Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
252-071
N7
N7
Entrades: 357

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Entrada Autor: 252-071 » Dimecres 23/04/2008 15:46

UT440_132M ha escrit:S'estan carregant la linia, a aquest pas ja quedarà tancada definitivament... :llengua :emprenyat
Per renovar-la i posar material més modern(no més comode aixo si)?

Llavors el directo es una llinia d'altes prestacions...

Salutacions



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 23/04/2008 20:48

Quina ESTAFA... Aquí haurem de patir els seients de plàstic i a Santander, au, ben tovets...
No representa que allà faran servei de Rodalíes? Doncs fora els seients amb espuma, de plàstic, com tots!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 23/04/2008 22:32

ABB_Traccion ha escrit:Quina ESTAFA... Aquí haurem de patir els seients de plàstic i a Santander, au, ben tovets...
No representa que allà faran servei de Rodalíes? Doncs fora els seients amb espuma, de plàstic, com tots!
D'acord amb una determinada percepció molt estesa per aquests verals, especialment entre els usuaris compulsius d'A8 oficial, una 447 sempre és millor que una 440 perquè és má modenna.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 23/04/2008 23:04

Oh... :plas :plas quanta raó que tens... Als alcaldes de la zona els hi ha vengut la moto la renfe, al·legant que les cutre47 són més comfortables, modernes i adequades per a aquesta mena de servei...

De cara a l' usuari, això és una presa de pel "monumental"... m' agradarà veure la cara de la gent que tingui que baixar/pujar de Puigcerdà/LaTour, més d' un amb mal d' esquena i mal de cul... a més, les cutre47, no duen porta-esquis...

En fi... el primer que he dit em sembla, ara no n' estic segur, crec que ho vaig llegir a algún diari, on sortien les opinions dels alcaldes, dient que estaven molt sastifets amb la feina feta per la nostra "amada" operadora...

...quina pena...

Salutacions!



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 24/04/2008 10:04

Guigui ha escrit: D'acord amb una determinada percepció molt estesa per aquests verals, especialment entre els usuaris compulsius d'A8 oficial, una 447 sempre és millor que una 440 perquè és má modenna.
Fins i tot podriem dir que les 440 són "de quan a Espanya no hi havia democràcia".
:blah


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dijous 24/04/2008 10:39

Parlo des de l'ignorància, però ara la pregunta tonta del dia: Aquesta línia no podria ser tractada igual que les altres línies de rodalies i posar servei de rodalies (amb 447, 440R, civia o el que sigui) fins a Vic o Torelló fent parades a totes les estacions i serveis Catalunya Express semidirectes fins a Vic i després que parin a totes les estacions amb unitats 448? Suposo que si a aquestes unitats els hi treus el remolc intermig i reforces el fre també podrien pujar a Puigcerdà. Així guanyes confort i aquest trens tenen un espai porta maletes on també es podrien portar els esquís. Igual que passa amb la R2 nord que els rodalies van fins a St. Celoni i a partir d'allà els únics que continuen son els CEX que són semidirectes entre BCN i St Celoni.
Suposo que Renfe deu d'anar curta d'aquest típus de material o algun problema tècnic impedirà que pugin.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 24/04/2008 12:33

De moment tens les 448R "ocupades", fins que no arribi l'AVE a Girona-Figueres-Vilafant (cap allà al 2013, diuen :) )

En qualsevol cas, els 432 i 444 que operen per Saragossa i que estan a punt de ser "passats pel bufador", suprimint-los el remolc intermig anirien prou bé per a Ripoll-Puigcerdà.

Salut !!
Peter ha escrit:Parlo des de l'ignorància, però ara la pregunta tonta del dia: Aquesta línia no podria ser tractada igual que les altres línies de rodalies i posar servei de rodalies (amb 447, 440R, civia o el que sigui) fins a Vic o Torelló fent parades a totes les estacions i serveis Catalunya Express semidirectes fins a Vic i després que parin a totes les estacions amb unitats 448? Suposo que si a aquestes unitats els hi treus el remolc intermig i reforces el fre també podrien pujar a Puigcerdà. Així guanyes confort i aquest trens tenen un espai porta maletes on també es podrien portar els esquís. Igual que passa amb la R2 nord que els rodalies van fins a St. Celoni i a partir d'allà els únics que continuen son els CEX que són semidirectes entre BCN i St Celoni.
Suposo que Renfe deu d'anar curta d'aquest típus de material o algun problema tècnic impedirà que pugin.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 24/04/2008 15:07

No és mala idea, ara fes-li entendre a Renfomentoadif xD


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 24/04/2008 16:18

ABB_Traccion ha escrit:Quina ESTAFA... Aquí haurem de patir els seients de plàstic i a Santander, au, ben tovets...
No representa que allà faran servei de Rodalíes? Doncs fora els seients amb espuma, de plàstic, com tots!
Suposo que sabràs que les 440 aquestes fan indistament tant els rodalies (per cert, Santander-Reinosa és 1 hora 45 minuts) tant com els regionals Santander-Valladolid. El que s'ha de fer és demanar seients millors per les 447, no treure les comoditats als altres.

