Dubtes amb el "soroll" dels diferents metros

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Dubtes amb el "soroll" dels diferents metros

Entrada Autor: Vox » Dimecres 12/10/2005 1:43

Vejam.. Avui, tal i com he explicat en un altre fil, he pujat a un 5000 de la L5, entre Sagrada Familia i Entença. I m'ha sobtat molt que feia el mateix soroll (però molt menys audible, clar) que els Serie 1000 quan circulen per aquesta linea. Parlo nomes del que se sent desde dins: el tren accelera bummmmmmm i cap a mig camí es queda com en silenci, com estable en la velocitat, i de cop comença el bummm però a l'inversa, frenant.

Pensaba que era propi dels 1000 pero he començat a pensar que era mes pel tipus de linea.

I es que els 2100 de la L2, fan unaltre soroll, inclus moviment. Es com més uniforme. Accelera ràpid i esta estabilitzat mes temps, com mes constant. Es pq la distancia entre estacions es més llarga? La mecànica del tren? O es que va més lent que els de la L5?

A mi m'agrada el tipus de soroll/recorregut/uniformitat dels serie noseque (7000? 8000?) de la L10 i L8 de Madrid, tot i que la L8 te distancies grans entre estacions, així que es més vàlid l'exemple de la L10.

Vox



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 12/10/2005 3:52

Hola:

Imagino que deu ser una barreja de tot una mica: D'una banda la construccio dels tunels, el suport -ciment o traveses de fusta- de les vies, el tipus de convoi que circuli, etc., el que fa que "ressoni" tot d'una manera o d'altre.

El que si que dire que dissortadament el Metro de Barcelona es tremendament sorollos. No em refereixo als motors del combois, si no al soroll que aquestos fan -els trens- cuan circulen. Per exemple el soroll estruendos que fan els trens que entren en Sagrada Familia L2 provenint de Clot. Aquella corba d'entrada es horrible. O tambe la corba d'entrada a Sagrada Familia L5 provenint de Hospital de Sant Pau. Moltes vegades els trens entran "xarricant" roda.

Dintre dels trens ja es de jutjat. En alguns moments i recorreguts no es pot mantenir una conversa a un nivell de veu normal i has d'estar parlant a crits perque l'altre persona et senti.

Pregunta "retorica": Tant costa fer que els trens no siguin tan sorollosos?. Ni dintre dels vagons propiament dit, ni circulant. Conec varis metros de diferents ciutats, i sorollos com el nostre, no en recordo cap :(

Sal.lutacions

Serie600



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 12/10/2005 14:31

Les unitats 1000 i 1100 té certa lògica que fagin força soroll, que ja tenen una edat i fa 30 ó 35 la tecnologia no era la que hi ha actualment.
si pujeu en qualsevol tren de fa 30 anys també fa soroll. Tot això agreujat perque dins el tunel el soroll ressona i encara se sent més fort.

M'imagino que els motors que porten els 1000 deuen girar a bastantes revolucions motiu pel qual fan molt soroll. Actualment els motors giren molt més baixos de voltes pel que fan menys soroll.
Pel que fa al compressor seria questió de colocar un bon aillant sonor.

Si parlem del radi de les curves, dons que dir...o reduir la velocitat o fer la curva amb un radi de curva més gran. Com que totes dos opcions no son gaire recomanables, dons es questió de "maxacar" les rodes i els rails.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 12/10/2005 14:54

A mi el soroll que m'agrada és el de les 3900 d'FGV...és fantàstic...no em canso mai de sentir-lo.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 12/10/2005 15:14

Hola companys,

Volia afegir-me a la vostra conversació afegint algunes coses:

-D'una banda, és evident que abans que no els trens, la construcció de la infraestructura (radi de corbes, tipus de travessa i aïllament vibratori del terra, etc.) com bé heu dit influeix en el "soroll", òbviament de manera més negativa si tenim corbes tancades, i vies amb travessa de fusta.

-D'altra banda, la transmissió de les 1000-1100 crec que és per dentat recte i no pas per helicoidal, éssent aquests engranatges molt sorollosos en diferència amb els helicoidals. Igualment, però, en cas d'estar dotats d'helicoidals, 30-35 anys de servei continu són suficients per començar a notar fallades dels materials per picat de les dents.

-Un altre fet que pot influir és el fet que aquests trastos porten motors de CC (continua) mentre que les últimes sèries (2100 i 5000) porten motors trifàsics asincrons de CA (alterna). Encara que les sèries 2000, 3000 i 4000 portin també motors de CC, el seu control és mitjançant dispositius d'electrònica de potència, mentre que en el cas dels 1000-1100 es fa mitjançant dispositus més rudimentaris, com són potenciòmetres (resistències elèctriques de valor variable).

