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Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200809 ... 53213.html
La L4 del Metro anunciará las paradas por voz, imagen y señal lumínico
A mediados de octubre, los pasajeros volverán a disfrutar de este servicio
20/09/2008 | Actualizada a las 13:40h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Diez trenes de Línea 4 del Metro de Barcelona activarán a mediados de octubre el sistema de aviso acústico, luminoso y por pantallas del interior de los convoys para anunciar la próxima estación, según explicó a Europa Press un portavoz de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
De esta forma, los usuarios de la Línea 4 volverán a oír el anuncio por voz de la próxima parada, después de que desapareciera con la retirada de los trenes de la serie 1.100, los más antiguos de la red barcelonesa que utilizan una tecnología de aviso rudimentaria, y de los que sólo quedan cinco de reserva en caso de situaciones excepcionales.
Además, por primera vez en la L4 se activará el panel situado encima de algunas puertas, conocido como el "termómetro", que marca con lucecitas las paradas ya realizadas y con una lucecita parpadeante la que viene. También se pondrá en marcha por primera vez el aviso de la siguiente estación por palabras en las pantallas que cuelgan de los pasadizos centrales de los trenes.
La activación de los avisos es posible por la reforma tecnológica que está ultimando TMB en la L4 para que los trenes sepan en qué punto están de la línea gracias a las referencias físicas colocadas entre estaciones, lo que ya existe en la líneas 1, 2, 3 y 5.
Por ello, 39 trenes de la serie 5.000 que forman parte de las líneas 3 y 5, y otros diez de la serie 6.000 que pertenecen a la Línea 1, ya lo incorporan, así como 22 de la serie 9.000 de la Línea 2, que fueron los últimos en implantar esta tecnología desde este verano.
Con la entrada en funcionamiento de las pantallas de los diez convoys de la L4 en octubre, ya serán 81 los que ofrecerán cuál es la siguiente estación a través de este método, además del acústico y del "termómetro".
63 trenes sin aviso por pantallas
No toda la red del Metro de Barcelona ofrecerá el servicio por pantallas desde el mes que viene. En concreto, no lo harán 15 trenes de la serie 2.100 que circulan por la Línea 4, 18 de la 3.000 y seis de la 2.000 que van por la L3, y 24 de la 4.000 que se desplazan por la L1.
A ellos, que suman 63, se ha de añadir los cinco de reserva y los dos convoys del metro ligero de dos vagones cada uno que circulan por la Línea 11 de vía única. Estos últimos son unas variantes de las series 3.000 y 4.000.
El portavoz de TMB explicó que la empresa sigue trabajando para definir el contenido de las pantallas, del que se han realizado diversas pruebas con adivinanzas, juegos de letras, imágenes de lugares emblemáticos de Barcelona y de "elementos desconocidos" del Metro, los autobuses, el funicular y el Tranvia Blau.
Avanzó que los contenidos que estudia poner TMB serán "de información y puede que también de entretenimiento". Las pantallas en el interior de los convoys llegaron con los nuevos trenes desde el año 2005, con la idea de ofrecer información del Metro a través del máximo de medios posibles.
La L4 del Metro anunciará las paradas por voz, imagen y señal lumínico
A mediados de octubre, los pasajeros volverán a disfrutar de este servicio
20/09/2008 | Actualizada a las 13:40h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Diez trenes de Línea 4 del Metro de Barcelona activarán a mediados de octubre el sistema de aviso acústico, luminoso y por pantallas del interior de los convoys para anunciar la próxima estación, según explicó a Europa Press un portavoz de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
De esta forma, los usuarios de la Línea 4 volverán a oír el anuncio por voz de la próxima parada, después de que desapareciera con la retirada de los trenes de la serie 1.100, los más antiguos de la red barcelonesa que utilizan una tecnología de aviso rudimentaria, y de los que sólo quedan cinco de reserva en caso de situaciones excepcionales.
Además, por primera vez en la L4 se activará el panel situado encima de algunas puertas, conocido como el "termómetro", que marca con lucecitas las paradas ya realizadas y con una lucecita parpadeante la que viene. También se pondrá en marcha por primera vez el aviso de la siguiente estación por palabras en las pantallas que cuelgan de los pasadizos centrales de los trenes.
La activación de los avisos es posible por la reforma tecnológica que está ultimando TMB en la L4 para que los trenes sepan en qué punto están de la línea gracias a las referencias físicas colocadas entre estaciones, lo que ya existe en la líneas 1, 2, 3 y 5.
Por ello, 39 trenes de la serie 5.000 que forman parte de las líneas 3 y 5, y otros diez de la serie 6.000 que pertenecen a la Línea 1, ya lo incorporan, así como 22 de la serie 9.000 de la Línea 2, que fueron los últimos en implantar esta tecnología desde este verano.
