Trens nocturns Catalunya-París

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Trens nocturns Catalunya-París

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 14/09/2015 22:01

Quina ha estat la meva sorpresa en observar els horaris del Service Annuel 2016 de la SNCF (aplicables partir del diumenge 13/12/2015), l'Intercités de Nuit 3730 Cerbère-Paris Austerlitz ha avançat el seu horari, i sortirà a les 20h05 en comptes de les 19h55.

No sé si ho han fet expressament o ha estat per pura casualitat, però a partir del 13 de desembre serà possible anar de Barcelona a París, sortint de la capital catalana a quarts de sis del vespre, sempre que no es retardi el Regional:
R11 R 15838 Barcelona-Sants (17h16) - Cerbère (19h57)
ICN 3730 Cerbère (20h05) - Paris-Austerlitz (7h23)

En canvi, no es resol l'altre connexió transfrontera entre Barcelona i París, ja que l'R3 arriba a Puigcerdà a les vuit del vespre no segueix fins a la Tor de Querol, on enllaçaria amb l'Intercités de Nuit.
R3 [feiners] L'Hospitalet de Llobregat (16h54) - Puigcerdà (20h07)
R3 [festius] L'Hospitalet de Llobregat (17h09) - Puigcerdà (20h17)
ICN 3972 Latour-de-Carol (20h20) - Paris-Austerlitz (7h23)



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1888

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 14/09/2015 22:33

És arriscar-se força esperar que el R11 vagi a l'hora i agafar-lo a les 20.05



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 14/09/2015 22:58

Amb el marge que té aquest tren (30' per inversió de marxa a Narbona i 1h12' a Tolosa) em pregunto si no seria possible garantir l'enllaç i esperar el Rodalies en cas de retard...
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 14/09/2015 23:58, en total s’ha editat 1 vegada.



Granolleri
N8
N8
Entrades: 884
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 14/09/2015 22:59

Això ja era possible fins fa no gaire, ja que el nocturn a París fins fa no gaire sortia a les 20:24 si no mal recordo de Cervera.



Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dilluns 14/09/2015 23:43

Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 15/09/2015 0:43

voltrega ha escrit:Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
Más claro el agua :plas


Increíble en cambio ver que aún cuidan sus Intercités de Nuit, yo no dudo que hayan cambiado el horario para permitir el enlace con el regional en cuestión. Una lástima que los regionales sean tan poco fiables, yo siempre que he ido a coger el nocturno, antes cuando coincidían también los horarios, cogía el regional de dos horas antes por si las moscas, y luego si eso a echar la cervecita en Cerbère para pasar las dos horas...


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 15/09/2015 8:57

Don Ramón ha escrit:
voltrega ha escrit:Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
Más claro el agua :plas
Increíble en cambio ver que aún cuidan sus Intercités de Nuit, yo no dudo que hayan cambiado el horario para permitir el enlace con el regional en cuestión. Una lástima que los regionales sean tan poco fiables, yo siempre que he ido a coger el nocturno, antes cuando coincidían también los horarios, cogía el regional de dos horas antes por si las moscas, y luego si eso a echar la cervecita en Cerbère para pasar las dos horas...
Desgraciadament no és or tot el que enlluerna... es comentava que l'ICN a quatre branques Cerbère/Nice - Strasbourg/Luxembourg podria ser suprimit, pero sembla ser que de moment aguanta el 2016.



Granolleri
N8
N8
Entrades: 884
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 15/09/2015 10:45

Més tard o més d'hora desapareixeran, doncs els cotxes Corail ja comencen a tenir els seus anys i no en pensen comprar de nous... a part, no fa gaire va sortir un informe on recomanava a la SNCF suprimir tots els trens de nit per extremadament deficitaris.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 15/09/2015 15:25

¿Y a quien le importa que sean deficitarios? Son un servicio social, un tren de larga distancia asequible y práctico. No me sorprendería demasiado que el día menos pensado comiencen a desaparecer, pero será una lástima sin paliativos. ¿Realmente viene de un puñado de trenes nocturnos deficitarios? ¿Tan complicado es conseguir nuevo material rodante de ese tipo? :'(


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1207
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 15/09/2015 19:45

voltrega ha escrit:Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
A Renfe Muchoooooo y a la SNCF ya le esta bien salir de Cerbere.
Tener el mismo ancho nos a separado mucho mas que nos ha unido, Toda una paradoja pero bien real visto lo visto.

