Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 31/12/2016 16:04

David.F.C.M.B.1000 ha escrit:de vic para arriba puigcerda y la tour de querol, lo seguiran prestando las ut 447 o subira algun civia ???
Los Civia no están autorizados para el Transpirenaico, solo está autorizado para viajeros, las 447, (excepcionalmente las 252 con los viajes del Talgo III RD), a pesar de subir una vez un 463 hace 10 años con éxito a realizar pruebas.
Las mercancías tampoco están autorizadas más arriba de Ripoll, solo trenes de obra, y con material diesel.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 31/12/2016 16:35

UT440_132M ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:M'acaben d'enviar aquesta imatge de l'estació de Vic, com podeu veure són 465 amb decoració de Rodalies i els han destinat només als Hospitalet - Vic. Amb l'arribada de nou material d'Andalusia entenc que poden repartir el material d'una manera diferent.
465.jpg
Això sí que és inèdit. Fa un temps m'havien parlat d'un servei amb 465 a Vic, però no n'havia vist cap prova. M'he de pessigar dues vegades per veure que no somnio. Crec que és la primera vegada que això succeeix. Serveis habituals amb 465 a la R3 més amunt de Granollers - Canovelles, feu de les 447.
Tot i que no soc un gran amant d'aquestes unitats, crec que poden anar bé en hores punta, doncs una 447 en simple a determinades hores, almenys fins La Garriga, és una llauna de sardines.
El problema està en si entren bé a Figaró i Centelles (aquesta última no em preocupa tant, les andanes dins el que cap, son prou llargues).
Si hi entren dos 447 acoplades, hauria també de cabre-hi sense problemes una 465, no?
Finalment la R3 també podrà tenir trens adaptats, doncs fins ara això era impossible...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 31/12/2016 17:08

oriolp13 ha escrit:
UT440_132M ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:M'acaben d'enviar aquesta imatge de l'estació de Vic, com podeu veure són 465 amb decoració de Rodalies i els han destinat només als Hospitalet - Vic. Amb l'arribada de nou material d'Andalusia entenc que poden repartir el material d'una manera diferent.
465.jpg
Això sí que és inèdit. Fa un temps m'havien parlat d'un servei amb 465 a Vic, però no n'havia vist cap prova. M'he de pessigar dues vegades per veure que no somnio. Crec que és la primera vegada que això succeeix. Serveis habituals amb 465 a la R3 més amunt de Granollers - Canovelles, feu de les 447.
Tot i que no soc un gran amant d'aquestes unitats, crec que poden anar bé en hores punta, doncs una 447 en simple a determinades hores, almenys fins La Garriga, és una llauna de sardines.
El problema està en si entren bé a Figaró i Centelles (aquesta última no em preocupa tant, les andanes dins el que cap, son prou llargues).
Si hi entren dos 447 acoplades, hauria també de cabre-hi sense problemes una 465, no?
Finalment la R3 també podrà tenir trens adaptats, doncs fins ara això era impossible...
No ben bé, en els últims mesos ja s'han deixat caure algunes 447 PMR a la R3.

Hi ha llocs com Figaró i Centelles on una 447 doble, almenys dos cotxes queden fora de la zona alta de l'andana, i cal fer un salt. A Centelles, aviat això deixarà de ser un problema, ja que en les properes setmanes han de començar obres per deixar-la en condicions, com les seves estacions veïnes de Sant Martí de Centelles, i Hostalets de Balenyà.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 31/12/2016 17:23

UT440_132M ha escrit: Hi ha llocs com Figaró i Centelles on una 447 doble, almenys dos cotxes queden fora de la zona alta de l'andana, i cal fer un salt.
Si dos cotxes de 447 queden fora de la part alta, vol dir que quatre queden dins. Quatre cotxes de 447 són 4*25=100 m, just el que mesura una 465. Això sí, si alguna vegada hi ha tants viatgers que és necessari posar Civia de més cotxes (465+464, o 465+463) sí que serà un problema.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 01/01/2017 13:16

Imagen bastante curiosa la verdad y a ver si no es temporal y se ve más veces.

¿El tema de altura de andenes de la línea como está?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 01/01/2017 15:42

albert28 ha escrit:Imagen bastante curiosa la verdad y a ver si no es temporal y se ve más veces.

