divendres que ve i posteriorment es procedirà a l'adjudicació en acte públic.

El consorci guanyador tindrà la responsabilitat de gestionar la construcció de la Línia 1 del Metro i oferirà a la Secretaria del Metro assistència tècnica durant les primeres etapes d'operació i manteniment.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 25/08/2010 12:05

Millor seria que l'L1 del metro de Panamà la gestionès FGC abans que TMB...

M'agradaria i molt que FGC gestiones diverses línies d'arreu d'Espanya i del món.La millora en alguns casos seria notable,tot i que haurien d'evitar el posar estacions cada dos per tres :)

Per tant,en el cas d'Espanya proposo que les actuals línies FGV a València,les del TIB-SFM a les Illes Balears,així com la linia Cartagena-Los Nietos de FEVE,la línia de Canfranc,Murcia-Cartagena i Xàtiva-Alcoi les tres de Renfe i Adif,la futura línia de tren a l'illa de Gran Canària i alguna més que em deixaré les gestioni FGC,segur que la millora dels servei seria notable,en el cas de la resta de la resta del món com no ho conec no puc proposar,peró segur que alguna línia de França la podria gestionar FGC.Quina línia de l'extranger proposeu per qué la gestioni FGC?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 25/08/2010 13:37

Mako448 ha escrit: Per tant,en el cas d'Espanya proposo que les actuals línies FGV a València,les del TIB-SFM a les Illes Balears,així com la linia Cartagena-Los Nietos de FEVE,la línia de Canfranc,Murcia-Cartagena i Xàtiva-Alcoi les tres de Renfe i Adif,la futura línia de tren a l'illa de Gran Canària i alguna més que em deixaré les gestioni FGC,segur que la millora dels servei seria notable,en el cas de la resta de la resta del món com no ho conec no puc proposar,peró segur que alguna línia de França la podria gestionar FGC.Quina línia de l'extranger proposeu per qué la gestioni FGC?
Le Train Jeune?
Tot i que jo preferiria que gestionés una línia d'alta velocitat Lleida - París - Londres. :roll:


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/08/2010 16:43

I no pot ser a la inversa, que vingui algú de l'estranger i gestioni la L1, per exemple, la BVG?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 25/08/2010 20:04

a mi m'agradaria que FGC gestionés 380 milions de passatgers per poder comparar quina empresa m'agradaria que gestionés segons quina línia amb coneixement de causa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/08/2010 20:05

El LLOP ha escrit:a mi m'agradaria que FGC gestionés 380 milions de passatgers per poder comparar quina empresa m'agradaria que gestionés segons quina línia amb coneixement de causa.
Aquesta és la quantitat que gestiona ara TMB?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 25/08/2010 20:08

el FCMB va gestionar l'any 2009 més d'un milió de persones cada dia. 365 x 1.000.000 son 365 milions. Si FGC ho ha de fer millor, s'hauria de veure els resultats transportant més quantitat de viatgers, per això he posat 380 milions.

edito: he trobat aquestes dades sobre passatge transportat al fil de skycrapercity:(dades de 2010)

Metro FMB:..361 M
Metro FGC:....44,1 M
Total metro: 405,1 M

Cercanías Renfe: 110,1 M
Cercanías FGC: 35,8 M
Total cercanías: 145,9 M

Tram: 23,9 M

Funicular de Montjuïc: 0,7 M

Baixbús (Mohn): 15,5 M
Baixbús (Oliveras): 6,6 M
Baixbús (Rosanbús): 9,4 M
Soler i Sauret: 1,5 M
Sarbús (Authosa): 2,6 M
Sarbús (TCC): 2,5 M
TMB: 196,0 M
Transports Lydia: 0,4 M
TUSGSAL: 34,7 M
UTE Julià-Marfina (Barcelona Tours): 0,3 M
Total bus urbano zona 1: 269,5 M (incluye los servicios turísticos)