Salut companys!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dimecres 12/10/2005 15:44

Como el sonido que hacen las 3600 y 3900 de FGV no hay nada :D



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 12/10/2005 16:24

Doncs què voleu que us digui...el ronroneig dels 1000/1100 és i serà mitic....tot i que els 3000/4000 sonen molt bé, els 500/2000/2100 tenen un so molt peculiar i els 5000 són rarissims...però si m'haig de quedar amb algun de FMB, els 1000, i en general, les 252 de Renfe :p


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 12/10/2005 16:32

Ja se sap que contra gustos no hi ha res escrit.

El que per uns es un soroll prohibitiu per altres és una dolça melodia...
A mi tampoc hem desagrada pero comprenc que a molta gent li pugui molestar perquè realment es un soroll de forces decibels.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 12/10/2005 17:15

Ens agrada pq som uns frikis del tema :roll: Però 30 o 35 anys ja son masses, ja toca un canvi de trens. I que coi, podrien fer com a la L3 de Madrid i renovar la L5 sencera, aprofitant l'entrada dels 5000. No se, renovació de material, estética, andanes, escales, accesos.. I més endavant L1 i L3 i sobre tot la L4.

A mi, per sorolls, m'agrada el de les 447 de rodalies, sobre tot quan s'en van i fan aquell soroll per fragments, com canviant de marxes jaja

Mateix soroll que fan els de la L10 i L8 de Madrid.

Vox



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 12/10/2005 17:23

Vox ha escrit: ja toca un canvi de trens. Vox
Cal pensar que comprar material mobil nou per tota una linia de metro tipus la L5 de Barcelona val molts millons d'euros, no es pot anar canviant la flota cada cinc anys.

No se si 35 anys son pocs o molts però al meu veure no es pot canviar 20 ó 25 unitats perque son massa sorolloses.
Amb el rendiment que han donat aquestes unitats, alguna pega havien de tenir.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 12/10/2005 17:30

Sorolls? No són sorolls, jo els qualificaria de sons... música, fins i tot :D
Evidentment, em quedo amb els 1000, o fins i tot encara millor, amb els 1100, que fan el mateix sò que els 1000 al còrrer però li afegeixen esbufecs al frenar. Igualment, eren molt millor en estat d'origen, sense aire condicionat i amb totes les finestres obertes. Allò sí que era un bon concert!!!
Per cert... és curiós que, simplement per costum, un acaba diferenciant molts trens d'oïda. És relativament senzill diferenciar un 1000 d'un 1100 frenant, per exemple, o un 3000 d'un 2000 quan acceleren, o fins i tot un 2000 d'un 2100. En canvi, un 3000 i un 4000 sonen idèntics... com a mínim a mi.
De RENFE... em quedo amb els espetecs d'una 440 acabant de frenar: Pxiiiuu, pxiiuuu xD


Pel que fa als 5000 per la L2, per exemple, fan molt menys soroll que els 2000 i 2100. Es nota força, per exemple, a la corba de Tetuan, on el 5000 hi passa molt més finament.
Igualement, via més moderna no vol dir menys soroll. En molts trams de la L3 amb travessa de fusta, el tren pràcticament ni se sent arribar. en canvi, en el tram on la plataforma és de formigó, molt més modern, sents el tren des que arrenca de l'anterior estació. L'escàndol de la L2, per exemple a Sagrada Família, ja ni el comento...



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 12/10/2005 18:20

A mi també m'agraden les 1000 i el seu soroll, que em recorda a quant era petit i anavem a Bcn amb l'escola i agafavem la L4 a Pep Ventura fins Urquinaona. Aquell soroll feia que els meus companys es pensessin que el tren anava a 180km/h o alguna cosa aixi :D

Però de cada 10 usuaris de L5 que cada tarda va petada, quants son frikis com nosaltres? 0,1? 0,01? La majoria agraeix un nou metro, que els importa ben poc si no te aquell "que" de les 1000/1100, es un tren nou, silencios i cómode. Ja n'estan contents.

Vull dir, que això no son cotxes, on un pot tenir un Mini o un Porsche 944 de 1985 i que li agradi que foti soroll i que soni a clàsic, sino que això es un transport públic i dubto que quan 973938393 persones entren aixafades dins un 1000 a les 19h de la tarda a Sagrada Familia i escolten aquell BRUUUUUUUM, pensin "es música!". Que va. Pensen "vaja caqueta!".

I que consti que m'agrada això de tenir series 1000 però ja tocava el canvi. Això si, prefereixo els trens antics de Bcn, amb més carisma, que no els de Madrid, que directament no em diuen res, encara que potser no siguin taaaaant antics (parlo de la L6, per exemple, mira que son lletjos).