Clar que als que som usuaris de la Manresa-Lleida patim això des de fa molt més temps, i amb temps de viatge força superiors, i en canvi ningú s'enrecorda de nosaltres...

Per cert, parlant de seients: els 592 murcians porten seients tous, i fan servei de Rodalies. També els hi treiem per comodones?



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 24/04/2008 16:21

De per sí, la idea dels electrotrens podria no estar malament. Si per comoditat és, endavant! El principal problema és que les 444 es van concebre com les 440 de llarg recorregut, i per tant la seva acceleració deu ser pitjor [sense dada a la mà]. Així, és obvi que encara ho tenen més difícil per pujar les pendents de 40 mil·lèsimes.
D'altra banda, ja m'imagino els alcaldes de la zona, que consideren les 440 un trasto que cau a trossos, quan els diguin que canvien les finestres abatibles per portes manuals. :D :D :D
Cal afegir a això la mandra que tindrà renfe per provar aquests trens: per què provar les 432/444, si d'aquí a poc temps tocarà retirar-les del servei?

Aprofito per aclarir que, al missatge en què parlava dels grafitis, ja sabia que eren del Civia, però, si l'altre dia va ser el tren del costat, en qualsevol moment poden caure en la mà dels pintors.



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dijous 24/04/2008 17:44

Peter ha escrit:[...] després que parin a totes les estacions amb unitats 448? [...]
Baixes tu a empenyer el 448?

Salutacions



Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dijous 24/04/2008 18:17

252-071 ha escrit:
Peter ha escrit:[...] després que parin a totes les estacions amb unitats 448? [...]
Baixes tu a empenyer el 448?

Salutacions
Mmmm... No?
Si el que vols dir és que no tenen prou potència, ok. Sinó explicat una mica perquè això d'empenyer trens no em serveix com a resposta.



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dijous 24/04/2008 19:36

Peter ha escrit:
252-071 ha escrit:
Peter ha escrit:[...] després que parin a totes les estacions amb unitats 448? [...]
Baixes tu a empenyer el 448?

Salutacions
Mmmm... No?
Si el que vols dir és que no tenen prou potència, ok. Sinó explicat una mica perquè això d'empenyer trens no em serveix com a resposta.
Els 448 no poden pujar a puigcerdà de cap manera.Potser el 448-002 podria pujar.A més,perquè posar trens que poden anar a 160 si com a maxim es posaran a 100?

Haurien de canviar els seients a les 447 i usar-les només a aquesta llinia.

Salutacions



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/04/2008 20:36

252-071 ha escrit:A més,perquè posar trens que poden anar a 160 si com a maxim es posaran a 100?
Com si els de Figueres anessin gaire més de pressa...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dijous 24/04/2008 23:44

Com a usuari de la linia hem conformaria sobradament amb una 447 amb seients tous, de regionals o com se li vulgui dir.
Jo continuu defensant que la 447 és una molt bona unitat pel que ha estat pensada...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 25/04/2008 13:19

Si és que no tenim res en contra de les 447 excepte els seients... Almenys jo...


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Divendres 25/04/2008 20:05

Els seients i l'encant que sempre m'han despertat les 440, jo penso que fins i tot les reformades.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 27/04/2008 0:06

Doncs be, les 440 si no avui, demà van fora de Motncada, se les emporten, segons sembla (rumors molt relatius que corren per renfe) que les preservaran. Jo ahir ja vaig anar-hi i em vaig inflar a fer fotos. De les de dos cotxes l'ultim que se és que només quedaran la 207 i la 239. Això ultim encara està per investigar.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 28/04/2008 5:52

A veure això de les 448. No tinc informació tècnica, però sí que he sentit a dir coses que si més no tenen sentit. Insisteixo, sense haver-ho confirmat, tinc entès que:

- les 448 sí que poden pujar fins a Ripoll. Oi que ja hi han pujat?
- les 448 tenen un problema de gàlib més enllà de Ripoll. No sé si poden arrivar a Ribes, si tocarien les parets d'algun túnel, o què. El cert és que només car mirar-les per veure que són "grossetes" comparades amb una 440.
- és cert que a Puigcerdà hi han pujat trens de japonesa+cotxes. Però una 448 és grossa com un cotxe de viatgers i a més a més té el pantògraf al sostre, amb la qual cosa necessita molt més gàlib que un cotxe de viatgers. Per tant ja podria ser que el fregador del pantògraf toqués les parets d'algun (o alguns) túnels.

Bé, ara haurem de veure com queda la via. L'objectiu de la renovació era l'escurçament del temps de viatge. A veure quins horaris ens posen!



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 28/04/2008 11:42

En principi els cotxes de la sèrie 9000 de RENFE són dimensionalment iguals que els cotxes remolcs que els 432 i per tant dimensionalment iguals que els 444, els 448 i el TER, així que jo no veig cap problema de gàlib, més aviat de potència.

Salut,



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”