¿El tema de altura de andenes de la línea como está?
Ja ho vaig dir, "només", tindrien problemes, a part de Montcada Bifurcació, a Santa Perpètua, Figaró i Centelles. Aquesta última tot i així, te una andana força digna, on un 465 crec que pot caber-hi una mica just, potser quedant una porta fora de la zona alta de l'andana. Tot i així, en les properes setmanes, han de començar obres a Santa Perpètua, Mollet Santa Rosa, Les Franqueses (ja hi ha material d'obra apilat), Sant Martí de Centelles i Centelles.
Per tant, només hi hauria problema a Figaró, on almenys un cotxe quedaria fora de la zona alta de l'andana.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Abril74
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: Abril74 » Diumenge 01/01/2017 21:08

UT440_132M ha escrit:
albert28 ha escrit:Imagen bastante curiosa la verdad y a ver si no es temporal y se ve más veces.

¿El tema de altura de andenes de la línea como está?
Ja ho vaig dir, "només", tindrien problemes, a part de Montcada Bifurcació, a Santa Perpètua, Figaró i Centelles. Aquesta última tot i així, te una andana força digna, on un 465 crec que pot caber-hi una mica just, potser quedant una porta fora de la zona alta de l'andana. Tot i així, en les properes setmanes, han de començar obres a Santa Perpètua, Mollet Santa Rosa, Les Franqueses (ja hi ha material d'obra apilat), Sant Martí de Centelles i Centelles.
Per tant, només hi hauria problema a Figaró, on almenys un cotxe quedaria fora de la zona alta de l'andana.

Que quedi un cotxe a fora, aixó passa a l'Arc de Triomf quant circulen Civies amb doble composició de 464+464, el meu parer no em sorprèn que hi hagi algún cotxe que quedi fora en alguna Estació de Rodalies Catalunya. Comentar que a St. Pol de la R1 estàn fent alguna virgaría per allargar una mica més l'andana, per curiositat que no sigui per posar doble composició de 465+465 en la R1



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 01/01/2017 21:20

Abril74 ha escrit: Que quedi un cotxe a fora, aixó passa a l'Arc de Triomf quant circulen Civies amb doble composició de 464+464
Segur que passa sempre a Arc de Triomf? Fixa't que dos 464 equivalen a dos 447, així que si és cert el que dius a Arc de Triomf quasi cap tren cabria a l'andana. :? Jo crec que haurà sigut que el maquinista s'haurà passat el punt de parada, o no haurà arribat.

[quote="Abril74"[/quote]Comentar que a St. Pol de la R1 estàn fent alguna virgaría per allargar una mica més l'andana, per curiositat que no sigui per posar doble composició de 465+465 en la R1[/quote]
No crec, perquè igualment quedaran les andanes d'Arc de Triomf per allargar, una actuació cara i que comportarà talls prolongats, potser fins i tot del metro.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

FactorCirculación
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: FactorCirculación » Diumenge 01/01/2017 21:41

fgc113 ha escrit:
Abril74 ha escrit: Que quedi un cotxe a fora, aixó passa a l'Arc de Triomf quant circulen Civies amb doble composició de 464+464
Segur que passa sempre a Arc de Triomf? Fixa't que dos 464 equivalen a dos 447, així que si és cert el que dius a Arc de Triomf quasi cap tren cabria a l'andana. :? Jo crec que haurà sigut que el maquinista s'haurà passat el punt de parada, o no haurà arribat.

[quote="Abril74"
Comentar que a St. Pol de la R1 estàn fent alguna virgaría per allargar una mica més l'andana, per curiositat que no sigui per posar doble composició de 465+465 en la R1[/quote]
No crec, perquè igualment quedaran les andanes d'Arc de Triomf per allargar, una actuació cara i que comportarà talls prolongats, potser fins i tot del metro.[/quote]

Doble 464: 4+4 = 8
Doble 447: 3+3 = 6



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 01/01/2017 21:59

Sí però no. La longitud d'una 447, és una mica inferior a la d'un 464. Una 447 fa 75,993 metres de longitud.
Un 464 fa 80,300 metres de longitud.
Un 465 fa 98,050 metres de longitud.

Per tant, un 465 com he dit abans, a Santa Perpètua, Figaró i Centelles, pot deixar alguna porta fora de la zona alta de l'andana, doncs son andanes dissenyades per encabir una unitat 447 en simple.
Cada cotxe d'un 465 fa 22,400 metres.

En una 447, el resultat es, que els cotxes motors fan 25,479 metres de longitud, mentre que el remolc fa 25,035 metres de longitud.

