Escurçament de l'Estrella Costa Brava

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 10/12/2007 13:46

El dijous passat vaig estar a Reus, i als panells informatius constava l'Estrella Costa Brava amb la observacio "SUSPENDIDO".



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 11/12/2007 0:14

Aquest tren no circula des del 20 d'octubre i tot i que està ofertat a la pàgina web la seva venda està blocada i la seva circulació suspesa.

Sembla ser que ja no tornarà a circular, tot i que això no és segur, doncs està previst que desaparegui definitivament amb l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona.

Desconec el dia fins el qual va estar a la venda però com a molt serien 60 dies després d'aquella data i malgrat tot em penso que ja es va blocar totes les dates a partir de cert dia de desembre davant de la incertesa d'horaris amb l'arribada de l'Alta Velocitat.

Els anuncis a les estacions són simplement de cara a hipotètics viatgers (pocs) que puguin portar bitllet comprat amb anterioritat al 20 d'octubre, als quals se'ls hi aplica les condicions generals de viatgers o bé alguna altra mesura d'atenció al client.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 11/12/2007 13:25

I com és que els polítics no tornen a cridar l'atenció a la ministra com van fer temps enrere?



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimarts 11/12/2007 20:20

El tren nocturno entre Barcelona y Madrid volverá a funcionar en los próximos días

Barcelona. (EFECOM).- Renfe tiene previsto reanudar el servicio del tren nocturno Estrella Costa Brava, el último que une Portbou, Girona, Barcelona y Madrid en esta franja horaria, en los próximos días, tras realizar una profunda revisión de la locomotora y de los vagones, según ha informado el operador ferroviario.

El tren, uno de los modelos antiguos que todavía circulan en España, está siendo sometido a una revisión y puesta a punto, según ha asegurado un portavoz de Renfe.

La supresión de este servicio, la opción más económica que existía para viajar entre las dos principales ciudades de España, se produjo a mediados de octubre, lo que impide llegar en tren a Madrid antes del mediodía, según ha denunciado hoy la Asociación para la Promoción del Transporte Público (PTP).

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200712 ... 52223.html


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 11/12/2007 21:42

Ara mateix anava a avisar que a la pàgina web de Renfe han desbloquejat la venda de bitllets per aquest tren :D :D
Per fi !



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 11/12/2007 21:47

Costa Brava Retunrs



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 11/12/2007 22:32

Túnels del Garraf ha escrit:El tren, uno de los modelos antiguos que todavía circulan en España, está siendo sometido a una revisión y puesta a punto, según ha asegurado un portavoz de Renfe.
Em sembla escandalosament aberrant que la circulació d'un tren depengui de que estigui disponible precisament aquell material rodant i cap altre més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
evarujo
N6
N6
Entrades: 187

Entrada Autor: evarujo » Dimecres 12/12/2007 10:23

ara no em donarà mandra aixecar-me a les 7 i 30 pq si i anarlo a afotar a Montcada ^_^



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 14/12/2007 1:11

Guigui ha escrit:
Túnels del Garraf ha escrit:El tren, uno de los modelos antiguos que todavía circulan en España, está siendo sometido a una revisión y puesta a punto, según ha asegurado un portavoz de Renfe.
Em sembla escandalosament aberrant que la circulació d'un tren depengui de que estigui disponible precisament aquell material rodant i cap altre més.
Tant escandalosament aberrant, com que és sospitós. Més encara si tenim en compte això:
tras realizar una profunda revisión de la locomotora y de los vagones
Dic jo que la revisió que se li pugui fer a la 252 del Costa Brava, serà la mateixa que se li pot fer a qualsevol altra, no?



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Divendres 14/12/2007 10:03

Encara que ja ho he indicat al fil d'avistaments curiosos, per que al cap i a la fi és una avistament molt i molt curiòs, a quarts de nou del matí he vist passar al Costa Brava per Riells i Viabrea en direcció Girona.

Finalment ha tornat.

