Nous trens per a la Línia de La Pobla

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Entrada Autor: Danilleida » Dilluns 22/02/2016 22:32

bigcoaster ha escrit:
jms ha escrit:A mi també m'agraden aquests trens, tot i que dues unitats és poc per aquesta línia, perquè volen fer 10 circulacions diàries a Balaguer + tres a La Pobla (això representen 26 circulacions totals) ho veig molt just. No els queda material de reserva. Suposo que de moment amb els dos trens faran i més endavant apareixerà una tercera unitat. També veurem altres canvis com serà unes instal·lacions a Balaguer pel seu manteniment, quan el període de garantia finalitzi.
Ja s'ha dit algunes vegades, amb dos trens es poden arribar a fer entre 5 i 6 circulacions diàries entre Lleida i la Pobla i unes 8-10 a Balaguer, així que amb dos unitats encara queda camí per córrer.
Es molt just dues unitats... amb cas que peti algun dels dos o tingui de fer manteniment o revisio si no hi han mes trens tindran de tirar de bus substitutori... hi ha un 592 a vilanoveta tot pintat... aquest va tindre l'accident aprop de pobla de segur i alla es va quedar... si s'aprofites aquest tren podria suplir els trens nous per fer els lleida balaguer...



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dilluns 22/02/2016 22:37

ortegote ha escrit:Entenc que aquestos Trens seran els primers Trens Diesel Nous que circulen a la linia.
Per que la resta eren aprofitats d'altres linies o mes ben dit el que no volia Renfe els enviava a aquesta linia.
Si algú pot portar-me la contraria estare agraït per saber-ne d'altres Trens nous a la linia.
Salutacions.
No és cert que aquests siguin els primers automotors nous que estrenen aquesta línia. Els problemes del material apareixen a mitjans dels anys 90, fins llavors, el material també s'estrenava en aquesta línia. Si fem una cronologia, veurem que poc després de l'arribada del tren a La Pobla a la dècada dels anys 50, un modern Renault unia Barcelona amb La Pobla de Segur via Valls, material que va ser substituït a finals dels anys 60 per nous ferrobusos i a mitjans dels anys 80, varen ser els 592. Des de llavors ha plogut molt i el que si podem dir, és que els Stadler són un material molt més apropiat per a una explotació eficaç i econòmica. El que succeeix és que en el passat el ferrocarril era una peça fonamental en el transport de viatgers i de mercaderies i ara té un paper secundari en una línia com aquesta, tot i que pel tram Lleida-Balaguer pot esdevenir una bona solució.

jms



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 22/02/2016 22:55

Danilleida ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
jms ha escrit:A mi també m'agraden aquests trens, tot i que dues unitats és poc per aquesta línia, perquè volen fer 10 circulacions diàries a Balaguer + tres a La Pobla (això representen 26 circulacions totals) ho veig molt just. No els queda material de reserva. Suposo que de moment amb els dos trens faran i més endavant apareixerà una tercera unitat. També veurem altres canvis com serà unes instal·lacions a Balaguer pel seu manteniment, quan el període de garantia finalitzi.
Ja s'ha dit algunes vegades, amb dos trens es poden arribar a fer entre 5 i 6 circulacions diàries entre Lleida i la Pobla i unes 8-10 a Balaguer, així que amb dos unitats encara queda camí per córrer.
Es molt just dues unitats... amb cas que peti algun dels dos o tingui de fer manteniment o revisio si no hi han mes trens tindran de tirar de bus substitutori... hi ha un 592 a vilanoveta tot pintat... aquest va tindre l'accident aprop de pobla de segur i alla es va quedar... si s'aprofites aquest tren podria suplir els trens nous per fer els lleida balaguer...
Doncs tampoc hi veig tant problema a posar busos substitutoris, bé fins ara (i fins setmana santa) gran part dels viatges es fan en bus i la gent l'agafa.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 24/02/2016 20:44

