Totes les ciutats tenen la seva línia 9

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4024
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Totes les ciutats tenen la seva línia 9

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 24/12/2020 20:19



L'objectiu d'aquest fil és purament lúdic. És habitual apreciar els exemples de ciutats d'altres països i menysprear els de la nostra ciutat. Això és el que he pogut veure, perquè habitualment al estranger sembla que existeix una planificació de transport públic més guarida que la nostra, o per exemple en quant a preservació. Però penso que també cal riure'ns, perquè no tot és tan idíŀlic. Proposo fer un llistat d'obres de ciutats d'altres països que van amb retard. Promeses incomplertes, sobrecosts econòmics, etc. Per sentir-nos millor! :)

Començo jo.

El Crossrail de Londres, o Elizabeth Line, o Purple Train, o el que sigui: el tram central subterrani porta un retard considerable, encara que hi ha estacions que estan força avançades.

El projecte Stuttgart 21. Sobrecosts i per molts ciutadans un desastre total.

El túnel subterrani de Karlsruhe (projecte Kombilösung) que va des d'Europaplatz a Durlacher Tor amb un ramal a Poststraße que passa per Kongresszentrum, que substituirà a una línia d'autobús i peatonalitzarà el carrer principal i alliberarà el transit en un altre. Està en un estat força avançat pero portava molts anys en construcció i en planificació encara més.

La línia U 5 de Viena. Aquesta és per fer la guitza al Guigui. :twisted:

Quins altres projectes estrangers sabeu que tenen similituds a com triga en completar-se la línia 9?



Avatar de l’usuari
themylogin
N1
N1
Entrades: 3
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: themylogin » Dijous 24/12/2020 21:12

En Moscú la linea 8 tampoco tiene tramo central. Se inaguró parte oeste hace 7 años y desde entonces han construido mas que 40 estaciónes en afueras, pero 3 estaciónes de tramo central de linea 8 — no, no les interesa :cop Construir un metro donde no lo hay aporta más puntos políticos que construirlo donde ya existe.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4024
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 24/12/2020 21:25

themylogin ha escrit:
Dijous 24/12/2020 21:12
En Moscú la linea 8 tampoco tiene tramo central. Se inaguró parte oeste hace 7 años y desde entonces han construido mas que 40 estaciónes en afueras, pero 3 estaciónes de tramo central de linea 8 — no, no les interesa :cop Construir un metro donde no lo hay aporta más puntos políticos que construirlo donde ya existe.
Este es muy bueno! :riure



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dijous 24/12/2020 23:04



Sobre el faraònic projecte del Grand Paris Express, amb més de 200 nous km de metro



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4024
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 27/12/2020 19:27

Un altre cas que es va resoldre aquest desembre 2020!

A Berlín van tenir el tram central de la U 5 entre Brandenburger Tor i Alexanderplatz en obres durant mooooooolt de temps, fins ara. També l'extensió a la nova part de l'aeroport Berlin-Brandenburg també va tenir el seu què...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2356
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 28/12/2020 8:59

Voleu un altre exemple penós, en aquest cas d'una línia de metro pràcticament finalitzada però abandonada durant més de 20 anys abans no es van recuperar i finalitzar les obres, això sí, amb un nou tram afegit que no sortia al projecte original? Exacte, és la L2 de Barcelona.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4024
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 28/12/2020 13:26

Platanito ha escrit:
Dilluns 28/12/2020 8:59
Voleu un altre exemple penós, en aquest cas d'una línia de metro pràcticament finalitzada però abandonada durant més de 20 anys abans no es van recuperar i finalitzar les obres, això sí, amb un nou tram afegit que no sortia al projecte original? Exacte, és la L2 de Barcelona.
Això també m'ha recordat al ramal abandonat a Châtelet del tramvia de Charleroi. De fet hi ha una secció construida però abandonada entre Waterloo i Centenaire, amb un encreuament força singular a la interestació Waterloo–Neuville. https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ations.JPG



Avatar de l’usuari
MateoCreator
N1
N1
Entrades: 4
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: MateoCreator » Dimarts 29/12/2020 11:36

O la famosa Línia T del Metro de Nova York (https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADne ... da_Avenida), porta quasi 100 anys des que és planteja la línia i 13 anys de l'inici d'obres. :x



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”