Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3965
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 29/11/2019 22:56

m.h.t. ha escrit:
Divendres 29/11/2019 20:11
Coneixeu aquesta campanya??

#QuieroCorredor #VullCorredor
www.elcorredormediterraneo.com


És iniciativa de l'Associació Valenciana d'Enpresaris (AVE) i estan fent una forta promoció publicitària via TV aquests dies.

Es tracta d'una recollida de signatures en suport al Corredor del Mediterrani. A hores d'ara, en porten unes 162.000 aconseguides.
Ho vaig dir fa dos anys!!
Renfe445 ha escrit:
Dimecres 27/09/2017 13:18
Ha sortit a Antena 3 un anunci del corredor, amb un lloc web anomenat https://elcorredormediterraneo.com



escursso
N5
N5
Entrades: 108
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Diumenge 01/12/2019 10:33

Foment ja ha fixat la data per a l'obertura del corredor, el proper 13 de gener.
https://www.elperiodico.cat/ca/transit- ... os-7757558

Doncs ja està fet :-(



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1189
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 01/12/2019 11:44

escursso ha escrit:
Diumenge 01/12/2019 10:33
Foment ja ha fixat la data per a l'obertura del corredor, el proper 13 de gener.
https://www.elperiodico.cat/ca/transit- ... os-7757558

Doncs ja està fet :-(
Bones,
No es la primera vegada que donen dates, se que ja falta poc pero no cantem victoria.
Aqui el problema mes gran com a pais desarrollat es que tot i tenir data no sabem ni els nous serveis, ni preus (entenc que no pujaran preus de moment) i els trens han de ser S121, pero l'euromed ningu diu res de Figueres.
Esperarem i ja veurem "les millores" per el territori i les persones.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1869

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 01/12/2019 17:44

Jo tambè hi faria cas però fins que no surtin publicats ni horaris, ni preus millor no esperar res... que així portem anyets :x :|



Sanato
N5
N5
Entrades: 126

Entrada Autor: Sanato » Dijous 05/12/2019 20:18

De moment només hi ha possibilitat de consultar horaris o de comprar bitllets fins al 10/01/2020.
Al menys fa bona pinta :roll:


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1804
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 20/12/2019 20:30

Nous horaris LD (Euromed/Talgo) del Corredor Med. (a partir del 13/1):



No em digueu que el Talgo "Torre del Oro" deixa de sortir de l'Estació de França?? :'(


Salvem l'Estació de França!

Sanato
N5
N5
Entrades: 126

Entrada Autor: Sanato » Divendres 20/12/2019 21:35

Aviam:
- Euromeds per la LAV i Talgos per via convencional. Podrien haver ficat també alguna cosa tipu Alvia per la LAV, ja sigui el de Cartagena o el de Sevilla ( o ja posats, recuperar el Bcn-Badajiz), per fer guanyar temps. D'aquesta manera només els Euromeds guanyen temps, la resta es queden absolutament igual.
- 2 euromeds al dia d'Alacant a Figueres, i 4 de baixada? Si és així, ho trobo descompensat
- Em sembla veure un Talgo que surt de Tarragona a les 13h58 cap al sud? No té cap sentit
Esperem als oficials...


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1189
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 20/12/2019 23:39

Sanato ha escrit:
Divendres 20/12/2019 21:35
Esperem als oficials...
Bones,
Son els oficials, se que son els horaris que ja disposen el personal de abord.
Canvis potser no ho descarto però per començar son així i s'han de sumar els S121 de Tortosa a BCN via LAV.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1804
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 30/12/2019 21:43

Som a dia 30 i encara no s'han publicat els nous horaris del CM al públic ni s'ha obert la venda de bitllets a partir del dia 13. :nono :osti


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1577
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 30/12/2019 22:26

Es diu que dijous faran la presentació dels nous serveis.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1804
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 04/01/2020 15:32

Publicats els horaris MD/LD i oberta la venda de bitllets a www.renfe.com

Els Euromeds ofereixen la promoció YOVOY, del 13 de gener al 29 de febrer:

www.renfe.com/ofertas/YOVOY_Euromed2019.html

Imatge

Confirmem que l'Estació de França es queda sense Talgos. :'( El Torre del Oro (BCN-Sevilla) també sortirà des de Sants.

Per tant, divendres 10 serà l'últim dia d'Euromeds (S-130) i de Talgos amb sortida/arribada a l'estació de terme.

Pel què fa a la nova R17 (BCN-P. Aventura) encara no s'han publicat horaris i haurà d'esperar un xic més.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1577
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 04/01/2020 23:03

Està publicat a Renfe el PAT pel proper cap de setmana:
Circulación interrumpida entre L'Ametlla – L’Hospitalet de l’Infant del 10 al 12 de enero.