jms ha escrit:
ortegote ha escrit:Entenc que aquestos Trens seran els primers Trens Diesel Nous que circulen a la linia.
Per que la resta eren aprofitats d'altres linies o mes ben dit el que no volia Renfe els enviava a aquesta linia.
Si algú pot portar-me la contraria estare agraït per saber-ne d'altres Trens nous a la linia.
Salutacions.
No és cert que aquests siguin els primers automotors nous que estrenen aquesta línia. Els problemes del material apareixen a mitjans dels anys 90, fins llavors, el material també s'estrenava en aquesta línia. Si fem una cronologia, veurem que poc després de l'arribada del tren a La Pobla a la dècada dels anys 50, un modern Renault unia Barcelona amb La Pobla de Segur via Valls, material que va ser substituït a finals dels anys 60 per nous ferrobusos i a mitjans dels anys 80, varen ser els 592. Des de llavors ha plogut molt i el que si podem dir, és que els Stadler són un material molt més apropiat per a una explotació eficaç i econòmica. El que succeeix és que en el passat el ferrocarril era una peça fonamental en el transport de viatgers i de mercaderies i ara té un paper secundari en una línia com aquesta, tot i que pel tram Lleida-Balaguer pot esdevenir una bona solució.

jms
Gracies, desconeixia molt del material que has comentat i que veig que ha circulat.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 24/02/2016 23:12

Danilleida ha escrit: Es molt just dues unitats... amb cas que peti algun dels dos o tingui de fer manteniment o revisio si no hi han mes trens tindran de tirar de bus substitutori... hi ha un 592 a vilanoveta tot pintat... aquest va tindre l'accident aprop de pobla de segur i alla es va quedar... si s'aprofites aquest tren podria suplir els trens nous per fer els lleida balaguer...
Recordo que FGC ha comprat els nous trens sobretot per estalviar-se l'alt lloguer que li demanava Renfe. No té gens de sentit que ara vulgui tornar a llogar un 592 i seguint gastant diners de forma innecessària, tenint ara material propi per poder cobrir el servei. Si la demanda creix amb la nova oferta, llavors ja s'hauria de plantejar comprar una tercera unitat, que serveixi de reserva o "comodí", és a dir, que vagi rotant amb les altres dues en funció del servei.

D'altra banda, he llegit al diari Pallars Digital que FGC està confeccionant els nous horaris amb el consens del territori. Un pas imprescindible per aconseguir uns horaris mínimament dignes. Veurem com queden els horaris en els serveis Lleida-La Pobla...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 04/03/2016 10:10

Ja teniu a trenscat.cat fotos dels primers dies de proves de la unitat 331 de FGC, gràcies a la col·laboració d'Aleix Cortés i Sandra Estragués:

http://www.trenscat.com/pobla/provesgtw_ct.html



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 09/03/2016 15:36

Atenció! Ja tenim data per la posada en servei de les 331: 30 d'abril. Confirmada per TiS.

A més, hi hauran fins a quatre freqüències diàries entre Lleida i La Pobla de dilluns a divendres, entre les 5.25 i les 19.30h (20.50 els divendres). Pel que fa entre Lleida i Balaguer hi haurà servei de 5.25 a 22.00h els dies feiners (22.30h els divendres).

Sens dubte, són els millors horaris que ha tingut la línia en tota la seva història, superant i de llarg els que hi havien entre 2006-2012.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/03/2016 15:48




Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 09/03/2016 15:57

Millor i tot del que ens pensàvem!!! Fantàstic!


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dimecres 09/03/2016 20:49

Catalunya Ràdio, ara al vespre, informa que els nous trens es posaran en marxa el 30 d'abril d'enguany.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2160

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 09/03/2016 23:20

Home i que adaptin els horaris tambè per a agafar AVANT, AVE i el convencional prou positiu.



jordi
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: jordi » Dijous 10/03/2016 2:35

Sincerament la comparació entre l'Estat i la Generalitat a nivell de transports i encara més si parlem a nivell ferroviari és increible.

La Generalitat va agafar les línies de Sabadell i Terrassa i les de Manresa i Igualada i les ha reformat completament transformant un servei pèssim en gairebé excel.lent, fins i tot en les estacions on el poble cau lluny hi posa un autobús de connexió (fent augementar considerablement el nombre de viatgers).

Ara que per fi el tren de la Pobla serà completament de la Generalitat (fins ara RENFE i l'Estat estaven xupant al màxim el lloguer que pagava la Generalitat) ja és veu quin és l'objectiu. Augmentar passatgers com sigui posant uns horaris atractius.

