Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: vilafranca » Diumenge 19/06/2011 23:47

Tens tota la raó. I es que la R7 te la majoria de estacions en comu amb la R4



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 19/06/2011 23:51

vilafranca ha escrit:I es que la R7 te la majoria de estacions en comu amb la R4
Però l'R4 no en comparteix la majoria amb l'R7.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dilluns 20/06/2011 2:08

I es que crec que la R4 es la linia amb mes afluencia, desde sant vicenç a vilafranca, despres martorell, area metropolitana que si us fixeu, nomes la cobreixen la R1 i la R4, tot Barcelona, el Vallès i el Bages.

Una linia tant important mereix mes Civies :avall



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/06/2011 9:33

vilafranca ha escrit:Una linia tant important mereix mes Civies :avall
Tot i que no ets, ni de bon tros, el primer que ho reclama al Fòrum, encara no he sentit cap argument convincent que m'expliqui tota aquesta dèria pels Civies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dilluns 20/06/2011 12:51

Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/06/2011 13:03

La il·luminació i la brutícia és una cosa de manteniment. Espera't uns anyets (o mesos), i ja em diràs dels Civia. Les pantalles diuen tan poc les unes com les altres; és més, als Civia en tenen unes que estan clarament infrautilitzades. I els seients són igual de durs en uns i altres.

Les qualitats tècniques, no les entro a discutir, perquè no hi entenc. Ara bé, des del punt de vista de l'usuari tant per tant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 20/06/2011 13:09

Guigui ha escrit:La il·luminació i la brutícia és una cosa de manteniment. Espera't uns anyets (o mesos), i ja em diràs dels Civia. Les pantalles diuen tan poc les unes com les altres; és més, als Civia en tenen unes que estan clarament infrautilitzades. I els seients són igual de durs en uns i altres.

Les qualitats tècniques, no les entro a discutir, perquè no hi entenc. Ara bé, des del punt de vista de l'usuari tant per tant.
De les qualitats tècniques te'n parlo jo una mica : triguen de mitjana de 5 a 10 segons més que les 447 a tancar portes, i després perden 5 segons més fins que el tren no reconeix el llaç de portes tancat i comença a traccionar. Sembla poc però vas sumant estació a estació....i si el tren va tard ja no recupera més l'horari.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 20/06/2011 13:18

I suposo que també les 447 tindràn les seves pegues...I aixó de les pantalles infraultilitzades,no se que exactament que vol dir,peró si són pantalles en negre,doncs a les 447 també a vegades els indicadors interiors no funcionen.Tots els trens tenen els seus avantatges i incovenients.

I jo,excepte pel tema de l'alçada,prefereixo mil cops més un Civia que un 447.I no s'avarien tant com semblen.

Pere ha escrit:Sembla poc però vas sumant estació a estació....i si el tren va tard ja no recupera més l'horari.
Doncs l'altre dia vaig anar amb un Civia de Terrassa a Molins de Rei i vam estar 5 minus aturats a Cerdanyola per deixar passar un saler que anava buit(i va sortir 1 minut tard de Terrassa)i per tant acumulant 6 minuts de retard al seu pas per Cerdanyola,i vaig arribar a Molins de Rei amb un minut d'avançament.No estic segur,peró crec que els Civies que tenen els nou so d'obertura tanquen protes més ràpid.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 20/06/2011 13:31

vilafranca ha escrit:Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves
Doncs a les últimes 447 en què he viatjat, estaven impecables, sobretot interiorment.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 20/06/2011 13:43

Pere ha escrit:
Guigui ha escrit:La il·luminació i la brutícia és una cosa de manteniment. Espera't uns anyets (o mesos), i ja em diràs dels Civia. Les pantalles diuen tan poc les unes com les altres; és més, als Civia en tenen unes que estan clarament infrautilitzades. I els seients són igual de durs en uns i altres.

