Ampliacions rodalia Madrid

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 27/09/2007 10:28

L'Alvia no para a PdG.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 27/09/2007 15:32

EUKibo ha escrit:Els trens que hi ha ara seguiran estant. De fet no poden treure cap LD perquè l'AVE no fara cap servei ja existent. El Barcelona-Sants -> Madrid és un servei nou, que com a molt podria treure l'Alvia fastidiant els passatgers d'Estació de França i Passeig de Gràcia.
Amb l'arrivada de l'AVE, no hi haurà Alvia doncs ningú voldrà anar amb aquest tren, si tens un AVE que arriba a 100 km/h més que l'altre.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 27/09/2007 17:20

Progressivament i amb el temps, Llarga Distància tal com ara l'entenem és quelcom que desapareixerà, absorvida per l'alta velocitat.
Igualment, bona part dels regionals seran substituïts per llençadores d'alta velocitat i els regionals actuals es limitaran a servir les poblacions petites intermitges.
Està clar que això no passarà el dia després que s'inauguri la LAV, però només és qüestió de temps.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 27/09/2007 19:28

EUKibo ha escrit:Tot i que hi ha algun rumor que treuran tots els LD amb l'arribada de l'AVE i se'ls en fot molt que el Barcelonès Nord i Girona es quedin sense LD.
A Girona l'únic LD no internacional que tenen és l'Estrella Costa Brava que té els dies comptats. Tots els altres trens són trens que van a França (entre d'ells el "Mare Nostrum" Cartagena-Montpellier).

Així que Girona fa mooolt de temps que LD és pràcticament testimonial. Al cap i a la fi, sempre hi ha la possibilitat d'agafar un Catalunya Exprés i fer transbord a Barcelona (en el cas d'anar cap al sud)



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Divendres 28/09/2007 20:58

wefer ha escrit:Progressivament i amb el temps, Llarga Distància tal com ara l'entenem és quelcom que desapareixerà, absorvida per l'alta velocitat.
Igualment, bona part dels regionals seran substituïts per llençadores d'alta velocitat i els regionals actuals es limitaran a servir les poblacions petites intermitges.
Està clar que això no passarà el dia després que s'inauguri la LAV, però només és qüestió de temps.
Si bueno, seguro que desaparecerá, y el viaje medio barato tambien. Porque em gustaría saber los precios que van a meter a todos estos viajes larga distancia en LAV. Es que no lo quiero ni imaginar. No quiero pagar más de 20 € Barcelona - Tarragona, porque para eso, me voy en coche, por ejemplo, y lo mismo con Girona.


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 28/09/2007 23:04

Alfredo_21 ha escrit:No quiero pagar más de 20 € Barcelona - Tarragona, porque para eso, me voy en coche, por ejemplo, y lo mismo con Girona.
Per aquests trajectes, seguiràs podent pagar uns 10 € a/t. Perquè no seran tan cafres a Renfomentadif de treure els MD i deixar sense servei els pobles més enllà de St. Vicenç de Calders i Maçanet, respectivament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 29/09/2007 23:52

Alfredo_21 ha escrit: Porque em gustaría saber los precios que van a meter a todos estos viajes larga distancia en LAV. Es que no lo quiero ni imaginar. No quiero pagar más de 20 € Barcelona - Tarragona, porque para eso, me voy en coche, por ejemplo, y lo mismo con Girona.
Els Madrid-Toledo d'Alta Velocitat (Avant) costen 8,6 €
Per tant, un BCN-Tarragona o un BCN-Girona en Alta Velocitat quedarien al voltant d'uns 9,5 €



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/09/2007 0:17

wefer ha escrit:Els Madrid-Toledo d'Alta Velocitat (Avant) costen 8,6 €
Per tant, un BCN-Tarragona o un BCN-Girona en Alta Velocitat quedarien al voltant d'uns 9,5 €
Amb els bitllets de Regionals al mateix preu, ho dubto. A més, tenim la merescuda fama de vaca lletera de l'imperi la qual es pot esprémer fins a l'extenuació...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 30/09/2007 16:08

