Els usuaris de les línies del sud en matèria de trens adaptats per persones amb mobilitat reduïda portem durant dècades demanant trens adaptats però per part de Renfe i la Generalitat han passat de les exigències dels usuaris olímpicament, lo mes lamentable es que el servei Atendo de Renfe no es pot demanar en les estacions petites com les de Vila-seca o Valls.
També en m’hi indigna molt que les unitats 449 (que el 95% están destinades a la línia R11) des de l’entrada en funcionament en del AVE cap a les terres gironines vagin mig buides i que no vulguin traspassar algunes unitats a les línies del sud hem sembla també una autentica ofensa per els usuaris amb mobilitat reduïda, ja que he vist moltes vegades com persones amb cadira de rodes els hi costa pujar al tren o pràcticament no poden pujar al tren (perquè els trens 470 i en especial 448 per una persona amb cadira de rodes es pràcticament impossible que puguin pujar).
Jo amb aquesta opinió no vull ofendre a cap usuari de les línies R11/RG1, només vull explicar com es de indignant veure trens 449 dobles parats en l’estació de Gava, 449 dobles mig buides en direcció Barcelona – Figueres – Portbou i al costat una 470/448 en simple plena a vessar de passatgers de peu o asseguts al terra.
També estic a favor que els usuaris de la línia R11 deurien de pagar la tarifa REX i no la tarifa MD.