Les qualitats tècniques, no les entro a discutir, perquè no hi entenc. Ara bé, des del punt de vista de l'usuai ageri tant per tant.
De les qualitats tècniques te'n parlo jo una mica : triguen de mitjana de 5 a 10 segons més que les 447 a tancar portes, i després perden 5 segons més fins que el tren no reconeix el llaç de portes tancat i comença a traccionar. Sembla poc però vas sumant estació a estació....i si el tren va tard ja no recupera més l'horari.
Això dels 5 o 10 segons més em penso que és una dada molt inflada i afegir encara 5 segons més també ho trobo inflat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 20/06/2011 14:10

vilafranca ha escrit:Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves
Més amplitud implica menys seients, per tant, menys places assentades. Més il·luminació? això s'arregla amb una petita reforma interior de les 447. Pantalles? bueno, aquí guanyarien els Civia si com a mínim les pantalles s'utilitzessin més. Les megafonies són les mateixes. La brutícia de les 447 no ve de sèrie, es pot treure amb més manteniment. De moment, l'únic avantatge dels Civia és el fet que estiguin adaptats, i a la R4 poques estacions ho estan. Per tant, crec que de moment la R4 ja fa prou amb les 447, i els Civia els reservem per línies que estiguin adaptades. Trobo bastant tonto voler Civia a totes les línies pel simple fet que són més moderns. Desprès cometem aberracions del tipus Passeig de Gràcia, on la diferencia d'alçada i la falta de graons els fa gairebé inaccessibles.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 20/06/2011 14:17

BCN2008 ha escrit:
vilafranca ha escrit:Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves
Més amplitud implica menys seients, per tant, menys places assentades. Més il·luminació? això s'arregla amb una petita reforma interior de les 447. Pantalles? bueno, aquí guanyarien els Civia si com a mínim les pantalles s'utilitzessin més. Les megafonies són les mateixes. La brutícia de les 447 no ve de sèrie, es pot treure amb més manteniment. De moment, l'únic avantatge dels Civia és el fet que estiguin adaptats, i a la R4 poques estacions ho estan. Per tant, crec que de moment la R4 ja fa prou amb les 447, i els Civia els reservem per línies que estiguin adaptades. Trobo bastant tonto voler Civia a totes les línies pel simple fet que són més moderns. Desprès cometem aberracions del tipus Passeig de Gràcia, on la diferencia d'alçada i la falta de graons els fa gairebé inaccessibles.
A Passeig de Gràcia el tema està resolt encara que sigui amb l'estructura provisional que fa d'andana.

És clar que la millor il·lumianació d'un civia la pot tenir una 447 amb una reforma interior però això no esfarà d'un dia per l'altra i les 447 ja estan aproximadament cap a la meitat de la seva vida útil, altres avantatges que tenen els civia és una notable millor suspensió i insonorització, les pantalles no em sembla res significatiu perquè ho trobo una qüestió supèrflua.

Que més amplitud significa menys seients d'acord, però realment s'ha de trobar el terme mig.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/06/2011 14:19

Mako448 ha escrit:I aixó de les pantalles infraultilitzades,no se que exactament que vol dir
Vol dir això:
Imatge
Imatge


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 20/06/2011 21:01

Supongo (si no me corrijes) que la diferencia es que la pantalla del tren de los SBB, da mucha mas información y en tiempo real, como los enlances, via, o si hay incidencia, desgraciadamente esa información de momento no te la da la pantalla del civia.



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dimarts 21/06/2011 2:29

BCN2008 ha escrit:
vilafranca ha escrit:Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves
Més amplitud implica menys seients, per tant, menys places assentades. Més il·luminació? això s'arregla amb una petita reforma interior de les 447. Pantalles? bueno, aquí guanyarien els Civia si com a mínim les pantalles s'utilitzessin més. Les megafonies són les mateixes. La brutícia de les 447 no ve de sèrie, es pot treure amb més manteniment. De moment, l'únic avantatge dels Civia és el fet que estiguin adaptats, i a la R4 poques estacions ho estan. Per tant, crec que de moment la R4 ja fa prou amb les 447, i els Civia els reservem per línies que estiguin adaptades. Trobo bastant tonto voler Civia a totes les línies pel simple fet que són més moderns. Desprès cometem aberracions del tipus Passeig de Gràcia, on la diferencia d'alçada i la falta de graons els fa gairebé inaccessibles.
Doncs jo trobo mes utils els civies, en la meva opinio, i personalment semblen mes segurs i silenciosos, que a les 6.42 agafar un vilafranca-terrassa no es pot fer ni una capçinada del tracatrá dels 447. Val que tot son més aviat capricis, pero que serien les coses sino sense capricis? I molts 447 jo veig, estan a punt de petar, avui he pujat a un amb seients trencats, megafonia i pantalles inexistents, i al parar a vilafranca, el tren molt deteriorat generalment, i si han de fer manteniment a tots(inexistent també) anem arreglats