Sobre el Regional Yo no me atreveria a usarlo como conexion, demasiado justo para ser Renfe.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 15/09/2015 21:01

ortegote ha escrit:
voltrega ha escrit:Costaria tant que sortis de Barcelona amb una 252 per la LAV i cambiessin la maquina a Le Soler? Es clar, no es pot fer...als que manen no els interessa treure clients al AVE-TGV...
A Renfe Muchoooooo y a la SNCF ya le esta bien salir de Cerbere.
Tener el mismo ancho nos a separado mucho mas que nos ha unido, Toda una paradoja pero bien real visto lo visto.

Sobre el Regional Yo no me atreveria a usarlo como conexion, demasiado justo para ser Renfe.
Saludos.
El Regional no només és massa just sinó que cal sortir massa aviat de Barcelona-Sants, a les 17h16, no gaire més tard que el TGV (16h25), per la qual cosa no es guanya gaire temps amb aquesta combinació des de Barcelona.

El que he fet diverses vegades, és agafar un BlaBlaCar fins a Carcassona o Tolosa, i a partir d'allà l'ICN. Aquest diumenge passat vaig sortir de Barcelona a les 19h45 i vaig arribar a Toulouse-Matabiau a les 23h30, el tren ja estava allà i em vaig poder adormir abans de la sortida (0h48). Em vaig despertar just quan el tren frenava per entrar a la gare d'Austerlitz (7h23), vaig arribar a la feina a les 8h00 i després d'una dutxa i esmorzar, a les 8h30 ja estava a la meva oficina. Se'ns dubte és la combinació més còmoda que he utilitzat per anar de Barcelona a París: amb el TGV es perd massa temps, els avions del diumenge al vespre són molt cars (i si vull aprofitar la tarda arribo massa tard a casa) i si l'agafo el dilluns al matí he de matinar massa i em sento cansat tot el dia.

Un hipotètic tren nocturn des de Barcelona podria sortir cap a les 20h, arribant a Tolosa cap a mitjanit, i a partir d'aquí seguir l'horari actual. El servei de la Costa Vermella podria quedar assegurat amb un TER amb correspondència a Perpinyà.



Granolleri
N8
N8
Entrades: 884
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 15/09/2015 22:19

Don Ramón ha escrit:¿Y a quien le importa que sean deficitarios? Son un servicio social, un tren de larga distancia asequible y práctico. No me sorprendería demasiado que el día menos pensado comiencen a desaparecer, pero será una lástima sin paliativos. ¿Realmente viene de un puñado de trenes nocturnos deficitarios? ¿Tan complicado es conseguir nuevo material rodante de ese tipo? :'(
Ja fa anys que la SNCF, i en general a tota Europa s'estan carregant els trens de nit (excepte els russos que estan fent el contrari), per exemple des del passat canvi d'horaris no hi ha tren de nit de París a Berlin. I certament és una pena, perquè són molt útils i jo els intento fer servir sempre que puc, tot i que em dóna la impressió (tan de bo m'equivoqui) que a la gent cada cop li agrada viatjar menys de nit.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 16/09/2015 11:40

Don Ramón ha escrit:¿Y a quien le importa que sean deficitarios? Son un servicio social, un tren de larga distancia asequible y práctico. No me sorprendería demasiado que el día menos pensado comiencen a desaparecer, pero será una lástima sin paliativos. ¿Realmente viene de un puñado de trenes nocturnos deficitarios? ¿Tan complicado es conseguir nuevo material rodante de ese tipo? :'(
Tengo una duda espero que me la puedas resolver, se podría alargar el tren nocturno Moscu - Marsella hasta Barcelona y luego tienes mucha razón ya que RZA (Ferrocarriles Rusos) han encargado una rama de Talgo 6 para hacer el trayecto Moscu - Varsovia - Berlin en trenes nocturnos.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Granolleri
N8
N8
Entrades: 884
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 16/09/2015 14:04

trensmat ha escrit:Tengo una duda espero que me la puedas resolver, se podría alargar el tren nocturno Moscu - Marsella hasta Barcelona
Aquest tren q cita no arriba a Marsella, acaba a Niça, i circula només a l'estiu un cop per setmana,



portbou
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: portbou » Divendres 18/09/2015 2:06

Aquest estiu he vist com el Regional arribava a Cerbère "puntual" just quan sortia el Intercites. Semblava que esperava per dir "adeu". Els ultims canvis dels horaris de la SNCF fan cada vegada mes complicat fer l'enllaç. Un altre cas es el del INTERCITES (EX TEOZ) de Paris-Austerlitz per Toulouse a Cerbere que podria arribar a Portbou i fer l'enllaç amb el MD o Regional a BCN. Quins temps aquells del Talgo Joan Miro ....



