Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/02/2012 14:20

jaezcurra ha escrit:“Perquè una comunitat autònoma ha de ser més important que una altra?”, s'ha preguntat.
Es pot arribar a ser més cínic i pocavergonya, quan són ells els que han promocionat l'estructura ultrarradial espanyola privilegiant fins a l'extenuació a Madrid?

Només queda una cosa demostrada, una vegada més: amb Catalunya dins d'Espanya és impossible que el nostre país pugui tirar endavant. ABSOLUTAMENT IMPOSSIBLE.
De moment, ja portem 500 anys malgastats. Jo no vull saber-ne res més d'aquesta colla de paràsits.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 21/02/2012 19:31

wefer ha escrit:
jaezcurra ha escrit:“Perquè una comunitat autònoma ha de ser més important que una altra?”, s'ha preguntat.
Es pot arribar a ser més cínic i pocavergonya, quan són ells els que han promocionat l'estructura ultrarradial espanyola privilegiant fins a l'extenuació a Madrid?

Només queda una cosa demostrada, una vegada més: amb Catalunya dins d'Espanya és impossible que el nostre país pugui tirar endavant. ABSOLUTAMENT IMPOSSIBLE.
De moment, ja portem 500 anys malgastats. Jo no vull saber-ne res més d'aquesta colla de paràsits.

No dic que no, però de paràsits també en tenim a casa, a mi ja em semblaria bé però tampoc seria la panacea.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

pacopaco
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: pacopaco » Dimarts 21/02/2012 20:19

Dentro del proyecto del Corredor Central Ferroviario entre España y Francia, hay pequeñas actuaciones que son reseñables. Una de ellas, es el Estudio para la duplicación de capacidad entre Tardienta y Huesca. Detalles de la opción elegida para la información pública:


http://www.geotren.es/blog/corredor-cen ... -a-huesca/



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 21/02/2012 20:27

pacopaco ha escrit:Dentro del proyecto del Corredor Central Ferroviario entre España y Francia, hay pequeñas actuaciones que son reseñables. Una de ellas, es el Estudio para la duplicación de capacidad entre Tardienta y Huesca. Detalles de la opción elegida para la información pública:


http://www.geotren.es/blog/corredor-cen ... -a-huesca/
Fantàstic. Una via doble en un tram per on actualment passen 8 trens al dia per sentit. Mentrestant, llarga vida a les vies úniques dels trams Arenys-Calella (50 trens/dia/sentit), Montcada-Granollers Canovelles (38) i Calella-Blanes (35).

A més, es volen carregar la possibilitat d'enllaçar a Tardienta per fer el trajecte Lleida-Huesca. Anem com els crancs.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/02/2012 14:19

El pitjor tram de via única, almenys a Catalunya, és el que va de Tarragona a l'Hospitalet de l'Infant. Qualsevol esternut en un tren provoca un enorme col·lapse en el trànsit ferroviari (com va passar l'altre dia amb l'accionament d'un aparell d'alarma d'un tren regional a Salou). A continuació vindrien els trams El Prat de Llobregat-Aeroport (i la prolongació a la T1), Arenys-Maçanet i Montcada-Vic.

Desconec quina és la intensitat de trànsit que suporta el tram Tarragona - L'Hospitalet de l'Infant.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 22/02/2012 17:08

genissimon ha escrit:El pitjor tram de via única, almenys a Catalunya, és el que va de Tarragona a l'Hospitalet de l'Infant. Qualsevol esternut en un tren provoca un enorme col·lapse en el trànsit ferroviari (com va passar l'altre dia amb l'accionament d'un aparell d'alarma d'un tren regional a Salou). A continuació vindrien els trams El Prat de Llobregat-Aeroport (i la prolongació a la T1), Arenys-Maçanet i Montcada-Vic.

Desconec quina és la intensitat de trànsit que suporta el tram Tarragona - L'Hospitalet de l'Infant.

Salut !!
No és de Tarragona fins a la Bifurcació Calafat el tram que té més intensitat de trànsit amb via única a Catalunya que possiblement seria superat pel tram Arenys Maçanet en nombre de circulacionso de Montcada a Vic.

Però possiblement el tram que dius és el tram on la via única suposa un problema més gran per la diversitat de trens que hi passen i que a més es concentren en algunes franges en especial.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 22/02/2012 20:03

Entre Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant hi ha 24 circulacions de passatgers diàries per sentit, més les que hi pugui haver de mercaderies. És, sense cap mena de dubte, el pitjor coll d'ampolla de la xarxa de LD i MD de Renfe.

El govern espanyol afirma que "tots els corredors tenen la mateixa prioritat" però aquí podem veure perfectament quines són les seves intencions reals.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/03/2012 1:10

http://www.ara.cat/societat/Bruselles-d ... 33494.html

Brusel·les descarta declarar tot el corredor central eix prioritari

Fonts comunitàries insisteixen que l’aposta de Brussel·les és pel corredor mediterrani, que connecta Algesires amb la Jonquera

LAIA FORÈS
Brusel·les | Actualitzada el 20/03/2012 21:00

Si el govern espanyol té intenció d'exigir a Brussel·les que el corredor ferroviari central –en el tram que travessa el Pirineu aragonès fins a França– també sigui considerat una infraestructura prioritària, es trobarà amb un no rotund de la Comissió Europea. Fonts comunitàries han insistit aquest dimarts que l'aposta de Brussel·les és pel corredor mediterrani, que connecta Algesires amb la Jonquera passant per Bobadilla (Sevilla), Almeria, Múrcia, València, Tarragona i Barcelona.

Les mateixes fonts han explicat que l'executiu comunitari considera que l'últim tram del corredor central no pot figurar en el mapa de projectes prioritaris perquè "no és realista" que pugui estar enllestit el 2030 ni que Espanya tingui prou diners per finançar-lo. "En el mapa hi figuren només les obres que poden estar acabades el 2030", han dit les fonts comunitàries. Construir l'últim tram del corredor central implicaria foradar els Pirineus, una obra molt costosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Dimecres 21/03/2012 8:31

A veure si ara per fi ja es centren amb el corredor Mediterrani, que és el que haurien d'estar construint ja...


Salutacions des de Figueres.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 21/03/2012 12:00

Guigui ha escrit:Bobadilla (Sevilla)
Bobadilla pertany a Màlaga ;)



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/03/2012 13:43

jordiver ha escrit:A veure si ara per fi ja es centren amb el corredor Mediterrani, que és el que haurien d'estar construint ja...
Però si saben millor que ningú que Brussel·les no s'avindria mai a aquesta aberració! Passa que encara corren prou babaus a qui comprar el vot amb aquestes martingales.

Dit d'una altra manera: no ho deixaran córrer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Dimecres 21/03/2012 16:41

Guigui ha escrit:
jordiver ha escrit:A veure si ara per fi ja es centren amb el corredor Mediterrani, que és el que haurien d'estar construint ja...
Però si saben millor que ningú que Brussel·les no s'avindria mai a aquesta aberració! Passa que encara corren prou babaus a qui comprar el vot amb aquestes martingales.

Dit d'una altra manera: no ho deixaran córrer.
Evidentment Brussel·les es nega en rotund a finançar una obra tan costosa com és foradar els Pirineus quan ja hi ha altres punts com la Jonquera que ja estan construïts. A veure si es baixen ja del burro que tot no es pot. Que ho volen fer d'aquí 50 anys quan hi hagi calers, això ja no m'oposaré pas, però ara cal que es centrin en el corredor Mediterrani que es lo que ha de donar més futur al país.

I ara que parlem del corredor Mediterrani volia fer una pregunta, a veure si algú ho sap. Tinc entès que la Generalitat vol convertir (ja veurem si poden) les vies cap a Portbou al ample UIC (bé, instal·lar el tercer carril). Això és correcte? Si no es fa això, el túnel de la Jonquera pot quedar saturat degut a la combinació de trens d'AVE i mercaderies? Ho dic sobretot per els mercants i la velocitat que han de portar? Que creieu vosaltres? Ara no hi ha tanta demanda però qui sap si en un futur hi ha molta demanda...
Salutacions.

P.D: Ara que recordo, hem sona d'haver llegit que les vies UIC del túnel de la Jonquera tenien una rampa massa gran per als mercants però els mercants UIC que surten de Barcelona sembla que passen sense problemes, suposo que ho dec haver entès malament quan ho vaig llegir o ves a saber hehe...


Salutacions des de Figueres.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 21/03/2012 19:54

El corredor Central, en realidad, depende de la voluntad de Francia. Si ellos no muestran interés, es inviable.

