Las estaciones fantasma del AVE

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Las estaciones fantasma del AVE

Entrada Autor: wefer » Diumenge 27/02/2011 23:31

http://www.publico.es/espana/363473/las ... ma-del-ave
Las estaciones fantasma del AVE
Transportes. Seis estaciones de la línea de alta velocidad registraron durante 2010 menos de 700 usuarios al día, entre viajeros y visitantes

LÓPEZ-FONSECA MADRID 27/02/2011

El AVE, considero por muchos la joya de los transportes en España, también tiene sus máculas. En concreto, seis, que se corresponden con cada una de las estaciones de la red de alta velocidad que durante 2010 recibieron una media de viajeros y visitantes inferior a las 700 personas al día para todas las líneas que pasan por ellas, pese a que su puesta en servicio supuso en su momento inversiones millonarias. Así se recoge en las estadísticas facilitadas por el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), responsable de estas instalaciones.

Según estos datos, Tardienta (Huesca), Guadalajara-Yebes, Puente Genil-Herrera(Córdoba), Antequera-SantaAna (Málaga), Huesca y Calatayud (Zaragoza) son, por este orden, las estaciones menos utilizadas, casi fantasmas, de las 20 que componían la red hasta el pasado mes de diciembre, cuando se inauguraron las cuatro de la línea Madrid-Valencia.

Seguir llegint la notícia:
http://www.publico.es/espana/363473/las ... ma-del-ave



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/02/2011 23:36

I, és clar, ningú va ser capaç de preveure-ho. Si els milions que hi aboquen sortissin de la butxaca dels indocumentats que es pengen la medalla amb les inguauracions, prou cura que tindrien en gastar-se'ls alegrement...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 28/02/2011 1:02

Doncs ja veurem què passa amb Requena-Utiel i Cuenca-Fernando Zóbel.

El més greu és que en casos com el de Calatayud l'estació va servir en el seu moment va servir pels ens locals per vendre fum de cara a la societat del gran desenvolupament que suposaria per la ciutat amb un sobrecost per la línia important.

En el cas de Cuenca ha estat una cosa semblant, en els altres casos no deixen de ser estacions situades en el traçat més o menys natural de la línia malgrat que lluny de les poblacions, tret del cas de Tardienta i Osca que simplement la primera no és una població per Alta Velocitat i la segona ho és a mitges i a sobre no s'ha sabut explotar.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 28/02/2011 19:54

josep_serre ha escrit:Doncs ja veurem què passa amb Requena-Utiel i Cuenca-Fernando Zóbel.

El més greu és que en casos com el de Calatayud l'estació va servir en el seu moment va servir pels ens locals per vendre fum de cara a la societat del gran desenvolupament que suposaria per la ciutat amb un sobrecost per la línia important.

En el cas de Cuenca ha estat una cosa semblant, en els altres casos no deixen de ser estacions situades en el traçat més o menys natural de la línia malgrat que lluny de les poblacions, tret del cas de Tardienta i Osca que simplement la primera no és una població per Alta Velocitat i la segona ho és a mitges i a sobre no s'ha sabut explotar.
Cuenca tiene unos 700 viajeros/dia actualmente, Requena/Utiel la mitad mas o menos.
En cuanto a Calatayud, la estación Lav esta en el mismo sitio donde estaba la anterior, mas que nada por que es la misma, solo con un pequeño edificio mas, la fachada que la cambiaron, el vestibulo y poco mas, no veo yo que sea un sobrecoste brutal teniendo en cuenta lo que se han gastado en otros sitios.Tardienta y Huesca ni eso, ahora que en esa línea si que clama el cielo el dinero que se gastaron y la poca utilidad que tiene y ahora parece que la quieren desdoblar, en fin.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 28/02/2011 21:03

El sobrecost de Calatayud és el de passar la línia per on passa i no d'una forma més directa.

Tardienta i Huesca és el carrilet d'alta velocitat i la via de tres carrils que es va construir per després pràcticament res, el que costen els edificis els edificis és la xocolata del lloro.
470 ha escrit:
josep_serre ha escrit:Doncs ja veurem què passa amb Requena-Utiel i Cuenca-Fernando Zóbel.

El més greu és que en casos com el de Calatayud l'estació va servir en el seu moment va servir pels ens locals per vendre fum de cara a la societat del gran desenvolupament que suposaria per la ciutat amb un sobrecost per la línia important.

