Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 13/03/2013 14:31

L'única manera de que aquest espanyols centralistes no se'n surtin amb la seva haurà de ser que la UE obligui que les inversions en infraestructures que siguin pel corredor del mediterrani sigui per trams que ells mateixos posin i controlin, sinó seràn capaços de fer el corredor central i deixan, sine die, el que realment importa i cal.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/03/2013 14:47

La UE és prou clara: dóna subvencions per allò que concedeix, i només exactament allò. Si veuen que donen aportacions per al tram Tarragona-València, i resulta que amb aquells diners fan quelcom per Madrid, Espanya hauria de tornar-los immediatament.

Al País Valencià prou saben de què va el tema. Ja els han tocat prou el crostó.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 13/03/2013 15:16

Aixó és pitjopr que les giragonses de la L9... :P que ja és dir... sembla un acudit més aviat...
¿Un corredor mediterrani que passa per Madrid?

Imatge

Foment retira de la seva web una nota que informava que el traçat de mercaderies enllaçaria Almeria i València amb la capital abans d'arribar a Barcelona
Dimecres, 13 de març del 2013 - 11:36h.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... id-2339153

Edito perquè he vist que ja havien publicat la notícia, deixo la imatge perque em sembla divertida... i falta a la noticia publicada anteriorment... perdoneu



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 13/03/2013 15:57

Molt bé, Guigui.

Ara cal esperar que en diu Ferrmed de tot plegat. Segur que ja pugen per les parets....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimecres 13/03/2013 20:16

Però el mapa que s'ha enganxat és una creació pròpia, no és de Foment. El mateix guigui ha donat l'explicació a un post més amunt.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 13/03/2013 21:11

És un gràfic del que han sobreentés alguns mitjans.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 13/03/2013 21:26

Bé, no sé per què ens estranya tant. Totes les inversions dels últims vint anys a la xarxa de viatgers han donat els següents resultats, per a trams de similar distància (300-390 km).

València-Madrid: 1h35'
Madrid-Saragossa: 1h15'
Saragossa-Barcelona: 1h29'
València-Barcelona: 2h59'

Vistos els resultats en passatgers, i les intencions en mercaderies, està clar que hi ha interessos polítics en allunyar Barcelona i València.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 13/03/2013 21:55

gatvell ha escrit:És un gràfic del que han sobreentés alguns mitjans.
Exacte, i fruit d'una molt mala redacció de la nota de premsa per part del Ministerio. Les poblacions marcades amb "/" signifiquen que s'hi accedirà a travès d'un ramal, per tant Madrid i Saragossa seràn ramals, i el CM passarà per Castelló i Tarragona.


Salutacions,

Oriol

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 13/03/2013 23:36

Bona, Sagrerenc.

Jo entenc, oriolp13, que Espanya sempre tirarà cap al corredor central a no se que li diguin el contrari. Fins ara, mai s'ha apostat decididament el corredor del mediterrani, sempre son inversions "petites" i de mica a mica. En canvi van fent grans inversions en altres punts que tothom sap que seran totalment deficitàries o, inclós, que hauran de tancar.
L'únic que hi ha clar del corredor central, es que el túnel dels Pirineus no ho pot pagar Espanya, i si es fes, no hi hauria sortida pel cantó francés. Penso que això es l'única certesa d'aquest corredor.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dijous 14/03/2013 21:53

Al Ministeri de Foment han posat aquesta imatge. Segons he vist es aquesta la final.

Imatge



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 19/04/2013 1:39

HI ha obres en curs entre Vandellòs i Vila-seca. Vist aquest dilluns dia 15.
Hi ha travesses apilades a Vandellòs, amb obrers treballant, i hi havia un camió amb els llums encesos dins del túnel de Rojals...

Em consta que les obres arriben fins a Camp de Tarragona.

Qe lo zepan.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 19/04/2013 2:28

437.001 ha escrit:HI ha obres en curs entre Vandellòs i Vila-seca. Vist aquest dilluns dia 15.
Hi ha travesses apilades a Vandellòs, amb obrers treballant, i hi havia un camió amb els llums encesos dins del túnel de Rojals...

