El futur dels 450 i 451 de Rodalies

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
escursso
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: Tiana
Contacta:

El futur dels 450 i 451 de Rodalies

Entrada Autor: escursso » Dijous 05/08/2010 10:33

Llegint en el post d’incidències Renfe un comentari de Metring en el que diu “Jo he agafat una 447 doble a Sitges, el que havia de venir a les 20:15, que ha arribat a les 20:33, una quantitat de gent que espantava, i clar, si no és una 451 doble, no dona abast.” M’ha passat pel cap, pensar que faran el dia que hagin de substituir els 450 i 451. Els dos pisos porten moltíssima gent, que no la poden fer cabre ni en doble de 465.
Se sap si hi ha alguna previsió per a nous trens de dos pisos de rodalies a mitjà termini? O quina és la intenció de relleu dels trens de dos pisos?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/08/2010 10:39

Dues opcions:

- Comprar nous trens dobles, cosa que em sembla que no en tenen la intenció.

- Posar cívies a punta pala, peeeerò un cop desviats els mitjana distància, europatitos i companyia per altres vies, sinó no hi haurà manera de donar servei a tanta gentada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 05/08/2010 10:52

La solució no passa per posar nous trens de dos pisos, sinó treure d'aquesta línia tot allò que no sigui rodalia, per tal d'aconseguir freqüències de 10-15 minuts, i no de 20-30 com a l'actualitat.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 05/08/2010 11:51

VIst que han pintat una 451 amb els colors de Rodalies Catalunya,em sembla que tenim 450/451 per molts anys més,o sigui que de moment no hem de patir per la seva retirada.

Les dobles de 465 absorveixen molta gent,si bé té més seients una 450 o doble de 451,crec que hi caben més gent que aquests últims.

Possiblement dintre de no gaire temps a la R2 Sud en serveis de Rodalies nomès hi hauràn 450/451 i 465 en doble,i potser alguna doble de 447 per fer es Regionals-Rodalies.
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 06/08/2010 8:39, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/08/2010 13:45

Que els civies tenen més seients que les 451???????????????????????



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 05/08/2010 14:06

Doble 465: 1994 places totals, 554 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.



escursso
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Dijous 05/08/2010 14:44

victorcasta ha escrit:Doble 465: 1994 places totals, 554 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.
Després que els hi expliquin als usuaris que han d'anar més drets perque han tret quasi la meitat dels seients, això sí, poden anar més gent de peu. :nose

Hem sembla que seria una mala sol·lució.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/08/2010 14:52

Els 450 i 451, tenint en compte que la gent triga més a pujar i baixar que en els Civia i 447 i que, a més poden anar a 140 Km/h (i no només a 120 Km/h com els Civia i els 447), els dedicaria a fer trens Civis (semidirectes), que bona falta fan.

Però, és clar, per això fa falta duplicar, triplicar i/o quadriplicar vies allà on es pugui, posar en servei vies d'apartador a les estacions i fer una explotació del control del trànsit més acurada. Cosa impossible mentre duri el triumvirat Renfomentadif.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/08/2010 21:38

victorcasta ha escrit:Doble 465: 1994 places totals, 554 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.
Una doble 465, si no han allargat les andanes recentment, no hi cap a Viladecans. De tota manera, tampoc seria massa difícil allargar les andanes.

Certament però, el fet de que hi hagi escales a dins dels trens, ja és un punt en contra d'aquestes unitats per incomoditat i inadaptació a PMR. Si a més afegim que es van motoritzar de manera insuficient, no m'estranyaria que en un temps no molt llunyà acabessin la seva vida útil fora d'Europa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/08/2010 22:22

wefer ha escrit:
victorcasta ha escrit:Doble 465: 1994 places totals, 554 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.
Una doble 465, si no han allargat les andanes recentment, no hi cap a Viladecans. De tota manera, tampoc seria massa difícil allargar les andanes.

Certament però, el fet de que hi hagi escales a dins dels trens, ja és un punt en contra d'aquestes unitats per incomoditat i inadaptació a PMR. Si a més afegim que es van motoritzar de manera insuficient, no m'estranyaria que en un temps no molt llunyà acabessin la seva vida útil fora d'Europa.
En aquestes no, però en un Talgo 22 amb una zona adaptada i porta més baixa, sí que es podria sol·lucionar. Tampoc és que els civia siguin la os### d'adaptabilitat, per molt pis baix que tenen, la d'estacios que cal agafar embranzida per pujar-hi! Per no parlar de la gran quantitat d'estacions sense adaptar!



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 05/08/2010 22:45

Certament, el tema de l'adaptació a PMR és un dels greus problemes tant de 450/451 com de 447. No es podria modificar la caixa dels cotxes motors per fer una espècie de pis baix a la zona de la porta? Sobre el tema de les portes, no estaria malament que les 450/451 es dediquessin a serveis semidirectes a les hores punta. A les hores vall si que podria fer serveis normals.
metring ha escrit:Tampoc és que els civia siguin la os### d'adaptabilitat, per molt pis baix que tenen, la d'estacios que cal agafar embranzida per pujar-hi! Per no parlar de la gran quantitat d'estacions sense adaptar!
A Castellbisbal l'andana de la via 2 està més alta que el pis baix del civia (degut al peralt de la via :P ).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/08/2010 23:46

Si és que no n'encerten ni una! Amb això, el Civia ha resultat una pifia.

Però bé, tornem al tema original:quant temps de vida els doneu als trens d'aquestes series?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 06/08/2010 8:38

wefer ha escrit:
Una doble 465, si no han allargat les andanes recentment, no hi cap a Viladecans. De tota manera, tampoc seria massa difícil allargar les andanes.
A Viladecans han allargat les andanes fa uns mesos,reformant les andanes sent més llargues i més altes,i en principi,hi cap una doble de 465.
metring ha escrit:
Però bé, tornem al tema original:quant temps de vida els doneu als trens d'aquestes series?
SI han pintat una 451 amb els Colors de Rodalies Catalunya,5 anys o més seguiràn prestant serveis a la R2 ;)



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 06/08/2010 11:42

El mateix, 5-6 anys...
Això sí, serà la pròxima sèrie que retiraran de Rodalies... :roll:



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”