Línia Dénia-Mercado FGV

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Línia Dénia-Mercado FGV

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 14/06/2007 10:31

Amb la inauguració del "metro" d'Alacant els trens de la històrica línia de la Marina (ara línia 9) han deixat d'arribar a l'estació de la Marina i segueixen curs pel nou ramal de metro. Una mica més i hi posen cremallera...

Per arribar a la Marina cal fer transbordament a Isleta o Albufereta i agafar el tram de la línia 4.

Demà s'inaugura l'ampliació de la L4, amb ramal des de Lucentum fins on qui sap on.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dijous 14/06/2007 17:55

El tramo de L4 que se inagura mañana creo que era desde Lucentum hasta la Avenida de las Naciones.
P.D: Respecto a tu firma, el Viernes que viene (22) se dice que será el último día de circulación de las 3600 :'(
El sábado por la mañana se ha organizado por parte de AVAF un viaje despedida de estas unidades de Valencia Sud a Llíria.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 14/06/2007 18:27

A València Sud van dir-nos que les unitats antigues no arribaven al juliol. Així que...
594-001-0 ha escrit:El tramo de L4 que se inagura mañana creo que era desde Lucentum hasta la Avenida de las Naciones.
P.D: Respecto a tu firma, el Viernes que viene (22) se dice que será el último día de circulación de las 3600 :'(
El sábado por la mañana se ha organizado por parte de AVAF un viaje despedida de estas unidades de Valencia Sud a Llíria.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dijous 14/06/2007 20:34

Home, a l'estació de La Marina ja fa 4 anys que no arriben... Fins ara es fa transbord al Campello, i a partir del mes que ve es farà ala Vila-Joiosa, fins a on arribaran els Tram-trens. A Benidorm i Altea no arribaran fins l'octubre, mentre que encara no se sap si a cuurt termini s'electrificarà el tram Altea - Dénia.

En quant a Alacant ciutat, demà s'inauguren només les primeres 3 parades del ramal del Cabo de Huertas (L4), el bucle final encara no s'ha començat a construir.
La L2 està en obres només a la part de la Universitat d'Alacant, però en teoria, cap a finals del 2008 s'ha d'inaugurar, entre el tram soterrat de Mercado i Sant Vicent del Raspeig.
I la següent estació soterrada (Luceros) també té prevista la seva inauguració a finals del 2008, però tenint en compte tots els retrassos que ha tingut FGV en la inauguració de MARQ i Mercado, suposo que per no variar també retrassaran l'aperturade Luceros.


I per acabar, esquema de línies a finals d'any(corregiu-me si m'equivoco) :D :

L1: Mercado - Altea
L3: Mercado - Cmpello
L4: Porta de Mar - Sergio Candell (*)
L9: Altea - Dénia


I l'esquema d'aquí un any i mig:

L1: Luceros - Altea
L2: Luceros - Sant Vicent del Raspeig
L3: Luceros - Campello
L4: Porta del Mar - Países Escandinavos (*)
L9: Altea - Dénia

(*) Els noms de les parades del Cabo de Huertas no els tinc molt clars...

I les línes entre el 5 i el 8 serien les futures cap a Elx, els barris del sud de la ciutat (Babel), Sant Joan d'Alacant i les línies del tramvia de la Marina (Terra Mítica - Benidorm Centre).

Espero haver ajudat una mica al coneixement sobre el TRAM d'Alacant i si teniu alguna correcció no dubteu de fer-ho saber!

