Renfe estudia suspendre trens hotel

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
elliotfern
N2
N2
Entrades: 13

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Entrada Autor: elliotfern » Dimarts 13/11/2012 8:48

Bon dia,

Vaig llegir en aquest fòrum que Renfe eliminarà el tren hotel Barcelona-Milà. Em va preocupar perquè en alguna ocasió n'he fet ús. Ahir vaig escriure al twitter de Renfe i em van respondre això:
Elliot Fernandez ‏@elliotfern
@Renfe ¿Se elimina el tren elipsos BCN-Milano a partir de diciembre? ¿Qué alternativas en tren existen? Gracias por la atención
Renfe ‏@Renfe
@elliotfern Hola, Elliot, como sabes estamos pendientes de unos cambios en todos nuestros servicios y todavía no se encuentran a la venta.
Elliot Fernandez ‏@elliotfern
@Renfe Gracias por la respuesta, ¿se comunicarán por algún canal oficial estos cambios?
Renfe ‏@Renfe
@elliotfern Sí, por todos los canales.
És tot el que vaig poder treure. No em van respondre sobre quines alternatives hi haurà per viatjar en tren de Barcelona a Milà. Però està clar que aquest tren passarà a millor vida, com heu dit aquí, el proper mes de desembre.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 13/11/2012 17:31

Yo creo que en vez de quitar el tren hotel Joan Mito de circulación, lo que estaría bastante bien es modificar el trayecto de este tren en vez de acabar y comenzar en Barcelona podrían hacer es que este servició acabara y comenzara en Valencia Estación del Norte, este nuevo servició saldría a las 16:45 de la estación del norte de Valencia y tendría la misma hora de llegada que el actual a la capital francesa.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/11/2012 18:03

El trenhotel a París és l'únic dels Elipsos que surten de Barcelona que no se suspèn.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 13/12/2012 21:23

Un reportatge (en francès) de l'últim Trenhotel Zürich HB-Barcelona Estació de França:

http://www.rts.ch/video/info/couleurs-l ... mande.html



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 14/12/2012 12:10

Em costa molt de creure que no hi hagi manera de fer baixar els preus dels bitllets. El vídeo diu que un tren nocturn té el triple de treballadors que un diürn, però els passatgers que van en places de turista no requereixen més atencions que en un altre tren i contribueixen a sufragar una part dels costos extres, no?

Està clar que els trens nocturns han perdut molta força però els servei que ofereixen, sortir el vespre i arribar al matí, crec que encara són útils per molta gent. Jo mateix aquest diumenge marxo a París i realment agafo el tren més per militància que per una altra cosa.... els preus d'avió són una mica més barats descomptant els desplaçaments de la ciutat a l'aeroport, l'autocar si fa o no fa costa el mateix.

Aviam com acaba tot plegat...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 17/12/2012 21:13

Ferry1ac1 ha escrit:Aviam com acaba tot plegat...
Ja hi ha espai reservat per un TGV Ginebra-Figueres Vilafant.
Es parla que l´1 d´abril hi haurà un TGV Ginebra-Barcelona.
Més ràpid, i de dia. Recordem que el Catalan Talgo, l´original, també era un tren diürn.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/12/2012 23:31

437.001 ha escrit:Recordem que el Catalan Talgo, l´original, també era un tren diürn.
I va conviure durant 5 anys (1989-1994) amb el Pau Casals.

Tot i així, estem parlant de coses ben diferents, ja que un tren permet plantar-te a destí de bon matí, mentre l'altre t'obliga a perdre mitja jornada en desplaçaments.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimarts 18/12/2012 23:48

Algún día el infierno se congelará, y en España se darán cuenta que diferentes transportes pueden complementarse en lugar de tener que competir. Lleida - La Pobla, Bus Exprés a Terrassa y Sabadell, Estrella Costa Brava, Pau Casals... Me quedo boquiabierto ante la incompetencia generalizada en la administración del ferrocarril en este país.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 19/12/2012 0:16