Sincerament, no em servei l'excusa de que la xarxa de RENFE és molt més gran que la de FGC. Si hi ha voluntat de millorar el servei, la població afectada l'utilitzarà si els horaris son racionals i els servei és puntual. No com fa la RENFE, que sembla que faci els horaris per als seus treballadors i que s'esforcin a que hi hagi cada dia retards.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 10/03/2016 12:34

jordi ha escrit:Sincerament la comparació entre l'Estat i la Generalitat a nivell de transports i encara més si parlem a nivell ferroviari és increible.

La Generalitat va agafar les línies de Sabadell i Terrassa i les de Manresa i Igualada i les ha reformat completament transformant un servei pèssim en gairebé excel.lent, fins i tot en les estacions on el poble cau lluny hi posa un autobús de connexió (fent augementar considerablement el nombre de viatgers).

Ara que per fi el tren de la Pobla serà completament de la Generalitat (fins ara RENFE i l'Estat estaven xupant al màxim el lloguer que pagava la Generalitat) ja és veu quin és l'objectiu. Augmentar passatgers com sigui posant uns horaris atractius.

Sincerament, no em servei l'excusa de que la xarxa de RENFE és molt més gran que la de FGC. Si hi ha voluntat de millorar el servei, la població afectada l'utilitzarà si els horaris son racionals i els servei és puntual. No com fa la RENFE, que sembla que faci els horaris per als seus treballadors i que s'esforcin a que hi hagi cada dia retards.
Sí que és cert que les línies que gestiona la Generalitat tenen un servei excel·lent, sobretot a la línia del Vallès, que malgrat els retards que acumula a la hora punta del matí (retards d'1 o 2 minuts), normalment compleixen amb els horaris en el 95% dels casos. Una altra cosa és si hi ha incidències. Pel que fa a la Llobregat-Anoia, tenen que millorar sobretot els R5 i R6, en temps de viatge i en infraestructura (sobretot al ramal d'Igualada, a partir de Masquefa les 213 ballen i molt...).

I pel que fa a la línia Lleida-La Pobla, que és el tema que ens ocupa, la Generalitat va rebre la línia el 2005, que estava feta un nyap absolutament per part de l'Estat i un any després es va renovar el tram Balaguer-La Pobla. Això va venir acompanyat per l'ampliació de freqüències a la línia (3 fins a La Pobla + 8 a Balaguer) i un canvi al material mòbil, passant a operar els serveis amb 592.2 i els 596 (els tamagochis). Fins al 2012, aquest servei tenia una bona acollida, però quan va haver el canvi de Govern, tots ja sabem com va acabar la situació. Ara, FGC fa una aposta forta per aquesta línia i com ja vaig dir ahir, millora i de llarg les freqüències que hi havien abans de la retallada, amb 2 serveis més a Balaguer i 1 més a La Pobla en dies feiners. Crec que aquests horaris s'han fet a la mida per facilitar la mobilitat dels habitants del Pallars Jussà i la Noguera amb Lleida i això és molt important. No obstant, caldrà veure els horaris per analitzar-ho més a fons, però crec que això té tots els ingredients possibles perque funcioni.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 10/03/2016 12:44

Nois, que us torneu a desviar del tema!!!! :evil:



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 10/03/2016 18:08

Mireu la imatge de portada que tenen des d'aquest matí al perfil de Facebook d'FGC:
Imatge
https://www.facebook.com/fgcferrocarril ... =3&theater


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 10/03/2016 22:29

@Betelgeuse: Primera imatge d'un 331 amb els panell electrònic en funcionament:

Imatge

https://www.flickr.com/photos/ut440_131 ... 56833@N25/"]https://www.flickr.com/photos/ut440_131 ... 56833@N25/


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 10/03/2016 23:19

Tindran teleindicadors que anunciaran les parades a l'interior del tren? He vist les imatges virtuals i no ho he vist enlloc...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 11/03/2016 13:59

Renfe451 ha escrit:Tindran teleindicadors que anunciaran les parades a l'interior del tren? He vist les imatges virtuals i no ho he vist enlloc...
Podrían ser así?



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 11/03/2016 22:45

No, piensa que en un principio estas unidades son la misma versión que los utilizados en EEUU, y los americanos sí que llevan teleindicadores dentro del tren, aunque son un poco más grandes. Busca "Austin MetroRail" en YouTube, y encontrarás un vídeo de un trayecto a bordo de los GTW 2/6 americanos, dónde se muestra su interior.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 12/03/2016 16:39

Els trens tenen teleindicadors led a l'interior com tenen les 447.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”