Con la entrada en funcionamiento de las pantallas de los diez convoys de la L4 en octubre, ya serán 81 los que ofrecerán cuál es la siguiente estación a través de este método, además del acústico y del "termómetro".
63 trenes sin aviso por pantallas
No toda la red del Metro de Barcelona ofrecerá el servicio por pantallas desde el mes que viene. En concreto, no lo harán 15 trenes de la serie 2.100 que circulan por la Línea 4, 18 de la 3.000 y seis de la 2.000 que van por la L3, y 24 de la 4.000 que se desplazan por la L1.
A ellos, que suman 63, se ha de añadir los cinco de reserva y los dos convoys del metro ligero de dos vagones cada uno que circulan por la Línea 11 de vía única. Estos últimos son unas variantes de las series 3.000 y 4.000.
El portavoz de TMB explicó que la empresa sigue trabajando para definir el contenido de las pantallas, del que se han realizado diversas pruebas con adivinanzas, juegos de letras, imágenes de lugares emblemáticos de Barcelona y de "elementos desconocidos" del Metro, los autobuses, el funicular y el Tranvia Blau.
Avanzó que los contenidos que estudia poner TMB serán "de información y puede que también de entretenimiento". Las pantallas en el interior de los convoys llegaron con los nuevos trenes desde el año 2005, con la idea de ofrecer información del Metro a través del máximo de medios posibles.
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- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Según dice este comunicado, solo anunciaran estaciones mediante termometros,megafonia y pantallas los trenes 9000 no?
Ahora bien, los 2100 por pantallas no pueden anunciar,l ogicamente, pero cual es el problema para que no anuncie por megafonia y`por termometros?
Si los 9000 lo van a hacer, porque no los 2100?
SALUDOS, Ivan
Ahora bien, los 2100 por pantallas no pueden anunciar,l ogicamente, pero cual es el problema para que no anuncie por megafonia y`por termometros?
Si los 9000 lo van a hacer, porque no los 2100?
SALUDOS, Ivan
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
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- N10
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- Ubicació: Horta
Doncs els 2100 estan equipats amb el mateix sistema que faran servir els 9000.
Això és veritat, o és una nova enganyifa periodística?metring ha escrit:después de que desapareciera con la retirada de los trenes de la serie 1.100, los más antiguos de la red barcelonesa que utilizan una tecnología de aviso rudimentaria, y de los que sólo quedan cinco de reserva en caso de situaciones excepcionales.
«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»
Encara no ha acabat la campanya de desacreditació dels 1000/1100?De esta forma, los usuarios de la Línea 4 volverán a oír el anuncio por voz de la próxima parada, después de que desapareciera con la retirada de los trenes de la serie 1.100, los más antiguos de la red barcelonesa que utilizan una tecnología de aviso rudimentaria, y de los que sólo quedan cinco de reserva en caso de situaciones excepcionales.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Què bé, una altra no-millora per la L4.
Tenint en compte que, normalment, no circulen els 10 trens simultàniament; serà només qüestió de probabilitats el que et puguis pujar en un tren actualitzat en la L4.
I per això s'hi han estat més d'un any. Ciclòpea tasca deu ser.
Tenint en compte que, normalment, no circulen els 10 trens simultàniament; serà només qüestió de probabilitats el que et puguis pujar en un tren actualitzat en la L4.
I per això s'hi han estat més d'un any. Ciclòpea tasca deu ser.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Ja només els hi queda dir que els 1000/1100 feien anuncis amb senyals de fum i pintures rupestresGuigui ha escrit:Encara no ha acabat la campanya de desacreditació dels 1000/1100?De esta forma, los usuarios de la Línea 4 volverán a oír el anuncio por voz de la próxima parada, después de que desapareciera con la retirada de los trenes de la serie 1.100, los más antiguos de la red barcelonesa que utilizan una tecnología de aviso rudimentaria, y de los que sólo quedan cinco de reserva en caso de situaciones excepcionales.
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La linea 4, sin duda la linea mas abandonada de toda la red te metro de barcelona.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Home jo prefereixo una 2100 muda qué amb veu de 9000/5000/6000, i em temo el pitjor per als 2000/3000 de la L-3, ara que els termómetres dels 2100 no funcionin no té perdó, i si la nova megafonia l'estrenen a l'octubre, diran la L-3 a Trinitat N.?
Pels 1100, nomes cal forçar la seva sortida per arribar als nivells exepcionals...
Pels 1100, nomes cal forçar la seva sortida per arribar als nivells exepcionals...
El metro de Barcelona amb motoristes!
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És que realment el sistema d'anunci de parades a la L4, tant pels 1100, 2100 i 9000 és molt rudimentari.Guigui ha escrit:Encara no ha acabat la campanya de desacreditació dels 1000/1100?De esta forma, los usuarios de la Línea 4 volverán a oír el anuncio por voz de la próxima parada, después de que desapareciera con la retirada de los trenes de la serie 1.100, los más antiguos de la red barcelonesa que utilizan una tecnología de aviso rudimentaria, y de los que sólo quedan cinco de reserva en caso de situaciones excepcionales.