Aleluia! :lloviendo


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 14/12/2007 12:28

Guigui ha escrit:
Túnels del Garraf ha escrit:El tren, uno de los modelos antiguos que todavía circulan en España, está siendo sometido a una revisión y puesta a punto, según ha asegurado un portavoz de Renfe.
Em sembla escandalosament aberrant que la circulació d'un tren depengui de que estigui disponible precisament aquell material rodant i cap altre més.
... la veracitat dels comunicats de renfe-ADIF (gairebé sempre van junts), ja en fareu valoracions personals. Jo ja fa temps que em vaig adonar que en algun missatge la cosa no és que no sigués certa, sinó que segons el meu parer estan algun cop una miqueta manipuladets i parlant de conspiracions acebistes... però bé, com hi ha mitjans de comunicació que no contrasten informació i transmeten els comunicats de renfe directament, ja els hi va bé fer veure que la companyia funciona normal.

"Retards de fins a 15min" quan tu t'has estat parat a un túnel 30min... com que al tren hi anaven només 400 persones, dient a la resta dels 7.000.000 d'habitants que només han estat 15min, s'ho empassen. O els "debido a un sabotaje" que després amb la investigació quedava evident que la catenaria ja cau ella sola, que els canvis d'agulles s'autoincendien, que els trens descarrilen solets i que a les estacions se'ls hi va la llum sense tocar cap interruptor.

La RENFE (renfe - ADIF) opino que està tan podrida que peta ella sola, no cal que la sabotegin, però bé, ja els hi va bé posar als comunicats aquestes "conspiracions" per a la opinió pública no esverar-la i ocultar-li parcialment (molt legítimament en aquest país) tot el que passa en realitat.

I referent a l'Estrella-Costa Brava, segurament li hagin fet algun manteniment. Com no especifiquen quin, potser li han canviat dues bombetes foses i han fet manteniment habitual a la locomotora. Però bueno, oficialment i legalment han fet manteniment... no menteixen, però la veritat no és que la diguin del tot clara.
Motius real de suspensió del servei, segurament treure trens, saben que tenen les vies saturades i que sobren trens (no precisament per demanda), llavors treuen aquest disimuladament i silenciosament. Un tren menys amb retards i menys gent que es queixa i més temps per acabar l'AVE abans que arribin les eleccions.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 14/12/2007 15:32

Home... tant com saturades les vies... què vols que et digui? Però és que ni tan sols al tram referent al nucli de Rodalies de Barcelona, per on durant bastant anys hi ha circulat sense massa problemes. Al tram Sant Celoni - Figueres per una banda, resta-hi que només hi circulen els Ragionals, els Catalunya Exprés, i 4 composicions de TALGO al dia i per sentit. I de Barcelona en avall, si va per Mora la Nova, molt trànsit no és que hi hagi, i si passa per Lleida, actualment la maitat dels trens de Llarg Recorregut que hi passen (Barcelona - Madrid, Barcelona - Andalucía), ja no van ni per la mateixa via.

Un problema de saturació no serà.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 14/12/2007 21:01

Jordi Freixas ha escrit:Home... tant com saturades les vies... què vols que et digui? Però és que ni tan sols al tram referent al nucli de Rodalies de Barcelona, per on durant bastant anys hi ha circulat sense massa problemes. Al tram Sant Celoni - Figueres per una banda, resta-hi que només hi circulen els Ragionals, els Catalunya Exprés, i 4 composicions de TALGO al dia i per sentit. I de Barcelona en avall, si va per Mora la Nova, molt trànsit no és que hi hagi, i si passa per Lleida, actualment la maitat dels trens de Llarg Recorregut que hi passen (Barcelona - Madrid, Barcelona - Andalucía), ja no van ni per la mateixa via.

Un problema de saturació no serà.
Per les vies que m'has citat està clar que no. El problema és que les vies procedents de Estació de França, Portbou, Aeroport, Tarragona i Valls conflueixen al túnel de Passeig de Gràcia que la seva saturació ja no és gaire discutible i on els rodalies no porten menys de 10min de retard gairebé mai, per no dir absolutament mai. Un tren menys sempre es un forat on poder fer que els trens recuperin temps. De fer quan Bellvitge va rebentar i es feia servei en via única els Rodalies potser arribaven a Castelldefels procedents de Vilanova amb 7min de retard i com no tenien cap tren davant agafaven velocitats mai vistes en aquestes vies i recuperaven temps i arribaves abans i tot del temps que es trigava en servei habitual. El que està clar és que els retards són conseqüència primordial de la saturació de la línia perquè els trens s'estan molts minuts a les estacions esperant que els rodalies que van davant vagint fent-ne via mai millor dit.