CTSA (Mataró Bus): 4,7 M
CTSA (Rubí Bus): 1,1 M
CTSA (Transports Mun. d'Egara): 11,6 M
Sagalés (Manresa Bus): 2,1 M
Sagalés (Transports Mun. de Granollers): 1,3 M
Sarbús (Marfina Bus/Sant Cugat del Vallès): 1,4 M
Sarbús (TCC/Vilanova i la Geltrú): 0,9 M
Transports Urb. de Sabadell: 13,6 M
Otros (Sitges, Martorell, Igualada, Vilafranca del Penedès, etc.): 3,8 M
Total bus urbano zonas 2-6: 40,5 M

Autocares Font: 0,9 M
Hispano Igualadina: 1,7 M
Mon-bus (Cintoi Bus): 0,9 M
Plana: 1,3 M
Sagalés (Castellà): 0,3 M
Sagalés (Cingles Bus): 1,2 M
Sagalés (FYTSA): 2,6 M
Sagalés (Hispania): 1,5 M
Sagalés (Sagalés): 2,6 M
Sarbús (Casas): 3,0 M
Sarbús (La Vallesana): 1,1 M
Sarbús (Marfina Bus): 4,5 M
Soler i Sauret: 2,8 M
Otras: 4,1 M
Total bus Transports Públics de Catalunya: 28,5 M

Total de viajes 2009: 914 292 000



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/08/2010 1:26

Mako448 ha escrit:Quina línia de l'extranger proposeu per qué la gestioni FGC?
Kamptalbahn, Ybbstalbahn, Leobersdorf-Hainfeld, Wiener Neustadt-Gutenstein... i totes les altres línies austríaques clausurades durant aquests anys. I, ja de pas, les dels altres països.

La cirereta del pastís seria el retorn del servei regular entre Callao i La Oroya per FGC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 26/08/2010 19:07

TMB gana a Renfe el concurso de explotación del metro de Panamá

Barcelona exporta sus conocimientos de transporte urbano

La Vanguardia 26 de agosto de 2010 - AINTZANE GASTESI

El consorcio integrado por TMB, gestora de la red de transporte urbano de Barcelona, se ha adjudicado la explotación de la primera línea de metro de Panamá. La oferta de TMB junto a las ingenierías Ayesa e Inelectra ascendía a 22 millones de euros y se impuso a las propuestas de Typsa, integrada por Renfe y Feve, de 24 millones y a la del consorcio Metropan, que costaba 27 millones. La empresa gestora del metro barcelonés se ha adjudicado la licitación con 839 puntos, por delante de los 719 de Typsa y los 707 de Metropan.

TMB tiene una participación del 20% en el consorcio integrado también por la ingeniería española Ayesa y la panameña Inelectra. El proyecto será adjudicado oficialmente mañana, tras cumplirse el plazo de tres días de alegaciones que se abrió el miércoles. Una de las principales funciones del consorcio será la elección de la empresa operadora que ejecutará la obra; entre los aspirantes se encuentra un consorcio liderado por la española Acciona.

El desarrollo del proyecto se llevará a cabo en dos fases: una de cuatro años para la construcción y puesta en marcha de la primera línea de metro de Panamá y otra de dos años de seguimiento. Para su realización, TMB destinará a seis personas en el país centroamericano y un equipo de 13 personas trabajará en la sede de Barcelona.

"Una de las claves para la adjudicación ha sido nuestra experiencia con la línea 9 del metro, que es la línea automática más larga de Europa y una de las más modernas", asegura Silvia Prieto, responsable de la unidad de consultoría externa de TMB, que gestiona tanto los proyectos desarrollados en ciudades españolas como en países de todo el mundo.

Actualmente, TMB desarrolla una decena de proyectos internacionales en gestión y explotación de líneas de metro y servicios de autobuses. El metro de Bogotá ha sido uno de los últimos proyectos, y TMB opta también al nuevo servicio de autobuses de la capital colombiana.

"Aunque los proyectos deben ser rentables, nuestro objetivo no es económico, sino exportar experiencias y know how a otras ciudades que consideran que Barcelona es una referencia en transporte urbano", asegura Prieto.