En el cas de Cuenca ha estat una cosa semblant, en els altres casos no deixen de ser estacions situades en el traçat més o menys natural de la línia malgrat que lluny de les poblacions, tret del cas de Tardienta i Osca que simplement la primera no és una població per Alta Velocitat i la segona ho és a mitges i a sobre no s'ha sabut explotar.
Cuenca tiene unos 700 viajeros/dia actualmente, Requena/Utiel la mitad mas o menos.
En cuanto a Calatayud, la estación Lav esta en el mismo sitio donde estaba la anterior, mas que nada por que es la misma, solo con un pequeño edificio mas, la fachada que la cambiaron, el vestibulo y poco mas, no veo yo que sea un sobrecoste brutal teniendo en cuenta lo que se han gastado en otros sitios.Tardienta y Huesca ni eso, ahora que en esa línea si que clama el cielo el dinero que se gastaron y la poca utilidad que tiene y ahora parece que la quieren desdoblar, en fin.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 28/02/2011 23:51

470 ha escrit:Cuenca tiene unos 700 viajeros/dia actualmente, Requena/Utiel la mitad mas o menos.
Perquè ens fem una idea, Cuenca-Fernando Zóbel té els mateixos viatgers que Palautordera, i Requena/Utiel més o menys els mateixos que l'Hospitalet de l'Infant.

Curiosament, de Sants a Palautordera i a l'Hospitalet de l'Infant es tarda el mateix que d'Atocha a Cuenca i a Requena/Utiel, respectivament.

Per no ferir la sensibilitat dels lectors, millor no poso fotos de Cuenca-FZ, Requena/Utiel, Palautordera i l'Hospitalet de l'Infant. Menys mal que aquesta última l'estan arreglant amb una inversió de 340.000 euros (Requena/Utiel tenia un pressupost de 12,4 M€ i Cuenca-FZ 19,5 M€).



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 01/03/2011 9:37

T'oblides de l'electrificació Tardienta-Huesca a 3KVcc damunt la via d'ample ibèric que va estar en servei només uns mesos i que, crec, no va fer servir cap tren en servei comercial.

Visca el malbaratament de recursos públics !!!, que són de tots malgrat que sembli que no són de ningú.

Salut !!
josep_serre ha escrit:El sobrecost de Calatayud és el de passar la línia per on passa i no d'una forma més directa.

Tardienta i Huesca és el carrilet d'alta velocitat i la via de tres carrils que es va construir per després pràcticament res, el que costen els edificis els edificis és la xocolata del lloro.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 01/03/2011 11:51

Crec que sí que va servir per un curt període de temps en què és va aprofitar per posar algun tren més.

Per cert sobre el senyor que diu que la inversió en la estació d'Osca no va ser res, deu ser que es pensa que l'estació intermodal ja hi era abans i l'estació era com era ara, una gran inversió que sí per una gran estació d'autobusos perquè dir-ne allò intermodal és riure's a la cara de la gentb que en la part ferroviària no ha servit per res per poc que s'hi hagi invertit es pot dir que és llençat a les escombraries.
genissimon ha escrit:T'oblides de l'electrificació Tardienta-Huesca a 3KVcc damunt la via d'ample ibèric que va estar en servei només uns mesos i que, crec, no va fer servir cap tren en servei comercial.

Visca el malbaratament de recursos públics !!!, que són de tots malgrat que sembli que no són de ningú.

Salut !!
josep_serre ha escrit:El sobrecost de Calatayud és el de passar la línia per on passa i no d'una forma més directa.

Tardienta i Huesca és el carrilet d'alta velocitat i la via de tres carrils que es va construir per després pràcticament res, el que costen els edificis els edificis és la xocolata del lloro.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 01/03/2011 13:24

He trobat la referència. Efectivament, hi va haver trens trens elèctrics a 3000 Vcc a Huesca.
Van durar encara no SIS MESOS.
Vía Libre ha escrit:[...]2002. El 28 de enero llega a Huesca el primer tren eléctrico en servicio, con nuevos horarios de trenes regionales, para la relación Zaragoza-Huesca y hasta junio de ese mismo año, por el inicio de las obras de adaptación al ancho estándar que sería vía mixta, de tres carriles.[...]

Vía Libre. Veure la cronologia.
CREFCO ha escrit:[...]cuando se electrificó la línea entre Tardienta y Huesca (sistema que se desmontó para construir la línea de supuesta alta velocidad), los trenes eléctricos 448 tardaban solo 48 minutos entre Zaragoza y esta ciudad.[...]

CREFCO
Salut !!
josep_serre ha escrit:Crec que sí que va servir per un curt període de temps en què és va aprofitar per posar algun tren més.

Per cert sobre el senyor que diu que la inversió en la estació d'Osca no va ser res, deu ser que es pensa que l'estació intermodal ja hi era abans i l'estació era com era ara, una gran inversió que sí per una gran estació d'autobusos perquè dir-ne allò intermodal és riure's a la cara de la gentb que en la part ferroviària no ha servit per res per poc que s'hi hagi invertit es pot dir que és llençat a les escombraries.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 01/03/2011 22:53

Bé, cal tenir en compte també, que la LAV per Cuenca i Requena s´acaba de posar en servei.