Gràcies.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 14/06/2007 20:40

Sí, el que em venia a referir és que ara hi ha un transbord nou...ja en són dos.
Túnels del Garraf ha escrit:Home, a l'estació de La Marina ja fa 4 anys que no arriben... Fins ara es fa transbord al Campello,
Gràcies.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 14/06/2007 22:58

Qué li estàn fent a la Alacant-Dènia? :'(
Amb lo bonica que és aquella línia,amb els paisatges macos per on passa,i ara volen tranvilitzar la línia.
Perderia el gust de rècorrer una línia de tren,mirant i contemplant els paisatges a bord d'una unitat diesel,i ara per que FGV vol comvertir la línia en una espècie de tranvia,perderia el gust d'una línia de tren maca i que a mi sempre m'ha agradat.Quan paso per la N-332,que va paral.lela a la via,em quedo mirant i contemplant els llocs per on passa la via,els seus ponts,etc.....
Perdería la implantació de línia de tren i a mès vinga a fer transbord,com sí fos el metro.
Ah!,i he escoltat que el Ministeri i la Generalitat Valenciana volen fer una línia de renfe fins a Benidorm,aniria fins a Altea,l'estació d'Altea passaria a anomenar-se Altea-Benidorm i per continuar viatge s'hauria de transbordar a FGV,és per això que igual no electrifiquen el tram Altea-Dènia.I fins i tot la Generalitat vol una línia de la LAV València-Dènia-Terra Mítica.
:x



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 16/06/2007 2:20

Notícia del Diari Información d'Alacant
Entra en funcionamiento la primera fase de la línea 4 del TRAM para dar servicio a 30.000 personas

La primera fase de la Línea 4 del metro tranviario (TRAM) de Alicante, que recorre la avenida Miriam Blasco y la calle La Goleta de la ciudad, entró hoy en funcionamiento para dar servicio a unos 30.000 habitantes, según informaron fuentes de la Generalitat.

EFE

El conseller de Infraestructuras y Transporte, José Ramón García Antón, asistió a esta puesta en servicio y resaltó "el dinamismo y la modernidad" de esta infraestructura que, según dijo, "mejora notablemente la movilidad de los alicantinos".

El nuevo tramo de la Línea 4 tiene una longitud de dos kilómetros aproximadamente y ha supuesto una inversión de más de 18 millones de euros, según las citadas fuentes.

Los nuevos tranvías Bombardier, "vanguardistas" en tecnología y sistema de confort, darán cobertura a este ramal, que completa el recorrido entre Puerta del Mar y Avenida de las Naciones de Alicante.

Para facilitar a los usuarios el uso de este medio de transporte, se ha dispuesto de un aparcamiento gratuito en las inmediaciones de la línea junto a las paradas de Lucentum y Albufereta, añadieron las mismas fuentes.

Las obras de la segunda fase de la línea, que corresponde al bucle que completará el servicio al Cabo de las Huertas y la playa de San Juan, está previsto que se inicien después del verano.

El alcalde de Alicante, Luis Díaz Alperi, resaltó que el nuevo tramo "conecta aún más la zona del Cabo de las Huertas con el actual trazado del tranvía" y sostuvo que "cuando se apuesta por un transporte público como el tranvía, se empieza pero nunca se termina".

En declaraciones a los medios de comunicación tras la presentación de la revista de las Hogueras 2007, Díaz Alperi resaltó que las líneas del TRAM están dando "un resultado magnífico" en Alicante y que los ciudadanos utilizan este medio de transporte "cada vez más".

"Si bien es cierto que en los primeros momentos de utilización la gente tiene que acostumbrarse porque es muy novedoso, el éxito de su funcionamiento es patente por el número de personas que lo están utilizando", insistió el alcalde.

Por su parte, el secretario General de la Federación de Transportes de UGT en Alicante, José Sagredo, criticó hoy en un comunicado que la Conselleria de Transportes está "privatizando" los servicios de mantenimiento del TRAM.

Según dijo, los trenes y tranvías recientemente adquiridos para las líneas de Mercado a El Campello y de Puerta del Mar a Cabo Huertas "están siendo mantenidos y reparados por trabajadores temporales contratados por la empresa Vossloh, en los talleres de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) de El Campello".

"En instalaciones públicas hacen negocio empresas privadas, en contra de lo que el conseller de Transporte viene proclamando de que se está potenciando el transporte público", sostuvo Sagredo.

