4 cotxes del TH Pendular de TALGO viatgen a Rússia

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Re: 4 cotxes del TH Pendular de TALGO viatgen a Rússia

Entrada Autor: calisay » Dimarts 02/02/2010 13:56

Algú podria donar + detall sobre aquest llibre?? Titol? Editorial? ISBN?

Gracies per endavant :ok


El licor Calisay no se bebe, se saborea

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 02/02/2010 22:25

Nomes faltaria:

Talgo 1942-2005 de un sueño a la alta velocidad
Miguel Cano López-Luzzatti i Manuel Galán Eruste
ISBN: 84-931344-9-x
Comprat a la llibreria collector. Pau Claris 168

Us el recomano si us agrada la historia, i si us interesa tot el que ha fet patentes Talgo, des dels seus origens i les vicicituds per que ha agut de passar per arrivar a ser el que és, que mes puc dir que ja no digui el titol. A i si alguna vegada algu m'ha retret la meva defensa ferria per la utilització de la tecnologia talgo, si llegeix aquest llibre entendra perque.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 03/02/2010 4:34

Home, si una cosa és innegable aquí és que conceptualment i ja des del començament amb els primers prototips, els trens Talgo van sorgir amb la clara voluntat d'exercir de trens d'Alta Velocitat encara que no fós sobre les LAV com les tenim assumides a dia d'avui; innovacions com el sistema de tren articulat, o la suspenció per pendulació a partir dels anys 80, que han permès (i continuen permetent) que assoleixin les velocitats més altes de tota la mijana de trens en traçats sinuosos; el disseny aerodinàmic d'aquests trens, ja des del primer prototip també deixen entreveure aquesta mateixa filosofia, i durant molts anys van ser el tren de bandera de la RENFE, i la prova més irrefutable és que durant tots aquests anys, la denominació comercial d'aquests trens va ser simplement Talgo que, CURIOSAMENT no és altra cosa que la marca del fabricant (tothom sap que ara circulen trens nous de Rodalies i d'entre la gent que ho sap, fins i tot molts no-aficionats saben que aquests trens reben la denominació Civia, però a ningú se li acudirà anunciar així aquest tren de Rodalies). Tot això fins que amb l'aparició per primera vegada de l'Alta Velocitat propiament dita a la península. A partir d'aquí els trens Talgo, com tothom els ha conegut ja han deixat de ser el tren de bandera de la RENFE per donar pas a l'AVE. Tot i així, alguns d'aquests trens Talgo, encara que vagin més lents s'han valgut perfectament amb el dret (i la obligació) de compartir via amb els trens d'Alta Velocitat i ara també tenim trens Talgo d'Alta Velocitat (encara que possiblement ja no siguin els millors d'aquesta categoria, no per això deixen d'estar al mateix nivell que uns Alsthom, Caf, o Siemens d'Alta Velocitat, més que dels trens Talgo convencionals).

PD Déu ni do amb el sermó... xD



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 03/02/2010 10:32

Ja se que aixo es marxar molt de tema, pero jordi tu realment creus que un tren que ha rodat a mes de 500Km/h sense cap problema no es un tren de 1a. Talgo en aquest sentit esta per sobre de Caf, siemens o ansaldo, i nomes es pot comparar amb Alstom. El problema esta en que encara no han trobat cap locomotora que permeti assolir aquestes velocitats, ja que les tractores dels 102 com les dels 130 de bombardier no brillen precisament per la seva descomunal potencia, cosa que ha propiciat que per exemple el talgo 350 tot i estar diseyat per la velocitat comercial que indica el seu nom, renfe nomes l'ha autoritzat a 300 per la potencia justa de la locomotora que no permet assolir aquesta velocitat facilment, ja que la seva velocitat punta en proves si no vaig errat va ser de poc mes de 340 Km/h.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 03/02/2010 10:56

Una cosa són les velocitats que s'hagin realitzat a nivell experiental. I una altra de diferent és que d'una banda, Alsthom i Caf van ser dels primers en assolir velocitats comercials a 300 km/h, i que en l'actualitat segons tinc entès, si bé els Ànecs tenen la seva velocitat punta als 330 km/h, els Siemens la tenen a 350 km/h.

Però insisteixo en que no per això s'ha de menystenir el material Talgo, ja que probablement van ser dels primers en assolir velocitats importants, i el més important, en vies que no estaven (ni estan) preparades per a trens d'Alta Velocitat. És precísament aquí a on recau el seu èxit principal.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”