Ara estem arribant al quid de la qüestió. L'Ajuntament i el seu aparell propagandístic volen fer-nos veure que els 1100 són unes trotines que no fan per aquesta ciutat supermegafashion, però al final resulta que sèries xupiguai com la 9000 tampoc són res de l'altre dijous perquè ofereixen les mateixes prestacions.victorcasta ha escrit:És que realment el sistema d'anunci de parades a la L4, tant pels 1100, 2100 i 9000 és molt rudimentari.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Sense educació no hi ha democràcia.
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No és pas això. El problema està en què Metro no vol gastar-se els diners posant un sistema com a les altres línies, que el tren anuncia la parada al passar per una balisa, com feien els 1000. A la L4, s'ha muntat un sistema que s'ha d'iniciar al principi de linia, a La Pau, per exemple, i se l'ha programat perquè a X metres des de La Pau anunciï Besòs, a Y metres de La Pau anunciï Besòs Mar, etc.Guigui ha escrit:Ara estem arribant al quid de la qüestió. L'Ajuntament i el seu aparell propagandístic volen fer-nos veure que els 1100 són unes trotines que no fan per aquesta ciutat supermegafashion, però al final resulta que sèries xupiguai com la 9000 tampoc són res de l'altre dijous perquè ofereixen les mateixes prestacions.victorcasta ha escrit:És que realment el sistema d'anunci de parades a la L4, tant pels 1100, 2100 i 9000 és molt rudimentari.
Doncs pitjor encara per La Vanguardia, quan carrega el mort als 1100 i fa creure a tothom que són unes andròmines bones per al drapaire.victorcasta ha escrit:No és pas això. El problema està en què Metro no vol gastar-se els diners posant un sistema com a les altres línies, que el tren anuncia la parada al passar per una balisa, com feien els 1000. A la L4, s'ha muntat un sistema que s'ha d'iniciar al principi de linia, a La Pau, per exemple, i se l'ha programat perquè a X metres des de La Pau anunciï Besòs, a Y metres de La Pau anunciï Besòs Mar, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Peró ara han canviat el sistema de balises o és el mateix?
I seguiexo sense entendre per què el 2100 no pot anunciar la parada.
I seguiexo sense entendre per què el 2100 no pot anunciar la parada.
El metro de Barcelona amb motoristes!
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No és un sistema de balises. És un sistema basat en un comptaquilòmetres, que s'ha de reinicialitzar al principi de línia i se l'ha programat per a que a una distància X de l'estació terminal anunciï la parada corresponent. Els 2100 sí que tenen instal·lat aquest sistema i de fet, s'ha fet servir en alguna ocasió.
O sia, el mateix sistema que hi ha Rodalies RENFE.victorcasta ha escrit:No és un sistema de balises. És un sistema basat en un comptaquilòmetres, que s'ha de reinicialitzar al principi de línia i se l'ha programat per a que a una distància X de l'estació terminal anunciï la parada corresponent. Els 2100 sí que tenen instal·lat aquest sistema i de fet, s'ha fet servir en alguna ocasió.
- Proastiakos
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Ah si? Ostres jo pensaba que es un experiment que va quedat penjat de fils perque depen de cada 2100 el dispositiu de control del sistema es diferent i jo mai mai l'he vist funcionar, es més, l'unic "amag" de funcionament ha sigut en un que duia la pantalla encesa, les tecles deshabilitades i nomes indicaba la direcció a la pantalla. Crec recordar que baixant de Trinitat Nova cap a La Pau, a partir de Jaume I començava a indicar que la propera parada era Via Julia, així que ja veuràs... Sempre que he volgut tafanejar fins i tot l'interuptor de control estava desactivat.victorcasta ha escrit:No és un sistema de balises. És un sistema basat en un comptaquilòmetres, que s'ha de reinicialitzar al principi de línia i se l'ha programat per a que a una distància X de l'estació terminal anunciï la parada corresponent. Els 2100 sí que tenen instal·lat aquest sistema i de fet, s'ha fet servir en alguna ocasió.
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doncs ara em mates, perquè la meva font és un company teu
EEE! Vaig agafar ahir la L4 per anar a la Vila Olimpica i vaig agafar un 9000 y no estaven ni les pantalles enseses, ni les senyals de llum y la veu! I, per anar-me ja, vaig agafar un altre 9000 y tampoco ho deien...
I, fa 2 o 3 anys, vaig agafar un 1100, y no deien les parades... No se que li pasa a la L4...
I, fa 2 o 3 anys, vaig agafar un 1100, y no deien les parades... No se que li pasa a la L4...
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.