Guigui ha escrit:
wefer ha escrit:Els Madrid-Toledo d'Alta Velocitat (Avant) costen 8,6 €
Per tant, un BCN-Tarragona o un BCN-Girona en Alta Velocitat quedarien al voltant d'uns 9,5 €
Amb els bitllets de Regionals al mateix preu, ho dubto. A més, tenim la merescuda fama de vaca lletera de l'imperi la qual es pot esprémer fins a l'extenuació...
Si volen descongestionar les vies d'ample ibèric això és el que caldrà baixar els preus per baixar la demanda de regionals. En definitiva buidar de regionals la infrasctrudura de rodalies. De fet si prosperen les Rodalies de Girona i les Rodalies de Tarragona sortiria tothom guanyant perque s'augmentarien totes les frequüencies i no hi hauria problemes de que un regional express agafi un rodalies davant i vagi lent o que els rodalies s'hagin d'estar 15min sense circular perque es programa un servei express a una certa hora... Per exemple si estàs a Granollers i vols anar a Girona vas a Barcelona Sagrera i després fins Girona... Es podria trigar menys que amb un regional actual directe i es podrien augmentar freqüències a la R2 i de les conexions Barcelona-Girona beneficiant a tots.
Tot i que no estaria malament de tant en tant algun regional convencional de Barcelona a Girona perque si algú de Sant Celoni per exemple vol anar directe i estalviar-se uns caleres...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/09/2007 17:26

EUKibo ha escrit:Si volen descongestionar les vies d'ample ibèric això és el que caldrà baixar els preus per baixar la demanda de regionals. En definitiva buidar de regionals la infrasctrudura de rodalies. De fet si prosperen les Rodalies de Girona i les Rodalies de Tarragona sortiria tothom guanyant perque s'augmentarien totes les frequüencies i no hi hauria problemes de que un regional express agafi un rodalies davant i vagi lent o que els rodalies s'hagin d'estar 15min sense circular perque es programa un servei express a una certa hora... Per exemple si estàs a Granollers i vols anar a Girona vas a Barcelona Sagrera i després fins Girona... Es podria trigar menys que amb un regional actual directe i es podrien augmentar freqüències a la R2 i de les conexions Barcelona-Girona beneficiant a tots.
Tot i que no estaria malament de tant en tant algun regional convencional de Barcelona a Girona perque si algú de Sant Celoni per exemple vol anar directe i estalviar-se uns caleres...
És totalment insensat pretendre que, al nucli de Rodalies de Barcelona, només hi hagi connexions directes amb Barcelona, i ídem a Girona, Tarragona, etc. Hi ha prou gent de Torredembarra que vol anar a Barcelona, i de Granollers a Girona, i de Sitges a Tarragona, etc.

Per tant, no sols crec que cal mantenir l'oferta actual de Regionals, sinó augmentar-la fins a una freqüència de mitja hora. Només així serà possible tenir un servei de TP atractiu, no pas desmantellant-lo fins a la residualitat arqueològica. I si volen potenciar la connexió ràpida entre grans ciutats (Barcelona, Tarragona, Girona, etc.) a base d'AV regional, doncs sigui, però això no pot anar en detriment del servei a les poblacions intermèdies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 01/10/2007 19:46

EUKibo ha escrit:Per exemple si estàs a Granollers i vols anar a Girona vas a Barcelona Sagrera i després fins Girona...
Trigaries més que amb l'actual Delta. I més car.

Ho sento molt, però en aquest cas si tingués cotxe m'en vaig directe en cotxe des de Castellar i que li donin per el sac a l'AVE.