En su opinión, la privatización de los servicios de mantenimiento es "un grave error" que puede repercutir "negativamente en la seguridad y la calidad del servicio, siendo un perjuicio para usuarios y trabajadores".



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 16/06/2007 2:48

Aprofito per posar vuit fotos de la línia Dènia-Alacant actual (fetes dimecres passat) per veure'n els seus contrastos i gran varietat.

Estació de Dènia, amb un cert regust a estació d'Igualada abans d'electrificar... serà per la presència d'una 3000?
Imatge


Estació d'Altea, encara totalment dièsel i amb gust de "carrilet"
Imatge


Benidorm, on descansen els cotxes del Limón Exprés que actualment no circulen. De moment encara és 100% carrilet però les obres del tren-tramvia no tardaran a arribar.
Imatge


Creueta, on circulen els trens dièsel convencionals per plataforma tramviària. Les interseccions amb vials es fan mitjançant barreres de pas a nivell estàndard. A Creueta s'inicia el blocatge automàtic direcció Alacant. Tot sembla indicar que ben aviat els trens-tram arribaran fins a Creueta i es farà el transbordament als dièsel en aquesta estació, en lloc de a El Campello.
Imatge


El Campello, estació on finalitzen els seus serveis els trens dièsel i on s'ha de transbordar als nous tren-trams de la sèrie 4100.
Imatge


Tren o tramvia? Nou tramvia de Bombardier, que té cara de "pillín" arribant a contravia a Albufereta, servint un servei de la L4 fins a Puerta del Mar. A partir d'aquest divendres aquests tramvies realitzen el nou ramal de Lucentum a Cabo Huertas. Destacar que no hi ha validadores de títols de transport a l'interior d'aquests combois, invitant-te a fer-ho en un dels tren-trams que van de Mercado a El Campello.
Imatge


La mítica estació d'Alacant-La Marina ara només és una simple parada de tramvia, ben completa això sí.
Imatge


I finalment, la línia Alacant-Dènia també és un metro.
Imatge

Així que avui dia és la línia de les mil cares, li pot agradar tant a un que li vagin els trens dièsel en entorns rurals, com un fan de tramvies, com un fan de trens "en general" com un de metros. :) :D



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 16/06/2007 12:17

D'aquestes fotos, l'únic que em produeix satisfacció es que han pintat els MAN's, que ja calia. No em fa gens de gràcia que una línia convencional es trensformi en un línia de tranvia, augmentant el temps de trajecte i disminuint el confort dels viatjers ( els trams tenen els seients més durs que els MAN ).

Quan vaig fer aquesta línia ara fará un any, de Dènia a Campelló es tardavan casi 2h. Quan es tardará amb un tranvia? 4h?

Salut,



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 16/06/2007 12:32

El què estaria bé és que poséssin tren-trams "semidirectes" però dubto que es faci. De tota manera, a la zona dièsel els MAN tampoc es que corrin gaire que diguem i de parades en fan moltes, així que no sé si la nova configuració implicarà un augment de temps de viatge. Un altre tema és si comencen a col·locar parades noves a tort i a dret... :roll:



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 16/06/2007 12:46

Trenscat ha escrit:El què estaria bé és que poséssin tren-trams "semidirectes" però dubto que es faci.
Que jo recordi precisament els "trens-tram" faran serveis semidirectes, complementats per els tramvies normals i corrents que faran serveis locals. I fora del nucli urbà els trens-trams podran arribar a agafar els 100 km/h (quan ho permeti la infraestructura).



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 16/06/2007 13:38

Jordilar ha escrit:D'aquestes fotos, l'únic que em produeix satisfacció es que han pintat els MAN's, que ja calia.
(...)
Al MAN no l'han pintat, li han enganxat una enganxina com les de la publicitat.

De llun no esta gens malament, però de prop es veu com ho han fet molt barruerament.

Aquest sistema no esta gens malament, moltes emprese de transport el fan servir, però com sempre les coses s'han de fer be.

----------

M'agrada les andanes provisionals que han posat en les estacions que ja han adaptat a l'alçada dels tram-trens.