Igualment crec que la causa de la supressió injusta del costa brava és deguda a les obres de l'AVE. A certa hora tanquen la circulació ferroviària per a fer-ne obres.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Divendres 14/12/2007 21:37

EUKibo ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Home... tant com saturades les vies... què vols que et digui? Però és que ni tan sols al tram referent al nucli de Rodalies de Barcelona, per on durant bastant anys hi ha circulat sense massa problemes. Al tram Sant Celoni - Figueres per una banda, resta-hi que només hi circulen els Ragionals, els Catalunya Exprés, i 4 composicions de TALGO al dia i per sentit. I de Barcelona en avall, si va per Mora la Nova, molt trànsit no és que hi hagi, i si passa per Lleida, actualment la maitat dels trens de Llarg Recorregut que hi passen (Barcelona - Madrid, Barcelona - Andalucía), ja no van ni per la mateixa via.

Un problema de saturació no serà.
Per les vies que m'has citat està clar que no. El problema és que les vies procedents de Estació de França, Portbou, Aeroport, Tarragona i Valls conflueixen al túnel de Passeig de Gràcia que la seva saturació ja no és gaire discutible i on els rodalies no porten menys de 10min de retard gairebé mai, per no dir absolutament mai. Un tren menys sempre es un forat on poder fer que els trens recuperin temps. De fer quan Bellvitge va rebentar i es feia servei en via única els Rodalies potser arribaven a Castelldefels procedents de Vilanova amb 7min de retard i com no tenien cap tren davant agafaven velocitats mai vistes en aquestes vies i recuperaven temps i arribaves abans i tot del temps que es trigava en servei habitual. El que està clar és que els retards són conseqüència primordial de la saturació de la línia perquè els trens s'estan molts minuts a les estacions esperant que els rodalies que van davant vagint fent-ne via mai millor dit.

Igualment crec que la causa de la supressió injusta del costa brava és deguda a les obres de l'AVE. A certa hora tanquen la circulació ferroviària per a fer-ne obres.
Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.
No sé, a lo millor els trens anirien molt plens de passatgers en el tram Clot-Aragó - Sants però crec que valdria la pena...
Túnels del Garraf l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 17/12/2007 19:55, en total s’ha editat 1 vegada.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dissabte 15/12/2007 18:42

Túnels del Garraf ha escrit:
EUKibo ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Home... tant com saturades les vies... què vols que et digui? Però és que ni tan sols al tram referent al nucli de Rodalies de Barcelona, per on durant bastant anys hi ha circulat sense massa problemes. Al tram Sant Celoni - Figueres per una banda, resta-hi que només hi circulen els Ragionals, els Catalunya Exprés, i 4 composicions de TALGO al dia i per sentit. I de Barcelona en avall, si va per Mora la Nova, molt trànsit no és que hi hagi, i si passa per Lleida, actualment la maitat dels trens de Llarg Recorregut que hi passen (Barcelona - Madrid, Barcelona - Andalucía), ja no van ni per la mateixa via.

Un problema de saturació no serà.
Per les vies que m'has citat està clar que no. El problema és que les vies procedents de Estació de França, Portbou, Aeroport, Tarragona i Valls conflueixen al túnel de Passeig de Gràcia que la seva saturació ja no és gaire discutible i on els rodalies no porten menys de 10min de retard gairebé mai, per no dir absolutament mai. Un tren menys sempre es un forat on poder fer que els trens recuperin temps. De fer quan Bellvitge va rebentar i es feia servei en via única els Rodalies potser arribaven a Castelldefels procedents de Vilanova amb 7min de retard i com no tenien cap tren davant agafaven velocitats mai vistes en aquestes vies i recuperaven temps i arribaves abans i tot del temps que es trigava en servei habitual. El que està clar és que els retards són conseqüència primordial de la saturació de la línia perquè els trens s'estan molts minuts a les estacions esperant que els rodalies que van davant vagint fent-ne via mai millor dit.

