Nous rodalies Renfe de dos pisos

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Nous rodalies Renfe de dos pisos

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 26/04/2017 19:10

CincoDías

Renfe prepara otro ‘megacontrato’ de trenes; esta vez mercancías y cercanías
El ministro de Fomento desvela que en 2018 la compañía hará una gran oferta de transporte regional



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 26/04/2017 19:42

Es que le hace Falta, sobretodo para Regionales y MD
Saludos.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 26/04/2017 21:38

A veure si fan un bon lot de Regionals i envien les 447 a Rodalies! :D



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 27/04/2017 21:52

No m'esperaria molts de les compres. Crecd que les intencions són renovar els 450/451 i 446 que no pasaran de 2020. Suposo amb més Civia. Em sorten unes 100 unitats.

En MD, no se que pot pasar, pero sols se m'ocurreix renovar els 592 i 596, o ampliar els 449 amb versió AV (aquella antiga serie 140). No descarto tampoc més 121.
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 28/04/2017 21:09, en total s’ha editat 1 vegada.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Divendres 28/04/2017 12:34

sag470 ha escrit:No m'esperaria molts de les compres. Crecd que les intencions són renovar els 450/451 i 446 que no pasaran de 2020. Suposo amb més Civia. Em sorten uns 100.

En MD, no se que pot pasar, pero sols se m'ocurreix renovar els 592 i 596, o ampliar els 449 amb versió AV (aquella antiga serie 140). No descarto tampoc més 121.
I un nou lot de 2 pisos? Bàsicament ho dic perquè els que hi ha ara són molt lents, i hi ha alguns models que poden córrer més, a no ser que amb la reforma els tunegessin per anar més de pressa

Suposo que més Civia tampoc anirien malament, per tal de retirar els 470 de Regionals que queden i substituïr-los per 447 reformats, tot i que els 447R els haurien de modificar per augmentar la seva velocitat, ja que la velocitat a la que arriba un 447, per a Regionals no és suficient.

Tampoc descarto més 449, però per a MD. A algunes línies n'hi hauria d'haver més d'aquests.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Divendres 28/04/2017 13:01

SrYeri ha escrit:
sag470 ha escrit:Suposo que més Civia tampoc anirien malament, per tal de retirar els 470 de Regionals que queden i substituïr-los per 447 reformats, tot i que els 447R els haurien de modificar per augmentar la seva velocitat, ja que la velocitat a la que arriba un 447, per a Regionals no és suficient.
Les 447 NO són per regionals, ni reformades ni sense reformar! A veure com hem d'entendre això... amb 447 a línies regionals, a part que és impossible cobrir les marxes a 120, la reducció de seients és molt considerable i, el més important, s'està forçant les unitats. Per això, i acompanyat al poc manteniment que reben, auguro que seran aviat com les 470: avaries constants i retirades del servei pròximament. O sigui que el que s'hauria de fer és comprar trens per mitja distància a l'estil dels 448 o 449, potents, fiables i amb molta capacitat.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Divendres 28/04/2017 22:28

No he dit res de 447 per fer regionals. Només he parlat de les compres.
SrYeri ha escrit:I un nou lot de 2 pisos? Bàsicament ho dic perquè els que hi ha ara són molt lents, i hi ha alguns models que poden córrer més, a no ser que amb la reforma els tunegessin per anar més de pressa

Suposo que més Civia tampoc anirien malament, per tal de retirar els 470 de Regionals que queden i substituïr-los per 447 reformats, tot i que els 447R els haurien de modificar per augmentar la seva velocitat, ja que la velocitat a la que arriba un 447, per a Regionals no és suficient.

Tampoc descarto més 449, però per a MD. A algunes línies n'hi hauria d'haver més d'aquests.
El problema dels 450/451 és la dificil modificació a PMR. Els 450/451 corren més (140km/h) que els Civia (120km/h). I per capacitat... ambdues són iguals. Un Civia 465 en doble té la mateixa capacitat que el 450. La diferencia és el número de seients.

Per les 470/440 que queden, fan falta unitats més petites que les 449. Ja hi ha molts serveis que només seria passejar ferro. Les 449 són 299 places, quan amb 150-200 hauria suficient.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dissabte 29/04/2017 12:08

sag470 ha escrit:Per les 470/440 que queden, fan falta unitats més petites que les 449. Ja hi ha molts serveis que només seria passejar ferro. Les 449 són 299 places, quan amb 150-200 hauria suficient.
150-200 n'hi hauria suficient? Vine a la R16 qualsevol dia d'estiu a qualsevol hora, o qualsevol dia de l'any un cap de setmana i ja veurem què dius després. Les 447 reformades tenen prop de 190 seients i no són suficients, t'ho asseguro. A la R15 algun dia concret també passa el mateix, i a la R11 fins i tot algun MD en doble composició de 449 alguna hora concreta ja va a rebentar.

