Seguiment unitats 111 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Seguiment unitats 111 de FGC

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 27/01/2014 9:21

A la vista d'això:
raulitinbcn ha escrit:
Miquel ha escrit:
Ferry1ac1 ha escrit:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
Això vol dir que les 114 s'entregaran abans que les 113, massa tuf tuf fa tot plegat, fer trens nous per una línia que a la llarga sols necessitarà 3 o 4 trens, i pel temps de viatge de la L7 realment no hi ha excuses de confort que valguin, subhasta a banda, espero que n'en conservin dos o tres.
Si acaba com a la SCNF, serà per ''pijos'' i col.leccionistes de vintage. Abans que això, preferiria que ho donessin a alguna associació.
potser ja tocava obrir un tema de seguiment de la sèrie durant aquest procés (paulatí, suposo) de retirada, subhasta de peces, possible (esperem que no possible, sinó segura) preservació d'una o més unitats, etc.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 14/02/2014 11:57

Fa uns dies vaig enviar una carta a FGC

Avui m'han contestat. Bones noticies per la preservació d'una UTE 111, però no hi ha previsió de preservar el furgó automotor nº 3 (actualment 162.01)

Benvolgut Sr.

Com vostè bé indica l’automotor nº 3, actualment renumerat com 162.01, data dels orígens de la línia del Vallès. Va pertànyer a la primera sèrie de vehicles encarregats per Ferrocarrils de Catalunya a J.G. Brill l’any 1912, formada per les grues 1,2 i 3. La grua 3 es va transformar en furgó l’any 1949 i va patir una nova transformació l’any 1981, prenent l’aspecte actual.

Actualment, aquest vehicle es troba desprovist de tot valor històric a causa de les transformacions sofertes. FGC ha preservat la grúa nº1 com a representant de la sèrie, així com les vagonetes 1 i 5, les quals van intervenir en la construcció de la línia.

En relació a les unitats de la sèrie 111, és previst retirar-les del servei a mida que es vagin incorporant al servei les noves UT 113 i l’empresa ha previst preservar una unitat d’aquesta sèrie.

Confiem haver donat resposta a les qüestions plantejades.

Ben cordialment,

Jordi Carrera
Premsa i Continguts
Cardenal Sentmenat 4,
08017 – Barcelona
Telf. +34 933663187
Fax. +34 933663350
http://www.fgc.cat/



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 14/02/2014 12:06

¿Y cual es la buena noticia? ¿Que van a hacer lo absolutamente mínimo en temasde preservación?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 14/02/2014 12:27

122-042-132 ha escrit:Com vostè bé indica l’automotor nº 3, actualment renumerat com 162.01, data dels orígens de la línia del Vallès. Va pertànyer a la primera sèrie de vehicles encarregats per Ferrocarrils de Catalunya a J.G. Brill l’any 1912, formada per les grues 1,2 i 3. La grua 3 es va transformar en furgó l’any 1949 i va patir una nova transformació l’any 1981, prenent l’aspecte actual.

Actualment, aquest vehicle es troba desprovist de tot valor històric a causa de les transformacions sofertes. FGC ha preservat la grúa nº1 com a representant de la sèrie, així com les vagonetes 1 i 5, les quals van intervenir en la construcció de la línia.
S'agraeix la detallada resposta. Respecte al criteri per a no preservar l'automotor 3 (162.01), jo els diria: ans al contrari! Un vehicle més que centenari i que ha estat reaprofitat d'aquesta manera, durant, com a mínim, 2 transformacions de rellevància, mostra millor que cap altre una de les virtuts del Tren de Sarrià al llarg de les dècades: aprofitament, fins allà on es podia, d'allò que hi havia.

Potser ja és normal que a la FGC actual això ja no li interessi tant...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 01/04/2014 14:24

Curiosament l'altre dia vaig veure com per Twitter de FGC algú deia que havia anat en una 111 per Terrassa, jo vaig pensar qeu seria una cosa puntual, però sembla ser que no, doncs avui he pescat dues 111 fent servei a les suburbanes, he vist la 111.11 fent un S1 cap a Barcelona passant per Les Planes cap allà a les 12:30.
La meva sorpresa ha estat més tard, quan he pogut agafar la 111.03 a Peu del Funicular fent servei en un S2 direcció Barcelona passades quarts d'una.

