Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Alexis
N1
N1
Entrades: 6

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: Alexis » Dimecres 22/04/2009 19:31

Marc: No creus que la part devantera dels trens han d'estar destinades al conductor, per visivilitat, seguretat, i alltres coses mes?
Jo no he viatjat mai en un tren, que la part devantera estigues repartida la meitat per el conductor, i l'altre meitat per els viatgers, i mes en trens petits com els del cremallera de Montserrat i Núria.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 22/04/2009 19:44

Alexis ha escrit:Marc: No creus que la part devantera dels trens han d'estar destinades al conductor, per visivilitat, seguretat, i alltres coses mes?
Jo no he viatjat mai en un tren, que la part devantera estigues repartida la meitat per el conductor, i l'altre meitat per els viatgers, i mes en trens petits com els del cremallera de Montserrat i Núria.
També té el seu lloc a menció el Ferrobús, tot i que era més ample, la cabina no tenia ni tansols un vidre.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 22/04/2009 23:27

A Portugal jo he viatjat amb trens dels anys 50 que tenen la cabina assimilable a la dels STADLER amb les diferències d'ergonomia i tècniques pròpies de cada moment. De fet, anar a m´´es de cent així, i amb la porteta lateral oberta...mmmm!!!!!!

Però és clar, visió d'aficionat.
Alexis ha escrit:Marc: No creus que la part devantera dels trens han d'estar destinades al conductor, per visivilitat, seguretat, i alltres coses mes?
Jo no he viatjat mai en un tren, que la part devantera estigues repartida la meitat per el conductor, i l'altre meitat per els viatgers, i mes en trens petits com els del cremallera de Montserrat i Núria.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/04/2009 23:40

Només per si les mosques... cal insistir en la necessitat de no comparar uns trens actuals, d'última generació com qui diu, amb uns trens dels anys '50 i '60 del segle passat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/04/2009 9:54

Jordi Freixas ha escrit:Només per si les mosques... cal insistir en la necessitat de no comparar uns trens actuals, d'última generació com qui diu, amb uns trens dels anys '50 i '60 del segle passat.
Què vols que et digui... Als paladins de la modernitat perquè sí que tenim instal·lats a les diverses i múltiples poltrones del país, crec que els aniria de primera saber que ja fa força temps que vam sortir de les cavernes i que determinades coses no són velles pel sol fet de dur uns quants anys a coll.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 23/04/2009 12:02

Alexis ha escrit:Marc: No creus que la part devantera dels trens han d'estar destinades al conductor, per visivilitat, seguretat, i alltres coses mes?
Jo no he viatjat mai en un tren, que la part devantera estigues repartida la meitat per el conductor, i l'altre meitat per els viatgers, i mes en trens petits com els del cremallera de Montserrat i Núria.
A almenys un extrem de les suïsses (s.600-700-800 després 436-437-438) de la llavors RENFE quan anaven de verd i plata, hi havia un compartiment al costat de la cabina del maquinista que es podia tancar amb una porta tot i que la majoria de vegades estava oberta. De genolls en aquell primer seient amb el nas amorrat al vitre del davant, hi vaig passar molts viatges. I com jo, molta altra gent, ja que hi havia "patacades" per agafar lloc en aquell "compartiment". Crec que allò va sembrar la llavor de l'afició dels trens a molta gent. No nomès a mí. L'altre extrem del tren era ocupat pel furgó i la finestra del davant era cega.

Després de la reforma dels anys 80, quan les van pintar de blau i groc, per la ubicació d'alguns equips, es va tancar al públic tot el frontal del tren.

Aquí una foto on des de l'exterior del tren es veu un tester (en aquest cas, d'un Rc) amb el compartiment de classe "preferent" en actiu: galeria tranvia.org

I no era exclusiu d'aquestes unitats. També recordo anar enganxat al vidre al metro de Barcelona, i crec que també estaven així les unitats 300 (s.433) de RENFE anomenats "pingüins" de 1500 Vcc.

Foto d'un 400 de FCMB: galeria tranvia.org

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 23/04/2009 13:46

Ah molt bé, però per aquesta mateixa regla de tres, jo he viatjat a davant de tot del metro de París de la línia 10 (em sembla...) que va sense maquinista. Però... no és el cas del Cremallera d Núria, i continuo considerant no només legítima la reivindicació dels maquinistes de Núria, sinó que és innegociable.

Per cert... pel que fa a la comparativa amb les suïsses en estat original, no oblideu que aquestes són d'ample ibèric, mentre que els automotors Stadler ho són d'ample mètric.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 23/04/2009 21:19

Doncs gracies las series de metro 100-200-300-400 i 600, els que ja tenim una edat, vem poder coneixer tots els secrets dels tunels del metro que hi había construit a la época, i jo mateix m'hi vaig aficionar anar sempre enganxat al vidre de devant.

Las novas series 5000-6000-9000, encara que portan un vidre no es veu gairabé res, i es una llastima perque podriam estudiar las noves línies a mes de recordar vells temps.

Veurem com queda quand posin la conducció automática.
¿Treuran la mámpara?
¿Com taparan tots els aparells que hi han per conducció manual?