Ara el que calen són trens per regionals, potents fiables i amb seients suficients, per poder renovar la flota, treure les 447 de línies regionals i anar retirant progressivament les 470 que, pobres, cada vegada tenen més avaries ja no dónen per més...



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 29/04/2017 12:59

Pues yo pienso que unos trenes de doble piso a lo Sncf (de 4 coches, de los cuáles dos de ellos que sean motores) nos irían de perlas en Rodalies. Las 451 y las 450 son un poco toscas para alcanzar "x" velocidad, mientras que las del modelo francés aceleran y frenan mucho más deprisa, cosa que haría que agilizaría el recorrido.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 29/04/2017 13:32

Hi ha molts trens regionals de doble pis d'Alstom, Bombardier i supose que més fabricants que estan circulant per línies de tota Europa i anirien de perles a la R11, la R15 fins a Reus i la R16. El problema és que es puguen fabricar amb ample ibèric.

Jo crec que una part dels 450 i 451 s'haurien de renovar interiorment per anar a eixes línies i comprar més 465 per substituir-los. O també es podrien adaptar els Civia a 160 km/h (que es pot fer, perquè estan preparades) i posar-les a regionals, tot i que no m'acaba de convéncer.

Això sí, independentment de la solució que es trobe, s'ha de fer un correcte manteniment als trens, perquè si no acabaran com les 470.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 01/05/2017 2:41

trenesrenfe123 ha escrit:150-200 n'hi hauria suficient? Vine a la R16 qualsevol dia d'estiu a qualsevol hora, o qualsevol dia de l'any un cap de setmana i ja veurem què dius després. Les 447 reformades tenen prop de 190 seients i no són suficients, t'ho asseguro. A la R15 algun dia concret també passa el mateix, i a la R11 fins i tot algun MD en doble composició de 449 alguna hora concreta ja va a rebentar.

Ara el que calen són trens per regionals, potents fiables i amb seients suficients, per poder renovar la flota, treure les 447 de línies regionals i anar retirant progressivament les 470 que, pobres, cada vegada tenen més avaries ja no dónen per més...
Suficients, si hi ha 449 de 263 places que només carreguen 100. Salvo dies puntuals, és el que pasa a línies de Castella i Galícia. Amb material més petit, es poden desplaçar a corredors de més demanda.

Jo no esperaria flota específica per Rodalies. Renfe pensa en conjunt, i no veig compran cotxes que no pot utilizar en enlloc més.

A Rodalies calen trens de 100m amb 300 places (sumen 600 en doble composició). Els dos pisos triguen massa en descarrega. Millor un sol pis, i reforçar freqüències.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 01/05/2017 14:07

Algu pot contestar aquestes inquietuds:
Per que a França, Holanda, Suissa i Alemanya a rodalies i regionals tenen Trens de 2 pisos?
Per que alla no es tarda tant en descarrega i aqui si?
Per que aquesta fobia als 2 pisos?

Crec que els trens de 2 pisos son bons i que en aquest pais farien falta també a Regionals, no dic que a tota espanya però si en algunes linies amb velocitats de 140/160 km/h com podem veure en altres paisos d'Europa.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dilluns 01/05/2017 14:50

sag470 ha escrit:Suficients, si hi ha 449 de 263 places que només carreguen 100. Salvo dies puntuals, és el que pasa a línies de Castella i Galícia. Amb material més petit, es poden desplaçar a corredors de més demanda.
Aleshores és que mai has agafat tampoc un MD Madrid - Irún (amb 449, la majoria dels seients plens sempre) o un Alacant - Ciudad Real (també 449) o Zaragoza - Pamplona, sense anar més lluny...



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 02/05/2017 10:11

ortegote ha escrit:Algu pot contestar aquestes inquietuds:
Per que a França, Holanda, Suissa i Alemanya a rodalies i regionals tenen Trens de 2 pisos?
Per que alla no es tarda tant en descarrega i aqui si?
Per que aquesta fobia als 2 pisos?

Crec que els trens de 2 pisos son bons i que en aquest pais farien falta també a Regionals, no dic que a tota espanya però si en algunes linies amb velocitats de 140/160 km/h com podem veure en altres paisos d'Europa.
A França estan els Regio N2 de Bombardier que fan els serveis de TER.



http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dimarts 02/05/2017 10:47

Para los servicios entre Reus/Cambrils, Tarragona y Barcelona irían genial. Ya no habría que ir de pie por el medio de los pasillos.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 03/05/2017 9:20

Y lo que nos faltaba por oír... Que en un civia de 10 coches entra lo mismo que en una 450... Por eso en los especiales de Montmeló y el 11 de septiembre meten uno o dos 450s teniendo civias de 10 coches, verdad?
Curioso...

