Trens nocturns Catalunya-ParĂs
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Quina ha estat la meva sorpresa en observar els horaris del Service Annuel 2016 de la SNCF (aplicables partir del diumenge 13/12/2015), l'Intercités de Nuit 3730 Cerbère-Paris Austerlitz ha avançat el seu horari, i sortirà a les 20h05 en comptes de les 19h55.
No sĂ© si ho han fet expressament o ha estat per pura casualitat, però a partir del 13 de desembre serĂ possible anar de Barcelona a ParĂs, sortint de la capital catalana a quarts de sis del vespre, sempre que no es retardi el Regional:
R11 R 15838 Barcelona-Sants (17h16) - Cerbère (19h57)
ICN 3730 Cerbère (20h05) - Paris-Austerlitz (7h23)
En canvi, no es resol l'altre connexiĂł transfrontera entre Barcelona i ParĂs, ja que l'R3 arriba a PuigcerdĂ a les vuit del vespre no segueix fins a la Tor de Querol, on enllaçaria amb l'IntercitĂ©s de Nuit.
R3 [feiners] L'Hospitalet de Llobregat (16h54) - PuigcerdĂ (20h07)
R3 [festius] L'Hospitalet de Llobregat (17h09) - PuigcerdĂ (20h17)
ICN 3972 Latour-de-Carol (20h20) - Paris-Austerlitz (7h23)
No sĂ© si ho han fet expressament o ha estat per pura casualitat, però a partir del 13 de desembre serĂ possible anar de Barcelona a ParĂs, sortint de la capital catalana a quarts de sis del vespre, sempre que no es retardi el Regional:
R11 R 15838 Barcelona-Sants (17h16) - Cerbère (19h57)
ICN 3730 Cerbère (20h05) - Paris-Austerlitz (7h23)
En canvi, no es resol l'altre connexiĂł transfrontera entre Barcelona i ParĂs, ja que l'R3 arriba a PuigcerdĂ a les vuit del vespre no segueix fins a la Tor de Querol, on enllaçaria amb l'IntercitĂ©s de Nuit.
R3 [feiners] L'Hospitalet de Llobregat (16h54) - PuigcerdĂ (20h07)
R3 [festius] L'Hospitalet de Llobregat (17h09) - PuigcerdĂ (20h17)
ICN 3972 Latour-de-Carol (20h20) - Paris-Austerlitz (7h23)
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
És arriscar-se força esperar que el R11 vagi a l'hora i agafar-lo a les 20.05
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Amb el marge que té aquest tren (30' per inversió de marxa a Narbona i 1h12' a Tolosa) em pregunto si no seria possible garantir l'enllaç i esperar el Rodalies en cas de retard...
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: 14 set. 2015, 23:58, en total s’ha editat 1 vegada.
-
Granolleri
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Això ja era possible fins fa no gaire, ja que el nocturn a ParĂs fins fa no gaire sortia a les 20:24 si no mal recordo de Cervera.
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
El meu bloc:http://elsmeustrens.wordpress.com/
La meva web personal:http://www.badal.org/
El meu Flickr:http://www.flickr.com/photos/angelbadal/
La meva web personal:http://www.badal.org/
El meu Flickr:http://www.flickr.com/photos/angelbadal/
- Don RamĂłn
- N8

- Entrades: 1194
- Membre des de: 25 nov. 2014, 22:22
- Ubicació: Sant Martà de Provençals
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Más claro el aguavoltrega ha escrit:Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
IncreĂble en cambio ver que aĂşn cuidan sus IntercitĂ©s de Nuit, yo no dudo que hayan cambiado el horario para permitir el enlace con el regional en cuestiĂłn. Una lástima que los regionales sean tan poco fiables, yo siempre que he ido a coger el nocturno, antes cuando coincidĂan tambiĂ©n los horarios, cogĂa el regional de dos horas antes por si las moscas, y luego si eso a echar la cervecita en Cerbère para pasar las dos horas...