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3767
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 19/02/2016 18:21

Ho poso aquí perquè hi està relacionat.

Supressió dels nocturns de la SNCF, excepte el París Austerlitz - Toulouse - LaTour de Carol, i París Briançon.

http://www.sudouest.fr/2016/02/19/sncf- ... 5-4755.php


SNCF : vers une fermeture de six des huit lignes Intercités de nuit en France
A la Une / economie / Transports / Publié le 19/02/2016 . Mis à jour à 14h51 par SudOuest.fr avec AFP

Les lignes Intercités de nuit ne sont plus assez rentable

L'État va se désengager des lignes Intercités de nuit. Dans la région, inquiétude pour Toulouse-Tarbes-Pau-Orthez-Dax-Bayonne-Biarritz-Irun

Est-ce la fin des trains Intercités de nuit ? Le secrétaire d'Etat aux Transports Alain Vidalies a dévoilé vendredi que l'Etat se désengageait des lignes de nuit à l'exception de deux, celles entre Paris et Briançon et la Paris-Rodez-Latour-de-Carol, lors d'un point d'étape sur l'avenir des Trains d'équilibre du territoire (TET), plus connus sous leur marque commerciale "Intercités".

Le gouvernement a par ailleurs choisi de lancer un appel d'offres pour renouveler les trains sur au moins trois des quatre lignes Intercités jugées "structurantes", pour un montant d'1,5 milliard d'euros, et va commander 30 rames supplémentaires à Alstom.
Les lignes de nuit étaient déficitaires

Depuis la signature d'une convention en 2010 entre l'Etat et la SNCF, en cours de renouvellement pour 2016-2020, l'Etat peut intervenir directement sur la bonne marche du réseau et subventionner les trains chroniquement déficitaires.

Depuis 2011, la fréquentation des lignes Intercités a baissé de 20% et le déficit devrait dépasser 400 millions d'euros cette année. Il existe 22 lignes TET de jour et 8 lignes TET de nuit.

Concernant les trains de nuit, qui représentent 25% de déficit alors qu'ils ne transportent que 3% des passagers, le gouvernement annonce son désengagement de 6 des 8 lignes existantes. Il préserve Paris-Briançon et Paris-Rodez-Latour-de-Carol (en vert sur la carte).

Dans le Sud-Ouest, toute la jonction Toulouse-Tarbes-Pau-Orthez-Dax-Bayonne-Biarritz-Irun serait donc amenée à disparaître pour les voyages de nuit.


Rénover les lignes de jour

Lors de la présentation de sa feuille de route le 7 juillet dernier, Alain Vidalies avait déjà annoncé que l'Etat s'engageait à investir 1,5 milliard d'euros pour renouveler le parc de matériel roulant des lignes "structurantes" d'ici 2025.

Plusieurs sénateurs ainsi que des représentants syndicaux d'Alstom ont fait entendre leur voix ces dernières semaines pour inciter l'Etat à ne pas recourir à l'appel d'offres afin de préserver l'emploi.

Le gouvernement a opté pour une solution intermédiaire en passant commande de 30 nouvelles rames à Alstom. Ces dernières seront déployées à partir de 2018.

Il lance toutefois un "appel à manifestation d'intérêt" pour permettre à d'éventuels opérateurs ferroviaires de proposer de nouveaux projets.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 496
Ubicació: Tossa de Mar

Entrada Autor: awe » Dissabte 27/02/2016 9:25

"Paris-Rodez-Latour-de-Carol"? Rodez? Passa per Rodez? No té ni cap ni peus, oi? Deu ser un error.



Granolleri
N8
N8
Entrades: 884
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 27/02/2016 9:50

Si no mal recordo és el nocturn París-Tolosa de Llenguadoc que té una branca que va a Rodez, es separa a Brive-la-Galliarde.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”