Tanto para regionales como para cercanías, los civias podéis adaptarlos a lo que queráis, pero a la red le hacen falta trenes de dos pisos, y si no los compramos, directamente somos idiotas, al margen del servicio que puedan hacer. Y lo del ancho de eje no creo que sea un problema, teniendo anchos métricos y fabricando trenes para dicho ancho sin problema.
El ancho del coche no afecta en absoluto al ancho del eje, por lo que se puede hacer perfectamente.

Lo que no me haría gracia sería: primero, que metan convoyes de cuatro coches. Actualmente tenemos composiciones de seis, porque cuatro, es evidente que no da para nada en líneas de alta capacidad.
Y segundo, que sean otra vez ordenadores andantes, como vuestros queridos civias y 449, (que cada vez que se avería el tren hay que reiniciar el ordenador porque si no, no anda...) El sistema informático no tendría que afectar en absoluto al funcionamiento de la unidad, pero parece ser que últimamente, hay una j*d*d* manía de informatizar todo el sistema central de la unidad.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 03/05/2017 16:02

El que jo faria:
Per Rodalies:
- nous trens de 2 pisos (de 3 o 5 cotxes) amb bona acceleració i v. max de 140 km/h.
- nous civies de 5 cotxes per a fer trens de 200 metres a les línies que falten.

Per Regionals:
- nous trens regionals (molts seients còmodes, lavabos, màquines expenedores i endolls a punta pala) de 3 cotxes per a les línies R12, R13, R14 i R15 i v max de 180 km/h
- nous trens regionals de 2 pisos amb mateixes característiques que els anteriors, però amb dos pisos i de 5 cotxes per a les línies R11 i R16, que podrien anar en doble en dies de molta demanda, i dubto que faltessin places assegudes.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 01/11/2017 19:56

És una bona opció :ok

Segons la meva mera opinió, caldria a Renfe:

- Civia: reprendre la comanda anulada el 2009 de 32 unitats. Podrien ser 16 Caf (465 per a Madrid) i 16 Alstom (464/465 per Sevilla i València). Baixa d'algunes 446.
- 20 Civia diesel (200 places, 3 cotxes, 120 km/h): 10 pels serveis de rodalies de València (C3, C4 i C5), Murcia (C2) i Sevilla (C3), i 10 per serveis regionals com València-Xàtiva-Alcoi, València-Teruel, Zaragoza-Huesca, Madrid-Aranjuez-Cuenca-València, Madrid-Talavera, Murcia-Cartagena... Baixa de les 592.
- 10 Civia bitensió per Murcia (C1). Baixa de les 592.
- 14 Civia ample mètric: 5 per a Madrid (C9) i 9 per a Asturias. Baixa de les 442 i 435.
- 18 unitats per serveis exprés de MD (200 places, 3 cotxes, 140 km/h): podria ser el Caf Civity XL (http://www.caf.net/img/all/productos_se ... tegral.jpg) per serveis com Madrid-Zaragoza-Caspe-Barcelona, Zaragoza-Lleida, Zaragoza-Castejón-Logroño, Zaragoza-Pamplona-Vitoria-Miranda, Valencia-Alacant... Baixa de les 440/470.
- 15 unitats per serveis regionals (50 places, 1 cotxe, 120 km/h), com Zaragoza-Canfranc, Zaragoza-Teruel... Baixa de les 596.
- Transformació de 10 S449 a 25kV pels MD Vigo-Coruña.

A Rodalies crec que caldria homogeneitzar la flota amb unitats de 100m. Una opció podrien ser el Flirt160 de 5 cotxes i 254 seients, com els NS 2500 amb un cotxe més.
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 15/09/2018 23:42, en total s’ha editat 2 vegades.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 01/11/2017 20:30

Els Civia bitensió i Alpino (C9 Madrid) ja els hi toca. Molt bona idea ampliar unitats de l'Alpino per ample mètric; el material elèctric mètric conença a demanar relleu.

Alpino en ibèric pel Transpirinenc, els farieu? (van estar sobre la taula)

Civies dièsel... no. València, Sevilla i la ZGZ - VAL se'n contempla l'electrificació. Millor 463/464 elèctrics.

El únic problema del Civity... és que només el fan en UIC. Millor més 449, amb possibilitat de subsèries; una per trens de 3 cotxes i una altra pels de 5 cotxes AC

Per linies de baixa demanda un algo semblant als "gotxi" francesos o Flirt / GTW.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 01/11/2017 22:08

albe6 ha escrit: Alpino en ibèric pel Transpirinenc, els farieu? (van estar sobre la taula)
Ara mateix, per mi no fan falta, amb la reforma de les 447 han quedat uns trens prou decents pel Transpirinenc, tot i no estar a l'altura de les 440 de dos cotxes en confort, es un material que compleix amb escreix la seva feina, sobretot a nivell de prestacions. Ara caldria que aquestes 14 unitats que es van reformar específicament per aquesta línia, s'adaptin a PMR.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”