Coses així podria fer ADIF en algunes de les seves estacions ...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 16/06/2007 13:53

Estan limitats a 70km/h si bé capacitats als 100km/h.
UT596001 ha escrit:
Trenscat ha escrit:El què estaria bé és que poséssin tren-trams "semidirectes" però dubto que es faci.
Que jo recordi precisament els "trens-tram" faran serveis semidirectes, complementats per els tramvies normals i corrents que faran serveis locals. I fora del nucli urbà els trens-trams podran arribar a agafar els 100 km/h (quan ho permeti la infraestructura).


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 16/06/2007 22:12

Gràcies per les fotos, Bernat! ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 16/06/2007 22:55

Jordilar ha escrit:
Quan vaig fer aquesta línia ara fará un any, de Dènia a Campelló es tardavan casi 2h. Quan es tardará amb un tranvia? 4h?

Salut,
Jo vaig llegir en un fòrum que el Ministeri i la Generalitat Valenciana volien convertir el tram Altea-Dènia,traspassar-la a renfe i conertir-la en un corredor on puguera passar trens regionals i grans línies,peró el traçat d'aquest nou corredor serìa en la majoria de casos de nou traçat(en alguns trams potser s'ultilizi la infraestructura de la línia de FGV.I això significaria el tancament de la línia del trenet entre Dènia i Alacant.Aixó o algo semblant vaig llegir al fòrum de skyscrapercity.Aquest corredor començaria a Gandia,i seria el perllogament de la C1 de Rodalia València cap a les afores de Dènia,i d'allà cap a Altea.A Altea finalitzaria aquesta línia i s'hauria de fer transbord amb els FGV.A Dènia és construiria una nova estació(on he llegit que serà de l'AVE també!!!!),i desde aquesta estació sortiria una línia de tranvia fins l'actual estació de Dènia de FGV.Aquest corredor ferroviari passaria en el seu traçat majoritàrament paral.lela a l'autopista AP-7.
I lo mijor de tot;volen fer un AVE València-Terra Mítica per la costa :)!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 17/06/2007 16:31

Mako448 ha escrit:A Dènia és construiria una nova estació(on he llegit que serà de l'AVE també!!!!)

[...]

I lo mijor de tot;volen fer un AVE València-Terra Mítica per la costa :)!!!
Quin serà el següent invent ferroviari, eixit d'una ment pseudo-pensadora política? L'Ave-Tram? L'Ave-Crem (AVE-Cremallera)?

:boig


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Diumenge 17/06/2007 19:28

Mako448 ha escrit: I lo mijor de tot;volen fer un AVE València-Terra Mítica per la costa :)!!!
Ostres, el Camps i la Rita aspiren a força menys que la Espe... Com es que no aposten per un Maglev?

xD xD xD xD xD



Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Diumenge 17/06/2007 19:48

George85 ha escrit:
Mako448 ha escrit: I lo mijor de tot;volen fer un AVE València-Terra Mítica per la costa :)!!!
Ostres, el Camps i la Rita aspiren a força menys que la Espe... Com es que no aposten per un Maglev?

xD xD xD xD xD
Hombre, de momento nosotros no tenemos ni AVE, por eso tiramos más bajo. Ya poco a poco iremos subiendo :D



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 740
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 19/07/2007 17:59

Jo vaig estar fa uns quants anys. Els automotors, grafitejats i a molts l´aire acondicionat no els funcionava (setembre 2004), poso un parell de fotos:

Imatge

Imatge

Potser em pasi un d´aquests dies per aquesta linea, i m´agradaria saber, si d´ençà aquests anys, i ha hagut camvis pel que fa al tema de les fotos i videos. Fa falta autorització? I ha vigilants?

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 19/07/2007 21:16

Teòricament necessites autorització però a la majoria de llocs no et diuen res... Només a l'estació de La Marina i a Mercat ens van venir a dir alguna cosa, en el primer cas amb bastanta mala bava i educació per cert >:(



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”