TMB, sociedad privada de capital público que gestiona la red de metro yel servicio de autobuses del área metropolitana, facturó en el 2009 650 millones de euros, de los cuales el 48,4% corresponde a la venta de billetes y el 47,1% a las subvenciones al servicio.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 26/08/2010 19:18

Lluita1714 ha escrit:
Mako448 ha escrit: Per tant,en el cas d'Espanya proposo que les actuals línies FGV a València,les del TIB-SFM a les Illes Balears,així com la linia Cartagena-Los Nietos de FEVE,la línia de Canfranc,Murcia-Cartagena i Xàtiva-Alcoi les tres de Renfe i Adif,la futura línia de tren a l'illa de Gran Canària i alguna més que em deixaré les gestioni FGC,segur que la millora dels servei seria notable,en el cas de la resta de la resta del món com no ho conec no puc proposar,peró segur que alguna línia de França la podria gestionar FGC.Quina línia de l'extranger proposeu per qué la gestioni FGC?
Le Train Jeune?
Tot i que jo preferiria que gestionés una línia d'alta velocitat Lleida - París - Londres. :roll:
El dit és Reus, París, Londres :D


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 26/08/2010 19:53

Vilarrubla ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:
Mako448 ha escrit: Per tant,en el cas d'Espanya proposo que les actuals línies FGV a València,les del TIB-SFM a les Illes Balears,així com la linia Cartagena-Los Nietos de FEVE,la línia de Canfranc,Murcia-Cartagena i Xàtiva-Alcoi les tres de Renfe i Adif,la futura línia de tren a l'illa de Gran Canària i alguna més que em deixaré les gestioni FGC,segur que la millora dels servei seria notable,en el cas de la resta de la resta del món com no ho conec no puc proposar,peró segur que alguna línia de França la podria gestionar FGC.Quina línia de l'extranger proposeu per qué la gestioni FGC?
Le Train Jeune?
Tot i que jo preferiria que gestionés una línia d'alta velocitat Lleida - París - Londres. :roll:
El dit és Reus, París, Londres :D
Si FGC gestionés la LAV la dita canviaria a "Reus-Tarragona-Vilallonga-La Nou de Gaià-El Vendrell-L'arboç-Els Monjos-Vilafranca-La Granada-Sant Sadurní-Gelida-Castellví de Rosanes-Martorell-Castellbisbal-El Papiol-Molins-Sant Feliu - Cornellà|Salines-Aeroport, El Prat Intermodal, Gornal, Sants, Sagrada Família, Sagrera... i així fins a Londres!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 26/08/2010 20:19

jajaja segur :riure

Per cert, heu vist el logotip final del metro? Recordeu?

Imatge

Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 26/08/2010 22:17

No crec que s'hagin de barrejar que si FGC gestionés la línia la gestionés malament pel fet de pressuposar que se la plantejaria d'una forma o d'una altra o si TMB és la més idònia o si ho és Renfe.

Jo el que penso és que ni Renfe, ni TMB, ni FGC han de dedicar ni temps, ni recursos en un lloc on no ens ha cridat ningú, prou feina tenim a casa nostra perquè els serveis que presten aquestes empreses funcionin com perquè ara vagin a l'altra punta dle planeta a fer coses que haurien de fer aquí.

Molt probablement és la maleïda política la que s'ha ficat pel mig de tota aquesta història i que ben poc es pensi en el que s'ha de pensar a l'hora de prendre aquestes decisions.

En definitiva ho trobo un sense sentit.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 22:20

josep_serre ha escrit:No crec que s'hagin de barrejar que si FGC gestionés la línia la gestionés malament pel fet de pressuposar que se la plantejaria d'una forma o d'una altra o si TMB és la més idònia o si ho és Renfe.

Jo el que penso és que ni Renfe, ni TMB, ni FGC han de dedicar ni temps, ni recursos en un lloc on no ens ha cridat ningú, prou feina tenim a casa nostra perquè els serveis que presten aquestes empreses funcionin com perquè ara vagin a l'altra punta dle planeta a fer coses que haurien de fer aquí.

