Tramvia autònom

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Tramvia autònom

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 24/09/2018 15:20

Comienza a rodar en Alemania el primer tranvía totalmente autónomo

Desarrollado por Siemens, el Combino es el primer tranvía que se mueve por una zona pública que ha sido capaz de hacerlo de forma totalmente autónoma . Un proyecto que abre las puertas a una tecnología que permitirá mejorar la seguridad del transporte en las ciudades.

El Combino ha dado sus primeros pasos fuera de la zona de pruebas en la ciudad alemana de Potsdam. Allí ha sido capaz de moverse sin problemas por una zona urbana llena de peatones, ciclistas y vehículos en una prueba de fuego determinada a conocer el estado del desarrollo de la tecnología y sus aplicaciones reales.

Se trata de un tranvía desarrollado por Siemens, que cuenta con mucha de la tecnología que podemos encontrar en los coches autónomos. Elementos como un sensor LIDAR, radares, cámaras, y sensores que realizan un dibujo de lo que sucede alrededor del vehículo y que le permite tomar decisiones en milésimas de segundo.

Imatge

Gracias a su inteligencia artificial, el tranvía es capaz de responder tanto a imprevistos como el cruce de peatones o vehículos, así como a las señales de tráfico, e incluso realizar las correspondientes paradas. A pesar de esto en estas primeras pruebas de calle no se han recogido a pasajeros.

En esta primera fase el Combino ha sido testado en un recorrido de 6 kilómetros que le llevan desde la base de Siemens, atravesando el centro de la ciudad de Postdam, y volviendo al punto inicial. Todo en condiciones reales y sin restricciones para el paso de peatones y demás ocupantes de las vías públicas. [...]

https://forococheselectricos.com/2018/0 ... onomo.html


Salvem l'Estació de França!

jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Diumenge 12/03/2023 9:52

Pregunta: hi ha experiències, resultats, conclusions, d'aquest experiment? (O no tant experiment, si s'està fent servir públicament)

Un problema del transport públic és com servir àrees on no hi ha tantíssima densitat de població, si es poguessin baixar els costos d'operació es podria donar un bon servei en llocs on ara "no hi surt a compte". I no he trobat les dades específiques pel tram, però a Transports de Barcelona, 3/4 de les despeses són de personal: https://transparencia.tmb.cat/documents ... 10dac9ee17
Així que d'entrada imagino que el que limita posar més freqüència en línia de bus o tram és la quantitat de conductors que necessites? I últimament hi ha varis projectes de tren-tram proposats a Catalunya.



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dilluns 13/03/2023 4:45

Pot ser es un tema gros, però seguint el que es comenta per aquí...
Si tot el transport per ferrocarril pogues funcionar de forma autònoma... A rodalies es podria augmentar freqüències fins al límit de la infraestructura, no? I per exemple en comptes de passar trens en doble composició... Tindria sentit duplicar freqüències en composició simple, no?



jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 13/03/2023 8:25

gracienc ha escrit:
Dilluns 13/03/2023 4:45
Pot ser es un tema gros, però seguint el que es comenta per aquí...
Si tot el transport per ferrocarril pogues funcionar de forma autònoma... A rodalies es podria augmentar freqüències fins al límit de la infraestructura, no? I per exemple en comptes de passar trens en doble composició... Tindria sentit duplicar freqüències en composició simple, no?
Pel fòrum hi ha gent que en sap més, però pel que entenc Rodalies ja està al límit tècnic, que es pot millorar amb el ERTMS, i que a partir d'aquí els factors limitants són la prevenció i mitigació d'incidències.

El meu punt ve per una altra banda, un sistema que et permeti posar més de quatre trens al dia a les línies regionals sense que sigui deficitari, que et permeti mantenir bones freqüències en caps de setmana, etc, pot canviar hàbits.

O poder posar línies de tramvia que alimentin les línies de Rodalies sense que et surtin teranyines esperant al tramvia i al tren.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”