Igualment crec que la causa de la supressió injusta del costa brava és deguda a les obres de l'AVE. A certa hora tanquen la circulació ferroviària per a fer-ne obres.
Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.
No sé, a lo millor els trens anirien saturats en el tram Clot-Aragó - Sants però crec que valdria la pena...
Tens raó però aixó implicaria el desús de l'estació de França utilitzant-la només per als serveis de rodalies i llarga distancia.Cres que rentabilitzaria més i es podría lliberar material cap a altres llocs,a més que es solucionarien els problemes d'espai a l'estació de Sants

Salut!



jlr
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: jlr » Diumenge 16/12/2007 3:19

Aquesta tarda a les 20.52 hores aproximadament he vist el Costa Brava sortint de Caldes de Malavella direcció Madrid.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 16/12/2007 19:16

252-071 ha escrit:
Túnels del Garraf ha escrit:
EUKibo ha escrit: Per les vies que m'has citat està clar que no. El problema és que les vies procedents de Estació de França, Portbou, Aeroport, Tarragona i Valls conflueixen al túnel de Passeig de Gràcia que la seva saturació ja no és gaire discutible i on els rodalies no porten menys de 10min de retard gairebé mai, per no dir absolutament mai. Un tren menys sempre es un forat on poder fer que els trens recuperin temps. De fer quan Bellvitge va rebentar i es feia servei en via única els Rodalies potser arribaven a Castelldefels procedents de Vilanova amb 7min de retard i com no tenien cap tren davant agafaven velocitats mai vistes en aquestes vies i recuperaven temps i arribaves abans i tot del temps que es trigava en servei habitual. El que està clar és que els retards són conseqüència primordial de la saturació de la línia perquè els trens s'estan molts minuts a les estacions esperant que els rodalies que van davant vagint fent-ne via mai millor dit.

Igualment crec que la causa de la supressió injusta del costa brava és deguda a les obres de l'AVE. A certa hora tanquen la circulació ferroviària per a fer-ne obres.
Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.
No sé, a lo millor els trens anirien saturats en el tram Clot-Aragó - Sants però crec que valdria la pena...
Tens raó però aixó implicaria el desús de l'estació de França utilitzant-la només per als serveis de rodalies i llarga distancia. Cres que rentabilitzaria més i es podría lliberar material cap a altres llocs,a més que es solucionarien els problemes d'espai a l'estació de Sants

Salut!
Però és que l'estació de França hauria de servir basicament per això.

I sobre el que has dit del suposat forat que daixaria l'Estrella Costa Brava... no esperis (ni esperin aquesta gent) solucionar el servei de Rodalies i Regionals eliminant un tren que només passa per la "zona conflictiva" una vegada al dia i per sentit (i a on a més a més, a l'anada en direcció Madrid, realment no suposa per l'hora que circula un problema precísament per les freqüències d'aquella hora, que ja comencen a anar a la baixa). Pel que fa al tren de tornada en destinació Portbou, sí que circula en una hora més conflictiva segons com es miri, però igualment els retards no se solucionarien per eliminar aquesta circulació.



Jordi Sugranyes
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Jordi Sugranyes » Dilluns 17/12/2007 18:21

Hi ha una excepció que ja funciona així, el Catalunya Exprés Girona - Reus, que passa per Sants sobre les 7:30h del matí.

Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.
No sé, a lo millor els trens anirien saturats en el tram Clot-Aragó - Sants però crec que valdria la pena...[/quote]



Gersenz
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contacta:

Entrada Autor: Gersenz » Dilluns 17/12/2007 19:02

Hola!
Jordi Sugranyes ha escrit:Hi ha una excepció que ja funciona així, el Catalunya Exprés Girona - Reus, que passa per Sants sobre les 7:30h del matí.
Túnels del Garraf ha escrit:Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.
No sé, a lo millor els trens anirien saturats en el tram Clot-Aragó - Sants però crec que valdria la pena...
N'hi ha una altra, el CEX 5046 que vé de Figueres i continua fins a Tortosa amb el número 8051 des de BCN-SAC.


Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 18/12/2007 1:50

Sí, jo li dic el "tortosí" xD

Cada matí, després que se m'escapi el tren que em permetria fer la combinació amb l'autobús amb certa tranquil·litat a Granollers, sempre el veig passar.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”