Don RamĂłn, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Desgraciadament no és or tot el que enlluerna... es comentava que l'ICN a quatre branques Cerbère/Nice - Strasbourg/Luxembourg podria ser suprimit, pero sembla ser que de moment aguanta el 2016.Don Ramón ha escrit:Más claro el aguavoltrega ha escrit:Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
IncreĂble en cambio ver que aĂşn cuidan sus IntercitĂ©s de Nuit, yo no dudo que hayan cambiado el horario para permitir el enlace con el regional en cuestiĂłn. Una lástima que los regionales sean tan poco fiables, yo siempre que he ido a coger el nocturno, antes cuando coincidĂan tambiĂ©n los horarios, cogĂa el regional de dos horas antes por si las moscas, y luego si eso a echar la cervecita en Cerbère para pasar las dos horas...
-
Granolleri
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Més tard o més d'hora desapareixeran, doncs els cotxes Corail ja comencen a tenir els seus anys i no en pensen comprar de nous... a part, no fa gaire va sortir un informe on recomanava a la SNCF suprimir tots els trens de nit per extremadament deficitaris.
- Don RamĂłn
- N8

- Entrades: 1194
- Membre des de: 25 nov. 2014, 22:22
- Ubicació: Sant Martà de Provençals
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
ÂżY a quien le importa que sean deficitarios? Son un servicio social, un tren de larga distancia asequible y práctico. No me sorprenderĂa demasiado que el dĂa menos pensado comiencen a desaparecer, pero será una lástima sin paliativos. ÂżRealmente viene de un puñado de trenes nocturnos deficitarios? ÂżTan complicado es conseguir nuevo material rodante de ese tipo? 
Don RamĂłn, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
A Renfe Muchoooooo y a la SNCF ya le esta bien salir de Cerbere.voltrega ha escrit:Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
Tener el mismo ancho nos a separado mucho mas que nos ha unido, Toda una paradoja pero bien real visto lo visto.
Sobre el Regional Yo no me atreveria a usarlo como conexion, demasiado justo para ser Renfe.
Saludos.
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
El Regional no només és massa just sinó que cal sortir massa aviat de Barcelona-Sants, a les 17h16, no gaire més tard que el TGV (16h25), per la qual cosa no es guanya gaire temps amb aquesta combinació des de Barcelona.ortegote ha escrit:A Renfe Muchoooooo y a la SNCF ya le esta bien salir de Cerbere.voltrega ha escrit:Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
Tener el mismo ancho nos a separado mucho mas que nos ha unido, Toda una paradoja pero bien real visto lo visto.
Sobre el Regional Yo no me atreveria a usarlo como conexion, demasiado justo para ser Renfe.
Saludos.
El que he fet diverses vegades, Ă©s agafar un BlaBlaCar fins a Carcassona o Tolosa, i a partir d'allĂ l'ICN. Aquest diumenge passat vaig sortir de Barcelona a les 19h45 i vaig arribar a Toulouse-Matabiau a les 23h30, el tren ja estava allĂ i em vaig poder adormir abans de la sortida (0h48). Em vaig despertar just quan el tren frenava per entrar a la gare d'Austerlitz (7h23), vaig arribar a la feina a les 8h00 i desprĂ©s d'una dutxa i esmorzar, a les 8h30 ja estava a la meva oficina. Se'ns dubte Ă©s la combinaciĂł mĂ©s còmoda que he utilitzat per anar de Barcelona a ParĂs: amb el TGV es perd massa temps, els avions del diumenge al vespre sĂłn molt cars (i si vull aprofitar la tarda arribo massa tard a casa) i si l'agafo el dilluns al matĂ he de matinar massa i em sento cansat tot el dia.
Un hipotètic tren nocturn des de Barcelona podria sortir cap a les 20h, arribant a Tolosa cap a mitjanit, i a partir d'aquà seguir l'horari actual. El servei de la Costa Vermella podria quedar assegurat amb un TER amb correspondència a Perpinyà .
-
Granolleri
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Ja fa anys que la SNCF, i en general a tota Europa s'estan carregant els trens de nit (excepte els russos que estan fent el contrari), per exemple des del passat canvi d'horaris no hi ha tren de nit de ParĂs a Berlin. I certament Ă©s una pena, perquè sĂłn molt Ăştils i jo els intento fer servir sempre que puc, tot i que em dĂłna la impressiĂł (tan de bo m'equivoqui) que a la gent cada cop li agrada viatjar menys de nit.Don RamĂłn ha escrit:ÂżY a quien le importa que sean deficitarios? Son un servicio social, un tren de larga distancia asequible y práctico. No me sorprenderĂa demasiado que el dĂa menos pensado comiencen a desaparecer, pero será una lástima sin paliativos. ÂżRealmente viene de un puñado de trenes nocturnos deficitarios? ÂżTan complicado es conseguir nuevo material rodante de ese tipo?