Molt probablement és la maleïda política la que s'ha ficat pel mig de tota aquesta història i que ben poc es pensi en el que s'ha de pensar a l'hora de prendre aquestes decisions.

En definitiva ho trobo un sense sentit.
:plas :plas :plas :ok

Totalment d'acord. Que TMB primer aconsegueixi que les L9-L10 no patinin, i millorar la L1, que és un desastre, i després que gestionin a l'estranger el que vulguin.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 26/08/2010 22:34

Si us plau... no siguem tan demagogs...

Que TMB no surti del municipi de Barcelona... total, ja no funciona dins, perquè ho ha de fer fora?

Si la L1 del metro de Barcelona no funciona com hauria, no és per culpa de TMB, sinó de l'infraestructura, i crec que no depen d'ells, no? Crec que la infraestructura es va cedir a la Generalitat? Els trens els ha de posar ATM? Es posen posar més trens a la L1 (pregunto perquè no ho se)? Si es pot... quants i ens solucionaria el problema o seguiria existint?

TMB és la Generalitat? La Generalitat ha anat a Panamà a construir alguna cosa?

Realment, està tant malament la L1? O... ens queixem per variar?

Ens reporta alguna cosa negativa que TMB treballi també per altres metros? Volem que l'economia catalana tiri endavant? No és pot fer amb empreses públiques?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 26/08/2010 22:52

Jo vull que l'economia catalana tiri endavant i per això m'hi oposo.
Vilarrubla ha escrit: Ens reporta alguna cosa negativa que TMB treballi també per altres metros? Volem que l'economia catalana tiri endavant? No és pot fer amb empreses públiques?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 22:57

Vilarrubla ha escrit:
Realment, està tant malament la L1? O... ens queixem per variar?
No, no ens queixem per variar >:(



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 26/08/2010 23:30

^^ Segur? He viscut durant 5 anys amb la parada de la L1 davant, transbordant dia si i dia també a Catalunya, puc contar amb els dits de les mans (això si les dues :D ) les esperes que he hagut de sofrir per alguna incidència... normalment no més de 5 minuts.

Els dos incidents més remarcables que he tingut ha estat amb la L3... que vaig haver de baixar anar a buscar una parada de la L1 propera i en comptes d'anar a Sants anar a Catalunya a buscar el tren.

Realment em molesta força que els barcelonins no valorin gens un dels (pocs ?) transports públics que funciona a Catalunya. La resta de catalans ens hem de menjar els mocs :(
josep_serre ha escrit:Jo vull que l'economia catalana tiri endavant i per això m'hi oposo.
Vilarrubla ha escrit: Ens reporta alguna cosa negativa que TMB treballi també per altres metros? Volem que l'economia catalana tiri endavant? No és pot fer amb empreses públiques?
Torno a fer la pregunta:
Ens reporta alguna cosa negativa que TMB treballi també per altres metros?
A lo millor teniu més imaginació que jo o més informació :nose


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 26/08/2010 23:48

Ei! Nosaltres no subvencionem el Metro de Panamà! Si s'havia de fer quelcom a Barcelona, es farà tant si es gestiona el metro centre-americà com si no. És més, si TMB té guanys, que és segur, serà més PIB per Catalunya. Si les nostres companyies gestionen a l'estranger, és positiu per la nostra economia. TMB allà no paga infraestructures, només gestiona, per tant, els pocs guanys que tinguin, sabeu on s'invertiran? Barcelona, o sinó, seran inversions en altres llocs de l'estranger o accions en borsa d'altres companyies de transport privades. I els guanys d'aquests, on s'invertiran? Barcelona, i Catalunya dins el seu producte interior brut, cosa que ens realça com a quarta economia europea (onzena dins Espanya)


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 23:52

Vilarrubla ha escrit:
Realment em molesta força que els barcelonins no valorin gens un dels (pocs ?) transports públics que funciona a Catalunya. La resta de catalans ens hem de menjar els mocs :(
http://transport.cat/viewtopic.php?f=8& ... na#p175582



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”