Amb Cuenca sóc optimista, és una capital de província, amb un potencial turístic molt gran, i hi passen AVEs de dues línies (València i Albacete/Alacant), i més que n´hi passaran en un futur no molt llunyà.

Requena... ja és una altra cosa.
Per començar, no es troba a Requena mateixa ni a Utiel, sinó a San Antonio de Requena, entre les dues, i té una estació de rodalies (San Antonio) a 10 minuts a peu, no indicada des de l´estació de l´AVE, per cert.
Òbviament, per anar a València, rodalies encara que triguis més i de moment et deixi a Sant Isidre per les obres. El preu, el preu...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 01/03/2011 23:25

437.001 ha escrit:Amb Cuenca sóc optimista, és una capital de província, amb un potencial turístic molt gran, i hi passen AVEs de dues línies (València i Albacete/Alacant), i més que n´hi passaran en un futur no molt llunyà.
Cuenca: 653.815 pernoctacions en tot l'any 2007.
Lloret de Mar: 1.051.028 pernoctacions només al mes d'agost de 2007.

I mentre a Cuenca es construeix una estació de l'AVE de 20 milions d'euros, amb aquests diners (potser una miqueta més) es podria haver construit un ramal a Lloret de Mar, on ni hi ha tren ni se l'espera i on la GI-682 pateix retencions cada dia d'estiu.

Però bé, com s'ha dit més amunt, el pitjor de l'AVE no és el cost de les estacions, que tot i ser una animalada és la xocolata del lloro, sinó el cost total de la infraestructura.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 01/03/2011 23:27

Malgrat tot l'electrificació va estar en servei amb anterioritat i no aprofitada per no disposar de trens elèctrics.
genissimon ha escrit:He trobat la referència. Efectivament, hi va haver trens trens elèctrics a 3000 Vcc a Huesca.
Van durar encara no SIS MESOS.
Vía Libre ha escrit:[...]2002. El 28 de enero llega a Huesca el primer tren eléctrico en servicio, con nuevos horarios de trenes regionales, para la relación Zaragoza-Huesca y hasta junio de ese mismo año, por el inicio de las obras de adaptación al ancho estándar que sería vía mixta, de tres carriles.[...]

Vía Libre. Veure la cronologia.
CREFCO ha escrit:[...]cuando se electrificó la línea entre Tardienta y Huesca (sistema que se desmontó para construir la línea de supuesta alta velocidad), los trenes eléctricos 448 tardaban solo 48 minutos entre Zaragoza y esta ciudad.[...]

CREFCO
Salut !!
josep_serre ha escrit:Crec que sí que va servir per un curt període de temps en què és va aprofitar per posar algun tren més.

Per cert sobre el senyor que diu que la inversió en la estació d'Osca no va ser res, deu ser que es pensa que l'estació intermodal ja hi era abans i l'estació era com era ara, una gran inversió que sí per una gran estació d'autobusos perquè dir-ne allò intermodal és riure's a la cara de la gentb que en la part ferroviària no ha servit per res per poc que s'hi hagi invertit es pot dir que és llençat a les escombraries.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 02/03/2011 2:01

Sagrerenc ha escrit: Cuenca: 653.815 pernoctacions en tot l'any 2007.
Lloret de Mar: 1.051.028 pernoctacions només al mes d'agost de 2007.

I mentre a Cuenca es construeix una estació de l'AVE de 20 milions d'euros, amb aquests diners (potser una miqueta més) es podria haver construit un ramal a Lloret de Mar, on ni hi ha tren ni se l'espera i on la GI-682 pateix retencions cada dia d'estiu.

Però bé, com s'ha dit més amunt, el pitjor de l'AVE no és el cost de les estacions, que tot i ser una animalada és la xocolata del lloro, sinó el cost total de la infraestructura.
Discrepo en el cas que descrius.
Si Lloret no té tren és simplement perquè Lloret NO VOL, si hagués volgut potser fes anys que ja tindria rodalies.

A més, comparar Lloret amb Cuenca és comparar dos punts turístics, però amb dos tipus de turisme totalment diferents i amb poc o res a veure entre sí.