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Tengo una duda espero que me la puedas resolver, se podrĂa alargar el tren nocturno Moscu - Marsella hasta Barcelona y luego tienes mucha razĂłn ya que RZA (Ferrocarriles Rusos) han encargado una rama de Talgo 6 para hacer el trayecto Moscu - Varsovia - Berlin en trenes nocturnos.Don RamĂłn ha escrit:ÂżY a quien le importa que sean deficitarios? Son un servicio social, un tren de larga distancia asequible y práctico. No me sorprenderĂa demasiado que el dĂa menos pensado comiencen a desaparecer, pero será una lástima sin paliativos. ÂżRealmente viene de un puñado de trenes nocturnos deficitarios? ÂżTan complicado es conseguir nuevo material rodante de ese tipo?
-
Granolleri
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Aquest tren q cita no arriba a Marsella, acaba a Niça, i circula nomĂ©s a l'estiu un cop per setmana,trensmat ha escrit:Tengo una duda espero que me la puedas resolver, se podrĂa alargar el tren nocturno Moscu - Marsella hasta Barcelona
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Aquest estiu he vist com el Regional arribava a Cerbère "puntual" just quan sortia el Intercites. Semblava que esperava per dir "adeu". Els ultims canvis dels horaris de la SNCF fan cada vegada mes complicat fer l'enllaç. Un altre cas es el del INTERCITES (EX TEOZ) de Paris-Austerlitz per Toulouse a Cerbere que podria arribar a Portbou i fer l'enllaç amb el MD o Regional a BCN. Quins temps aquells del Talgo Joan Miro ....
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Ho poso aquà perquè hi està relacionat.
SupressiĂł dels nocturns de la SNCF, excepte el ParĂs Austerlitz - Toulouse - LaTour de Carol, i ParĂs Briançon.
http://www.sudouest.fr/2016/02/19/sncf- ... 5-4755.php
SNCF : vers une fermeture de six des huit lignes Intercités de nuit en France
A la Une / economie / Transports / Publié le 19/02/2016 . Mis à jour à 14h51 par SudOuest.fr avec AFP
Les lignes Intercités de nuit ne sont plus assez rentable
L'État va se désengager des lignes Intercités de nuit. Dans la région, inquiétude pour Toulouse-Tarbes-Pau-Orthez-Dax-Bayonne-Biarritz-Irun
Est-ce la fin des trains Intercités de nuit ? Le secrétaire d'Etat aux Transports Alain Vidalies a dévoilé vendredi que l'Etat se désengageait des lignes de nuit à l'exception de deux, celles entre Paris et Briançon et la Paris-Rodez-Latour-de-Carol, lors d'un point d'étape sur l'avenir des Trains d'équilibre du territoire (TET), plus connus sous leur marque commerciale "Intercités".
Le gouvernement a par ailleurs choisi de lancer un appel d'offres pour renouveler les trains sur au moins trois des quatre lignes Intercités jugées "structurantes", pour un montant d'1,5 milliard d'euros, et va commander 30 rames supplémentaires à Alstom.
Les lignes de nuit étaient déficitaires
Depuis la signature d'une convention en 2010 entre l'Etat et la SNCF, en cours de renouvellement pour 2016-2020, l'Etat peut intervenir directement sur la bonne marche du réseau et subventionner les trains chroniquement déficitaires.
Depuis 2011, la fréquentation des lignes Intercités a baissé de 20% et le déficit devrait dépasser 400 millions d'euros cette année. Il existe 22 lignes TET de jour et 8 lignes TET de nuit.
Concernant les trains de nuit, qui représentent 25% de déficit alors qu'ils ne transportent que 3% des passagers, le gouvernement annonce son désengagement de 6 des 8 lignes existantes. Il préserve Paris-Briançon et Paris-Rodez-Latour-de-Carol (en vert sur la carte).
Dans le Sud-Ouest, toute la jonction Toulouse-Tarbes-Pau-Orthez-Dax-Bayonne-Biarritz-Irun serait donc amenée à disparaître pour les voyages de nuit.
