Canfranc

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.

Re: Canfranc

EntradaAutor: m.h.t. » Divendres 26/01/2018 22:17

El CRELOC (Comitè per la Reobertura de la Línia Auloron-Canfranc) té nou lloc web: www.le-creloc.com :ok

En la nova versió, el web està disponible en castellà i anglès, a més del francès (clickant a les banderetes). Allà hi podeu trobar novetats i fotografies sobre el procés de reobertura del tram.

Les tasques de neteja i esbrossament ja han arribat aquesta setmana al viaducte d'Eth Saut. S'avança a molt bon ritme camí del Sompòrt, des de Bedós fins a Eras Hargas d'Abel, a on comença el túnel internacional.
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Canfranc

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 30/01/2018 3:21

Algú em pot indicar l'emplaçament exacte del famós pont de L'Estanguet? Gràcies.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4534
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Canfranc

EntradaAutor: m.h.t. » Dimarts 30/01/2018 21:45

437.001 ha escrit:Algú em pot indicar l'emplaçament exacte del famós pont de L'Estanguet? Gràcies.

El pont es troba(va) al terme de Lescun, entre les estacions d'Acós i Lescun-Cèta e Eigun i creua(va) el gave d'Aspa. És en plena zona forestal d'Er Estanguet i actualment la via es troba engolida pel bosc. :D

:flecha Esquema de la línia Pau-Canfranc [Wikipedia]

Aquí et deixo l'enllaç a unes imatges del 2011 de l'emplaçament del pont (sense pont), que s'ha de reconstruïr al haver-se desmantellat el pont enfonsat al 1970:

http://transpyreneen.free.fr/estanguet/estanguet.htm

Podem veure les plataformes d'obra en que s'assentava el pont metàl•lic a amdós costats del gave d'Aspa. El traçat del tren entre Auloron i Eras Hargas d'Abel va paral•lel al riu Aspa (gave és riu i/o riera en biarnès) i el va creuant en múltiples trams. :ok
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Canfranc

EntradaAutor: m.h.t. » Dissabte 10/03/2018 22:19

Complet reportatge d'1 hora dedicat al passat, present i futur del Canfranc, emès ahir per Aragón TV. Amb la participació de gent de CREFCO i el CRELOC. Un dels més extensos dedicat a la línia:

:flecha Próxima estación: Canfranc [Unidad Móvil. Aragón TV]

A més, s'ha presentat en primícia el 'render' de la nova estació de Canfranc, situada a uns metres de l'actual (a l'actual explanada-platja de vies). Constarà de 2 andanes amb 4 vies i serà coberta. Aquí en teniu una imatge:

Imatge

També han visitat el tram pendent de reobertura (el Bedós-Canfranc). El pont de l'Estanguet espera a ser reconstruït. L'esbrossatge ja ha arribat a l'última estació abans del túnel del Somport: Eras Hargas d'Abel (les Forges d'Abel), i ja llueix tot el tram net amb les vies lliures de vegetació. No per reutilitzar aquestes; sinó per substituïr-les per noves.
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Canfranc

EntradaAutor: m.h.t. » Diumenge 22/04/2018 21:27

Entrevista a Bernard Cazenave, membre del CRELOC, sobre la reobertura de la línia, a la ràdio biarnesa Ràdio País. En occità gascó. S'entén perfectament, doncs és molt semblant al català:

http://radiopais.fr/program/270/1019
https://soundcloud.com/radio-pais/berna ... ave-creloc

Com a novetat, s'ha modificat el projecte per conservar una andana de l'edifici històric per a trens turístics:

www.heraldo.es/noticias/aragon/2018/03/ ... 5-300.html

Per cert, les obres de la nova estació, al vell moll de mercaderies, comencen aquest mateix estiu. S'aprofita la coberta (com veiem al 'render' del post anterior).
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Canfranc

EntradaAutor: m.h.t. » Dijous 07/06/2018 15:20

La Comisión Europea selecciona la línea ferroviaria Pau-Canfranc para financiarla en 2020

El presidente del Gobierno de Aragón, Javier Lambán, lo califica en un tuit como un "paso decisivo" para la reapertura del tren.


La Comisión Europea acaba de preseleccionar para el presupuesto de 2020 de redes europeas la línea ferroviaria Pau-Huesca. El presidente del Gobierno de Aragón, Javier Lambán , lo ha anunciado con un tuit, como un paso decisivo para la reapertura del Canfranc, que cumple su 90 aniversario de puesta en marcha el próximo 18 de julio.



Esta decisión es el preludio definitivo de la financiación de las obras de la red europea y la continuación de la aprobación de los 7.5 millones para los estudios definitivos de la reapertura de un tren cerrado en 1970 y que están realizando las regiones de Aragón y Nueva Aquitania.

El director de Transporte innovador y sostenible de la Comisión Europea , Herald Ruijters, acudió por primera vez a Canfranc después de haber manifestado su deseo de conocer el paso central del Pirineo y se marchó muy satisfecho.

La línea Pau-Huesca es un ferrocarril que forma parte de las "líneas perdidas" de Europa, para las que la Comisión de Transportes dispone de fondos de financiación. Esa cantidad que se ha preseleccionado puede suponer que el coste de unos 500 millones, entre los 30 kilómetros de Bedous-Canfranc y la restauración de la línea Huesca-Canfranc, puede agilizar la ejecución.

www.heraldo.es/noticias/aragon/2018/06/ ... 2-300.html
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Canfranc

EntradaAutor: m.h.t. » Dilluns 11/06/2018 23:09

Canfranc da este martes "el pistoletazo de salida" a las obras en la estación con el traslado de los coches de pasajeros

La localidad altoaragonesa de Canfranc dará este martes, día 12 de junio, el "pistoletazo de salida" al inicio de las obras en la explanada y la Estación Internacional con el movimiento y traslado de los coches de pasajeros antiguos, ubicados en dos naves de la explanada de Arañones, según ha subrayado el alcalde del municipio, Fernando Sánchez, en declaraciones a Europa Press.

Este martes, en la Estación Internacional de Canfranc, el consejero de Vertebración del Territorio, Movilidad y Vivienda del Gobierno de Aragón, José Luis Soro, el alcalde de Canfranc, Fernando Sánchez, y el presidente de la Asociación Zaragozana de Amigos del Ferrocarril y Tranvías (AZAFT), Carlos Abadías, asistirán al traslado de estos coches de pasajeros, un paso previo e imprescindible para la recuperación del material ferroviario en la zona y para el comienzo de los trabajos en la explanada. [...]

A finales de este mes se pondrán en marcha las obras en la nueva estación de tren y la nueva playa de vías, ha avanzado, para estimar que "mañana es un día muy especial con el traslado de vagones y también muy espectacular". Los vagones de pasajeros se colocarán en un túnel que ahora está sin uso y en la rotonda de máquinas "que está destinada a uso turístico", ha añadido. [...]

www.europapress.es/aragon/noticia-canfr ... 45327.html
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Anterior

Torna a: Ferrocarril en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants