¿Es Posible Ampliar les 448 de Tres a Sis Cotxes?:

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Re: ¿Es Posible Ampliar les 448 de Tres a Sis Cotxes?:

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 14/01/2008 13:56

Quina mania en denominar el material pel nom del producte...Estem parlant d'afegir una cabina, amb totes les de la llei (semblant a aquesta o aquesta) als cotxes ja existents de les sèries 9000 i 10000 (els quals formen part dels Estrella, sí), en les versions de seients, no pas lliteres.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3177
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 14/01/2008 14:01

Ras i curt: sí.

Una cosa així: http://www.railfaneurope.net/pix/de/car ... f/pix.html
o així: http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB ... t/pix.html

Salut !!

Editat: Aarongilp, ens hem "trepitjat".
Jordi Freixas ha escrit:(aquí el tonto de la tropa)

A veure si ho he entès. Esteu dient de posar cabina de comandament a l'extrem de cotxes Estrella?


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 14/01/2008 14:08

I els dos hem posat d'exemple els cotxes Bpmbdzf alemans :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/01/2008 14:34

Jordi Freixas ha escrit:(aquí el tonto de la tropa)

A veure si ho he entès. Esteu dient de posar cabina de comandament a l'extrem de cotxes Estrella?
Com a exemple, sí, tot i que segurament seria més indicada una sèrie nova.

Edito: Us he trepitjat als dos, ja que no m'he adonat del canvi de pàgina.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 14/01/2008 15:07

Ja em perdonareu, però és que amb els noms de les series, encara foto un embolic segons a on :S

I sobre el tema en sí... home, ja posats, no seria millor destinar trens Estrella i Arco "alliberats" en composició tradicional de màquina i vagons? Més que res, de fer el que esteu dient, hi hauria una cabina de la locomotora que quedaria en desús (la qual cosa, no he entès mai perquè es fa així).



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 14/01/2008 15:16

No és que quedi en desús, perquè aquella locomotora no estarà sempre enganxada a aquesta composició. I si no s'ha fet això de composicions tradicionals és precisament perquè no agrada a Renfe (i ara, amb la separació, per cada maniobra se li ha de pagar un canon a Adif). Com menys maniobres millor, per a les operadores. Per això estem parlant de posar un cotxe cabina.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dilluns 14/01/2008 17:48

Anem per parts:

Composicions push pull:

Cotxes cabina:

Possibles solucions

1-Transformar els 10000 o 9000 apartats a regionals i a 20 d'aquests posar-lis una cabina(s'haurien de partir d'una subserie determinada jo voto per les 9600).
2-Agafar els Rc dels 432 i posar-lis una cabina de la locomotora a remolcar.Es podrien aprofitar les de les 269.0 apartades.
3-Construir Rc nous peró que siguin semblants al 9000

Cotxes normals.

1-Agafar els 10000 de portes deslitzants (que queden poquets)i posarlos al principi de la locomotora com a cotxes PMR(posant rampes a les portes)
2-Agafar els 9000 apartats i/o que seràn retirats.Agafar els que millor estat tinguin.es podrien agafar més de 60 cotxes entre les series de butaques i lliteres.Als lliteres posar-lis les finestres tipus 9300.Adaptar-los a regional.

Locomotores.

Crec que la millor serie de locomotores que pot remolcar un regional a 160 serien les 269,en concret les de la subserie 400.

Es sap que amb tant autopropulsat les locomotores es limitaràn a arrossegar els talgos IV i VI i els internacionals i amb les 252 es pot fer.

Les 252 NO serien aptes per a serveis de regionals perque es desperdiciaria potencia i mai podrien passar de 160(a no ser que es reformin els cotxes per aixó).

Les 269.9 no crec que fossin també aptes perque la maxima es de 140.Passar-les a mercaderies seria una bona opció...o no.

M'explico: la subserie 269.9 es va crear perquèles van fer monorreductores a 140 tipus B ferles altra vegada birreductores seria un cost innecesari.Però si es transformen a 269.97X només s'han de cambiar els engranatges per fer-les 100N com la resta que comenca per 95X.Altra solució es usar-les a aquells serveis de GL on les velocitats màximes no passin de 140km/h.