437.001 ha escrit:
Ferry1ac1 ha escrit:Aviam com acaba tot plegat...
Ja hi ha espai reservat per un TGV Ginebra-Figueres Vilafant.
Es parla que l´1 d´abril hi haurà un TGV Ginebra-Barcelona.
Més ràpid, i de dia. Recordem que el Catalan Talgo, l´original, també era un tren diürn.
És l'actual TGV Lyria 9744 que circula fins a Montpeller:
14h42 Genève-Cornavin - 15h08/11 Bellegarde - 16h26/36 Lyon-Part-Dieu - 18h02/05 Nîmes - 18h30 Montpellier-St-Roch - ¿21h30 Barcelona-Sants?

I en sentit sud TGV Lyria 9746:
¿14h30 Barcelona-Sants? - 17h28 Montpellier-St-Roch - 17h53/56 Nîmes - 18h43/51 Valence TGV - 19h24/34 Lyon-Part-Dieu - 20h46/50 Bellegarde - 21h16 Genève-Cornavin.

La part dolenta respecte el Trenhotel és que es "perd" tota la tarda en el viatge. La bona és que circularà cada dia, i que tot i arribar a Ginebra relativament tard, encara s'hi podrà enllaçar amb Lausana, Zuric, Lucerna, Basilea, Berna o Brig.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimecres 19/12/2012 1:52

Con siete horas de trayecto a Ginebra, y otro par hasta Zurich, ya podrían ofrecer un servicio nocturno, que lo veo más práctico. Sales 11 de Barcelona, a las 6 en Ginebra, y a las 8 en Zurich. Un tren de 7 horas no es en lo más mínimo competitivo con el avión, que además puede llegar a costar menos. Este trayecto sólo puede tener sentido para trayectos intermedios durante el día (y por tanto bastantes paradas), y para la línea entera sólo puede competir con el avión como tren nocturno, ya que actualmente con el avión de Ginebra o Zurich, centro a centro, se tarda unas 4 horas. ¿Quien quiere pasar 7 horas en el tren si puede ahorrarse 3? En cambio, un tren nocturno con la salida tan tarde, y la llegada temprana permite enlazar dos días laborales sin perder ni una sola hora, y sin desmadrugarse excesivamente, cosa imposible con el avión.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 19/12/2012 21:10

Sagrerenc ha escrit:
És l'actual TGV Lyria 9744 que circula fins a Montpeller:
14h42 Genève-Cornavin - 15h08/11 Bellegarde - 16h26/36 Lyon-Part-Dieu - 18h02/05 Nîmes - 18h30 Montpellier-St-Roch - ¿21h30 Barcelona-Sants?

I en sentit sud TGV Lyria 9746:
¿14h30 Barcelona-Sants? - 17h28 Montpellier-St-Roch - 17h53/56 Nîmes - 18h43/51 Valence TGV - 19h24/34 Lyon-Part-Dieu - 20h46/50 Bellegarde - 21h16 Genève-Cornavin.

Horari interessant. Arribar amb una posta de sol a Ginebra en ple juny deu ser bonic.
La part dolenta respecte el Trenhotel és que es "perd" tota la tarda en el viatge. La bona és que circularà cada dia, i que tot i arribar a Ginebra relativament tard, encara s'hi podrà enllaçar amb Lausana, Zuric, Lucerna, Basilea, Berna o Brig.
És probable que n´acabin posant un de més matiner, amb el temps...
El temps de trajecte BCN-Lyon és prou bo, com Alacant amb l´Euromed, si fa no fa.
Tinguem en compte que ambdues relacions -Lyon i Alacant- són susceptibles de veure abaixar el temps de trajecte.



Euromed22
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: Euromed22 » Divendres 21/12/2012 17:46

Holaaaaaaa, noticia apareguda a via libre:

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 90&cs=inte

Esperem que es fagi realitat!!!!!!!!!



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Divendres 21/12/2012 19:08

Els vendrem a preu de saldo als russos, que aqui sobra el diner a esportes......