Desarrollo del Aviso

A causa de las actuaciones de enlace que Adif tiene que llevar a cabo en la nueva variante del Corredor Mediterráneo, entre las 19.00 horas de viernes 10 de enero hasta la finalización del servicio del domingo día 12 se interrumpirá la circulación en el tramo L'Ametlla – L'Hospitalet de l'Infant.

Para garantizar la movilidad de los clientes, Renfe ha programado un servicio alternativo para los trenes de la línea R16 y servicios de Larga Distancia del Corredor Mediterráneo:

R16 (Tortosa – Tarragona –Barcelona)

• Servicio alternativo por carretera entre L'Ametlla de Mar – L'Hospitalet de l'Infant

• Tortosa – L'Ametlla de Mar: Servicio en tren con modificaciones horarias a la salida de los trenes a Tortosa para mantener el horario habitual en el trayecto L'Hospitalet de l'Infant – Barcelona que también se prestará en tren

Servicios Larga Distancia Corredor Mediterráneo

• Genéricamente se establecerá un servicio alternativo por carretera entre L'Aldea – Barcelona

• Algunos trenes no circularán. No hay viajeros afectados porque no se han puesto a la venta.

Toda la información sobre horarios y servicios se puede encontrar en renfe.com, rodaliesdecatalunya.cat, 900 41 00 41, 912 320 320, App de Renfe y Cercanías y en las cuentas @renfe y @rodalies

web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHora.nsf/L ... E3003167D0
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 06/01/2020 20:22, en total s’ha editat 2 vegades.



Schesky
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: Schesky » Dilluns 06/01/2020 5:21

On està la millora dels trens a l'Ebre??

Tant des de la Generalitat com des de Renfe s'ha intentat vendre l'obertura de la variant de Vandellòs com una millora per a les connexions ferroviaries amb l'Ebre. M'agradaria exposar diversos punts per intentar evidenciar que els usuaris hem sortit perdent.

Abans que res, s'ha de tenir en compte que des de 2016 els horaris de la r16 s'han dilatat en 3 ocasions per integrar i cronificar els retards. D'aquesta manera, a dia d'avui, tenim 10 trens Regionals per sentit que triguen entre 15 i 20 min més que al 2016 i 3/4 Euromeds des de l'Aldea-Amposta bonificats a preu de Regional. 150.000 usuaris van utilitzar l'Euromed en 3 anys (és pràcticament tota la població potencial a la que dóna servei l'estacio de l'Aldea-Amposta-Tortosa).

Quins són els canvis amb l'obertura de la variant?
Pel que fa als regionals no hi ha cap reduccio de freqüències però pràcticament tampoc de temps. La millora més gran no supera els 8 minuts fet que fa que seguim amb pitjors horaris que al 2016. Dit d'una altra manera: 20 anys de retard i 700 milions d'€ invertits en la variant no han servit ni per igualar els horaris que teniem per via única abans d'incloure'n els retards. És cert que la distància de trajecte ha augmentat però hem guanyat una doble via, i pels horaris sembla que seguim amb el coll de botella (hi ha trens que triguen temps diferent en fer el mateix recorregut entre dues estacions com abans).

En Alta Velocitat hem perdut els 3/4 serveis euromed (la Generalitat diu que ni pagant ells els volien mantenir i Renfe diu que la Generalitat no va voler seguir pagant). Hem guanyat un Talgo pel matí i un servei Avant que fa Tortosa-Barcelona a les 6:20 del matí i la Baixada a les 18:30. Els temps de viatge són realmemt increïbles (estalviem quasi una hora respecte als regionals), però abans tenim 4 euromeds per sentit a 12€ i ara un únic Avant a 25€. Si no viatges més de dos cops per setmana els abonaments només et rebaixen el preu fins a 16€.

Hem perdut en oferta ja que hem passat de 4 a 1 tren d'alta velocitat. Em costa molt de creure que aquesta mateixa unitat no pugui donar 4 serveis al dia com ho fan les 449 i per tant interpreto que és falta de voluntat de Renfe i/o Territori (sumada a la ignorància dels polítics de l'Ebre). Que passa amb la gent que viatja a la tarda? Fa falta com a mínim una altra freqüència a la tarda, i una a mig matí per fer el Bcn-Tortosa. I veurem que passa amb la capacitat, perquè els R16 són quasi sempre de doble composició i el servei Bcn-Tortosa es divideix a Camp de Tgn des amb una s121 cap a Lleida i una altra a Tortosa.

El que ens havien venut com la flamant arribada de l'Alta Velocitat a l'Ebre ha arribat com una sensació agredolça. Ens havien promès 4 avants i recuperar els horaris de 2016 i tindrem UN únic Avant (i a partir del 3 de febrer), que em sembla clarament insuficient, i una mínima millora de temps en regionals. I no sé, de fet, que passarà amb les 449.