Rénover les lignes de jour
Lors de la présentation de sa feuille de route le 7 juillet dernier, Alain Vidalies avait déjà annoncé que l'Etat s'engageait à investir 1,5 milliard d'euros pour renouveler le parc de matériel roulant des lignes "structurantes" d'ici 2025.
Plusieurs sénateurs ainsi que des représentants syndicaux d'Alstom ont fait entendre leur voix ces dernières semaines pour inciter l'Etat à ne pas recourir à l'appel d'offres afin de préserver l'emploi.
Le gouvernement a opté pour une solution intermédiaire en passant commande de 30 nouvelles rames à Alstom. Ces dernières seront déployées à partir de 2018.
Il lance toutefois un "appel à manifestation d'intérêt" pour permettre à d'éventuels opérateurs ferroviaires de proposer de nouveaux projets.
SupressiĂł dels nocturns de la SNCF, excepte el ParĂs Austerlitz - Toulouse - LaTour de Carol, i ParĂs Briançon.
http://www.sudouest.fr/2016/02/19/sncf- ... 5-4755.php
SNCF : vers une fermeture de six des huit lignes Intercités de nuit en France
A la Une / economie / Transports / Publié le 19/02/2016 . Mis à jour à 14h51 par SudOuest.fr avec AFP
Les lignes Intercités de nuit ne sont plus assez rentable
L'État va se désengager des lignes Intercités de nuit. Dans la région, inquiétude pour Toulouse-Tarbes-Pau-Orthez-Dax-Bayonne-Biarritz-Irun
Est-ce la fin des trains Intercités de nuit ? Le secrétaire d'Etat aux Transports Alain Vidalies a dévoilé vendredi que l'Etat se désengageait des lignes de nuit à l'exception de deux, celles entre Paris et Briançon et la Paris-Rodez-Latour-de-Carol, lors d'un point d'étape sur l'avenir des Trains d'équilibre du territoire (TET), plus connus sous leur marque commerciale "Intercités".
Le gouvernement a par ailleurs choisi de lancer un appel d'offres pour renouveler les trains sur au moins trois des quatre lignes Intercités jugées "structurantes", pour un montant d'1,5 milliard d'euros, et va commander 30 rames supplémentaires à Alstom.
Les lignes de nuit étaient déficitaires
Depuis la signature d'une convention en 2010 entre l'Etat et la SNCF, en cours de renouvellement pour 2016-2020, l'Etat peut intervenir directement sur la bonne marche du réseau et subventionner les trains chroniquement déficitaires.
Depuis 2011, la fréquentation des lignes Intercités a baissé de 20% et le déficit devrait dépasser 400 millions d'euros cette année. Il existe 22 lignes TET de jour et 8 lignes TET de nuit.
Concernant les trains de nuit, qui représentent 25% de déficit alors qu'ils ne transportent que 3% des passagers, le gouvernement annonce son désengagement de 6 des 8 lignes existantes. Il préserve Paris-Briançon et Paris-Rodez-Latour-de-Carol (en vert sur la carte).
Dans le Sud-Ouest, toute la jonction Toulouse-Tarbes-Pau-Orthez-Dax-Bayonne-Biarritz-Irun serait donc amenée à disparaître pour les voyages de nuit.
Rénover les lignes de jour
Lors de la présentation de sa feuille de route le 7 juillet dernier, Alain Vidalies avait déjà annoncé que l'Etat s'engageait à investir 1,5 milliard d'euros pour renouveler le parc de matériel roulant des lignes "structurantes" d'ici 2025.
Plusieurs sénateurs ainsi que des représentants syndicaux d'Alstom ont fait entendre leur voix ces dernières semaines pour inciter l'Etat à ne pas recourir à l'appel d'offres afin de préserver l'emploi.
Le gouvernement a opté pour une solution intermédiaire en passant commande de 30 nouvelles rames à Alstom. Ces dernières seront déployées à partir de 2018.
Il lance toutefois un "appel à manifestation d'intérêt" pour permettre à d'éventuels opérateurs ferroviaires de proposer de nouveaux projets.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
"Paris-Rodez-Latour-de-Carol"? Rodez? Passa per Rodez? No té ni cap ni peus, oi? Deu ser un error.
-
Granolleri
Re: Trens nocturns Catalunya-ParĂs
Si no mal recordo Ă©s el nocturn ParĂs-Tolosa de Llenguadoc que tĂ© una branca que va a Rodez, es separa a Brive-la-Galliarde.