Además, llegado a Toulouse, o tiran hacia Burdeos o hacia el Mediterráneo. De Toulouse hacia el Norte, no hay nada.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/03/2012 20:09

Tu ho dius: el Corredor Central no té cap mena de sentit. Ni geogràfic, ni econòmic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 21/03/2012 21:44

jaezcurra ha escrit:Además, llegado a Toulouse, o tiran hacia Burdeos o hacia el Mediterráneo. De Toulouse hacia el Norte, no hay nada.
Mira si "no hi ha res" de Tolosa cap al nord, que la línia directa París-Tolosa, per Cahors i Montauban (per on circula l'Elipsos Barcelona-París) no es va finalitzar fins el 1893.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 21/03/2012 21:51

Sagrerenc ha escrit:
jaezcurra ha escrit:Además, llegado a Toulouse, o tiran hacia Burdeos o hacia el Mediterráneo. De Toulouse hacia el Norte, no hay nada.
Mira si "no hi ha res" de Tolosa cap al nord, que la línia directa París-Tolosa, per Cahors i Montauban (per on circula l'Elipsos Barcelona-París) no es va finalitzar fins el 1893.
¿El objetivo del Corredor Central sería unir, en definitiva, Madrid y París?



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/03/2012 22:01

No. És enterrar calers en les constructores amigues, jugant la carta nacionalista a base de crear un brou de cultiu hostil envers les "regions desafectes" de Catalunya i el País Basc i completar l'extremisme ultraradial espanyol.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 10/04/2012 12:20

Guigui ha escrit:Tu ho dius: el Corredor Central no té cap mena de sentit. Ni geogràfic, ni econòmic.
Guigui: estàs confonent el Corredor Central amb la Travessia Central dels Pirineus (TCP).

El Corredor Central va d´Algeciras al Pertús, per Bobadilla, Córdoba, Linares-Baeza, Alcázar de San Juan, Aranjuez, Madrid, Guadajajara, Torralba, Ariza, Calatayud, Saragossa, Caspe, Móra, Tarragona. També està previst un ramal des de Saragossa cap a Hendaia, passant per Castejón, Pamplona, Alsasua, Donosti.

No passa per la costa, pero sí que passa per Saragossa i Madrid, ciutats no gens despreciables per la quantitat de mercaderies que mouen.

La Travessia Central dels Pirineus (TCP), és un projecte ferroviari que uniria la provincia de Huesca amb algun punt entre Tarbes i Toulouse.
Certament, té un interès a bastant llarg termini, tot i que sí que beneficia Catalunya (Tarragona i Lleida hi guanyen).

Per tant, crec que tant el Corredor Central com el Corredor Mediterrani són necessaris, ja que seria un pas molt important per connectar la majoria absoluta dels centres exportadors d´Espanya.

Per cert guigui: el que la UE ha declarat no prioritari no és el Corredor Central, sinó la TCP, que com acabo de descriure, no és exactament el mateix. Hi pot haver (i hi haurà) Corredor Central sense TCP, en canvi, no hi pot haver TCP sense el Corredor Central.

;) :hola



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/04/2012 17:37

437.001 ha escrit:Guigui: estàs confonent el Corredor Central amb la Travessia Central dels Pirineus (TCP).
Quan el govern espanyol e tutti quanti s'han referit al Corredor Central, especialment per a diferenciar-lo dels corredors mediterrani i atlàntic, sempre hi han inclòs la TCP com a element indissociable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Dimarts 10/04/2012 19:58

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit:Guigui: estàs confonent el Corredor Central amb la Travessia Central dels Pirineus (TCP).
Quan el govern espanyol e tutti quanti s'han referit al Corredor Central, especialment per a diferenciar-lo dels corredors mediterrani i atlàntic, sempre hi han inclòs la TCP com a element indissociable.
Guigui, crec que el 437-001 té raó:

http://transport.cat/viewtopic.php?f=4& ... 80#p203509
A l'octubre, la CE va incloure els corredors ferroviaris mediterrani, atlàntic i central (però aquest sense el túnel que creua els Pirineus) en la seva xarxa d'infraestructures de transport prioritàries amb cofinançament comunitari per al període 2014-2020. La CE va incloure complets el corredor mediterrani (des d'Algesires fins a la frontera francesa) i l'Atlàntic (des de Portugal fins a França, passant per Valladolid i amb ramals a la Corunya, Gijón i Madrid ). En canvi, per al corredor central, només l'eix Algesires-Madrid-Saragossa, des d'on es connectaria amb els altres dos corredors per Bilbao i Tarragona. La CE va descartar el túnel dels Pirineus per qüestions de seguretat.
El corredor central sí que està contemplat per la CE com a eix prioritari, ho trobo d'allò més normal, però la ministra va tornar a posar sobre la taula el túnel dels Pirineus, ja van dir que no una vegada i li han tornat a dir el mateix, i li tornaran a dir si tornen a insistir.

Salutacions
Josep Maria



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”