Em consta que les obres arriben fins a Camp de Tarragona.

Qe lo zepan.
Cuyons tu, cuando la UE pone pasta que rápido pasan las cosas...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 20/04/2013 1:07

alf_ ha escrit:Cuyons tu, cuando la UE pone pasta que rápido pasan las cosas...
No tan rápido.

Con esta obra, y debido a la experiencia de 20 años, pájaro en mano, o nada. Con este tramo ya no vale hacer cuentas de la lechera.
No sería la tercera vez que se paralizaran las obras otra vez por x razones, tras una temporadita en curso.

Ojalá sea como dices, pero prefiero simplemente ir viendo qué hacen, no sea caso de que nos llevemos una decepción más.
Este tramo va camino estar a la altura de obras inacabadas como el Santander-Mediterráneo o el Baeza-Albacete.

Esperemos que no sea así, pero como ya digo, pájaro en mano, o nada.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 20/04/2013 19:52

437.001 ha escrit:HI ha obres en curs entre Vandellòs i Vila-seca. Vist aquest dilluns dia 15.
Hi ha travesses apilades a Vandellòs, amb obrers treballant, i hi havia un camió amb els llums encesos dins del túnel de Rojals...

Em consta que les obres arriben fins a Camp de Tarragona.

Qe lo zepan.
Cuando pasé a finales de Marzo con el AVE, ya habian hecho la explanada para las vias del Corredor Mediterraneo en Camp de Tarragona...supongo que a dia de hoy estarán un poco mas avanzadas.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 21/04/2013 5:39

UT447Barcelona ha escrit: Cuando pasé a finales de Marzo con el AVE, ya habian hecho la explanada para las vias del Corredor Mediterraneo en Camp de Tarragona...supongo que a dia de hoy estarán un poco mas avanzadas.
Eso está hecho de hace años ya.

Hoy he pasado por Vila-seca, y por ese lado no hay novedades.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 21/04/2013 11:09

De hecho, en el google maps se puede apreciar ya todo el trazado desde Camp de Tarragona hasta L'Hospitalet del Infant, debe llevar la tira de tiempo hecha la explanación hecha, para que se pueda observar tan claramente en las fotos de satélite.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 21/04/2013 18:31

alf_ ha escrit:De hecho, en el google maps se puede apreciar ya todo el trazado desde Camp de Tarragona hasta L'Hospitalet del Infant, debe llevar la tira de tiempo hecha la explanación hecha, para que se pueda observar tan claramente en las fotos de satélite.
Casi veinte años, y no sé si el "casi" sobra.



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Diumenge 21/04/2013 20:55

Cierto que la explanacion lleva años hecha, pero a finales de marzo , al pasar sobre esta explanación por el puente de la TV3141 (Cambris-Reus) vi que habian extendido una capa de "asfalto" sobre la explanación que antes era solo de tierra. ¿ Será el paso previo a la instalación de via ?

Por otra parte, en Cambrils, donde se construyeron algunos de los pilares sobre los que debe ir la estación, no aprecié ningún avance.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 22/04/2013 5:09

iluro ha escrit:Cierto que la explanacion lleva años hecha, pero a finales de marzo , al pasar sobre esta explanación por el puente de la TV3141 (Cambris-Reus) vi que habian extendido una capa de "asfalto" sobre la explanación que antes era solo de tierra. ¿ Será el paso previo a la instalación de via ?
No necesariamente. Es sub-balasto, el asfalto es una cosa nueva que está haciendo Adif en sus últimas obras (también lo hay por entre Valladolid y León).
Por otra parte, en Cambrils, donde se construyeron algunos de los pilares sobre los que debe ir la estación, no aprecié ningún avance.
Algo hacen, pero muy despacio.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/04/2013 16:58

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... raneo.html

Multinacionales reclaman intermodalidad para garantizar la eficacia del Corredor Mediterráneo

Seat, Basf, DP World y Bergé Marítima son las compañías que piden al Gobierno garantizar la viabilidad de la infraestructura



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”