Nous rodalies Renfe de dos pisos

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Re: Renfe comprarà rodalies nous el 2019

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 10/03/2021 19:53

S'entén, doncs, que el paquet d'Stadler constarà de 59 unitats Kiss 160; 24 de 100m (4 cotxes) i 35 "modulables" d'entre 160m i 240m (6, 7, 8 cotxes):

https://www.stadlerrail.com/es/producto ... s-160/161/

Imatge

Per la seva banda, Alstom encara no s'ha pronunciat. :xiuxiu
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 10/03/2021 21:38, en total s’ha editat 2 vegades.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 10/03/2021 20:34

Pel primer tester, apostaria pel Kiss 160 de 4 i 8 cotxes.
No m'extranyaria que fossin tots els Stadler a Madrid, i els Asltom a la resta, on dels 152, 101 vindrien a Barcelona.
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 11/03/2021 21:14, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 11/03/2021 10:58

Renfe451 ha escrit:
Dimarts 09/03/2021 17:07
Nota de premsa en anglès per part d'Stadler: https://www.stadlerrail.com/media/pdf/2 ... nfe_en.pdf

La nota de premsa diu clarament "double-deck coaches", així que podriem confirmar que part dels suïssos que el tren serà dos pisos pur, i de la família Kiss.
Fantàstica notícia! Un dels millors trens que es poden comprar en l'actualitat.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 11/03/2021 15:15

Interessant reportatge, amb explicacions de com seran els nous trens d'Staler i Alstom. Salut!

https://www.railjournal.com/passenger/c ... aign=23634



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 11/03/2021 20:03

sag470 ha escrit:
Dimecres 10/03/2021 20:34
Pel primer tester, apostaria pel Flirt 160 de 4 i 8 cotxes.
No m'extranyaria que fossin tots els Stadler a Madrid, i els Asltom a la resta, on dels 152, 101 vindrien a Barcelona.
No tindrem només Alstom, els Stadler aniran també per a Rodalies, per una senzilla raó. Han de reemplaçar les 450/1, i en la configuració de 200 metres es vàlida per la R2, així que una part d'ells aniran a Rodalies a part dels d'Alstom. D'Alstom per la notícia que va sortir ahir de l'ACN publicada pel 324.cat, es parla que seria unes 60 unitats per part de la firma francesa destinades a Rodalies, així que el que menciones dels 101 trens d'Alstom no quadra gens els números, ja que els d'Alstom han de reemplaçar sí o sí les 446 a Madrid, per tant el gruix d'Alstom haurien d'anar allà.

I en cap cas serà Flirt 160, per les característiques parlem clarament de la família Kiss, que és el que s'ajusta al que demana Renfe, dos pisos pur. No es descartaria algun tipus fet a mida, però hi ha un 95% de probabilitats que seran Kiss 160.
Renfe451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 11/03/2021 20:50, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 11/03/2021 20:31

I les 450 i 451, no es podrien replantejar per moure-les a unitat de negoci de Regionals?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 11/03/2021 21:37

ALSTOM DUPLICARÀ LA PLANTILLA DE LA FÀBRICA DE SANTA PERPÈTUA GRÀCIES AL CONTRACTE DE RENFE

Imatge
Per donar resposta al contracte de Renfe, l’empresa preveu duplicar la plantilla actual a Santa Perpètua, formada aproximadament per uns 700 empleats directes i 300 indirectes —que treballen a la mateixa fàbrica—. Així mateix, la multinacional preveu ampliar les instal·lacions. Ho podrà fer als mateixos terrenys, que va comprar a Inbisa l’any 2015. Concretament, la superfície total de la fàbrica és de 360.000 metres quadrats i només 65.000 estan construïts. [...] L’adjudicació de Renfe de 152 trens suposa una garantia de càrrega de treball per als pròxims cinc anys a Santa Perpètua, acompanyada amb aquest ambiciós pla de creixement i inversió a la fàbrica.