Salutacions,



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 24/04/2009 3:21

Em sembla molt bé això que dius, i des del punt de vista de l'aficionat és discutible i tot, però des del punt de vista tècnic, no.

Però sigui com sigui, imagino que la mampara per separar la cabina de la resta del tren seguirà en la mateixa línia que la de la resta d'automotors del Cremallera de Núria. O sigui que, malgrat no sigui en aquest cas tant exòtic, per no poguer tenir la vista just al davant, no per això es perdrà la visibilitat. De fet, (i que algú em corregeixi si m'equivoco) si ens basem en les reformes dels Beh 4/8 (adaptats a la mateixa línia dels Stadler), em sembla que ara tenen més marge de visió que abans amb les mampares noves.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 24/04/2009 11:22

Jo el que volia dir és que s'hauria de poder fer compatible la "intimitat" del maquinista amb la "visibilitat panoràmica" dels viatgers. I si això no és possible, almenys que la mampara sigui el màxim transparent possible a l'estil dels automotors Beh 4/8 i no com acostuma a fer RENFE des de les 440 i la reforma de les suïsses.

En cas contrari, posar una càmera de vídeo a la cabina i que la seva visió es projecti als monitors dels viatgers (estic pensant en els trens Civia, per exemple).

Jo enyoro poder anar en tren veient la via des del davant.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 24/04/2009 12:04

Tinguent en compte com ha vingut sent habitual en els automotors del cremallera des de sempre, confio plenament en que les noves mampares seran transparents.



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dilluns 01/06/2009 16:25

Potser ja ho heu dit per aquí, però acabo de saber que ja fa algunes setmanes que han tornat a obrir l'exposició de material històric de Ribes Vila. Fins l'agost no hi aniré, si algú fa una visita i hi veu alguna novetat doncs.......foto.

Merci,



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 01/06/2009 17:46

Doncs no. Primera noticia. Suposo que hi hauran haut canvis, no?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 02/06/2009 12:31

Jordi Freixas ha escrit:Doncs no. Primera noticia. Suposo que hi hauran haut canvis, no?
Per Setmana Santa ja era oberta, i crec que no hi cap novetat, aixo si una fortisima olor de pintura, mirare de penjar alguna foto
0409_131.JPG
Aqui estic al comandament de la jeperuda
0409_131.JPG (54.69 KiB) Visualitzat 4288 cops



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 02/06/2009 17:16

Sembla que hagin decorat la montserratina d'un to més verd clar que l'anterior. La foto del trenscat ho deixa ben clar:
http://www.trenscat.com/nuria/images/P9090007.jpg
I si no m'equivoco, el frontal ja no el porta vermell. Pel que veig, han pintat a fons tot el material, sempre dintre dels seus llocs habituals. Una pregunta: La montserratina pot funcionar?


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dimarts 02/06/2009 18:32

Algú pot fer el llistat del material exposat?
Al costat esquerra de la jeperuda hi veig el cotxe saló i darrera un vagó convencional, pot ser?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 03/06/2009 0:54

I que si la cosa està exactament igual que quan jo hi vaig entrar (setembre 2007), el vagó convencional té les finestres tapades i a dins s'hi mostra intermitentment el mateix video que pots veure a l'exposició que hi ha a dalt a Núria. Ja em perdonareu, però ho vaig trobar una mica cutre.

De totes maneres, aquest vagó el treuen a passejar de tant en tant, o ja el tenen allà en conserva?



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 03/06/2009 7:31

Com sabeu el cremallera de Núria és el meu hobby, i per tant aquestes preguntes són fàcils. :ok
En primer lloc BB9200, jo vaig fer la mateixa pregunta al cap de manteniment i a la cap d’explotació del cremallera, i em van respondre que en principi la geperuda (queda millor la nº6) en principi no és operativa, però com que ningú no ho ha comprovat mai, i ha estat sempre a cobert, es possible que arreglant quatre cosetes pogués pujar-nos a Núria. Pel que fa al cotxe 12, que anomenen cotxe cinema, porta allà la tira d’anys, i no pot sortir per no ser operatiu (a Núria no hi ha material donat de baixa, ni la E3 :o ). Per últim el material que hi ha a l’exposició és: DM6, L.09, llevaneu antiga, geperuda, cotxe saló, cotxe cinema 12 i un bogi d’un cotxe desballestat. :tancat


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1656
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 03/06/2009 15:07

La locomotora de vapor "geperuda" ó Nº6, només pot funcionar des de Queralbs Fins a Núria, doncs és una locomotora que únicament pot traccionar en trams de cremallera. Per funcionar, desprès de tants anys, caldria fer-li una gran reparació, per començar caldera i tubs nous, desprès cilindres i una posta a punt impecable, tot plegat molt costos. Tanmateix res és impossible. Salut



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 03/06/2009 15:41

122-042-132 estàs molt equivocat, ja que a aquesta locomotora se li va instal•lar un embragatge l’any 30 quan ajudava a la construcció de la línia del cremallera que li permetia circular en adherència. Per la seva part i com ja he dit en altres ocasions, la geperuda no ha estat sotmesa als agents atmosfèrics, i tot i no estar comprovat, és molt provable que no sigui necessari fer-hi la gran reparació que dius.


De nou al FTC

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”