La gent de fora de Barcelona no anem només a Barcelona :roll: (de fet, a Sant Celoni va la mateixa gent a Barcelona i a Girona...)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 01/10/2007 23:20

Els regionals per via convencional continuaran existint, encara que en menor mesura.
El que passarà gairebé tot cap a la LAV-nord serà el trànsit entre BCN i Girona-Figueres-Perpinyà. Dit d'una altra manera... adéu Catalunya exprés.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 03/10/2007 0:33

Jo no ho crec. Segurament passarà com ha passat entre Cordoba i Sevilla, on s'ha posat un servei Avant i els serveis per la convencional existents continuen sent-hi. A l'AVE s'hi passarà una part (relativament poca) de la gent que agafa els CEX, però realment crec que s'hi passarà gent que va en cotxe, ja que tardaran menys (ara en tren es pot tardar més), tindran força freqüències i serà més barat. En definitiva, que no crec que ens afecti gaire als gironins la LAV, potser només quant al manteniment de la via convencional...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 03/10/2007 12:16

Tal com sembla que quedaran les coses, difícilment es trigarà menys temps del centre de Tarragona al centre de Barcelona anant en AVANT respecte als CEX actuals.

Lleida sí que tindrà una diferencia notable (a favor dels AVANT), com Girona. És la gràcia de fer parar els trens d'alta velocitat a les estacions existents al centre de les ciutats.

Salut.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 13/10/2007 13:53

AJUDICADAS LAS OBRAS DE CONSTRUCCIÓN
Navalcarnero disfrutará del tren en apenas 30 meses
Las obras ferroviarias tienen un presupuesto de 362,3 millones de euros

Camino por el que pasarán las vías del tren. (Foto: Sergio González)
Actualizado jueves 11/10/2007 19:21 (CET)
EFE
MADRID.- El Gobierno de Madrid ha adjudicado las obras de construcción de la línea ferroviaria que unirá los municipios de Móstoles y Navalcarnero en apenas 20 minutos y tendrá 15 kilómetros de longitud y siete estaciones.

Así lo ha anunciado la presidenta de la Comunidad, Esperanza Aguirre, en la rueda de prensa que ofreció tras el Consejo de Gobierno semanal, donde se aprobaron estas obras ferroviarias, que tienen un presupuesto de 362,3 millones de euros y un plazo de ejecución de 30 meses.

Aguirre ha manifestado que el enlace de Móstoles con Navalcarnero es "una magnífica noticia" para los vecinos de ambas localidades y un compromiso electoral de su Gobierno desde la anterior legislatura, en la que no se pudo llevar a cabo esta obra por discrepancias con el Ministerio de Fomento respecto a qué Administración le correspondía ejecutar la ampliación.

Finalmente, la Comunidad de Madrid ha asumido la construcción de la línea férrea Móstoles-Navalcarnero que, según ha explicado el portavoz del Gobierno regional, Ignacio González, discurrirá soterrada en un 46 por ciento de su trazado, para evitar "impactos negativos" en las zonas urbanas.

La nueva línea contará con siete estaciones: cuatro en Móstoles una en Arroyomolinos y las otras dos en Navalcarnero.

La ampliación hará posible que los vecinos de Navalcarnero conecten a través del tren, en solo 20 minutos, con las estaciones de Metro y de Cercanías RENFE en Móstoles Central y, según González, supondrá un beneficio sobre todo para quienes residen o trabajan en Navalcarnero, El Soto, la nueva plataforma logística "Puerta del Atlántico" y en el barrio de Parque Coimbra, de Móstoles.

El vicepresidente primero regional explicó también que el tren conectará con la futura plataforma reservada de autobuses que el Gobierno regional creará en Arroyomolinos, cerca del centro comercial Xanadú.

Además, la última estación del nuevo tren en Móstoles dispondrá de un aparcamiento disuasorio y tendrá conexión con las líneas de transporte público de autobuses interurbanos.

El tren Móstoles-Navalcarnero podrá alcanzar los 140 kilómetros de velocidad por hora y su trazado discurrirá al sur de la autovía A-5 (carretera de Extremadura), para evitar afecciones al Parque Regional del Guadarra a la Dehesa de Marimartín.

http://www.elmundo.es/elmundo/2007/10/1 ... 14811.html



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 06/12/2007 14:02

05/12/2007La Comunidad conectará directamente por tren Majadahonda y Moncloaimprimir >
--------------------------------------------------------------------------------
PARA MEJORAR LA MOVILIDAD DE LOS MADRILEÑOS

La Comunidad ha iniciado los trámites para comunicar directamente por tren Majadahonda con el centro de Madrid a través del intercambiador de Moncloa. Con este proyecto, que supone una ampliación del Plan de Infraestructuras de Transportes comprometido para esta Legislatura, el Gobierno regional mejorará la movilidad de los vecinos de este municipio que, como otros del corredor de la A-6, está experimentando un gran crecimiento.