Ara mateix, la fàbrica vallesana ja està produint unitats amb aquestes característiques per a serveis regionals de Luxemburg.
https://www.thenewbarcelonapost.com/ca/ ... cte-renfe/

Si són els de la CFL de Luxemburg, estem parlant dels Coradia Duplex: :brindis

Imatge

https://www.elpuntavui.cat/economia/art ... mburg.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 11/03/2021 22:06

Renfe451 ha escrit:
Dijous 11/03/2021 20:03
sag470 ha escrit:
Dimecres 10/03/2021 20:34
Pel primer tester, apostaria pel Flirt 160 de 4 i 8 cotxes.
No m'extranyaria que fossin tots els Stadler a Madrid, i els Asltom a la resta, on dels 152, 101 vindrien a Barcelona.
No tindrem només Alstom, els Stadler aniran també per a Rodalies, per una senzilla raó. Han de reemplaçar les 450/1, i en la configuració de 200 metres es vàlida per la R2, així que una part d'ells aniran a Rodalies a part dels d'Alstom. D'Alstom per la notícia que va sortir ahir de l'ACN publicada pel 324.cat, es parla que seria unes 60 unitats per part de la firma francesa destinades a Rodalies, així que el que menciones dels 101 trens d'Alstom no quadra gens els números, ja que els d'Alstom han de reemplaçar sí o sí les 446 a Madrid, per tant el gruix d'Alstom haurien d'anar allà.

I en cap cas serà Flirt 160, per les característiques parlem clarament de la família Kiss, que és el que s'ajusta al que demana Renfe, dos pisos pur. No es descartaria algun tipus fet a mida, però hi ha un 95% de probabilitats que seran Kiss 160.
Error meu, el model Kiss, el que volia dir es la versió 160, en compte del 200.
Segons el pla de Rodalies són 20 unitats de 200m i 49 de 100m (i total de 101 unitats), pero amb l'adjudicació per Stadler sóc bastant escèptic per temes organitzatius.
En el cas de a R2, es pot treure Alstom? Ho dubto. Potser m'equivoqui.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 12/03/2021 10:54

sag470 ha escrit:
Dijous 11/03/2021 22:06
Error meu, el model Kiss, el que volia dir es la versió 160, en compte del 200.
Segons el pla de Rodalies són 20 unitats de 200m i 49 de 100m (i total de 101 unitats), pero amb l'adjudicació per Stadler sóc bastant escèptic per temes organitzatius.
En el cas de a R2, es pot treure Alstom? Ho dubto. Potser m'equivoqui.
No hem de ser escèptics, en cap cas. Renfe ja havia confirmat en la seva nota de premsa que tant els trens d'Alstom com els d'Stadler anirien destinats els dos tant a Madrid com a BCN. A més, cal tenir en compte que els trens de 200 m, seran exclusius d'Stadler, ja que Alstom fabricarà només els de 100 metres. O sigui que dels 20 trens de 200m previstos per a Rodalies, tots seran d'Stadler. A més, si Renfe necessita més trens per a Rodalies, hi ha opció de compra per a 120 trens addicionals, 77 per Alstom i 44 per part d'Stadler, així que podria tirar d'aquestes opcions.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 17/03/2021 8:17




Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 17/03/2021 11:22

Quasi la majoria, pensàvem que seria una flota exclusiva de doble pis, però al final si es confirma el que apareix en els renders, parlarem d'una flota mixta, és a dir cotxes d'1 pis i altres de 2 pisos.

Vist els dos models i interiors, ara mateix prefereixo més el d'Stadler que el d'Alstom, en tot. Sobretot per l'esquema exterior del tren, que en el cas dels d'Alstom no queda gens bé... no obstant, caldrà veure si el que apareix a les imatges pot ser l'esquema definitiu, perquè si és així, estariem parlant de que Renfe trencaria les tradicionals franges morades i vermelles que fins ara han acompanyat a tots els trens de Rodalies, i apostaria per un esquema nou i diferent. Veurem.

Per part d'Alstom, ja s'especulava que seria el Coradia Stream HC, i sembla que podria ser la mateixa plataforma però amb una versió "adaptada" per aquí. L'únic que canvia és el frontal i distribució, respecte a l'original.

Stadler veig que al final ha innovat, i sembla que farà una espècie de Flirt de doble pis, similar al que ha dissenyat Siemens amb el Desiro HC. No descarto que aprofitant la comanda de Renfe, la firma suïssa fagi el llançament d'una nova versió de Flirt de doble pis, quasi li podiem anomenar "Flirt HC".