Actualment, a la R3, un dels pocs llocs on es podria encabir un 465 doble sense problema, seria Vic, i poques estacions més. Tot i que no veig la necessitat de fer circular els 465 en doble a la R3, com sí les 447 almenys fins a La Garriga.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 01/01/2017 22:05

fgc113 ha escrit:
Abril74 ha escrit: Que quedi un cotxe a fora, aixó passa a l'Arc de Triomf quant circulen Civies amb doble composició de 464+464
Segur que passa sempre a Arc de Triomf? Fixa't que dos 464 equivalen a dos 447, així que si és cert el que dius a Arc de Triomf quasi cap tren cabria a l'andana. :? Jo crec que haurà sigut que el maquinista s'haurà passat el punt de parada, o no haurà arribat.
A arc de triomf 464+464 caben perfectament, 464+465 i 465+465 no caben



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 01/01/2017 22:17

FactorCirculación ha escrit: Doble 464: 4+4 = 8
Doble 447: 3+3 = 6
Doble de 464: 8 cotxes x 20 m = 160 m
Doble de 447 = 6 cotxes x 25 m = 150 m


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dimarts 03/01/2017 16:44

A Arc de Triomf sí que hi caben dos 464, ja que molts trens de la R1 es fan amb aquesta composició i entren perfectament. El que no entrava en el seu moment era la triple composició de 440 que possaven per pujar a Puigcerdà i La Tour de Carol. Aquí sempre es quedava una porta sencera fora de l'andana i la penúltima entrava a ras si el maquinista s'arrimava molt per davant.

Lo que tornem a lo que estàveu explicant: 465 dobles per la R3. Sincerament, jo no veig la necessitat de possar dues composicions de 465 per pujar cap a Vic o més enllà, si és que en algun cas ho volen fer. Amb un 465 ja es va bé. Si volen anar més lluny, lo que podrien fer és combinar 463+463 o 463+464 que tampoc estaria malament. Ara clar, una altra cosa és el tema de la llargada de les andanes, si els trens entren sencers o no... :?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 04/01/2017 1:51

El Maño amañado ha escrit:A Arc de Triomf sí que hi caben dos 464, ja que molts trens de la R1 es fan amb aquesta composició i entren perfectament. El que no entrava en el seu moment era la triple composició de 440 que possaven per pujar a Puigcerdà i La Tour de Carol. Aquí sempre es quedava una porta sencera fora de l'andana i la penúltima entrava a ras si el maquinista s'arrimava molt per davant.

Lo que tornem a lo que estàveu explicant: 465 dobles per la R3. Sincerament, jo no veig la necessitat de possar dues composicions de 465 per pujar cap a Vic o més enllà, si és que en algun cas ho volen fer. Amb un 465 ja es va bé. Si volen anar més lluny, lo que podrien fer és combinar 463+463 o 463+464 que tampoc estaria malament. Ara clar, una altra cosa és el tema de la llargada de les andanes, si els trens entren sencers o no... :?
Quins records, quan les 440 de dos cotxes circulaven pel Transpirinenc, anant en composicions triples alguns divendres o diumenges al vespre, en composició 2+2+3 cotxes de 440.

Tornant al present.
Més enllà de Vic, excepte en hores punta de dies festius i caps de setmana, no veig necessitat de fer circular un 465 més un altre Civia, de la sèrie que sigui. Amb una 447 doble, per mi ja es fa prou. Els dies feiners pels matins, les vegades que he anat de Vic en amunt, els trens, normalment 447 en simple, no van massa plens. Els caps de setmana i festius, amb l'afluència de turistes i excursionistes, sí que cal una 447 doble, però molt poca gent va dreta durant el trajecte. Amés, que més enllà de Vic, la següent terminal es Ripoll. En aquest cas, jo personalment penso que de Vic en amunt tots els serveis s'haurien de prestar amb les 447 que es van remodelar específicament per aquesta línia, amb seients tous, porta esquís i porta bicicletes. Bàsicament, perquè com he dit més amunt, els usuaris d'aquest tram de línia, a partir de Ripoll, sol ser gent que fa esport de muntanya, que va a Núria, o a fer la Ruta del Ferro fins a Sant Joan de les Abadesses o Ogassa, o qualsevol altre punt de la Vall de Ribes o Cerdanya. Tot i que també hi ha gent que es desplaça per feina, òbviament.