Les 269.4 són Monorreductores a 160B i adaptant-les a régim Push-Pull no seria molt car sinó perqué es va fer el push pull amb els 450 quan encara no tenien les motrius si només estarien així 2 anys?
També es podria aprofitar la cabina 1 per posarla al RC del 9000(perque la 2 és on fa menys soroll)i en la 1 es posarien els equips per fer el push-pull.

La composició que crec que s'hauria de fer es: 269.4+Ri-PMR+Ri+Ri+Ri+Ri+Ri+Rc SEMPRE podent-se alterar en funció de la demanda als tallers ja que portarien enganches semipermanents.

Aquestes composicions haurien d'anar a les zones on es pot anar a 160 una estona com la llinia de Madrid a Irún.

També en el servei regional exprés Bcn-Valencia.

Aquestes composicions haurien de ser en servei REX per aprofitar la velocitat de la Japonesa.

A la llinia Bcn-Portbou posaria trens de dos pisos.


Salutacions



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3177
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 15/01/2008 14:28

Si cada vegada que arribes a l'extrem de línia enlloc de simplement canviar de cabina, la locomotora s'ha de desacoblar, maniobrar (s'ocupen dues vies) i acoblar-se a l'altre extrem de la composició, es perd molt de temps (prova de frè, de llums, etc...) a més del que ja s'ha dit del cànon d'ADIF. Cada cop que s'acobla i es desacobla, la locomotora s'ha de parar del tot (abaixant pantògrafs) i s'ha de buidar la tuberia general de frè. Precisament per evitar aquestes maniobres, anys enrera, es portaven les composicions cap a Sants des de Can Tunis amb la locomotora empenyent i l'ajudant de maquinista amb el walkie i una vàlvula per a la tuberia general de frè situat al "davant" de la composició.

També en les estacions de Barcelona on es "giren" les composicions, és molt difícil trobar suficients vies lliures amb agulla als dos extrems (ni a SAC, ni a EDF, ni a Bellvitge, ni a l'H).

Salut !!
Jordi Freixas ha escrit:[...]I sobre el tema en sí... home, ja posats, no seria millor destinar trens Estrella i Arco "alliberats" en composició tradicional de màquina i vagons? Més que res, de fer el que esteu dient, hi hauria una cabina de la locomotora que quedaria en desús (la qual cosa, no he entès mai perquè es fa així).


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3177
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 15/01/2008 14:31

Les locomotores no s'haurien de modificar, ja que es connectarien al Rc a través de les connexions per al Comanament Múltiple (Mando Múltiple en castellà). Almenys així ho fan a l'estranger.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 15/01/2008 15:13

No sé com ho fan a Alemanya i altres països, però a França no es fa pel comandament de Mando Multiple (o almenys no és la clàssica mànega que tenim a la RENFE). Si mirem aquesta foto, aquesta altra o aquesta última veiem les connexions per on es connecten les branques per la reversibilitat. Algunes sybic (com aquesta) i algunes nez-cassé, com aquesta, duen una R al costat de la numeració, la qual vol dir que se'ls hi ha instalat posteriorment el sistema per a la conducció en reversibilitat (per multiplexatge).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dimarts 15/01/2008 19:00

Composicions reversibles aprofitant els cotxes existents Arco, 10.000 i 9000 en millor estat es una bona solució, sí ;) . Aixó tambè es fa força a Italia i a Irlanda (fins i tot amb tracció Diesel a línies nó electrificades, i a la segona per cert amb part dels cotxes fabricats recentment per CAF).

Caldría, peró, una modificació menor mès al cotxes apart de les que dieu: la línia de tren que els recorreguès sota el bastidor (igual com tenen les UTs.), pel control des de la cabina extrema.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3177
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 16/01/2008 9:53

Quan les 269 feien aquesta feina amb els primers trens de dos pisos, anaven connectades al tren per la línia del mando múltiple, a l'estil de les 289.100 i les 269.750 que ara van de dues en dues.

Per cert, els cotxes-remolc amb cabina de conducció són els que ara formen part de les unitats 451 (3 cotxes).