La nueva línea conectaría la estación de ferrocarril de Majadahonda, en la que actualmente confluyen las líneas de Cercanías RENFE C-7 y C-10, con el nuevo intercambiador de Moncloa. En este intercambiador, cuyas obras de ampliación están a punto de finalizar, los usuarios podrán conectar con 55 líneas de autobús interurbanos, 20 líneas de la EMT y dos líneas de Metro, lo que supondrá un importante ahorro de tiempo para los viajeros que necesiten desplazarse al centro de la capital o utilicen estas líneas.


Para acometer este proyecto se plantea la posibilidad de aprovechar la línea de Cercanías ya existente entre la estación de Majadahonda y el Puente de los Franceses para, desde allí, bifurcar un ramal hacia Moncloa, puesto que la capacidad actual de la línea permite introducir nuevos servicios sin afectar a la frecuencia de la circulación de los trenes que funcionan en la actualidad.

Mejora del acceso a la estación
Además, el proyecto contemplaría la prolongación de la línea también por el Oeste creando una conexión entre el núcleo urbano de Majadahonda con su estación de Cercanías, ubicada en las afueras de la localidad. Asimismo, estudiará la posibilidad de incrementar la capacidad de los aparcamientos disuasorios ubicados en la actual estación con una nueva infraestructura subterránea y mejorar las conexiones entre la nueva línea de Cercanías y las ya existentes.

Con esta iniciativa, el Gobierno regional pretende satisfacer la creciente demanda de movilidad existente entre los vecinos de la zona, ofreciéndoles nuevas alternativas para prescindir del vehículo privado. De esta forma, además del ahorro económico y de tiempo que supondrá la nueva infraestructura, su puesta en servicio contribuirá a descongestionar la carretera de La Coruña, que en la actualidad constituye la principal vía de comunicación de la localidad.

Con este objetivo, la Consejería de Transportes e Infraestructuras ha convocado un concurso, por un importe de 1,57 millones de euros, sobre consultoría y asistencia técnica para la redacción del proyecto de la nueva línea ferroviaria.

http://www.madrid.org/cs/Satellite?c=CM ... Estructura



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 15/03/2011 22:32

Llegit a tranvía.org:
tranvia.org ha escrit:El acto oficial de apertura de la nueva estación de Fuente de La Mora será el jueves 17 por la tarde. Es de suponer que el 18 entre en servicio comercial.
L´estació en qüestió és l´anomenada en el projecte "Manoteras", vulgarment (i històricament) coneguda en el món ferroviari com a... Hortaleza!!!
Tot i que (preciso), queda desplaçada uns metres respecte a l´emplaçament original, l´han desplaçada per donar correspondència amb el tramvia ML1, que hi té la parada anomenada... Fuente de la Mora.

És en aquesta estació on hi haurà la bifurcació entre la línia de contorn nord Chamartín-Fuente de la Mora-O´Donnell-San Fernando de Henares, i la Chamartín-Fuente de la Mora-Barajas...

Atenció: no obren fins a Barajas, només fins a Fuente de la Mora. Pitis crec que deixa de ser terminal.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 18/03/2011 20:38

Obertura ajornada fins al dia 25.

Per què heu mogut missatge del fil? Trobo que no calia...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/03/2011 22:44

Perquè no tenia res a veure amb l'accés a Barajas per AV. Ara, si ens ho saps fer veure, estaré encantat de tornar-l'hi.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 18/03/2011 22:51

Hi té TOT a veure.
Fuente de la Mora és la primera estació de l´accés a Barajas.
Les altres dues estacions de la línia, Valdebebas i Barajas (no compto Chamartín), encara no estan acabades, però almenys han obert un trosset.
La línia és en triple rail i mixta rodalies/AVE.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”