Els únics dies que crec que pot anar bé circular un 465 doble a la R3, serien els dies de les dues principals fires de Vic, i que causen nombrosos embussos als accessos de Vic. Parlo del Mercat del Ram, i del Mercat Medieval. Tot i fer circular un tren excepcional, no n'hi ha prou, ni tan sols doblant les 447 en tots els trajectes. La resta de l'any, amb un 465 n'hi ha d'haver de sobra, almenys aniria menys gent dreta, fins La Garriga almenys, que ara amb les 447 en simple en hora punta.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 12/01/2017 10:48

El 465-205 también está ya por aquí. Ayer lo vi bajando de vacío de Terrassa camino de Montcada-Bifurcació.

Otro Civia que vuelve, ya que empezó a circular en Barcelona



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dijous 12/01/2017 13:13

Últimament hi ha una invasió de 465 de Rodalies a la R4, fent tot tipus de serveis. A part dels Terrassa - Martorell que de tant en quant ja feien, ara la majoria Terrassa/Manresa - Vilafranca del Penedès van amb 465 simple, y fins i tot he vist algun Sant Vicenç - Manresa amb 465.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 13/01/2017 0:37

Avui a la R1, entre Badalona i Ocata, sobre les 19-21, he vist un fotimé de 465. Normalment sempre veig 464 (Arenys, la majoria) i 465 (molts Calella) però avui diria no he vist cap 464 de pujada.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Abril74
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: Abril74 » Divendres 13/01/2017 23:26

El problema que tindrèm els que anem més amunt de Calella es que ens quedarèm sense Civias si les 464 marxen, en alguna excepció vaig veure una 465 en simple fent un L'Hospitalet a Maçanet i viceversa, dubto que les 465 arribin a Blanes i Maçanet i impossible fent RG1. Cal recordar que el inici de la introducció dels Civias els Blanes i Maçanet es feien amb 464+463 i quant van anar arribant les 465 es feien amb 465+463 que va durar molt poc, i desde llavors es va fer amb 464+464 mentre que les 465+463 van passar a la R2 Nord, actualment a la R2 Nord les he vist amb 465 amb simple



rodalia
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: rodalia » Dissabte 14/01/2017 14:33

trenesrenfe123 ha escrit:Últimament hi ha una invasió de 465 de Rodalies a la R4, fent tot tipus de serveis. A part dels Terrassa - Martorell que de tant en quant ja feien, ara la majoria Terrassa/Manresa - Vilafranca del Penedès van amb 465 simple, y fins i tot he vist algun Sant Vicenç - Manresa amb 465.
Soy usuario de la R4, y he cogido esta línea varios días esta semana, y no he visto esa invasión de 465 que dices por ningún lado.
La gran mayoría de servicios de la R4, son 447, y todos los St.Vicenç/Vilafranca-Manresa van con 447, sobretodo en doble ( en simple alguno de la tarde), y los Martorell-Terrassa, sólo cinco al día por sentido, van con una 465 ( hay siete unidades asignadas a esta relación, y una es una 465, pero asín desde 2014).
Y ya te digo, esta semana no he visto nada diferente a lo habitual a esta línea. Lo que sí que he visto que hay más 465 en los Molins-Mataró de la R1, pero tampoco muchos más.
Aprovecho para darlos la bienvenida.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dissabte 14/01/2017 14:37

rodalia ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:Últimament hi ha una invasió de 465 de Rodalies a la R4, fent tot tipus de serveis. A part dels Terrassa - Martorell que de tant en quant ja feien, ara la majoria Terrassa/Manresa - Vilafranca del Penedès van amb 465 simple, y fins i tot he vist algun Sant Vicenç - Manresa amb 465.
Soy usuario de la R4, y he cogido esta línea varios días esta semana, y no he visto esa invasión de 465 que dices por ningún lado.
La gran mayoría de servicios de la R4, son 447, y todos los St.Vicenç/Vilafranca-Manresa van con 447, sobretodo en doble ( en simple alguno de la tarde), y los Martorell-Terrassa, sólo cinco al día por sentido, van con una 465 ( hay siete unidades asignadas a esta relación, y una es una 465, pero asín desde 2014).
Y ya te digo, esta semana no he visto nada diferente. Lo que sí que he visto que hay más 465 en los Molins-Mataró de la R1, pero tampoco muchos más.
Aprovecho para darlos la bienvenida.
Pues yo también la cojo a menudo y como soy aficionado me estoy horas viéndolos pasar, esperando los mercantes, y he notado esto. Ayer viernes también estuve y no lo noté tanto, pero lunes, martes y miércoles especialmente sí. Muchos Martorell y algunos Vilafranca con 465. Incluso vi 1 Sant Vicenç con 465 simple. Cosa que entiende, con el intercambio 463/464 - 465 con Andalucía pueden reordenar mejor el material.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”