Al final crec que tot quedarà en la foto dels polítics per dir "mira que bé, ajuden a la pobra gent de l'Ebre". Les millores per a l'usuari són insignificants i si trobar bitllet per a un euromed a vegades era complicat, veurem si la venda dels bitllets de l'Avant no acaba com los juegos del hambre. Tandebò ens posin més Avants i millorin els temps dels regionals en una segona fase però l'experiència em diu que hi desconfïi.

Pd: és el meu primer comentari al fòrum. Perdoneu si m'he allargat massa però penso que el tema és d'interès i que hi ha molt poca info si no vas a buscar-la, perquè s'ha fet tot tant tard i tant corrents i de pressa que la notícia ha quedat camuflada per investidures i altres plats llençats pel cap a només 10 dies de l'obertura de la variant.
Salut! :hola



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 983
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 06/01/2020 14:48

Estic totalment d'acord amb tu, és indignant que els temps de trajecte ala R16 a penes disminuïsquen. I m'explique la diferència de temps de viatge entre dos estacions per a trens diferents, cosa que passa des del canvi d'horaris de 2016 crec.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1189
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 06/01/2020 15:47

Buenas,
Yo he tirado la toalla con esta variante.

De momento muy poca información y hasta que esto no sea una realidad voy bastante perdido a mi entender:

No se pierden frecuencias de Regionales.

Port Aventura a Barcelona ni idea.

Salou Centro no se si cierra o no cierra.

1 Misero AVANT de ida y otro de vuelta hace quedar a nuestros politicos catalanes como inutiles (tiempo han tenido de batalla con ADIF, Renfe y el que tocara), se supone que la variante era para mejorar y aprovechar la LAV pero con esa frecuencia apensas se gana nada, para una obra que han tardado 20 años en hacerla.

Los horarios de los Regionales que son los mas usados se quedan practicamente igual, es decir nos gastamos una millonada para nada, se supone que los tecnicos estaran trabajando para mejorar tiempos y frecuencias para un futuro.

En la R2 Sud que se queda sin Euromeds nadie dice si pondran mas cercanias o Regionales al sur, gracias a liberar Surcos.

Hasta que no se centre la cosa y quede todo mas claro paso de romperme la cabeza con esta variante y del Tram Camp ni quiero comentar nada.

Saludos.



albe6
N8
N8
Entrades: 970
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 06/01/2020 18:12

El Avant de Tortosa de pujada serà el primer tren a entrar a Sants AV al matí pel sud, uns minuts abans de l'AV City / Avant des de Saragossa i Lleida.

La nova linia, on quedarà enquadrada? Hi ha obligació de tren explorador sense passatge com a les LAV?

De baixada no sé com està l'ocupació de Sants AV a aquella hora, pero havent-hi serveis a Lleida a les 18:05 i 18:40 (IC Pamplona / Vitoria segons dia) no m'estranyaria que aviat el treguin en doble fins a Camp de Tarragona.

I en quan a horaris, ara amb la novetat, hi haurà molts coixins als horaris. Amb l'experiència aniran ajustant.

Als principis de l'AVE a Madrid, de Lleida a Saragossa grafiaven 1h, quan amb 43 minuts et plantaves a l'altra estació si no tocava parada a esperar a l'entrada de les vies úniques, tant a un lloc com a l'altre.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1804
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 11/01/2020 17:33

Renfe suprimeix tres AVEs de Girona a Madrid a canvi del nou Euromed

La companyia explica que la voluntat és «diversificar l'oferta» però que es mantindran les mateixes freqüències entre la capital gironina i Barcelona


Imatge
Se suprimiran tres trens que connecten Girona i Madrid -és a dir, tres d'anada i tres de tornada- a canvi de les noves connexions amb el País Valencià, que tindran quatre trens d'anada i dos de tornada.
https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 23046.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 983
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 11/01/2020 20:51

Els dos trens de tornada que hi falten seran Avants des de Barcelona que es faran amb els 130 arribats d'Alacant.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1804
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 13/01/2020 18:50

Igualet que a Salou i Cambrils..... :plas :plas :plas



Salvem l'Estació de França!

albe6
N8
N8
Entrades: 970
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 14/01/2020 8:38

m.h.t. ha escrit:
Dissabte 11/01/2020 17:33
Renfe suprimeix tres AVEs de Girona a Madrid a canvi del nou Euromed

La companyia explica que la voluntat és «diversificar l'oferta» però que es mantindran les mateixes freqüències entre la capital gironina i Barcelona


Imatge
Se suprimiran tres trens que connecten Girona i Madrid -és a dir, tres d'anada i tres de tornada- a canvi de les noves connexions amb el País Valencià, que tindran quatre trens d'anada i dos de tornada.
https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 23046.html
A la LAV nord pocs increments de servei hi pot haver fins que no millori el tema de la connexió elèctrica de la línia.
Això pot ajudar a posar més 103 en doble entre MAD i BCN, sobretot directes, que bona falta fa.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”