Vox

Pd: o que coi, en una 440 hi anaves comodíssim! aquells sofas granates!! Però les 446/447 son més útils encara que pel meu futur Ibertren (el d'ara el teu el meu pare) em compri dos suisses HO, una verda/plata i l'altre taronja/blava :D:D



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 12/10/2005 20:36

completament d'acord amb el que diu en Vox.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 12/10/2005 21:19

wefer ha escrit:Sorolls? No són sorolls, jo els qualificaria de sons... música, fins i tot :D
Evidentment, em quedo amb els 1000, o fins i tot encara millor, amb els 1100, que fan el mateix sò que els 1000 al còrrer però li afegeixen esbufecs al frenar. Igualment, eren molt millor en estat d'origen, sense aire condicionat i amb totes les finestres obertes. Allò sí que era un bon concert!!!
De RENFE... em quedo amb els espetecs d'una 440 acabant de frenar: Pxiiiuu, pxiiuuu xD

Doncs lamento dir-te que la "teva música preferida" està perdent decibels a Can Boixeres: trenet que s'espatlla trenet que no s'arregla...no gastarem diners si ja tenim els nous...
Si TMB decideix conservar un 1000 xD xD xD xD que sigui sense els sorolls celestials :D però amb seients violetes i parets verdes. Mític. :D

PXIIIIUU, PXIUUUU per la línia de Puigcerdà!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimecres 12/10/2005 21:31

Per so bo el de les 213. Serà el costum ja d'agafar-los cada dia,...

Es un soroll que per mi ja no es soroll, jeje... Quan tanca porten, es pugen els esglaons TOOK, arrenca am aquell xiulet caracteristic, accelera i passa pel canvi d'agulles TOOOk TOK toook, jejejej! nuxe i sobretot quan apaguen l'aire acondicionat quin silenci tu a les 7 del mati jejej, q sobretot es nota quan entra en el tram recte de el Palau accelerant i que la via apenes té "deficiencies" jejeejje, per per molar quan entra el R5 a tota pastilla per la corba de Sant Josep - Gornal, jejje xirriant rodes ,on apenes se sent el missatge de proxima parada ( weno els R no perque per aquest tros no "parlen", ejejej").... i la frenada d'Espanya arribant a poka velocitat.

Jajaajaaj

Per cert algu s'ha adonat que ara a Espanya quan surt un tren (almenys a les vies 3 i 4) sona un xiulet com els d'abans, per sembla q esta gravat i surt de megafonia! pooot serr???¿¿¿



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 12/10/2005 21:53

metrobaix ha escrit: Per cert algu s'ha adonat que ara a Espanya quan surt un tren (almenys a les vies 3 i 4) sona un xiulet com els d'abans, per sembla q esta gravat i surt de megafonia! pooot serr???¿¿¿
És el Marxi el Tren electrònic...fastigós per cert.

Si fa quatre sorolls estridents vol dir que ha de sortir el tren de via quatre, si en fa dos, el de la dos i així...

Res a veure amb les campanades de Plaça Catalunya (excepte linia 5)

Jo posava una mecànica amb banderí regulada per ordinador...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimecres 12/10/2005 22:00

Jejeje

Si, es horroros aquell so que foten alla, un xiulet molt fort i desagradable...

Quina cosa mes cutre, pensaba que s'indica amb semafors



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 12/10/2005 22:45

liniadelRipollés ha escrit:Jo posava una mecànica amb banderí regulada per ordinador...
Vingaaaa!!! I si falla l'ordinador, què, el banderí anirà a lo boig repartint llets o què?? Perque fijo que aniria amb windows...:p


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 13/10/2005 10:17

Haurien de conservar un 1000 amb els seients violetes, les parets verdes, sense aire, les enganxines del nen punki que s'enganxava la mà a les portes :x , les plaques originals de "200 viajeros de pie", i aquells anuncis tan xulos que hi havia a dins :D

dels bancs de colors de les estacions ja ni en parlo :(



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 13/10/2005 15:18

Mortadel·lo, m'has fet 15 anys més jove tot d'una! Mare meva, ni recordava ja el nen punki entremaliat, ja ja!

Els anuncis, més aviat eren "bizarros" (amb acadèmies d'anglès, de les quals no sé si la crisi dels últims anys haurà deixat alguna dempeus, i les clíniques per aprimar-se o resoldre els problemes a l'aparell sexual). Ara, detallets com el certificat de desinsectació, els adhesius "És perillós abocar-se" i aquell terra verd on tots fèiem "Metro-surfing" formen part important de la nostra vida.

Sí que és una llàstima, sí, que no en quedi cap així.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”