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 17/03/2021 13:47

Renfe451 ha escrit:
Dimecres 17/03/2021 11:22
Vist els dos models i interiors, ara mateix prefereixo més el d'Stadler que el d'Alstom, en tot. Sobretot per l'esquema exterior del tren, que en el cas dels d'Alstom no queda gens bé... no obstant, caldrà veure si el que apareix a les imatges pot ser l'esquema definitiu, perquè si és així, estariem parlant de que Renfe trencaria les tradicionals franges morades i vermelles que fins ara han acompanyat a tots els trens de Rodalies, i apostaria per un esquema nou i diferent. Veurem.
Home, si el que més ens preocupa és el disseny gràfic del tren, malament rai... xD

Mola la idea de combinar cotxes de doble altura i de simple, així aconsegueixes els beneficis d'ambdues propostes, de fet així ho han fet amb material remolcat de llarga distància, combinant DoSto amb Silberling.

Sí, la tasca que hauran de fer aquest fabricants és adaptarse a l'amplada ibèrica, l'alçada de les andanes també es diferent a l'estàndard europea i també la tensió voltatge.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 17/03/2021 16:32

S'ha optat per la solució "CityDuplex", com els nous RER de París i CFL de Luxemburg (aquests últims s'estan fent a Sta. Perpètua).

És la nova tendència europea i ho trobo un encert: cotxes extrems d'1 pis accesibles per a trajectes curts, i cotxes centrals de 2 pisos pels qui fan trajecte llarg.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 17/03/2021 20:26

El diseny ho veig amb una teoria diferent. Normalment les ocupacions més altes estan al centre de les unitats on es concentren les entrades de les estacions (excepte les soterrades que són als extrems normalment). El disseny d'Alstom, si segueixen el criteri dels Cityduplex, el nivell inferior està més pensat pel trajecte curt, que a les línies sona al voltant de Barcelona i el pis superior és per trajecte llargs amb més seients.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 29/03/2021 14:27

Doncs avui, 3 setmanes després de formalitzar-se l'adjudicació a Alstom del lot més important de Rodalies, el que consta de 152 trens, la firma francesa ha mostrat avui diversos renders i el disseny del seu tren. Es confirma que els trens de Renfe formaran part de la plataforma X'Trapolis, com els RER NG de París. Unes quantes imatges del futur tren, publicades per la web Trenvista:

Vista exterior del tren:
Imatge

El cotxe d'1 pis, adaptat per a PMR:
Imatge

Interior d'un dels cotxes d'1 pis, amb espai per a bicicletes:
Imatge

Zona del pis inferior dels cotxes de doble pis:
Imatge

Zona del pis superior dels cotxes de doble pis:
Imatge

I per finalitzar, un croquis amb la distribució i zones que tindran els trens d'Alstom:
Imatge



marciruelos
N5
N5
Entrades: 84
Facebook: facebook.com/marciruelos
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: marciruelos » Dimarts 30/03/2021 10:35

Per que no s'aprofita al maxim l'espai i no fan que quasi tots els vagons siguin de dos pisos ???



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/03/2021 11:12

Necessites espais a sota d'alguns dels cotxes per posicionar tots els equips elèctrics, electrònics, compressors, seccionadors, fusibles, equips de climatització, i els bogis motors que necessiten espai addicionals. Salut!



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 01/04/2021 13:17

Si fa pocs dies Alstom ja va mostrar més detalls del seu nou tren, ahir es van filtrar les imatges de l'altre tren de la nova generació de Rodalies i que veurem per les nostres vies en uns anys, en concret el d'Stadler Rail.

Un parell d'imatges exteriors del tren:

Imatge
Imatge

I dels interiors:
Imatge
Imatge
Imatge

Per acabar, m'agradaria demanar si és possible, canviar el títol del fil, per "Nous trens de Rodalies de Renfe", crec que un cop ja han sigut comprats, ara seria bon moment per canviar-lo.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 01/04/2021 14:54

Renfe451 ha escrit:
Dijous 01/04/2021 13:17
Per acabar, m'agradaria demanar si és possible, canviar el títol del fil, per "Nous trens de Rodalies de Renfe", crec que un cop ja han sigut comprats, ara seria bon moment per canviar-lo.
Jo no ho canviaria, res més per deixar constància de l'optimisme del títol del fil. :riure



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 01/04/2021 16:27

Canviat el títol.

Sent from my SM-A405FN using Tapatalk




Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”