Per contra, a la L6 hi havia diverses 112 i fins i tot una 113. I jo que pensava que un cop les 113 ja estiguessin operatives, no es tornaria a veure 111 per Terrassa i Sabadell fins algun viatge commemoratiu o semblant. :D A gaudir-ne (apretadets tot sigui dit) mentre duri.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 01/04/2014 21:02

Me pasa lo mismo que a ti, que hace poco me sorprendí que con ya un puñado de 113 funcionando aún tienen algunos S1 (no se si tambien S2) con 111. Supongo que las 113 aún estan esencialmente en pruebas, y no estarán rotando con regularidad sino puntualmente. También así se entendería que las metan en la L6 (y en algun S5 también las he visto) mientras hay suburbanos que van con 111, que estan probando el desempeño que tienen en las distintas líneas. Supongo que dentro de poco ya las meterán en la rotación regular, supongo que esperarán a tener un determinado número de unidades o algo así.



Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dissabte 05/04/2014 14:06

Dijous 3, es va fer amb 111 (no estic del tot segur però crec que era la 08) el S2 Sabadell (10:22) - Barcelona (11:07). La mateixa 111 va sortir després en el S1 Barcelona (11:15) - Terrassa (11:56), i va tornar a Barcelona, llavors va passar a la L6.
Després vaig veure la 111.11 fent un S1 Barcelona - Terrassa però no recordo bé si era el de les 13:06 o el de les 13:18.

Divendres 4, des de la 113.08, que feia L6 Barcelona - Reina Elisenda, veig una 111 fent S1 Barcelona. Mirant els horaris és el S1 Terrassa (15:42) - Barcelona (16:24). Per tant, si torna a sortir en S1 Terrassa, seria el de les 16:30. Vaig a Provença a esperar-la ja que a Catalunya no m'hauria donat temps, i SÍ.
A les 16:32 arriba la 111.10 fent S1 Terrassa. La unitat té algun problema en sortir de Muntaner, ja que s'atura només sortir i en el cotxe 111.60 on anava s'apaguen tots els llums paral·lels als seients, en canvi els llums paral·les a les portes es mantenen encesos. Després d'uns 20 segons aturada, torna a sortir i s'atura a La Bonanova. No vaig veure ningú intentant obrir portes, no sé si era possible, però el xiulet de tancament de portes va sonar. A partir de llavors continua normalment excepte aquests llums que continuen apagats almenys durant tot el viatge que jo faig, que és fins a Les Planes ja que el bittlet que duia era d'una zona.
Allà m'espero els 56 minuts fins que torni a passar el mateix torn cap a Barcelona, i de 111 només veig la 111.06 a la S55.
Al arribar el torn que esperava resulta que la 111.10 havia estat substituida (potser per la incidència que he comentat ...), però per sort la substituta és la 111.20. Fa el viatge sense incidències, entra a Pl. Catalunya per la via 4, i torna a sortir en el S1 Barcelona (18:06) - Terrassa (18:48).



Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dilluns 14/04/2014 15:38

La setmana passada vaig veure diversos dies com es feien en 111 els mateixos serveis S1 que ja havia comentat la setmana anterior.
Avui, en canvi, han començat els horaries de feiner no lectiu, i en lloc de fer-se amb 111 els S1 que surten de Pl. Catalunya a les 11:15 i les 13:18 (amb unitats diferents), s'han fet els que surten a les 11:45 i les 13:30, amb la mateixa unitat, la 111.07.

També he vist la 111.01 a la L7. Portava els llums blaus del frontal encesos, si no m'equivoco això indica que circula sense ATO. A més, li han netejat les pintades que tenia en alguns seients.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/04/2014 16:15

Serie111 ha escrit:També he vist la 111.01 a la L7. Portava els llums blaus del frontal encesos, si no m'equivoco això indica que circula sense ATO. A més, li han netejat les pintades que tenia en alguns seients.
Em sembla que els llums blaus indiquen que l'ATP és desconnectat. És com si circulés en "Mode Especial", m'equivoco?



Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dilluns 14/04/2014 17:14

Renfe445 ha escrit:
Serie111 ha escrit:També he vist la 111.01 a la L7. Portava els llums blaus del frontal encesos, si no m'equivoco això indica que circula sense ATO. A més, li han netejat les pintades que tenia en alguns seients.
Em sembla que els llums blaus indiquen que l'ATP és desconnectat. És com si circulés en "Mode Especial", m'equivoco?
Tens raó, és l'ATP.

A vegades confonc ATO i ATP :oops: .
De fet, ni tan sols sé si les 111 tenen ATO o no :oops: :oops: .



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/04/2014 20:27

Serie111 ha escrit:Tens raó, és l'ATP.

A vegades confonc ATO i ATP :oops: .
De fet, ni tan sols sé si les 111 tenen ATO o no :oops: :oops: .
No t'amoïnis, d'aquí es poden aprendre moltes coses. ;)



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 14/04/2014 22:43

Les 111 no disposen d'ATO. Cal diferenciar les dues coses. L'ATO és com s'anomena el mode de conducció que dirigeix el tren de forma automàtica sense la intervenció del conductor. Recordar sempre que l'ATO és només un mode de conducció i no pas un sistema de seguretat, però sí que és cert que està supervisat per altres sistemes, entre els quals l'ATP. L'ATO permet freqüències d'un tren cada 3 minuts a velocitats màximes de 80 km/h.

El mode ATO el podem trobar al metro de Barcelona a totes les línies amb l'excepció de la L4, que va amb Manual + ATP com a mode de conducció i amb ATP i Tren Stop com a sistemes de seguretat.

L'ATP és un sistema de seguretat que supervisa la conducció als trens, que aplica per exemple el fre d'emergència o impedeix altres accions quan no es compleixen les condicions de seguretat. El sistema ATP es composa en dues parts: en les balises col·locades a la via, que informa al tren de les condicions que s'han de complir (com ara: velocitat màxima, punt i costat d'obertura de portes, situació de les senyals, etc...). També disposa d'elements a bord del tren, que comproven si la circulació compleix l'establert. L'ATP s'utilitza al metro de Madrid, així com a la xarxa d'ADIF, tot i que l'ens gestor només ho considera en aquells sistemes que són control continu, i no en els que són de control puntual. Altres sistemes com l'LZB (utilitzat molt a Alemanya i Àustria, i a Espanya a la LAV Madrid-Sevilla i a la C-5 de rodalies de Madrid) també poden ser considerats com un tipus d'ATP. En el Corredor Mediterrani ADIF cataloga com a ATP el sistema EBICAB instal·lat en aquest corredor.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dilluns 14/04/2014 23:45

Parlant de 111, per la L6 començen a ser de molt escasses a improbables de veure, almenys el que jo vaig veure el dia 8 d'aquest mes, vaig prendre el L6 de les 18.56 a Pl.Catalunya, servit per 113! L'anterior el vaig perdre per poquet i vaig poder veure que era una 112. Durant el trajecte ens vam creuar amb sis serveis L6 a Reina Elisenda, que m'hi vaig fixar, i 3 eren 112 i les altres 3 eren 113; cap 111 vaig veure!


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 15/04/2014 0:30

Creo que han estado probando el desempeño de las 113 haciendo la L6, aunque no me importaría que pusiera las 113 antes en la L6, y tener para los suburbanos sobre todo las 112. Las 112 tienen más asientos, las 113 tienen más espacio para ir de pie y algunos asientos laterales. Parece más apto para un servicio urbano. Aunque tanto da la verdad. Yo tengo una curiosidad morbosa de ver las 114, las 113 de tres coches para la L7, aunque no me deja de parecer ridículo que se compren trenes nuevos para esa línea, no hacen absolutamente ninguna falta.

De hecho, en general no hacen casi falta trenes nuevos excepto para sustituir los servicios suburbanos que se hacen con 111. La L6 ve una ocupación que no hace imprescindible que tenga trenes de 4 coches. Podrían haber pedido muchas menos 113 y solo deshacerse de las 111 más petadas, aprovechandolas para refacciones para las demás 111, hasta que esas ya no dieran de si en 10 o 20 años. Pero bueno, si ya vamos a comprar compramos a lo grande, total que los responsables solo responden a esos impulsos paletos de la ciudadanía de NUEVO = MEJOR.



Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dimarts 15/04/2014 22:49

Renfe451 ha escrit:Les 111 no disposen d'ATO. Cal diferenciar les dues coses. L'ATO és com s'anomena el mode de conducció que dirigeix el tren de forma automàtica sense la intervenció del conductor. Recordar sempre que l'ATO és només un mode de conducció i no pas un sistema de seguretat, però sí que és cert que està supervisat per altres sistemes, entre els quals l'ATP. L'ATO permet freqüències d'un tren cada 3 minuts a velocitats màximes de 80 km/h.

El mode ATO el podem trobar al metro de Barcelona a totes les línies amb l'excepció de la L4, que va amb Manual + ATP com a mode de conducció i amb ATP i Tren Stop com a sistemes de seguretat.

L'ATP és un sistema de seguretat que supervisa la conducció als trens, que aplica per exemple el fre d'emergència o impedeix altres accions quan no es compleixen les condicions de seguretat. El sistema ATP es composa en dues parts: en les balises col·locades a la via, que informa al tren de les condicions que s'han de complir (com ara: velocitat màxima, punt i costat d'obertura de portes, situació de les senyals, etc...). També disposa d'elements a bord del tren, que comproven si la circulació compleix l'establert. L'ATP s'utilitza al metro de Madrid, així com a la xarxa d'ADIF, tot i que l'ens gestor només ho considera en aquells sistemes que són control continu, i no en els que són de control puntual. Altres sistemes com l'LZB (utilitzat molt a Alemanya i Àustria, i a Espanya a la LAV Madrid-Sevilla i a la C-5 de rodalies de Madrid) també poden ser considerats com un tipus d'ATP. En el Corredor Mediterrani ADIF cataloga com a ATP el sistema EBICAB instal·lat en aquest corredor.
Moltes gràcies per l'explicació :ok

Avui almenys dos torns de 111 a la S1: La 111.02 en el que surt de Pl. Catalunya a les 18:06, i la 111.07 en el de les 18:30.
A la L6 no n'he vist cap en servei, però al matí he vist la 111.08 aturada a Reina Elisenda i tenia el cartell de L6 Reina Elisenda, per tant probablement hauria estat abans.
Però la veritat és que ara mateix es veuen més 111 a la S1 que a la L6.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 05/05/2014 14:52

Ahir al COR de Rubí ja hi havia la 113.13. Déu n'hi do la rapidesa d'entrega de les UTE 113, i compte!, la primera 111, en concret el remolc 181.18 carregada dalt d'un remolc de camió, potser la primera a donar de baixar?. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 12/05/2014 14:56

He llegit a "Forotrenes" que 3 UTE's 111 (La 05, la 14 y la 15) se las han emportat a la factoria d' Alstom, en sabeu alguna cosa?.

En aquest link trobareu informació de les tres 111 apartades de servei:

http://www.listadotren.es/motor/series.php?id=230

Sé que el dilluns 5 de maig passat s'en van emportar el remolc 181.18 del COR, però no en sé el destí. Salut!



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 12/05/2014 15:39

Últimamente se han visto muchas 113 haciendo la L6, me imagino que irán retirando las 111 a medida que ya no hagan falta por disponibilidad de las 113, y se quedarán al final con unas cuantas para la L7 hasta que lleguen las 114, que me imgagino que vendrán cuando estén entregadas todas las 113.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 12/05/2014 16:16

122-042-132 ha escrit:He llegit a "Forotrenes" que 3 UTE's 111 (La 05, la 14 y la 15) se las han emportat a la factoria d' Alstom, en sabeu alguna cosa?.


Sé que el dilluns 5 de maig passat s'en van emportar el remolc 181.18 del COR, però no en sé el destí. Salut!
Jo no en ser res, però segurament ja sabem tots quin funest destí els hi esperarà a les 111 que aterrin per la casa d'Alstom...

No se qui va dir que feia dies que no veia la 111.01, doncs dijous o divendres corria per la L7.
FGC ja podria ser més transparent i anar informant de quins trens anirà retirant, per si algú vol acomiadar-se d'alguna en concret. Espero que la 01 la conservin.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 12/05/2014 16:26

La 111.01 la he visto últimamente muy seguido haciendo la L7, al menos hace pocos días la ví. Espero que sea ésta la que se queden para preservar.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”