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/06/2011 9:00

Doncs resulta que fer un bon manteniment és imperatiu, si no es vol que els trens petin al cap de pocs anys i se n'hagin de comprar nous cada dos per tres a preu d'or. A Renfe no poden ser tan rucs per a no entendre-ho, però també costa entendre que vagin amb tanta mala llet perquè ho facin expressament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimarts 21/06/2011 13:12

vilafranca ha escrit:Doncs jo trobo mes utils els civies, en la meva opinio, i personalment semblen mes segurs i silenciosos, que a les 6.42 agafar un vilafranca-terrassa no es pot fer ni una capçinada del tracatrá dels 447. Val que tot son més aviat capricis, pero que serien les coses sino sense capricis? I molts 447 jo veig, estan a punt de petar, avui he pujat a un amb seients trencats, megafonia i pantalles inexistents, i al parar a vilafranca, el tren molt deteriorat generalment, i si han de fer manteniment a tots(inexistent també) anem arreglats
Que són més silenciosos és cert, tot i que alguns amb el soroll de tancament de portes antic, no és que despertessin a qui fa una migdiada al tren, despertaven als veïns del voltant de la via. Que són més segurs... això ja és més complicat d'assegurar. I per temes de comoditat, és cert que tenen unes suspensions millors que les de les 447, però els seients són diferents, i a vegades són més incomodes. I si a les 447 els fallen els teleindicadors i la megafonia, haig de dir que en un mateix viatge per la R7 em vaig trobar com el maquinista havia de re-introduir a la pantalla la localització del tren i el servei que feia uns 3 cops. Dubto que sigui la costum als Civia que es deslocalitzin, però no és el primer cop que em trobo amb un Civia amb "amnèsia".

No podem demanar que tots els trens tinguin una gran comoditat, però el cert és que si treuen trens Civia d'altres línies per posar-los a la R4, els passatgers de les altres línies es queixaran perque els treuen la comoditat. També hem de saber conformar-nos amb el que tenim i amb el servei que ens ofereixen. Per cert, si a les 6.42 has d'agafar un Vilafranca-Terrassa et queixaràs de la poca comoditat del tren sent una 447, però qui hagi d'agafar aquest mateix tren sent un Civia a La Granada o a Lavern-Subirats es queixarà perquè el tren queda a unes alçades exageradament altes, i ha de posar-se a fer escalada a les 6.40 del matí. Insisteixo que fins que no quedin totes les andanes a una alçada acceptable no es poden posar Civias a una línia.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 21/06/2011 13:29

BCN2008 ha escrit: I si a les 447 els fallen els teleindicadors i la megafonia, haig de dir que en un mateix viatge per la R7 em vaig trobar com el maquinista havia de re-introduir a la pantalla la localització del tren i el servei que feia uns 3 cops. Dubto que sigui la costum als Civia que es deslocalitzin, però no és el primer cop que em trobo amb un Civia amb "amnèsia".
He vist Civies re-programant el tren quan aquest és desprograma.Aixó depèn del maquinista si té ganes o no de re-programar el tren,no del tren en sí.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimarts 21/06/2011 13:39

Mako448 ha escrit:
BCN2008 ha escrit: I si a les 447 els fallen els teleindicadors i la megafonia, haig de dir que en un mateix viatge per la R7 em vaig trobar com el maquinista havia de re-introduir a la pantalla la localització del tren i el servei que feia uns 3 cops. Dubto que sigui la costum als Civia que es deslocalitzin, però no és el primer cop que em trobo amb un Civia amb "amnèsia".
He vist Civies re-programant el tren quan aquest és desprograma.Aixó depèn del maquinista si té ganes o no de re-programar el tren,no del tren en sí.
Això és el que deia, que el maquinista ha de reprogramar-lo perquè es desprograma sol, pero vaja, em suposo que això passa a qualsevol tren, coses de la informàtica.



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dimarts 21/06/2011 15:33

Sí, també tens raó, pero tant com "escalada" no ho se... val que s'ha de fer una mica més d'esforç per pujar a Lavern, pero a Lavern amb els 447 és casi el mateix i jo no veia a la gent que li costés mot pujar. també cal a dir que a vilafranca funcionen molt bé, la entrada de minusvàlids esta perfectament a l'alçada de l'andana



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”