269 de rodalies
289.101.8 Tandem
Composició sencera 269+2 pisos

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 16/01/2008 11:10

Això no ho sabia, gràcies. Aquí venim a un altre punt del tema. Posats a fer aquesta hipotètica reforma, es podria mirar de fer que fos per comandament múltiple, però no sé si aleshores es garantiria que pogués funcionar amb totes les locomotores...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/01/2008 11:22

A tot això, una pregunta: algú sap el motiu concret pel qual Renfe va deixar córrer els trens reversibles amb locomotora i cotxe amb cabina de conducció?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 16/01/2008 11:25

Pel que sé, aquestes composicions de 269 més cotxes de 2 pisos ja se sabia que era temporal perquè van arribar abans els cotxes remolcs que els motors. La idea, pel que sé, és que un cop arribessin els cotxes motors, deixar les 269 per a les seves feines de sempre. Vamos, el que va acabar passant.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 16/01/2008 12:20

Crec que en aquest moment es una mica inutil aquest forum perque MD Renfe ha fet el que no havia fet en molts anys, comprar material nou electric. Am la LAV es serveis segurament canvien.
- Un tren cada hora Camp de Tarragona - Barcelona - Girona - Figueres LAV servei Avant. A Lleida potser cada 2h. Ja hi han s104 fent proves de Lleida a Tarragona i aquest servei ja començarà aquest any fins a Barcelona. Ademes hi ha una comanda de mes s104 (dits s114 o s105 segons les fonts)
- Trens Barcelona - Tortosa / Reus - Mora substituits per S121 que son els tren d'ample variable de regionals (LAV fins Tarragona Central i lina actual).
- Serveis regionals a parant a totes les estacions estacions fora del nucli de rodalies.
- Barcelona - Tarragona ciutat com ara per linea convencional amb 448 o similar. El trajecte es pot fer en 1h per convencional, mes rapid que anant a Camp de Tarragona.
Jo veig perfectament factible entre Barcelona - Girona - Tarragona (ciutat i camp) 1 tren cada hora per LAV directe + 1 tren cada hora per via convencional paran a quasi totes les estacions fora del nucli de rodalies. Actualment el servei esta consolidat amb frequencies de fins 30min en hora punta, i amb la millor de temps encara es poden guanyar mes passatgers.
Per tant a mig plaç no necesitem 448 de 6 cotxes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/01/2008 12:26

davida ha escrit:Crec que en aquest moment es una mica inutil aquest forum perque MD Renfe ha fet el que no havia fet en molts anys, comprar material nou electric.
Com que el tema ha derivat en l'ús del push-pull i, a més, els fotracaires som uns somiatruites que de seguida ens posem a elucubrar, considero aquest fil prou justificat.

Ara, sobre gustos no hi ha res escrit...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3177
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 16/01/2008 12:45

En el cas concret de les 269+dos pisos en rodalies per:

1.- poca acceleració de les composicions, fins i tot respecte a una 440.
2.- les 269 "patien" molt amb tanta acceleració i frenada contínua (servei de rodalies). Se'ls havia de fer un manteniment molt acurat. Per això (i pels 10 de pl. Catalunya cap a Arc de Triomf) es van destinar als trens BCN-SAC a Sant Vicenç de Calders.

Salut !!
Guigui ha escrit:A tot això, una pregunta: algú sap el motiu concret pel qual Renfe va deixar córrer els trens reversibles amb locomotora i cotxe amb cabina de conducció?


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dimecres 16/01/2008 13:05

genissimon ha escrit:Quan les 269 feien aquesta feina amb els primers trens de dos pisos, anaven connectades al tren per la línia del mando múltiple, a l'estil de les 289.100 i les 269.750 que ara van de dues en dues.

Per cert, els cotxes-remolc amb cabina de conducció són els que ara formen part de les unitats 451 (3 cotxes).

269 de rodalies
289.101.8 Tandem
Composició sencera 269+2 pisos

Salut !!
A les 269 sels va fer una reforma més per poder prestar el servei que inutilitzava la cabina 2.Hi han fotus en el que hi ha un petit aparell al exterior de la 269...


Salutacions



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 17/01/2008 0:01

o acabo d'entendre la relació entre les 269 de Rodalies, i la tàndem. Jo recordo que la 269 de Rodalies era una màquina normal i corrent enganxada als vagons.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”