No seguiexo, que m'hi faría mala sang...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 21/12/2012 20:05

Euromed22 ha escrit:Holaaaaaaa, noticia apareguda a via libre:

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 90&cs=inte

Esperem que es fagi realitat!!!!!!!!!
Amb la de russos que estan desembarcant darrerament a la Costa Brava, i tenint en compte que ja existeix un tren Moscou-Niça, no ho veig gens descabellat!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/12/2012 20:47

Però cap d'aquestes relacions existents o proposades arriben a Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Divendres 21/12/2012 22:23

Veo probable que de hacerse no tardarían en llegar a Barcelona también, con la cantidad de gente que viene de Rusia para hacer turismo. No lo habrán dicho explícitamente, pero no creo que sea muy significativo en un tren que viene desde Moscú si llega a Madrid por Irún o Portbou y Barcelona...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/12/2012 23:37

Tot depèn de quines ciutats vulguin enllaçar en la ruta. Si entre Moscou i Lisboa, els interessa "endur-se" París, aleshores és més lògic que passi per Irún. En canvi, si mai pensen estendre el servei de Niça, és plausible que pugui arribar a Barcelona.

Ara bé, algú que vingui de Rússia a la Península Ibèrica en tren, ha de comptar pel cap baix tres dies de viatge. Per tant, el gruix de la gent seguirà agafant l'avió. En canvi, sí que podria ser més interessant per a relacions intermèdies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dissabte 22/12/2012 1:23

El tren de Moscú a Niza cuánto hace, dos días? Me parece curioso que siquiera tenga mercado este tren, como dices la mayoría usará el avión, y los trenhoteles dejan de ser competitivos si implican perder horas habiles. Sin embargo, viniendo de Moscú hasta Niza, tampoco es la vida seguir hasta Barcelona. Evidentemente relaciones intermedias tienen más sentido, pero la Renfe ya se ha ocupado de cargarse el Pau Casals y el Dalí, que son junto a las líneas a París y Madrid y alguna otra que no se me ocurre de las más lógicas para un servicio de trenhotel. Parece esto el mundo al revés, Berlanga no podría haberse inventado una historia más absurda alrededor de la incompetencia de la operadora.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 23/12/2012 4:10

Guigui ha escrit:Però cap d'aquestes relacions existents o proposades arriben a Catalunya.
Al tanto, que hi ha un Moscou-Niça, i a Salou hi ha dies que el passeig sembla la Plaça Roja, i de fet, estan estudiant de fer-hi una església russa semblant a una de Sant Petersburg! No ho veig gens irreal. Apart, els russos, pel tamany del país i el clima, estan molt més acostumats a fer servir trens nocturns.

Penseu en el Transsiberià: a algú li passa pel cap que les pistes de l´aeroport de Novossibirsk no s´hagin de tancar mai, l´hivern? Clar que s´han de tancar, pel gel, i més d´un cop a l´any! I després hi ha el sector de gent que té por a volar, i això, a Rússia, és un problema greu, si ets a Vladivostok i has d´anar, no ja a Moscou i Sant Petersburg, sinó a Ulan-Ude, que és a Sibèria, però prop de Mongòlia!

Això els fa tenir un concepte de les distàncies diferent del nostre, a la força: Rússia és el país més gran del món... :nose :roll:



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 22/01/2013 14:29

Mirant per internet he trobat un vídeo del 1er tren privat de passatgers que opera a França i que ha subtsituït els nocturns SNCF+FS. Us adjunto un vídeo del youtube on s'explica la notícia i diuen que el servei ja té bastantes reserves. No sé com deu estar ara, però em refermo en que alguna cosa s'ha de poder fer per baixar els preus dels bitllets del trenhotel o acabaran desapareixent tots aquests serveis. Llàstima que els monstre-empresa estatal sembla que no saben com entenen el món.

Notícia del 1er trajecte: http://www.youtube.com/watch?v=4moHbf-vJ9c
Notícia de la manifestació de rebuda dels ferroviaris francesos: http://www.youtube.com/watch?v=Kal9lXaMNtA



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”