Cuenca té els turistes que té, però abans tenia un servei ferroviari escàs i molt deficient.
És d´esperar que Cuenca millori molt els números amb l´AVE.
Ciudad Real i Puertollano (que no són gens turístiques cap de les dues) han millorat molt amb l´AVE, el que passa és que l´AVE no fa dos dies que hi para.
Donem temps a Cuenca, la línia acaba d´obrir.
A més, amb Cuenca es dóna el cas de noves relacions abans inexistents que encara la gent no ha tingut temps de descobrir (Cuenca-Albacete, Cuenca-Alacant), i properament hi haurà encara més noves destinacions (Andalusia, Castella i Lleó, Ciudad Real). Hi ha potencial.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 02/02/2012 18:29

Ahir vaig tenir accés a les estadístiques de viatgers de les estacions no sé si els teus 700 viatgers dia compten els arribats i els sortits o si es basa en la setmana de dilluns a divendres, Cuenca té un promig de poc més de 300 viatgers al dia, no està malament per tractar-se d'una ciutat petita i que no té un entorn de molts habitants una altra cosa és acceptar-ne una justifricació i no em val que sigui capital de província, el fet que hi hagi governador civil a la ciutat o actualment subdelegat del govern no dóna més dret a tenir serveis que un municipi que no en tingui, Requena-Utiel té menys de 25 viatgers al dia, perquè algú se'n faci una idea són més o menys els mateixos viatgers que té Canfranc potser va tenir 300 visitants curiosos el dia de la inauguració però poca cosa més, Guadalajara-Yebes al costat de Requena-Utiel és una estació estressant.
470 ha escrit: Cuenca tiene unos 700 viajeros/dia actualmente, Requena/Utiel la mitad mas o menos.
En cuanto a Calatayud, la estación Lav esta en el mismo sitio donde estaba la anterior, mas que nada por que es la misma, solo con un pequeño edificio mas, la fachada que la cambiaron, el vestibulo y poco mas, no veo yo que sea un sobrecoste brutal teniendo en cuenta lo que se han gastado en otros sitios.Tardienta y Huesca ni eso, ahora que en esa línea si que clama el cielo el dinero que se gastaron y la poca utilidad que tiene y ahora parece que la quieren desdoblar, en fin.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 02/02/2012 21:42

[quote="josep_serre"]Ahir vaig tenir accés a les estadístiques de viatgers de les estacions no sé si els teus 700 viatgers dia compten els arribats i els sortits o si es basa en la setmana de dilluns a divendres, Cuenca té un promig de poc més de 300 viatgers al dia, no està malament per tractar-se d'una ciutat petita i que no té un entorn de molts habitants una altra cosa és acceptar-ne una justifricació i no em val que sigui capital de província, el fet que hi hagi governador civil a la ciutat o actualment subdelegat del govern no dóna més dret a tenir serveis que un municipi que no en tingui, Requena-Utiel té menys de 25 viatgers al dia, perquè algú se'n faci una idea són més o menys els mateixos viatgers que té Canfranc potser va tenir 300 visitants curiosos el dia de la inauguració però poca cosa més, Guadalajara-Yebes al costat de Requena-Utiel és una estació estressant.


http://www.vocesdecuenca.com/frontend/v ... 5768-vst80

En ese articulo salen 250.000 viajeros año un poco menos que los 270.000 que habian calculado, en relación a su población de las mas rentables.
En Requena/Utiel me cole, supongo que quise referirme a otra estación.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 02/02/2012 21:51

470 ha escrit:
josep_serre ha escrit:Ahir vaig tenir accés a les estadístiques de viatgers de les estacions no sé si els teus 700 viatgers dia compten els arribats i els sortits o si es basa en la setmana de dilluns a divendres, Cuenca té un promig de poc més de 300 viatgers al dia, no està malament per tractar-se d'una ciutat petita i que no té un entorn de molts habitants una altra cosa és acceptar-ne una justifricació i no em val que sigui capital de província, el fet que hi hagi governador civil a la ciutat o actualment subdelegat del govern no dóna més dret a tenir serveis que un municipi que no en tingui, Requena-Utiel té menys de 25 viatgers al dia, perquè algú se'n faci una idea són més o menys els mateixos viatgers que té Canfranc potser va tenir 300 visitants curiosos el dia de la inauguració però poca cosa més, Guadalajara-Yebes al costat de Requena-Utiel és una estació estressant.


http://www.vocesdecuenca.com/frontend/v ... 5768-vst80

En ese articulo salen 250.000 viajeros año un poco menos que los 270.000 que habian calculado, en relación a su población de las mas rentables.
En Requena/Utiel me cole, supongo que quise referirme a otra estación.
Suposo que comptarà viatgers arribats i sortits, la font meva és estadística pròpia de l'ADIF, em reitero en la meva valoració sobre les xifres, en el meu cas prenc com a dada viatgers d'origen.

Una estació no és rentable en funció de la població del seu entorn, sinó totes ho són en funció del criteri intressos i despeses i malgrat tot amb aquest criteri és molt més gran l'èxit de l'estació de Segovia Guiomar, això sí, gràcies als serveis AVANT.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”